Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jongeren proberen dakloze in brand te steken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163923)

Savatage 28 november 2011 19:22

Jongeren proberen dakloze in brand te steken
 
Jongeren proberen dakloze in brand te steken in station van Leuven

LEUVEN - Vier jongemannen hebben zondag een dakloze zwaar toegetakeld in het station van Leuven. Ze probeerden eerst het dekentje van de man in brand te steken en brachten hem daarna enkele rake klappen toe. De politie heeft de vier opgepakt.

...

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...1&word=dakloze

__________________________________________________ ____

Uiteraard zijn de vier mannen onmiddellijk terug vrijgelaten door politie. Ze kunnen volgens mij wel gerust zijn, de kans dat ze hiervoor op een proces een straf gaan krijgen lijkt mij miniem.

Vrolijk Kerstmis nog, anno 2011.

Carnivore 28 november 2011 20:15

Wss gaan we het nooit weten, maar ik vraag me af... waarom eigenlijk nog... welke origine de daders maar weer 's al dan niet hebben.

hoe kan je een mens, die het duidelijk al zo moeilijk heeft in dit leven, zo lastigvallen.



De algehele verlichting zal nog effe op zich laten wachten.

maddox 28 november 2011 20:27

"4 jongemannen", een nieuw eufimisme?

Maar het maakt niet uit. Er storen me 3 dingen aan dit bericht.

1) Hoe een maatschappij zoals de onze nog daklozen heeft. (alhoewel het een vrijwillige keuze kan en zou mogen zijn)
2) Dat de daders meer rechten hebben dan het slachtoffer.
3) Ook mijn eerste gedacht was "jaja, 't zullen weer Finnen geweest zijn".

Savatage 28 november 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5831227)
"4 jongemannen", een nieuw eufimisme?

Maar het maakt niet uit. Er storen me 3 dingen aan dit bericht.

1) Hoe een maatschappij zoals de onze nog daklozen heeft. (alhoewel het een vrijwillige keuze kan en zou mogen zijn)
2) Dat de daders meer rechten hebben dan het slachtoffer.
3) Ook mijn eerste gedacht was "jaja, 't zullen weer Finnen geweest zijn".

1) volgens mij is dit bij het gros van de daklozen een persoonlijke keuze. Hoe je met zo'n enorm sociaal vangnet als het onze er nog langs kan vallen? Dat kan enkel een eigen keuze zijn.
2) stoort mij nog het meeste
3) Ik vermoed het ook, gezien de aard van het geweld, maar we weten het niet.

Mitgard 28 november 2011 20:35

Niet dat het voor de meesten nog nodig is, maar toch.
Reactie op HLN:

"Heb het gezien toen ze opgepakt werden. Die vier gasten kwamen waarschijnlijk net terug van vakantie want ze waren nogal fel gebruind. Zouden wij zo'n dingen bij hun ook ongestoord kunnen doen?"

Bhairav 28 november 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5831256)
Niet dat het voor de meesten nog nodig is, maar toch.
Reactie op HLN:

"Heb het gezien toen ze opgepakt werden. Die vier gasten kwamen waarschijnlijk net terug van vakantie want ze waren nogal fel gebruind. Zouden wij zo'n dingen bij hun ook ongestoord kunnen doen?"

Zou best wel kunnen, maar HLN.be staat bekend als behoorlijk achterlijk.

subocaj 29 november 2011 01:15

Voor alle criminelen terug dwangarbeid invoeren.
Geen plaats in de gevangenis?
Haal de betonnen stop uit een paar Limburgse mijnen en laat ze voor de tijd van hun straf kolen delven, niet machinaal maar met de hand.
Minder kostbaar als ze naar een Nederlandse hotel gevangenis te sturen en veel effectiever als een taak strafje van 40 of 80 uur. En of ze nu bruin, geel of blank zijn maakt niets uit.
Willen ze hun opgelegde quota niet halen, eten of drank rantsoen verminderen.
Kost de staat nog niet de helft van wat het nu kost.
Om het met Leterme zijn woorden te zeggen, we maken er winst op.

artisjok 29 november 2011 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5831062)
Jongeren proberen dakloze in brand te steken in station van Leuven

LEUVEN - Vier jongemannen hebben zondag een dakloze zwaar toegetakeld in het station van Leuven. Ze probeerden eerst het dekentje van de man in brand te steken en brachten hem daarna enkele rake klappen toe. De politie heeft de vier opgepakt.

...

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...1&word=dakloze

__________________________________________________ ____

Uiteraard zijn de vier mannen onmiddellijk terug vrijgelaten door politie. Ze kunnen volgens mij wel gerust zijn, de kans dat ze hiervoor op een proces een straf gaan krijgen lijkt mij miniem.

Vrolijk Kerstmis nog, anno 2011.

De vier jongemannen wilden na een nachtje stappen in het centrum van Leuven de bus naar huis nemen.
Na een nachtje stappen.
Alcohol zal er weer niets mee te maken hebben.

Bhairav 29 november 2011 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5831766)
De vier jongemannen wilden na een nachtje stappen in het centrum van Leuven de bus naar huis nemen.
Na een nachtje stappen.
Alcohol zal er weer niets mee te maken hebben.

