Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Bart Somers geeft zijn ontslag...... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124642)

Pietje 7 juni 2009 18:39

Bart Somers geeft zijn ontslag......
 
Zonet "live" op Eén 8-)

Bijltjesdag bij Open Vld ?? 8-)

Gun 7 juni 2009 18:40

Eindelijk, 5 jaar te laat ...

lollysticky 7 juni 2009 18:40

nu mss nog Decroo zijne kop ernaast en dan met dezelfde bijl? :P

born2bewild 7 juni 2009 18:40

loopt over naar de LDD

Pietje 7 juni 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4154730)
nu mss nog Decroo zijne kop ernaast en dan met dezelfde bijl? :P

De Croo haalde een prima uitslag in Brakel.

lollysticky 7 juni 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4154732)
loopt over naar de LDD

DAT zou pas grappig zijn :lol:

lollysticky 7 juni 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4154738)
De Croo haalde een prima uitslag in Brakel.

van alle liberalen moet ik het minste hebben van die decroo... die menst straal gewoon "elitarisme" uit... als ge de gedachten van hem en zijn vrouw bekijkt...

Jennes 7 juni 2009 18:43

Dat kon niet uitblijven. De zwaargewichten van de partij als G. De Padt en M. Hermans alludeerden hier reeds op in de media.

Grootmoedig dat hij zelf het besluit nam, nog op de dag van de verkiezingen zelf. Regeringsdeelname van Open VLD wordt hierdoor onwaarschijnlijker.

toccata 7 juni 2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4154741)
DAT zou pas grappig zijn :lol:

Het is niet volkomen onrealistisch, liberalen kennende:-P

lollysticky 7 juni 2009 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4154755)
Dat kon niet uitblijven. De zwaargewichten van de partij als G. De Padt en M. Hermans alludeerden hier reeds op in de media.

Grootmoedig dat hij zelf het besluit nam, nog op de dag van de verkiezingen zelf. Regeringsdeelname van Open VLD wordt hierdoor onwaarschijnlijker.

jongen toch, tzijn liberalen.... die wringen zich als het moet door het kleinste gaatje om in de vetpotten te kunnen graaien :lol:

jevaly 7 juni 2009 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4154755)
Dat kon niet uitblijven. De zwaargewichten van de partij als G. De Padt en M. Hermans alludeerden hier reeds op in de media.

Grootmoedig dat hij zelf het besluit nam, nog op de dag van de verkiezingen zelf. Regeringsdeelname van Open VLD wordt hierdoor onwaarschijnlijker.

dat gelooft ge toch zelf niet? Hint: Hij kwam binnen samen met master-machiavelli Degucht...

lollysticky 7 juni 2009 18:57

"zelf het besluit"... Decroo had al lang aangegeven wat er zou gebeuren :)

Svennies 7 juni 2009 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4154755)
Dat kon niet uitblijven. De zwaargewichten van de partij als G. De Padt en M. Hermans alludeerden hier reeds op in de media.

Grootmoedig dat hij zelf het besluit nam, nog op de dag van de verkiezingen zelf. Regeringsdeelname van Open VLD wordt hierdoor onwaarschijnlijker.

Man man ,U weet toch dat die ouwe krokodil De Croo minimum 22 zetels in het vooruitzicht had gesteld...

Het mes stond dus op Somers zijn keel,en ik als mechelaar gun hem van harte zijn waterloo...

"As Somers goes bye"......

En de volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen we ervoor zorgen dat het voor Somers "the last farewell" wordt....:lol:

daiwa 7 juni 2009 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 4154802)
dat gelooft ge toch zelf niet? Hint: Hij kwam binnen samen met master-machiavelli Degucht...


Natuurlijk heeft Somers niet zelf zijn ontslag gegeven, hij werd gewoon buiten gesjot. :lol:

JP Coen 7 juni 2009 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4154728)
Eindelijk, 5 jaar te laat ...

Hij is verstandiger en sportiever dan de voorzitter van SP-A

Burkide 7 juni 2009 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4154723)
Bijltjesdag bij Open Vld ?? 8-)

Liberalen zijn al tweehonderd jaar niet meer in staat tot dergelijke progressieve daden 8-)

Gun 7 juni 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4155038)
Hij is verstandiger en sportiever dan de voorzitter van SP-A

Letterlijk bedoeld?

Ik twijfel er aan ...

Ik stel hier duidelijk niet dat Caroline Genant slim zou zijn

Jennes 9 juni 2009 01:01

Chantage
 
Gisteren gaf men bij Open VLD openlijk het verlies toe. Sommige partijleden alludeerden zelfs op een rol in de coalitie.

Verhofstadt denkt daar duidelijk anders over. Ondanks het duidelijke signaal van de kiezer dat zijn partij niet meer de grootste of tweede grootste is zet hij CD&V schaakmat:

- Of deelname in de Vlaamse regering
- Of de Open VLD'ers kiezen in de federale regering het hazenpad...


Een zeer sluw spel: hoe je het ook draait of keert. CD&V zal de schuldige zijn. Ze zal ofwel de wens van de kiezer niet inwilligen. Ofwel de oorzaak zijn van weeral eens een politieke impasse op federaal niveau. En dat in tijden van crisis.

Of hoe de verkiezingen eigenlijk een maat voor niets waren en bepaalde doordrijvers toch steeds weer op hun postje geraken.:?

Ik begrijp trouwens niet dat hij geen rekening houdt met Wallonië ... MR kreeg daar nog een duidelijker signaal dan open VLD hier...


http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=LN2B6HF4

Hans Jozef 9 juni 2009 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennes (Bericht 4159050)
Verhofstadt denkt daar duidelijk anders over. Ondanks het duidelijke signaal van de kiezer dat zijn partij niet meer de grootste of tweede grootste is zet hij CD&V schaakmat:

- Of deelname in de Vlaamse regering
- Of de Open VLD'ers kiezen in de federale regering het hazenpad...


Of hoe de verkiezingen eigenlijk een maat voor niets waren en bepaalde doordrijvers toch steeds weer op hun postje geraken.:?


http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=LN2B6HF4

Ind. Ik snap trouwens ook niet echt het probleem. Wrm zou regeren op slechts één van de twee beleidsniveaus niet mogelijk zijn? Dit is puur politiek charlatanisme. Volgens mij zit hier meer achter.

Jennes 9 juni 2009 10:55

Ik begrijp dit ook niet. Behalve dan als het ik als pure chantage zie van een stelletje egotrippers die in hun eer gekrenkt zijn.
Dit lijkt mij een voldoende reden voor mannen als De Gucht, Verhofstadt, De Croo, ... om het land lam te leggen.

Indien niet liggen er op de Vlaamse regeringstafel wat papiertjes waarbij Open VLD heel wat in de pap te brokken wil hebben.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be