Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Gaat de EU de 600 miljoen euro jaarlijkse steun aan Turkije nu stopzetten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238350)

Thuleander 17 april 2017 09:49

Gaat de EU de 600 miljoen euro jaarlijkse steun aan Turkije nu stopzetten?
 
Gaat de EU de 600 miljoen Euro van de Europese belastingbetaler die jaarlijks naar Turkije vloeit als 'steun voor de voorbereidingen tot toetreding tot de EU' nu stopzetten?
Zodra we een officiële mededeling hieromtrent vernemen van één van de EU pipo's zullen we hem hier plaatsen.
Tot die dag vloeien uw belastingscentjes nog rijkelijk naar Erdogan zijn sultanaat, witmans.
Prettige dag verder.

Hypochonder 17 april 2017 09:52

Was die 600 miljoen niet eerder een soort afkoopsom in ruil voor het tegenhouden van de vluchtelingenstroom in Turkije? Het lijkt me nogal logisch dat de betaling van dat geld onmiddellijk stopgezet wordt maar dan zitten we wel weer met de vluchtelingenstroom die als nooit tevoren op gang zal komen. Onze zwakke en verdeelde Europese leiders zullen dan alweer uitblinken in zwakheid en besluitloosheid.

Dadeemelee 17 april 2017 09:52

Zolang hij de vluchtelingen niet opnieuw massaal dumpt in de Griekse wateren mag hij die houden.

Bovenbuur 17 april 2017 09:52

Ja. Geld dat alleen voor voorbereiding tot toetreding was gaat stoppen. Geef ze wat tijd, ze zijn niet heel snel in Brussel.

Het geld dat gemoeid is bij de vluchtelingendeal en andere niet aan toetreding verbonden fondsen blijft natuurlijk wel lopen, zolang die deals staan en het geld gebruikt wordt zoals afgesproken.

Thuleander 17 april 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8430397)
Was die 600 miljoen niet eerder een soort afkoopsom in ruil voor het tegenhouden van de vluchtelingenstroom in Turkije? Het lijkt me nogal logisch dat de betaling van dat geld onmiddellijk stopgezet wordt maar dan zitten we wel weer met de vluchtelingenstroom die als nooit tevoren op gang zal komen.

Oei.
Heeft Erdogan wéér de beste kaarten of wat?
Die EU leiders hebben nogal stevig onderhandeld voor ons precies.

cato 17 april 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8430406)
Oei.
Heeft Erdogan wéér de beste kaarten of wat?
Die EU leiders hebben nogal stevig onderhandeld voor ons precies.

De EU leiders hebben te lang als Alce in Wonderland geleefd.
Dat geldt niet alleen t.a.v Turkije ook t.a.v Rusland en Amerika.
Hopelijk gaan de ogen eindelijk open en komen ze tot besef van de realiteit.

subocaj 17 april 2017 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 8430464)
De EU leiders hebben te lang als Alce in Wonderland geleefd.
Dat geldt niet alleen t.a.v Turkije ook t.a.v Rusland en Amerika.
Hopelijk gaan de ogen eindelijk open en komen ze tot besef van de realiteit.

De EU leiders hebben van hun burgers EU lijders gemaakt, maar: Wir schaffen das.

Universalia 17 april 2017 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8430397)
Was die 600 miljoen niet eerder een soort afkoopsom in ruil voor het tegenhouden van de vluchtelingenstroom in Turkije? Het lijkt me nogal logisch dat de betaling van dat geld onmiddellijk stopgezet wordt maar dan zitten we wel weer met de vluchtelingenstroom die als nooit tevoren op gang zal komen. Onze zwakke en verdeelde Europese leiders zullen dan alweer uitblinken in zwakheid en besluitloosheid.

Dat bedrag lag volgens mij nog veel hoger dan 600 miljoen.

Europa betaalde de grieken en de turken miljarden.

Hoog tijd om die miljarden eens terug op te eisen of zijn die zoals ik al eerder wist te schrijven al 'kwijtgescholden?' :roll:

Boduo 17 april 2017 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8430399)
Ja. Geld dat alleen voor voorbereiding tot toetreding was gaat stoppen. Geef ze wat tijd, ze zijn niet heel snel in Brussel.

