Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bijlessen en halalmaaltijden moeten allochtonen naar universiteit lokken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238563)

Jan van den Berghe 16 mei 2017 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8451026)
Nee hoor, zolang ouders zelf echt kunnen kiezen zonder het morele oordeel van pilaarbijters, is er niets aan de hand.

En voortdurend komt u zelf af met een oordeel. Er is schijnbaar iets aan de hand met u.

alice 17 mei 2017 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8451242)
Er is geen oordeel te bespeuren in dat bericht. Wel een vaststelling. Je financiële situatie als gezin hangt vaak samen met de keuzes die je als ouders (en kinderen) maakt. Als je aan ieder kind een dure iPhone wil geven, zal dat al een flinke hap uit het budget uitmaken. Ga je voor een andere keuze, dan opent dat andere perspectieven. Blijkbaar ziet u niet in dat keuzes een groot deel van onze beweegruimte bepalen.

Je fin situatie hangt inderdaad af van keuze, blijf je allebei als ouder werken bijvoorbeeld. Of blijft een van de ouders thuis, of neem je afwisselend een periode ouderschap op..

Ouders voorstellen als domme figuren die beiden werken voor de dure i Phone van hun kind, is uw oordeel over ouders en fin situatie.
Persoonlijk ken ik niemand die voor dat soort luxe beiden werken.
Wel werken vaak beide ouders voor de afbetaling van een huis, auto, middelen om samen met gezin iets te doen...

Jan van den Berghe 17 mei 2017 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8451565)
Ouders voorstellen als domme figuren die beiden werken voor de dure i Phone van hun kind, is uw oordeel over ouders en fin situatie.

En hier toont u dat u zelf met een oordeel afkomt. Ik spreek over keuzes. Niet over "domme figuren".

Daar gaat uw geloofwaardigheid. Voor zover er nog iets van overeind bleef...

alice 18 mei 2017 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8451601)
En hier toont u dat u zelf met een oordeel afkomt. Ik spreek over keuzes. Niet over "domme figuren".

Daar gaat uw geloofwaardigheid. Voor zover er nog iets van overeind bleef...

Wat zijn volgens u dan ouders die gaan werken om de i Phone van een kind te kunnen betalen? Juist ja...:roll:
Mijn geloofwaardigheid hangt niet af van uw oordeel maar van argumenten, kunt u daar iets weerleggen? Dacht ik al.....:lol:

Hoomer 18 mei 2017 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8452356)
Wat zijn volgens u dan ouders die gaan werken om de i Phone van een kind te kunnen betalen? Juist ja...:roll:
Mijn geloofwaardigheid hangt niet af van uw oordeel maar van argumenten, kunt u daar iets weerleggen? Dacht ik al.....:lol:

Weerom vergist u zich alice, het is anders nml. ouders die gaan werken KUNNEN de smartphone van hun kind betalen.
Nuance alice ;-)

Jan van den Berghe 20 mei 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8452356)
Mijn geloofwaardigheid hangt niet af van uw oordeel maar van argumenten, kunt u daar iets weerleggen? Dacht ik al.....:lol:

Uw geloofwaardigheid hangt af van de samenhang van uw redenering. En die is er niet. Meningen van anderen die u niet deelt, doet u steeds af als "u velt een oordeel". Alleen velt u zelf iedere keer een oordeel, iets wat u schijnbaar niet beseft.

Kortom, u verwijt anderen wat u voortdurend zelf doet.

alice 20 mei 2017 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8453447)
Uw geloofwaardigheid hangt af van de samenhang van uw redenering. En die is er niet. Meningen van anderen die u niet deelt, doet u steeds af als "u velt een oordeel". Alleen velt u zelf iedere keer een oordeel, iets wat u schijnbaar niet beseft.

Kortom, u verwijt anderen wat u voortdurend zelf doet.

Dan zou u dus de volgende redenering weerlegd moeten hebben" ouders beslissen zelf of ze wel of niet werken wanneer er kinderen zijn, maar indien ze er voor kiezen dit niet te doen, louter omdat ze willen thuis blijven, hebben ze geen recht op uitkeringen zoals werkloosheid".

Nergens gezien dat u iets weerlegd heeft?
Juist ja...

alice 20 mei 2017 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8452363)
Weerom vergist u zich alice, het is anders nml. ouders die gaan werken KUNNEN de smartphone van hun kind betalen.
Nuance alice ;-)

Moet je tegen Jan zeggen he, hij beweert dat ouders werken voor I phones van de kinderen :roll:

Jan van den Berghe 21 mei 2017 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8453475)
Dan zou u dus de volgende redenering weerlegd moeten hebben" ouders beslissen zelf of ze wel of niet werken wanneer er kinderen zijn, maar indien ze er voor kiezen dit niet te doen, louter omdat ze willen thuis blijven, hebben ze geen recht op uitkeringen zoals werkloosheid".

Nergens gezien dat u iets weerlegd heeft?
Juist ja...

Weerlegd? Ik wijs u erop dat uw reacties evenzeer een oordeel inhouden. Dan is het verre van samenhangend om de ander steevast te verwijten een moreel oordeel te vellen als u dat voortdurend zelf doet.

Jan van den Berghe 21 mei 2017 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8453476)
Moet je tegen Jan zeggen he, hij beweert dat ouders werken voor I phones van de kinderen :roll:

Dan hebt u het eens te meer niet begrepen. Ik had het kunnen denken...

alice 23 mei 2017 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8454021)
Weerlegd? Ik wijs u erop dat uw reacties evenzeer een oordeel inhouden. Dan is het verre van samenhangend om de ander steevast te verwijten een moreel oordeel te vellen als u dat voortdurend zelf doet.

Tja..wanneer je knipt en plakt met berichten van anderen kun je die indruk geven...maar daarom is dit niet zo, ik oordeel niet over werkende moeders, en u? Juist ja...:roll:

alice 23 mei 2017 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8454022)
Dan hebt u het eens te meer niet begrepen. Ik had het kunnen denken...

Tuurlijk, wie je geen gelijk geeft heeft het niet begrepen, toch?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be