Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De gevolgen voor Van Biesen intern de VLD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=234833)

De schoofzak 16 september 2016 07:59

De gevolgen voor Van Biesen intern de VLD
 
Ik wil geen dubbele draad opstarten, maar enkel de bestaande draad aanvullen met een poll.

Ik denk dat men hem politiek gaat offeren, intern de vld, en dat hij een slechte plaats gaat krijgen bij de volgende verkiezingen.

Maar tegelijk gaat de kiezer hem niet afstraffen.
En aangezien de gemeenteraadsverkiezingen er eerst aankomen, kan hij op dat moment zijn politieke toekomst veilig stellen, door een goede uitslag te behalen.

.

vlijmscherp 16 september 2016 08:02

ik volg je. meest realistisch scenario. toch het feit dat hij een moeilijke plaats gaat krijgen. Of hij verkozen wordt, dat gaan we moeten afwachten.

ViveLaBelgique 16 september 2016 08:06

Van Biesen krijgt promotie en wordt een ster buiten Open VLD naar het beeld van Maggie De Block. In 2019 is hij kandidaat premier.

ViveLaBelgique 27 januari 2017 11:53

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ve...an-biesen-niet

Bovenstaande opinie geeft één van de grote redenen weer waarom ik vertrouwen in Gwendolyn Rutten kwijt ben.

quercus 27 januari 2017 12:05

Ik vind dat heel die "affaire Van Biesen" sterk ruikt naar een soort afrekening binnen de OVLD omwille van iets anders. Waarover heb ik evenmin een idee, vermits ik in OVLD kringen niet thuis ben. Niet dat ik een bepaald grote sympathie heb voor Van Biesen, hij heeft zich tijdens dat parlementair debat onnozel aangesteld en had zich beter moeten beheersen. Maar, zoals in het artikel van Doorbraak wordt onderstreept, was het zowel onthutsend als pijnlijk om te zien hoezeer Van Biesen vernederd werd. Die publieke bekentenis en zelfbeschuldiging deed terugdenken aan een geliefde praktijk in de communistische dictaturen.

Het ergerlijke in deze zaak is dat het uiteindelijk allemaal gesteund is op het relaas van één man: de hysterisch gillende Kristof Calvo, die bij hoog en bij laag beweerde dat Van Biesen had geroepen dat Kitir maar moest terugkeren naar Marokko. Ik vind dit erg dunnetjes.

ViveLaBelgique 27 januari 2017 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8359504)
Niet dat ik een bepaald grote sympathie heb voor Van Biesen, hij heeft zich tijdens dat parlementair debat onnozel aangesteld en had zich beter moeten beheersen.

Kan je hier meer concreet aangeven waar Van Biesen zich volgens jou "onozel heeft aangesteld" in het parlementair debat ?

quercus 27 januari 2017 14:19

Door stomweg te zitten roepen en iets te lullen van "terugkeren" (alhoewel alleen Hysteria Calvo precies lijkt te weten wie of wat moest terugkeren) waarbij dan bleek dat Van Biesen het zich zelf ook niet goed meer herinnerde. Sommigen beweerden dat Van Biesen wat te diep in het glas gekeken had.

ViveLaBelgique 27 januari 2017 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8359679)
Door stomweg te zitten roepen en iets te lullen van "terugkeren" (alhoewel alleen Hysteria Calvo precies lijkt te weten wie of wat moest terugkeren) waarbij dan bleek dat Van Biesen het zich zelf ook niet goed meer herinnerde. Sommigen beweerden dat Van Biesen wat te diep in het glas gekeken had.

Waar maakt jij uit op dat Van Biesen tijdens het parlementair debat "onnozel aangesteld en had zich beter moeten beheersen" ? Zoals je zelf stelt is Calvo in deze geen goede bron.

quercus 27 januari 2017 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8359825)
Waar maakt jij uit op dat Van Biesen tijdens het parlementair debat "onnozel aangesteld en had zich beter moeten beheersen" ? Zoals je zelf stelt is Calvo in deze geen goede bron.

Kijk, wat Van Biesen precies geroepen heeft weet niemand, behalve blijkbaar, naar eigen zeggen: Hysteria Calvo. Wat er ook van zij, Van Biesen is zo onverstandig geweest om door zijn warrig en voor iedereen (behalve voor Hysteria) onverstaanbaar stemgeluid de oppositie, via Calvo, een gelegenheid te geven om hem in een val te lokken.

