Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik hoef geen smartphone (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240941)

Thuleander 25 oktober 2017 15:30

Ik hoef geen smartphone
 
Smartphones maken de mensen dom.



Xenophon 25 oktober 2017 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8556637)
Smartphones maken de mensen dom.



Hoe ga je dan je bluetooth koptelefoon aansluiten om naar Motorhead te luisteren?

Het Verzet 25 oktober 2017 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8556637)
Smartphones maken de mensen dom.

Of domme mensen kunnen het op hun smartphone steken.

Libro 25 oktober 2017 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8556640)
Hoe ga je dan je bluetooth koptelefoon aansluiten om naar Motorhead te luisteren?

Ik denk dat Thuleander eerder naar Ultima Thule luistert.

Xenophon 25 oktober 2017 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8556648)
Ik denk dat Thuleander eerder naar Ultima Thule luistert.

Ja, ik wissel ook wel eens af, soms mix ik Slayer, Black Sabbath en Motorhead door elkaar.

Oh, en soms Carnivore, blijft steeds weer goed.

Bovenbuur 25 oktober 2017 16:04

Ik vind ze wel handig. Whatsapp is echt een verbetering over maillijsten, voor degenen onder ons met vrienden. En een landkaart met GPS op zak hebben scheelt gewoon voorbereiding als je ergens heen moet. Ik (bussenhater, geavanceerd kaartlezer) had mijn eigen methode van looproutes uittekenen, een mooie mix van efficientie en omgevingsbewustheid, bijna ideaal om gegarandeerd aan te komen met weinig werk in elke omgeving. Een smartphone is handiger. En een rekenmachine (ik werk met genoeg getallen achter de komma dat het sneller is dan hoofdrekenen), aantekeningenboekje, zaklamp, horloge, wekker, portemonnee (in ieder geval voor goedkopere Belgische buskaarten, ja ik weet wat ik net over bussen gezegd heb), encyclopedie, camera, microfoon, geluidsdrager, radio, notenkraker (volgens het promotiefilmpje van die van mij) en daar bovenop nog een telefoon met telefoongids op zak hebben is ook wel handig af en toe. Ik was een van de laatste holdouts zonder smartphone in mijn vriendengroep, maar ik hoef niet nodig terug ofzo, het zijn gewoon handige dingen.

Je moet een telefoon een beetje kunnen gebruiken. Toetsen intikken mag geen vervanging zijn voor begrip, net als bij een rekenmachine of een spreadsheetprogramma. (Beter gezegd: het mag wel, maar niet als je nog verder wilt bouwen op wat je nu kan.) Maar klachten over hoe dom mensen worden van nieuwe technologie zijn op zijn minst al zo oud als papier (nu kan iedereen zomaar alles goedkoop opschrijven, daar rotten je hersenen van weg), en voorlopig lijkt onze beschaving het toch nog best aardig te doen vergeleken met de mensen die daar over konden klagen. Feit is dat mijn smartphone mij een aantal mentale obstakels uit de weg neemt, maar mij tegelijkertijd het gereedschap geeft om andere en meer mentale uitdagingen aan te gaan.

Thuleander 25 oktober 2017 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8556640)
Hoe ga je dan je bluetooth koptelefoon aansluiten om naar Motorhead te luisteren?

Ik luister muziek op mijn desktop pc of (tijdens het sporten of wandelen) via een mp3 speler.

Xenophon 25 oktober 2017 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8556653)
Ik vind ze wel handig. Whatsapp is echt een verbetering over maillijsten, voor degenen onder ons met vrienden. En een landkaart met GPS op zak hebben scheelt gewoon voorbereiding als je ergens heen moet. Ik (bussenhater, geavanceerd kaartlezer) had mijn eigen methode van looproutes uittekenen, een mooie mix van efficientie en omgevingsbewustheid, bijna ideaal om gegarandeerd aan te komen met weinig werk in elke omgeving. Een smartphone is handiger. En een rekenmachine (ik werk met genoeg getallen achter de komma dat het sneller is dan hoofdrekenen), aantekeningenboekje, zaklamp, horloge, wekker, portemonnee (in ieder geval voor goedkopere Belgische buskaarten, ja ik weet wat ik net over bussen gezegd heb), encyclopedie, camera, microfoon, geluidsdrager, radio, notenkraker (volgens het promotiefilmpje van die van mij) en daar bovenop nog een telefoon met telefoongids op zak hebben is ook wel handig af en toe. Ik was een van de laatste holdouts zonder smartphone in mijn vriendengroep, maar ik hoef niet nodig terug ofzo, het zijn gewoon handige dingen.