Aangezien het legaal is, komt dit zelfs niet ter sprake.

maddox 29 november 2011 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5831700)
Voor alle criminelen terug dwangarbeid invoeren.
Geen plaats in de gevangenis?
Haal de betonnen stop uit een paar Limburgse mijnen en laat ze voor de tijd van hun straf kolen delven, niet machinaal maar met de hand.
Minder kostbaar als ze naar een Nederlandse hotel gevangenis te sturen en veel effectiever als een taak strafje van 40 of 80 uur. En of ze nu bruin, geel of blank zijn maakt niets uit.
Willen ze hun opgelegde quota niet halen, eten of drank rantsoen verminderen.
Kost de staat nog niet de helft van wat het nu kost.
Om het met Leterme zijn woorden te zeggen, we maken er winst op.

Daar zien we nu eens op dezelfde manier naar.

Maar ik zou die betonnen stop in de oude steenkoolmijnen laten zitten. Die "veroordeelden" wel met modern materiaal laten werken, en op de juiste plekken, dat maakt ze veel efficienter, dus beter in het kosten baten plaatje. En ze leren nog eens een eerlijk vak wat in't dagelijks leven wel gesmaakt kan worden.

maddox 29 november 2011 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5831766)
De vier jongemannen wilden na een nachtje stappen in het centrum van Leuven de bus naar huis nemen.
Na een nachtje stappen.
Alcohol zal er weer niets mee te maken hebben.

Als het Finnen waren, zeker wel. Het is weliswaar een reden voor zulk miserabel wangedrag, maar zeker geen verschoning.

artisjok 29 november 2011 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5831779)
Als het Finnen waren, zeker wel. Het is weliswaar een reden voor zulk miserabel wangedrag, maar zeker geen verschoning.

Uiteraard is alcohol geen verschoning voor zo'n miserabel gedrag. Wat een idee dat je hier naar voor schuift.

Maar alcohol, gezien haar uitwerking, is wel dikwijls een katalysator voor zo'n gedrag.

Bhairav 29 november 2011 07:06

En niemand die er voor pleit alcohol te verbieden.

maddox 29 november 2011 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5831782)
En niemand die er voor pleit alcohol te verbieden.

Oh jawel. Er zijn er genoeg die alcohol liefst verboden zouden hebben, net zoals er mensen zijn die religie naar de eeuwige jachtvelden willen verwijzen, of anderen die cannabis gebruik willen verplichten.

Hetgeen verplicht zou moeten worden, "ieder is verandwoordelijk voor eigen daden, bezopen, gedrogeerd, high, low, whatever".
Je bent niet verplicht roesmiddelen te gebruiken...

Bhairav 29 november 2011 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5831797)
Oh jawel. Er zijn er genoeg die alcohol liefst verboden zouden hebben, net zoals er mensen zijn die religie naar de eeuwige jachtvelden willen verwijzen, of anderen die cannabis gebruik willen verplichten.

Hetgeen verplicht zou moeten worden, "ieder is verandwoordelijk voor eigen daden, bezopen, gedrogeerd, high, low, whatever".
Je bent niet verplicht roesmiddelen te gebruiken...

Maar zoveel hoort ge die nu niet. En de meeste die dat doen zijn ofwel moslims ofwel mensen die de hypcrisie willen aankaarten.

maddox 29 november 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5831799)
Maar zoveel hoort ge die nu niet. En de meeste die dat doen zijn ofwel moslims ofwel mensen die de hypcrisie willen aankaarten.

En gij hoopt dat hypocrisie en moslim niet hetzelfde zijn?

Gelukkig zijn de simpelen der geest..

brother paul 29 november 2011 08:11

dat is nu eens koren op de molen van arti. Dit schaamteloos jongerengedrag wordt dan straks even dat alle daklozen het recht moeten hebben op een appartement met 2 slaapkamers, gratis maaltijden, een permanente integratiecoach, een gratis opleidingsjaar aan de RVA spoedcursus artsenopleidingen zodat ze hun wonden kunnen verzorgen, en uiteraard faciliteiten van strijkwinkels, poetshulp, zorgcoordinator, kookhulp, etc

Tot dan per ongeluk blijkt dat die 4 jongeren een of ander bruin kleurtje hebben, of we gaan dan onmiddellijk dit zogoed als uit de statistieken schrappen. Voorlopig houdt hij het op drank verbieden natuurlijk, nu ik zou drank gewoon dubbel belasten geeft hetzelfde resultaat. Arti zou dat niet doen, want die arme gasten met hun drankrprobleem kun je toch hun plezier niet afpakken

-=EXCALIBUR=- 29 november 2011 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 5831201)
Wss gaan we het nooit weten, maar ik vraag me af... waarom eigenlijk nog... welke origine de daders maar weer 's al dan niet hebben.

Gisteren in het nieuws op de radio ( Radio 1 ) zei men dat het 1 belg en 3 buitenlanders waren. Het waren Oost-Europeanen maar ik weet niet meer welke.

Ratatosk 29 november 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5831251)
1) volgens mij is dit bij het gros van de daklozen een persoonlijke keuze. Hoe je met zo'n enorm sociaal vangnet als het onze er nog langs kan vallen? Dat kan enkel een eigen keuze zijn.

Welk sociaal vangnet?

Daklozencentra zitten overvol (asielzoekers en illegalen), OCMW kan je niet helpen met opvangg wegens "Dakloos" en bij de SVK's is er een wachtlijst van een jaar of langer. Een uitkering kan je niet krijgen zonder adres en werk behouden als je dakloos bent is moeilijk.

Herr Flick 29 november 2011 08:44

Wat het waren speelt geen rol, voor zo'n gevallen van wangedrag, zouden de flikken gewoon ter plaatse executies moeten kunnen uitvoeren. Alle 4 een nekschot en hun bezittingen voor de zwerver in kwestie.

Ne mens die ligt te slapen zijn deken in brand steken, ik krijg gewoon nen degout van dat soort shit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be