Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   80 procent werkgevers vindt dat allochtonen niet voldoen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=84432)

Online 17 maart 2007 09:57

80 procent werkgevers vindt dat allochtonen niet voldoen
 
80 procent werkgevers vindt dat allochtonen niet voldoen

Tachtig procent van de kleine werkgevers die door het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) werden ondervraagd is van mening dat allochtone werknemers niet voldoen. Hoewel ze met een nijpend personeelstekort zitten, geven de werkgevers hen liever geen kans op de werkvloer.

Het gros van de 688 ondervraagden geeft een gebrekkige kennis van het Nederlands op als het grootste obstakel, gevolgd door verwachte problemen in de omgang met klanten. Het NSZ erkent dat er vooroordelen in het spel zijn. (belga/hln) HLN 17/3/07


Hoog tijd dat de poco's zich eens bezinnen. Duidelijk is dat hun knuffelaanpak (enkel nadruk op rechten, geen discours over plichten) precies het omgekeerd effect afgeleverd heeft. Eigenlijk zijn de poco's met hun lakse vreemdelingenbeleid en hun uitgestelde integratiebeleid (dat pas een paar jaar geleden op poten gezet werd) verantwoordelijk voor de achtergestelde positie van diegenen waarvan ze al decennia beweren dat ze onze maatschappij kwamen "verrijken".

Bhairav 17 maart 2007 10:00

Doet deugd zeker, zo'n dinges lezen?

Diego Raga 17 maart 2007 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2529333)
Doet deugd zeker, zo'n dinges lezen?

Ga je teef nog wat neuken, Bhairav, dat doet jou blijkbaar meer deugd dan een objectieve waarheid te lezen.

Bhairav 17 maart 2007 11:51

Mensen lezen graag zo'n dingen, omdat het hun frustraties een vorm geeft.
Oen.

Brandaan 17 maart 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2529320)
80 procent werkgevers vindt dat allochtonen niet voldoen

Tachtig procent van de kleine werkgevers die door het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) werden ondervraagd is van mening dat allochtone werknemers niet voldoen. Hoewel ze met een nijpend personeelstekort zitten, geven de werkgevers hen liever geen kans op de werkvloer.

Het gros van de 688 ondervraagden geeft een gebrekkige kennis van het Nederlands op als het grootste obstakel, gevolgd door verwachte problemen in de omgang met klanten. Het NSZ erkent dat er vooroordelen in het spel zijn. (belga/hln) HLN 17/3/07

Je kan dit ook andersom uitleggen; 80 procent van de werkevers is racist.;-) Dat zou trouwens net zo goed het falen van de multiculturele samenleving aangeven, maar goed.

Sfax 17 maart 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2529320)
Het gros van de 688 ondervraagden geeft een gebrekkige kennis van het Nederlands op als het grootste obstakel, gevolgd door verwachte problemen in de omgang met klanten. Het NSZ erkent dat er vooroordelen in het spel zijn. (belga/hln) HLN 17/3/07

Vooroordelen? Veel van die kerels hebben inderdaad een gebrekkige talenkennis. Deze week na een uurtje nog twee tijdelijken die het interimkantoor had opgestuurd terug naar huis gestuurd met de boodschap dat ze niet meer moesten komen. Als ze zelfs niet in staat zijn simpel Nederlands te lezen en veiligheidsvoorschriften niet eens snappen, dan is er voor die kkrels geen toekomst weggelegd.

Don Quichote 17 maart 2007 12:24

En dan zijn de werkgevers nog heel voorzichtig geweest met hun uitspraken.

Over de werkattitude wordt niet gesproken.

Waarschijnlijk bang om als racisten aangeklaagd te worden.
In Belgique een goede reden om bang te zijn.

Online 17 maart 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2529766)
Je kan dit ook andersom uitleggen; 80 procent van de werkevers is racist.;-) Dat zou trouwens net zo goed het falen van de multiculturele samenleving aangeven, maar goed.