Je moet een telefoon een beetje kunnen gebruiken. Toetsen intikken mag geen vervanging zijn voor begrip, net als bij een rekenmachine of een spreadsheetprogramma. (Beter gezegd: het mag wel, maar niet als je nog verder wilt bouwen op wat je nu kan.) Maar klachten over hoe dom mensen worden van nieuwe technologie zijn op zijn minst al zo oud als papier (nu kan iedereen zomaar alles goedkoop opschrijven, daar rotten je hersenen van weg), en voorlopig lijkt onze beschaving het toch nog best aardig te doen vergeleken met de mensen die daar over konden klagen. Feit is dat mijn smartphone mij een aantal mentale obstakels uit de weg neemt, maar mij tegelijkertijd het gereedschap geeft om andere en meer mentale uitdagingen aan te gaan.

Overtijd die van ons met de wagen gaan werken, en mijn gsm lag daar nog in, vergeten. Geloof me nu of niet, ik heb die gsm gemist dat het niet meer schoon was.

NieuwNoors 25 oktober 2017 16:37

Ik wil ook geen smartphone.
Ik heb ne gewone gsm waarmee ik kan bellen en sms-en en dat is meer dan genoeg.
Ik zie dagelijks smartphone-verslaafden en nee, zo wil ik niet worden.
Mensen zijn te lui geworden om zelf eens iets op te zoeken en dat zal er niet op verbeteren.
Spijtig.

NieuwNoors 25 oktober 2017 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8556661)
Overtijd die van ons met de wagen gaan werken, en mijn gsm lag daar nog in, vergeten. Geloof me nu of niet, ik heb die gsm gemist dat het niet meer schoon was.

DIT bedoel ik dus. Sorry Xeno

Zucht 25 oktober 2017 16:39

Handig zo'n smartphone. Als ik wil weten waar ik was op 17 januari 2016 om 13:45u, dan kijk ik even op google. Die traceert dat allemaal wel.... :-(

NieuwNoors 25 oktober 2017 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8556668)
Handig zo'n smartphone. Als ik wil weten waar ik was op 17 januari 2016 om 13:45u, dan kijk ik even op google. Die traceert dat allemaal wel.... :-(

Da's mijne verjaardag! :-D:-D:-D:-D

Xenophon 25 oktober 2017 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8556667)
DIT bedoel ik dus. Sorry Xeno

Je wordt oud. ;)

NieuwNoors 25 oktober 2017 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8556675)
Je wordt oud. ;)

Tja....tegen wie zegt ge't...pffffffffff.
Ik weet nog dat toen ik 40 werd ik de halve dag geweend heb.
Ik voelde mij ZO oud!
Maar nu, jaren later, voel ik mij weer jong :-D echt.

Tavek 25 oktober 2017 17:21

Ik heb een Apple iWatch 2, Iphone, Ipad. De vrouw ook een Iphone.

Ja, dat zegt genoeg zeker ?

Johan Daelemans 25 oktober 2017 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8556637)
Smartphones maken de mensen dom.

Dat lijkt me iets te ver gaan.
Mij lijkt het op dit ogenblik dat je er heel wat tijd mee verprutst en als je niet oplet nog onder een trein wandelt op de koop toe.

Hier ligt er eentje op overschot. Mogelijk besteed ik er één van de volgende maanden wat tijd aan om de voordelen te ontdekken. Op dit ogenblik zie ik niet welke toegevoegde waarde dat ding kan bieden. Mijn simpele gsm bekijk ik meestal enkel s'avonds en bel dan de mensen die me hebben willen bereiken. Ik verkies om overdag zo weinig mogelijk gestoord te worden.

Een extra luxe is het feit dat je een eenvoudige gsm overal mag laten rondslingeren. Dagen later ligt die daar nog.

Zucht 25 oktober 2017 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8556673)
Da's mijne verjaardag! :-D:-D:-D:-D

Ja, google vertelde me dat. Je hebt toen om 16:30u van een verjaardagstaart met chocola en meringue gesnoept, die die morgen om 8:32 door uw man gekocht is in bakkerij "Het krokante korstje". Gelegen op 67 meter van het Total benzinestation waar er geen publiek toilet is voor rolstoelgebruikers.

koe de poing 25 oktober 2017 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8556661)
Overtijd die van ons met de wagen gaan werken, en mijn gsm lag daar nog in, vergeten. Geloof me nu of niet, ik heb die gsm gemist dat het niet meer schoon was.

De madam daarentegen

Johan Daelemans 25 oktober 2017 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8556684)
Ik heb een Apple iWatch 2, Iphone, Ipad. De vrouw ook een Iphone.

Ja, dat zegt genoeg zeker ?

Mij zegt dat niet veel, wat bedoel je eigenlijk?

Tavek 25 oktober 2017 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8556695)
Mij zegt dat niet veel, wat bedoel je eigenlijk?

Dat ik graag met de nieuwe digitale technologie werk.

Als mensen geen smartphone wensen is dat hun volste recht, maar het maakt het leven een pak gemakkelijker. Ik stuur, als ik in de auto zit, mijn berichten bvb met Siri. Spreken tegen uw watch die gekoppeld is met uw telefoon.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be