Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Zijn nva-ers nog VL-gezind ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240102)

De schoofzak 17 augustus 2017 07:55

Zijn nva-ers nog VL-gezind ?
 
Deze alleszins toch nog wel.
Filip Dewinter heeft dat ook nog gedaan.

Kan je je wel afvragen:
met welke taak werd de flik die dat opschreef de baan opgestuurd ? Met iets van oog te hebben voor de verkeersveiligheid ? Of met het opsporen van politieke tegenstanders ?
Hebben die gasten niets anders te doen, zelfs al was het maar om zeer breed mee te werken aan het parkeerbeleid van het gemeentebestuur ?
Hetzelfde voor het parket, dat ook teveel tijd heeft, in plaats van te zeggen "meneer de senator, ge moogt uw klein plezierke hebben, van mijn kant verdoe ik er mijn tijd niet aan ..."

Wellicht gaat de senator de boete betalen, want een vrijspraak is formeel onmogelijk. Weet ik veel hoeveel: 50 euro. Da's goedkoop voor de reclame die een krantenartikel oplevert.
En gaat hij dan die sticker er af halen ? Ik denk het niet.
Wat heeft het dan uitgehaald ?

titel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
link: N-VA-senator rijdt rond met illegale VL-nummerplaat



Citaat:

Een blitse BMW met op de nummerplaat ‘VL’ in plaats van ‘B’. Op zich niet zo vreemd, in Vlaanderen rijden duizenden mensen rond die hun nummerplaat ‘vervlaamst’ hebben. Maar deze wagen is van senator Karl Vanlouwe (N-VA, *foto) en heeft een officiële nummerplaat van de *Senaat: P-17. “Het is mijn *eigen wagen en ik heb er uit mijn overtuiging VL *opgeplakt”, zegt hij.

Daarmee overtreedt Vanlouwe de wet. “De letter B op de nummerplaat moet zichtbaar zijn onder de Europese vlag”, aldus de FOD Mobiliteit. Een sticker *elders op de wagen is geen probleem.

Zijn aangepaste nummerplaat leverde Vanlouwe een boete op. Die weigerde hij te betalen, wat hij voor de politierechtbank moest komen uitleggen. Het *moment voor Vanlouwe om voor de rechter een pleidooi te houden tegen beboeting van VL-stickers: “In de wet staat dat de nummerplaat herkenbaar moet blijven”, zegt hij. “Dat is het geval, want de politie wist mij te vinden. Bij oude nummerplaten staat die B niet eens op de nummerplaat. Veel mensen rijden daar nog mee rond, die krijgen toch geen boetes?”

Senaatsvoorzitter Christine Defraigne (MR) vindt de situatie niet oké. “De senator respecteert zijn functie niet.”

vlijmscherp 17 augustus 2017 07:56

ja, met symbolen is de N-VA nog altijd Vlaamsgezind.

Qua beleid daarentegen...

Anna List 17 augustus 2017 07:59

op de autokeuring krijg je daar trouwens ook een rode kaart voor ... :oops:


ook sterk afhankelijk van de controlerende werknemer, vermoed ik ...

Anna List 17 augustus 2017 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8509366)
Deze alleszins toch nog wel.
Filip Dewinter heeft dat ook nog gedaan.

Kan je je wel afvragen:
met welke taak werd de flik die dat opschreef de baan opgestuurd ? Met iets van oog te hebben voor de verkeersveiligheid ? Of met het opsporen van politieke tegenstanders ?
Hebben die gasten niets anders te doen, zelfs al was het maar om zeer breed mee te werken aan het parkeerbeleid van het gemeentebestuur ?
Hetzelfde voor het parket, dat ook teveel tijd heeft, in plaats van te zeggen "meneer de senator, ge moogt uw klein plezierke hebben, van mijn kant verdoe ik er mijn tijd niet aan ..."