Bah ja, 80 % is racist want de huidpigmentering van die allochtone kandidaten staat hen niet aan, terwijl ze zelf elk weekend onder de zonnebank liggen. :roll:

Bhairav 17 maart 2007 13:03

De percepsie en de mening van de burger is zo waardeloos.
Wat heeft een hoop, hoeveel dan ook, burgers nu te zeggen, vanuit zijn onozel kleinburgerlijk standpunt? Een bekrompen visie.
Een onbekwame oppervlakkige massa.
Wie wilt er zich nu verlagen om voor de burger op te komen? Jezus?

Brandaan 17 maart 2007 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2529810)
Bah ja, 80 % is racist want de huidpigmentering van die allochtone kandidaten staat hen niet aan, terwijl ze zelf elk weekend onder de zonnebank liggen. :roll:

Racisme gaat uiteraard niet enkel om huidpigmentering. Zo'n werkgever rekent een slechte ervaring met een allochtone werknemener de hele groep aan, terwijl eenzelfde ervaring met een autochtoon enkel de werknemer zelf wordt aangerekend. Dat gebeurd en zo kan 1 slechte ervaring de reden zijn voor de werkgever om verder maar geen allochtonen meer aan te nemen. Ook dat is discriminatie, terwijl het voor de werkgever enkel logische bedrijfsvoering is.

Chipie 17 maart 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2529942)
Racisme gaat uiteraard niet enkel om huidpigmentering. Zo'n werkgever rekent een slechte ervaring met een allochtone werknemener de hele groep aan, terwijl eenzelfde ervaring met een autochtoon enkel de werknemer zelf wordt aangerekend. Dat gebeurd en zo kan 1 slechte ervaring de reden zijn voor de werkgever om verder maar geen allochtonen meer aan te nemen. Ook dat is discriminatie, terwijl het voor de werkgever enkel logische bedrijfsvoering is.

Zouden alle forumgangers ervaring hebben met 'werk geven'?
En zij, die menen dat werkgevers racisten zijn, zijn dat zelf geen racisten?



Online 17 maart 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2529942)
Racisme gaat uiteraard niet enkel om huidpigmentering. Zo'n werkgever rekent een slechte ervaring met een allochtone werknemener de hele groep aan,

Kan je dat bewijzen? Ik vrees dat het maar een klassiek poco-excuus is.
Ik lees dat verschillende werkgevers die ervaring delen met steeds dezelfde soort allochtonen en niet met andere Europese allochtonen. Dat alleen wijst erop dat er iets aan de hand is met die groep allochtonen. Nemen we de alarmkreten erbij uit het onderwijs waar de kinderen van diezelfde soort allochtonen voor problemen zorgen, en de criminaliteitsstatistieken, dan is het nog meer duidelijk dat die groep eens in eigen boezem moet kijken.


Citaat:

Ook dat is discriminatie, terwijl het voor de werkgever enkel logische bedrijfsvoering is.
Dat is geen discriminatie, dat is keuzevrijheid.
Jullie poco's goochelen steeds met begrippen als vrijheid van godsdienst etc, maar de vrijheid van keuze voor de werkgever, die zien jullie systematisch over het hoofd.

carlgustaaf 17 maart 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2529876)
De percepsie en de mening van de burger is zo waardeloos.
Wat heeft een hoop, hoeveel dan ook, burgers nu te zeggen, vanuit zijn onozel kleinburgerlijk standpunt? Een bekrompen visie.
Een onbekwame oppervlakkige massa.
Wie wilt er zich nu verlagen om voor de burger op te komen? Jezus?

ge doet mij een beetje denken aan de fascistische leiders, die vinden dat men in de plaats van het volk moet beslissen:-)
Of aan de vroegere aristocraten, met hun elitaire visie op de samenleving.
Want ik neem aan dat gij uzelf niet bij die "onbekwame oppervlakkige massa" rekent, maar uzelf wel als iets beter beziet?

