Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ook België krijgt migrantenpartij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237846)

Bad Attila 18 maart 2017 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8407487)
Het succes van de ISLAM partij spreekt boekdelen ....

"Voor de federale en gewestverkiezingen in mei 2014 diende de partij lijsten in voor de kieskringen Brussel en Luik. Bij de verkiezingen voor het Brussels Gewest behaalde de partij 1,70% van de geldig uitgebrachte stemmen, proportioneel genoeg voor één van de 72 zetels bestemd voor de Franstalige partijen, maar zonder resultaat aangezien de kiesdrempel van 5% niet overschreden werd. Ook voor de Kamer haalde de partij in de kieskring Brussel met 1,89% van de stemmen de kiesdrempel niet."

Dat past niet in hun kraampje, zodus bestaat het niet.
(ik denk wel dat zij een of twee zetels in een gemeenteraad hebben gehaald, neen?)

dalibor 18 maart 2017 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407527)

Alle moslimlanden waren vroeger niet-islamitisch

Dat is een feit. Maar dat is zo met elke religie of elke politieke overtuiging. Ooit was er een tijd voordat die levensbeschouwing bestond.

Heb je nog meer van die triviale vaststellingen?

Another Jack 18 maart 2017 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8407447)
Je laat weer geen kans liggen om je stuitend gebrek aan kennis aan te tonen.

Migranten vormen wel degelijk een blok met elkaar.
Die hangen meer aan elkaar dan de domme hebzuchtige Europeanen.

Helemaal niet.

Zipper 18 maart 2017 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8407536)
Zo gaat dat bij gepolariseerde situaties.

Gülen heeft scholen in België met enkele duizenden leerlingen en een rijk netwerk van verenigingen.

http://newsmonkey.be/article/69437

Uw onwetendheid terzake staat in scherp contrast met de stelligheid waarmee u hier simplismen neerpent.

Ah, en zijn dat ook zo'n oproerkraaiers als Erdogan ??

wentel gij u maar verder in uw zelfverklaarde alwetendheid. Met zo iemand als gij is elke normale discussie onmogelijk.

Another Jack 18 maart 2017 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8407558)
wentel gij u maar verder in uw zelfverklaarde alwetendheid. Met zo iemand is elke normale discussie onmogelijk.

Wat hij zegt, klopt.
Belgische Turken zijn verdeeld.

Jakko 18 maart 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8407524)
Wat heeft het:
  • Te maken met De Wever?
  • Eén te maken met het ander?

Volgens De Morgen zou Koç wel eens kunnen slagen in grote steden met grote gemeenschappen. Daar zouden veel verontwaardigde kiezers zitten. 10 % van de Turkse en 13 % van de Marokkaanse gemeenschap woont in Antwerpen. Het zijn er wel wat meer dan die stadsambtenaren.

Tavek 18 maart 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8407513)
De Turkse gemeenschap in ons land is erg verscheurd. Dus een partij die zich uitdrukkelijk met één van die kampen identificeert stoot de rest af. En zal de Marokkanen evenmin bekoren.

Meer zeg ik niet.

Wat een geagiteerde onzin spui je hier toch weer.

In Houthalen en Beringen kan die partij wel in de gemeenteraad komen.

Ten koste van Spa zetels.

Dus wat verandert er in feite ? Niks, buiten dat Koc zitpenningen kan trekken....

Diego Raga 18 maart 2017 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 8407540)
U maakt heel veel veronderstellingen over mijn persoon zonder enige kennis van zaken.

Het spreekt voor zich dat ik daar met moslims al over gesproken heb. Ik trek er evenwel geen grote conclusies uit. De moslims waar ik gesprekken mee heb zijn allemaal hoog opgeleid en dus niet representatief voor 'de moslim'.

Ja, van hoogopgeleide moslims moet je ’t zeker hebben:

"Floris Vermeulen, van de Universiteit van Amsterdam, deed onderzoek naar het stemgedrag van Nederlandse Turken. „Erdogan en zijn AK-Partij zijn vooral onder conservatieve Turken in Nederland populair. De generatie van de gastarbeiders kwam van het conservatieve platteland, dit zijn de gebieden waar Erdogan ook in Turkije de meest aanhang heeft.”

Daar komt bij dat ook onder hoogopgeleide jonge Nederlandse Turken de AK-Partij populair is. „Zij voelen een sterke binding met Turkije en die wordt gevoed door het gevoel dat ze in Nederland nooit helemaal welkom zijn. De AK-Partij profiteert hiervan door een sterke organisatie in het buitenland.”

http://www.metronieuws.nl/nieuws/bin...s-in-nederland

Die laag- en hoogopgeleide moslims trekken je gewoon door hun viool, maar dat heb je (nog) niet door.
Citaat:

Gelukkig hebt u een perfect beeld van wat 'de moslim' denkt hé.
De cijfers in dat onderzoek liegen niet, tenzij je ze kan tegenspreken.
Citaat:

Moslims mogen denken wat ze willen hoor. Dat is meningsvrijheid. Ze mogen ook zeggen wat ze willen zolang ze niet oproepen tot geweld. Ik maak er mij niet zo druk in wat ze denken.
't Jah, wat zou je er van denken, als bv meer dan de helft van 50 miljoen Europese nazi's Snorremans als hun grote vb en de inhoud van Mijn Kamp als ‘heilig’ zouden beschouwen en deze zelfs boven de grondwet stellen ?
Ook meningsvrijheid ?
Of wacht, zijn daar ondertussen niet een hoop anti-wetten tegen geschreven ?
Maar ja, de islam betekent dan ook 'vrede', eh...
Citaat:

De kerstening van Zuid-Amerika geschiedde daarentegen zonder geweld?
Wordt dat hier soms goedgepraat ?
Straks begin je nog over de periode, toen de Homo Sapiens de kop insloeg van de Neanderthaler...
Citaat:

En opnieuw haalt u er irrelevante bullshit bij. Wat in andere landen gebeurt is niet relevant voor hoe wij in België onszelf verplichten om mensenrechten te garanderen.
Gaat dat er bij u echt niet in?
Is het dan niet relevant dat de immigranten/vluchtelingen uit moslimlanden die naar hier komen – veelal op de vlucht voor de islamitische uitwassen aldaar- , dat authentieke en steeds latent aanwezige moslimgeweld in hun eigen landen zouden veroordelen ?
Citaat:

Ik zeg ook niets over de toekomst. Ik zeg enkel dat we onze eigen regels moeten toepassen op onszelf en op de personen die hier zijn.
Ja, we kennen die contradictionaire ‘toepassingen’:

Integratie met behoud van eigen identiteit

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...en-identiteit/

Yeah, the future looks bright…
Citaat:

En alles wat Erdogan zegt over de islam wordt aanvaard door alle 1 miljard andere moslims in de wereld.
Noem mij 1 moslim – vanwaardanook -die de gewelddadige verzen uit de koran veroordeeld of wil verwijderd zien, 1-tje is genoeg.
Tot dan beschouw ik elke ‘vrome’ moslim als ’n potentiele vijand van niet-moslims.
Citaat:

Wie is hier naïef?
Take a look in the mirror.

dalibor 18 maart 2017 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8407558)
Ah, en zijn dat ook zo'n oproerkraaiers als Erdogan ??

wentel gij u maar verder in uw zelfverklaarde alwetendheid. Met zo iemand als gij is elke normale discussie onmogelijk.

Nee. Dat zijn door de band genomen minder agressieve figuren als aanhangers van de rechtse AKP. En ze zullen nooit of te nimmer voor een partij kiezen die een emanatie is van de AKP.

Probeer nu eens rationeel te denken.

Diego Raga 18 maart 2017 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8407543)
Dat is een feit. Maar dat is zo met elke religie of elke politieke overtuiging. Ooit was er een tijd voordat die levensbeschouwing bestond.

Heb je nog meer van die triviale vaststellingen?

Praat je nu de hedendaagse islamitische expansiedrift in Europa goed ?

Another Jack 18 maart 2017 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407577)
Praat je nu de hedendaagse islamitische expansiedrift in Europa goed ?

Ongelooflijk hoe je elk thema tot je persoonlijke obsessie herleidt...

Diego Raga 18 maart 2017 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8407579)
Ongelooflijk hoe je elk thema tot je persoonlijke obsessie herleidt...

Obsessief negationisme daarentegen is wél bon, he Zjaak.

Another Jack 18 maart 2017 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407581)
Obsessief negationisme daarentegen is wél bon, he Zjaak.

Dat denk jij.
Ik ben je negationistische vuiligheid hier nog niet vergeten.

dalibor 18 maart 2017 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407577)
Praat je nu de hedendaagse islamitische expansiedrift in Europa goed ?

Ik praat expansiedrift niet goed. Maar die leid jij af uit de vaststelling dat de islam ooit niet bestond. Wat enigszins lachwekkend overkomt.

Diego Raga 18 maart 2017 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8407583)
Dat denk jij.
Ik ben je negationistische vuiligheid hier nog niet vergeten.

Moet ik je (weeral) doen herinneren aan jouw negationisme, ivm Joden-Spanje ?
Heb enkele weken geleden Panda daarmee nog op z'n plaats gezet en die gaf geen kik meer.

Diego Raga 18 maart 2017 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8407586)
Ik praat expansiedrift niet goed. Maar die leid jij af uit de vaststelling dat de islam ooit niet bestond. Wat enigszins lachwekkend overkomt.

Dus de hedendaagse islamdrift in Europa is dan volgens jou ook lachwekkend...
Genoteerd.

dalibor 18 maart 2017 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407589)
Dus de hedendaagse islamdrift in Europa is dan volgens jou ook lachwekkend...
Genoteerd.

Die migratie is economisch gedreven. Er migreren net zo goed niet-moslims (uit Afrika bvb) naar Europa. Is dat dan een animistische invasie?

En uit welvarende moslimlanden komen er nauwelijks migranten.

Vrijheideerst 18 maart 2017 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 8407565)
Volgens De Morgen zou Koç wel eens kunnen slagen in grote steden met grote gemeenschappen. Daar zouden veel verontwaardigde kiezers zitten. 10 % van de Turkse en 13 % van de Marokkaanse gemeenschap woont in Antwerpen. Het zijn er wel wat meer dan die stadsambtenaren.

Volgens De Morgen, die er fijntjes vergeet bij te vertellen dat DENK in de Nederlanden toch stemmen heeft afgesnoept van de PVDA.

Dus, nogmaals: de link met Dewever?

Diego Raga 18 maart 2017 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8407595)
Die migratie is economisch gedreven. Er migreren net zo goed niet-moslims (uit Afrika bvb) naar Europa. Is dat dan een animistische invasie?

http://forum.politics.be/showpost.ph...82&postcount=2

Citaat:

En uit welvarende moslimlanden komen er nauwelijks migranten.
Welke landen zijn dat zoal ?

dalibor 18 maart 2017 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8407602)

Saoedi Arabië, Emiraten, Qatar, Maleisië, in minder mate Iran. Voor de oorlog ook Syrië, Irak.

Maar dat weet jij ook.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be