Wellicht gaat de senator de boete betalen, want een vrijspraak is formeel onmogelijk. Weet ik veel hoeveel: 50 euro. Da's goedkoop voor de reclame die een krantenartikel oplevert.
En gaat hij dan die sticker er af halen ? Ik denk het niet.
Wat heeft het dan uitgehaald ?

titel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
link: N-VA-senator rijdt rond met illegale VL-nummerplaat

was dat federale politie? of een lokale agent? en zo ja, uit welke gemeente? :p

quercus 17 augustus 2017 09:09

He made a statement.

Veel haalt dat natuurlijk niet uit. Het is gewoon een klaroenstoot om duidelijk te maken waar zijn prioriteiten liggen. Hij mag de Vlaamse belgicisten toch ook eens jennen? Of niet soms? Het omgekeerde gebeurt zo dikwijls, zie maar eens naar de trollers op dit forum.

Anna List 17 augustus 2017 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8509436)
He made a statement.

Veel haalt dat natuurlijk niet uit. Het is gewoon een klaroenstoot om duidelijk te maken waar zijn prioriteiten liggen. Hij mag de Vlaamse belgicisten toch ook eens jennen? Of niet soms? Het omgekeerde gebeurt zo dikwijls, zie maar eens naar de trollers op dit forum.

zolang hij die boete maar uit zijn privé middelen betaalt, en niet als onkost inbrent...

quercus 17 augustus 2017 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8509439)
zolang hij die boete maar uit zijn privé middelen betaalt, en niet als onkost inbrent...

Volledig akkoord.

Another Jack 17 augustus 2017 10:09

Goh, een VL-sticker op de wagen!
Dat zal de Onafhankelijkheid ongetwijfeld bespoedigen!


:lol:

Anna List 17 augustus 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8509509)
Goh, een VL-sticker op de wagen!
Dat zal de Onafhankelijkheid ongetwijfeld bespoedigen!


:lol:

foei, citeren zonder naamvermelding!

Witte Kaproen zomaar plagieren ... :p

De schoofzak 17 augustus 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8509370)
op de autokeuring krijg je daar trouwens ook een rode kaart voor ... :oops:


ook sterk afhankelijk van de controlerende werknemer, vermoed ik ...

Een rode kaart of een knipje als 'aandachtspunt' ?

Anna List 17 augustus 2017 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8509523)
Een rode kaart of een knipje als 'aandachtspunt' ?

rode kaart.

subocaj 17 augustus 2017 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8509525)
rode kaart.

Heb je een gele auto?
Gele sticker en gele auto=2 X geel = rood.

IJsboer 17 augustus 2017 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8509439)
zolang hij die boete maar uit zijn privé middelen betaalt, en niet als onkost inbrent...


mvd 17 augustus 2017 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8509366)
Deze alleszins toch nog wel.
Filip Dewinter heeft dat ook nog gedaan.

Kan je je wel afvragen:
met welke taak werd de flik die dat opschreef de baan opgestuurd ? Met iets van oog te hebben voor de verkeersveiligheid ? Of met het opsporen van politieke tegenstanders ?
Hebben die gasten niets anders te doen, zelfs al was het maar om zeer breed mee te werken aan het parkeerbeleid van het gemeentebestuur ?
Hetzelfde voor het parket, dat ook teveel tijd heeft, in plaats van te zeggen "meneer de senator, ge moogt uw klein plezierke hebben, van mijn kant verdoe ik er mijn tijd niet aan ..."

Wellicht gaat de senator de boete betalen, want een vrijspraak is formeel onmogelijk. Weet ik veel hoeveel: 50 euro. Da's goedkoop voor de reclame die een krantenartikel oplevert.
En gaat hij dan die sticker er af halen ? Ik denk het niet.
Wat heeft het dan uitgehaald ?


Als ge u aan dat soort prullen moet optrekken.


:rofl:

pinophai 18 augustus 2017 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8509367)
ja, met symbolen is de N-VA nog altijd Vlaamsgezind.

