Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   120 krottenwijken in Parijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239898)

Vlad 29 juli 2017 13:59

120 krottenwijken in Parijs
 
Citaat:

Ze staan op een oude spoorbaan: honderden krotten van planken en plastieken zeilen. Ze zitten op de stoep en onder viaducten: honderden migranten met kleine tentjes. Ze zijn gebouwd langs de snelweg: bijna een kilometer aan krotjes waar kinderen spelen naast razende auto’s. In en rond Parijs zijn overal krottenwijken en illegale tentenkampen te vinden. In totaal zo'n 120 wijken en daar wonen maar liefst 7.000 tot 9.000 mensen.Bron.
Waarom mogen die niet wonen in de huizen van de dokters en vrijwilligers van Medicines sans frontières. Die staan toch leeg. De bewoners vertoeven aan de middellandse zee.

En dat bestaat evengoed bij ons. Zo weet ik een overdekt straatje in Brussel nabij de Nieuwstraat waar tientallen tenten staan, in Luik aan de vervallen basiliek wonen mensen in de bosjes. Ik weet lege electriciteitskabinnes staan in Antwerpen waar mensen wonen. En de parken liggen 's nachts vol mensen in alle steden. Alles kaat koet. Zet half Afrika maar over. Plaats genoeg nog in de riolen.

djimi 29 juli 2017 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8498951)
Waarom mogen die niet wonen in de huizen van de dokters en vrijwilligers van Medicines sans frontières. Die staan toch leeg. De bewoners vertoeven aan de middellandse zee.

En dat bestaat evengoed bij ons. Zo weet ik een overdekt straatje in Brussel nabij de Nieuwstraat waar tientallen tenten staan, in Luik aan de vervallen basiliek wonen mensen in de bosjes. Ik weet lege electriciteitskabinnes staan in Antwerpen waar mensen wonen. En de parken liggen 's nachts vol mensen in alle steden. Alles kaat koet. Zet half Afrika maar over. Plaats genoeg nog in de riolen.

Er is ook nog heel wat plaats in niet weinig Zuid-Franse buitenverblijven, verschillende al dan niet koninklijke kastelen in de Ardennen, heel wat landgoederen in de Brabantse en Vlaamse Ardennen, bendes Toscaanse villa's, ...

Die behoren toe aan doorgaans erg rabiate voorstanders van 'solidariteit', 'open grenzen', 'multiculturele samenlevingen', 'cordons sanitaires', ...

die tegelijkertijd ook radicaal gekant zijn tegen xenofobie, racisme, islamofobie, ...


Laten we hen op hun woord nemen!

Frankenstein 29 juli 2017 17:00

Top Joden als Soros en Bezos willen Europa veranderen in een soort van Latijns Amerika. Rijk vs Arm, geen vakbonden en fatsoenlijk sociaal netwerk -, geen cultureel en nationalistisch bewustzijn meer en (nog) meer..

djimi 29 juli 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8499002)
Top Joden als Soros en Bezos willen Europa veranderen in een soort van Latijns Amerika. Rijk vs Arm, geen vakbonden en fatsoenlijk sociaal netwerk -, geen cultureel en nationalistisch bewustzijn meer en (nog) meer..


Als dé 'topjood' van het moment (Jared Kushner) iets gelijkaardig of zelfs krék hetzelfde wil - en dat zit er gezien zijn schoonvader dik in - ziet de toekomst van Europa er inderdaad erg grimmig uit.

Ik vraag me af wie de in uw prentje ontbrekende doodseskaders gaat bemannen.

Ik heb een duister vermoeden, maar omdat ik niet van het forum geband wil worden hou ik voorlopig m'n klep.

Toch op het forum :twisted:

Boduo 30 juli 2017 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8499001)
Er is ook nog heel wat plaats in niet weinig Zuid-Franse buitenverblijven, verschillende al dan niet koninklijke kastelen in de Ardennen, heel wat landgoederen in de Brabantse en Vlaamse Ardennen, bendes Toscaanse villa's, ...

Die behoren toe aan doorgaans erg rabiate voorstanders van 'solidariteit', 'open grenzen', 'multiculturele samenlevingen', 'cordons sanitaires', ...

die tegelijkertijd ook radicaal gekant zijn tegen xenofobie, racisme, islamofobie, ...


Laten we hen op hun woord nemen!

Al die "voorstanders" zijn er v.h. type "Luister naar m'n woorden maar kijk niet naar m'n daden".
Onder hen heel wat corrupte politiekers.

Eduard Khil 30 juli 2017 08:07

sloppenwijken ontruimen met de bulldozer en het is opgelost

de vuile muilekoek 30 juli 2017 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8499001)
Er is ook nog heel wat plaats in niet weinig Zuid-Franse buitenverblijven, verschillende al dan niet koninklijke kastelen in de Ardennen, heel wat landgoederen in de Brabantse en Vlaamse Ardennen, bendes Toscaanse villa's, ...