Xenophon 28 januari 2017 15:21

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170127_02699351
Citaat:

Rutten: 'We zullen strijd tegen salafisme winnen'
Citaat:

Haar boodschap begin vorige week ‘doe normaal of ga maar ergens anders wonen
Lijkt me toch sterk op terugkeren naar eigen land...

Another Jack 28 januari 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8360855)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170127_02699351




Lijkt me toch sterk op terugkeren naar eigen land...

Kijk eens aan, je kan voortaan met een gerust hart voor de liberalen stemmen!

dpg 28 januari 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8360869)
Kijk eens aan, je kan voortaan met een gerust hart voor de liberalen stemmen!

Denk je ?
Hij en de meesten hier is meer het type van "Kill them all and let God sort them out.".

Zipper 28 januari 2017 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8360855)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170127_02699351




Lijkt me toch sterk op terugkeren naar eigen land...


Door gebrek aan eigen ideeën, sprong ze maar als een kip zonder kop op de kar van Mark Rutte, die zelf dertig jaar te laat komt met zijn "doe normaal of ga weg".

ViveLaBelgique 28 januari 2017 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8359970)
Kijk, wat Van Biesen precies geroepen heeft weet niemand, behalve blijkbaar, naar eigen zeggen: Hysteria Calvo. Wat er ook van zij, Van Biesen is zo onverstandig geweest om door zijn warrig en voor iedereen (behalve voor Hysteria) onverstaanbaar stemgeluid de oppositie, via Calvo, een gelegenheid te geven om hem in een val te lokken.

Het zijn mensen zoals jij die vinden dan Van Biesen "onnozel aangesteld en had zich beter moeten beheersen" die Calvo's fantasie ernstig nemen. De vraag is: waarom ? Neem jij alles wat Calvo uitkraamt voor waar aan omdat hij het een geloofwaardig type vindt of heb je een obsessie om mensen af te doen als racist ?

quercus 28 januari 2017 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8360877)
Neem jij alles wat Calvo uitkraamt voor waar aan omdat hij het een geloofwaardig type vindt of heb je een obsessie om mensen af te doen als racist ?

8O

Ik begrijp langs geen kanten hoe jij tot dergelijke conclusies komt. In mijn vorige postings laat ik net blijken dat ik Calvo bepaald niet als het waarheid verkondigend orakel beschouw. Het is niet zonder reden dat ik hem Hysteria Calvo noem.

En dan zou ik volgens jou bovendien ook nog een "obsessie" hebben om mensen "af te doen als racist"??? Nou nou...

Dat allemaal omdat ik beweer dat Van Biesen er beter had aan gedaan om zich wat te beheersen. :roll:

ViveLaBelgique 28 januari 2017 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8360921)
Dat allemaal omdat ik beweer dat Van Biesen er beter had aan gedaan om zich wat te beheersen. :roll:

Van waar jouw mening dat Van Biesen "er beter aan had gedaan om zich te beheersen" ?

quercus 29 januari 2017 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8361046)
Van waar jouw mening dat Van Biesen "er beter aan had gedaan om zich te beheersen" ?

Hou op met trollen. Je bent net een kleuter die onafgebroken zit te zagen.

ViveLaBelgique 29 januari 2017 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8361429)
Hou op met trollen. Je bent net een kleuter die onafgebroken zit te zagen.

Bedankt voor jouw feedback. Ik waardeer het. Ik blijf echter geïntegreerd hoe jij je mening gevormd hebt over het gedrag van Van Biesen. Ik zou graag weten hoe ik hiernaar kan informeren zonder dat ik overkom als een kleuter die onafgebroken zit te zagen.

Libro 3 februari 2017 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8360869)
Kijk eens aan, je kan voortaan met een gerust hart voor de liberalen stemmen!

Als de vos de passie preekt, boer let op uw kippen.

Klein Licht 6 februari 2017 10:59

Uit zijn reactie achteraf bleek toch vrij duidelijk dat Calvo, Kitir en een paar anderen wel degelijk gelijk hadden. In zijn gestyleerd drie minuten durende uitleg over wat hij eigenlijk bedoeld had ontbrak namelijk een belangrijk element: welke zin hij dan wél geroepen zou hebben waar het woord 'Marokko' in voorkwam...

volgens mij kan hij zich zelfs niet precies herinneren wat hij gezegd heeft


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be