Qua beleid daarentegen...

Ook

De schoofzak 18 augustus 2017 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 8510301)
Als ge u aan dat soort prullen moet optrekken.


:rofl:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

pajoske 18 augustus 2017 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8509366)
Deze alleszins toch nog wel.
Filip Dewinter heeft dat ook nog gedaan.

Kan je je wel afvragen:
met welke taak werd de flik die dat opschreef de baan opgestuurd ? Met iets van oog te hebben voor de verkeersveiligheid ? Of met het opsporen van politieke tegenstanders ?
Hebben die gasten niets anders te doen, zelfs al was het maar om zeer breed mee te werken aan het parkeerbeleid van het gemeentebestuur ?
Hetzelfde voor het parket, dat ook teveel tijd heeft, in plaats van te zeggen "meneer de senator, ge moogt uw klein plezierke hebben, van mijn kant verdoe ik er mijn tijd niet aan ..."

Wellicht gaat de senator de boete betalen, want een vrijspraak is formeel onmogelijk. Weet ik veel hoeveel: 50 euro. Da's goedkoop voor de reclame die een krantenartikel oplevert.
En gaat hij dan die sticker er af halen ? Ik denk het niet.
Wat heeft het dan uitgehaald ?


titel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
link: N-VA-senator rijdt rond met illegale VL-nummerplaat

Het maakt mensen ten minste duidelijk dat diegenen die eisen dat

Citaat:

Alles begint bij respect voor de bestaande taal- en kieswetten.
bron: http://www.n-va.be/standpunten/vlaamse-rand

De (verkeers-)wetten aan hun laars lappen. Het toont aan hoe ongeloofwaardig hun verhaal is.

PS vraagje: zou Karl Vanlouwe zijn eigen moeders taal nog begrijpen en spreken?

pajoske 18 augustus 2017 09:46

Nog een vraag:
-Waarom laat Vanlouwe de B niet staan. Hij woont toch in Brussel en niet in Vlaanderen. Of is hij van mening dat de Nederlanders die in België wonen ook met NL op hun officiële nummerplaat mogen rondrijden?
-Waarom schrijft men Vanlouwe? Ik dacht dat het "Van Louwe" moest zijn.

Knuppel 18 augustus 2017 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8509370)
op de autokeuring krijg je daar trouwens ook een rode kaart voor ... :oops:


ook sterk afhankelijk van de controlerende werknemer, vermoed ik ...

Ik ga al een kwart eeuw naar de keuring met een nummerplaat waarvan de B is overplakt met VL, en nog nooit heb ik daar problemen mee gehad. Toch niet op de keuring. Wel in Brussel. Daar schold een man mij uit voor flamingant. Hij besefte niet dat ik me vereerd voelde. :lol:

Ik heb vorige keer mijn wagentje wel moeten laten herkeuren omdat de middenste veiligheidsriem vast zat. Hij is nooit gebruikt geworden want alleen mijn hondje zit op de achterbank. Mijn wagentje is nog twee andere veiligheidssgordels rijk op de achterbank, maar er hielp geen lievemoederen aan. Ik moest en zou ervoor zorgen dat de gordel die nooit gebruikt werd, of zal gebruikt worden, los werd gemaakt ommijn wagentje gekeurd te krijgen.

Blijkbaar is de middenste gordel van een auto belangrijker dan een overplakte B op een nummerplaat. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de onverbiddelijke keurders in het keuringstation racistische Blokkers zijn.:lol::lol::lol:

Knuppel 18 augustus 2017 12:53

Ik weet niet of er een wet bestaat die gebiedt dat een nummerplaat geen andere letter dan een B mag hebben. Uit ervaring wetend dat zelfs de Belgische grondwet een vodje papier is veronderstel ik dat Vanlouwe op twee oren kan slapen. Senaatsvoorzitter Christine Defraigne kan, samen met collega Bert Anciaux, rustige verder doodgaan in de senaat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be