Het geld dat gemoeid is bij de vluchtelingendeal en andere niet aan toetreding verbonden fondsen blijft natuurlijk wel lopen, zolang die deals staan en het geld gebruikt wordt zoals afgesproken.

Juist !
Dat is de kern v.d. zaak.

:clapping:

DucDEnghien 17 april 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8430397)
Was die 600 miljoen niet eerder een soort afkoopsom in ruil voor het tegenhouden van de vluchtelingenstroom in Turkije? Het lijkt me nogal logisch dat de betaling van dat geld onmiddellijk stopgezet wordt maar dan zitten we wel weer met de vluchtelingenstroom die als nooit tevoren op gang zal komen. Onze zwakke en verdeelde Europese leiders zullen dan alweer uitblinken in zwakheid en besluitloosheid.

Er zijn geen Europese leiders. De leiders die de beslissingen nemen op het hoogste niveau in de EU, the European Council, zijn de nationale leiders van elke individuele lidstaat.

Nr.10 17 april 2017 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8430509)
Dat bedrag lag volgens mij nog veel hoger dan 600 miljoen.

Europa betaalde de grieken en de turken miljarden.

Hoog tijd om die miljarden eens terug op te eisen of zijn die zoals ik al eerder wist te schrijven al 'kwijtgescholden?' :roll:

De Ottomaanse dief geeft niets terug.

cato 17 april 2017 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8430892)
De Ottomaanse dief geeft niets terug.

Het is mij en raadsel waarom de EU nog steeds Erdogan anders behandelt dan Poetin.
Beide leiders zijn buren van dezelfde soort.

Boduo 17 april 2017 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8430509)
Dat bedrag lag volgens mij nog veel hoger dan 600 miljoen.

Europa betaalde de grieken en de turken miljarden.

Hoog tijd om die miljarden eens terug op te eisen of zijn die zoals ik al eerder wist te schrijven al 'kwijtgescholden?' :roll:

Grieken zijn Europeanen.
Turken zijn Aziaten.
Een verschil als dag & nacht.

cato 17 april 2017 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8430901)
Grieken zijn Europeanen.
Turken zijn Aziaten.
Een verschil als dag & nacht.

Turken begrijpen niets van Europa ,
zelf niet als ze een paar generaties in Europa wonen.
Ze zijn eeuwen lang anders opgevoed en de Islam is een godsdienst,
die in de middeleeuwen is blijven steken.

Universalia 18 april 2017 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8430901)
Grieken zijn Europeanen.
Turken zijn Aziaten.
Een verschil als dag & nacht.

Daar kan ik U natuurlijk geen ongelijk in geven maar het gaat er maar om dat de Grieken hun leidertje het al even slim wist te spelen om Europa véél geld te 'ontfrutselen' en er uiteindelijk 'weinig of niets met gedaan heeft', want de toestroom van vluchtelingen is totaal niet gestopt, integendeel.

Kwam ons land ook geen geld tekort, de 'lege' staatskas even aanwijzende?

Skobelev 18 april 2017 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8430398)
Zolang hij de vluchtelingen niet opnieuw massaal dumpt in de Griekse wateren mag hij die houden.

Uit de Griekse wateren moet Erdogan uit blijven. Leg daar wat militaire schepen en weiger die vluchtelingenbootjes de Griekse wateren binnen te laten varen.

Vlad 18 april 2017 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8430397)
Was die 600 miljoen niet eerder een soort afkoopsom in ruil voor het tegenhouden van de vluchtelingenstroom in Turkije? Het lijkt me nogal logisch dat de betaling van dat geld onmiddellijk stopgezet wordt maar dan zitten we wel weer met de vluchtelingenstroom die als nooit tevoren op gang zal komen. Onze zwakke en verdeelde Europese leiders zullen dan alweer uitblinken in zwakheid en besluitloosheid.

Ging dat niet over 3 miljard ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be