Bhairav 17 maart 2007 14:02

Die groep moet helemaal niet in eigen boezem kijken, zij zijn naar hier gehaald om de vuile werkjes op te knappen en voor de rest moesten ze hun plan maar trekken.
Neen, "we" hebben niet genoeg voor hen gedaan. Blijkbaar moest er meer werk van gemaakt worden. Uw inlevingsvermogen voor de overheid die er iets aan moest doen, genaamd "wij", verandert daat niks aan. Het is maar een kleinburgerlijke visie die alles van uit 1 standpunt bekijkt, ik vind dat zo'n mensen geen recht hebben op inspraak.

Bhairav 17 maart 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2530034)
ge doet mij een beetje denken aan de fascistische leiders, die vinden dat men in de plaats van het volk moet beslissen:-)
Of aan de vroegere aristocraten, met hun elitaire visie op de samenleving.
Want ik neem aan dat gij uzelf niet bij die "onbekwame oppervlakkige massa" rekent, maar uzelf wel als iets beter beziet?

Ironie zal ooit eens klaarkomen in uw gezicht.

carlgustaaf 17 maart 2007 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2530038)
Ironie zal ooit eens klaarkomen in uw gezicht.

een onbeleefd antwoord, u waardig:-)
De allochtonen hebben een slechte bondgenoot in u gevonden.Die hen nooit in niks zal helpen.Integendeel.
Trouwens, allochtonen verachtten tiepen zoals gij, die hun eigen volk afvallig zijn...

Bhairav 17 maart 2007 14:11

Kan zijn, maar wat zou dat aan mijn mening moeten veranderen?
Probeert gij daarop in te spelen? :lol:

Brandaan 17 maart 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2530024)
Kan je dat bewijzen? Ik vrees dat het maar een klassiek poco-excuus is.

Er zijn genoeg onderzoeken die dit aantonen. Uw onwetendheid toont enkel aan dat u slectief het integratiedebat volgt.
Citaat:

Ik lees dat verschillende werkgevers die ervaring delen met steeds dezelfde soort allochtonen en niet met andere Europese allochtonen. Dat alleen wijst erop dat er iets aan de hand is met die groep allochtonen. Nemen we de alarmkreten erbij uit het onderwijs waar de kinderen van diezelfde soort allochtonen voor problemen zorgen, en de criminaliteitsstatistieken, dan is het nog meer duidelijk dat die groep eens in eigen boezem moet kijken.
Uiteraard moet die groep in eigen boezem kijken, enkel een idioot zal dat ontkennen. Het is echter wel een feit dat je niet de hele groep verantwoordelijk kan houden voor de excessen van een klein deel.


Citaat:

Dat is geen discriminatie, dat is keuzevrijheid.
Het is beiden. Zal ik voor u de definitie van discriminatie hier neerplakken?

Citaat:

Jullie poco's goochelen steeds met begrippen als vrijheid van godsdienst etc, maar de vrijheid van keuze voor de werkgever, die zien jullie systematisch over het hoofd.
Ik ben zelf een werkgever, dus er is geen haar op mijn kop die voorstander is om die keuzevrijheid aan te tasten door bv quota's. Zulk soort maatregelen werken enkel op de korte termijn, maar op de lange termijn zal dat enkel het wij-zij-denken vergroten.

Bhairav 17 maart 2007 14:22

Het is feitelijk goed dat allochtonen en mensen van zulke afkomst gediscrimineerd worden.
Dat rockt zo lekker. IPV dat huppeldepupgedoe van iedereen gelijk.

carlgustaaf 17 maart 2007 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2530066)
Kan zijn, maar wat zou dat aan mijn mening moeten veranderen?
Probeert gij daarop in te spelen? :lol:

nee, ik probeer op niks in te spelen bij u, want ik weet dat gij in feite niks inzit met die allochtonen, net zomin als met janetten of gelijk welke minderheidsgroep.U is het enkel te doen om onlust te veroorzaken, want ge hoopt dat er uit de chaos iets nieuws, beter zal ontstaan.Dat heb ik in ieder geval begrepen van u, maar ik kan er naast zitten natuurlijk...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be