Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Is dat eerlijke rechtspraak? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271740)

Universalia 19 maart 2024 19:18

Is dat eerlijke rechtspraak?
 
Voetballer Sofian Kiyine, die dronken en aan rotvaart met auto sporthal invloog, krijgt geen straf.

Stel dat er mensen aan het spelen waren in de sporthal dan hadden er verschillende doden kunnen vallen.

Is dat de juiste rechtspraak of helt de weegschaal weer maar eens over omdate het een voetbaler is en iemand van vreemde origine.:roll:

Normale uitspraak zou kunnen geweest zijn:opdraaien voor alle herstelkosten en rijbewijs inleveren voor de rest van zijn leven of zou dat te ver gezocht geweest zijn???? :roll:

Onzijdig 19 maart 2024 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10330914)
Voetballer Sofian Kiyine, die dronken en aan rotvaart met auto sporthal invloog, krijgt geen straf.

Stel dat er mensen aan het spelen waren in de sporthal dan hadden er verschillende doden kunnen vallen.

Is dat de juiste rechtspraak of helt de weegschaal weer maar eens over omdate het een voetbaler is en iemand van vreemde origine.:roll:

Normale uitspraak zou kunnen geweest zijn:opdraaien voor alle herstelkosten en rijbewijs inleveren voor de rest van zijn leven of zou dat te ver gezocht geweest zijn???? :roll:

Dit wordt reeds besproken in een andere draad betreft vreemde vonnissen

Universalia 19 maart 2024 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10330916)
Dit wordt reeds besproken in een andere draad betreft vreemde vonnissen

Oei, sorry, daar heb ik naastgekeken. :oops:

maddox 19 maart 2024 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10330914)
Voetballer Sofian Kiyine, die dronken en aan rotvaart met auto sporthal invloog, krijgt geen straf.

Stel dat er mensen aan het spelen waren in de sporthal dan hadden er verschillende doden kunnen vallen.

Is dat de juiste rechtspraak of helt de weegschaal weer maar eens over omdate het een voetbaler is en iemand van vreemde origine.:roll:

Normale uitspraak zou kunnen geweest zijn:opdraaien voor alle herstelkosten en rijbewijs inleveren voor de rest van zijn leven of zou dat te ver gezocht geweest zijn???? :roll:

Ik ben het volmondig met u eens.

Skobelev 19 maart 2024 20:53

Kunnen we dat als precedent misbruiken?

Zucht 19 maart 2024 21:13

Ik vind het straf dat hij het argument gebruikt dat hij gewoon is van veel te drinken, en dus zonder problemen achter 't stuur kan kruipen na 6 gin/tonics.
Een rechter die dat hoort zou direct het rijbewijs voor lange tijd moeten intrekken en pas teruggeven na een solide psychologische test die aantoont dat zijn idee over drinken en rijden drastisch gewijzigd is.
(En voor de zekerheid daarna nog een alcoholsot opleggen.)

Skobelev 19 maart 2024 21:19

Tja, die bruin mannen zijn nu eenmaal een beschermde soort in vergelijking met de witte autochtone melkkoe.

maddox 19 maart 2024 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10330952)
Ik vind het straf dat hij het argument gebruikt dat hij gewoon is van veel te drinken, en dus zonder problemen achter 't stuur kan kruipen na 6 gin/tonics.
Een rechter die dat hoort zou direct het rijbewijs voor lange tijd moeten intrekken en pas teruggeven na een solide psychologische test die aantoont dat zijn idee over drinken en rijden drastisch gewijzigd is.
(En voor de zekerheid daarna nog een alcoholsot opleggen.)

6 Gin-Tonics.... Hangt ook van de tijd af, daar niet van. Op 2 uur, auw, op 3 dagen meh.

Maar 1 deftige Gin -Tonic trekt een gemiddelde persoon op een uurtje tegen de grens of er net over. 6 op 6 uur doen net hetzelfde. De eerste tijd na het drinken zit je over de wettelijke limiet.

Een doorwinterde zuiper voelt dat wel niet, maar dat maakt voor de wettelijke opsporingstechnieken niet uit. Die meten de hoeveelheid alcohol, niet hoe iemand zich geestelijk voelt.

Ik denk wel dat we het eens zijn, een "bekend figuur" dat op die manier een peperdure wagen omtoverd in een beschermd monument, met of zonder alcohol, die hoort niet thuis in het idioot drukke Belgische verkeer.

Bach 19 maart 2024 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10330954)
Tja, die bruin mannen zijn nu eenmaal een beschermde soort in vergelijking met de witte autochtone melkkoe.

Misschien is het omdat het een voetballer is en niet zijn kleur.

maddox 20 maart 2024 04:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10330982)
Misschien is het omdat het een voetballer is en niet zijn kleur.

U mag dat geloven.

gunter5148 20 maart 2024 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10330982)
Misschien is het omdat het een voetballer is en niet zijn kleur.

En dat zou dan minder erg zijn?

Bach 20 maart 2024 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10331013)
En dat zou dan minder erg zijn?

Voetbal is heilig he. ;-)

gunter5148 21 maart 2024 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10331017)
Voetbal is heilig he. ;-)

Voetbal wordt gemaakt door psychopaten, gespeeld door narcisten, en bekeken door idioten.

cookie monster 21 maart 2024 15:30

Algemeen:
Des te smeriger je bent , des te beter je wordt behandeld !!

quercus 21 maart 2024 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10331581)
Voetbal wordt gemaakt door psychopaten, gespeeld door narcisten, en bekeken door idioten.

Keigoed* geformuleerd.

*Ik besef dat dit woord niet past bij een "pei" die binnen zowat anderhalve maand 87 jaar wordt, maar kom ik mag mij toch ook eens "een spetter" veroorloven.

gunter5148 21 maart 2024 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10331598)
Keigoed* geformuleerd.

*Ik besef dat dit woord niet past bij een "pei" die binnen zowat anderhalve maand 87 jaar wordt, maar kom ik mag mij toch ook eens "een spetter" veroorloven.

Respect!

De schoofzak 21 maart 2024 16:06

Het stond in alle kranten: het zou niet waar geweest zijn bij een Vlaamse rechter.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be