Die behoren toe aan doorgaans erg rabiate voorstanders van 'solidariteit', 'open grenzen', 'multiculturele samenlevingen', 'cordons sanitaires', ...

die tegelijkertijd ook radicaal gekant zijn tegen xenofobie, racisme, islamofobie, ...


Laten we hen op hun woord nemen!

Dus als ik het goed versta moet het hele continent naar de kloten ... met die vuiligheid van dat strontvolk ... dan nog liever een burgeroorlog en uitroeien voorstander, en Eduard zegt platgooien...inderdaad.;-)

Boduo 30 juli 2017 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8499325)
Dus als ik het goed versta moet het hele continent naar de kloten ... met die vuiligheid van dat strontvolk ... dan nog liever een burgeroorlog en uitroeien voorstander, en Eduard zegt platgooien...inderdaad.;-)

Kom zeg, op een mooie zondagmorgen !
Hier bij ons schijnt het zonnetje. Ik ga naar buiten.

;-)

de vuile muilekoek 30 juli 2017 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8499333)
Kom zeg, op een mooie zondagmorgen !
Hier bij ons schijnt het zonnetje. Ik ga naar buiten.

;-)

Ja steek maar de kop in het zand ... prima.

Zeus 30 juli 2017 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 8499002)
Top Joden als Soros en Bezos willen Europa veranderen in een soort van Latijns Amerika. Rijk vs Arm, geen vakbonden en fatsoenlijk sociaal netwerk -, geen cultureel en nationalistisch bewustzijn meer en (nog) meer..

Jeff Bezos is geen Jood

Vlad 30 juli 2017 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8499001)
Er is ook nog heel wat plaats in niet weinig Zuid-Franse buitenverblijven, verschillende al dan niet koninklijke kastelen in de Ardennen, heel wat landgoederen in de Brabantse en Vlaamse Ardennen, bendes Toscaanse villa's, ...

Die behoren toe aan doorgaans erg rabiate voorstanders van 'solidariteit', 'open grenzen', 'multiculturele samenlevingen', 'cordons sanitaires', ...

die tegelijkertijd ook radicaal gekant zijn tegen xenofobie, racisme, islamofobie, ...


Laten we hen op hun woord nemen!

De Italiaanse regering wil 200.000 vluchtelingen met een tijdelijke asielvergunning noordwaarts sturen. Maar op de Toscaanse landgoederen van criminele pro-immigratie politici als Guy Verhofstadt en Karel De Gucht is waarschijnlijk wel plaats genoeg ;-)

Nr.10 30 juli 2017 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8499525)
Jeff Bezos is geen Jood

Geboren in 1964. Als Jeffrey Preston Jorgensen.
Als kind van Jacklyn Gise Jorgensen en Ted Jorgensen.
Denemarken of Noorwegen.
Toen hij vier jaar was trouwde zijn moeder met Cubaanse balling Miguel "Mike" Bezos.

de vuile muilekoek 31 juli 2017 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8499529)
De Italiaanse regering wil 200.000 vluchtelingen met een tijdelijke asielvergunning noordwaarts sturen. Maar op de Toscaanse landgoederen van criminele pro-immigratie politici als Guy Verhofstadt en Karel De Gucht is waarschijnlijk wel plaats genoeg ;-)

ja misschien een goed idee de villa's van Verhofstadt & KDG veel leegstaande kamers kunnen ze misschien onder verhuren aan bendes vluchtelingen kassa kassa eerst geld innen zoals ze dat gewoon zijn..


een bijverdienste :lol:

Nr.10 31 juli 2017 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8499830)
ja misschien een goed idee de villa's van Verhofstadt & KDG veel leegstaande kamers kunnen ze misschien onder verhuren aan bendes vluchtelingen kassa kassa eerst geld innen zoals ze dat gewoon zijn..


een bijverdienste :lol:

Goed idee. Laat ze het voorbeeld geven. Wie leidt moet leiden bij voorbeeld.

Universalia 2 augustus 2017 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8500183)
Goed idee. Laat ze het voorbeeld geven. Wie leidt moet leiden bij voorbeeld.

Zal dat niet snel ontaarden in een héle lijdensweg?

Gamla 3 augustus 2017 01:49

Ik woon ook in een krottenwijk. Die heet Europa. Overal waar je ook komt of gaat zie je vreemdelingen.
Er is niets meer aan te doen. Ze hebben gewonnen. Tot Poutin er kernraketten op komt gooien.

Universalia 7 augustus 2017 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8499525)
Jeff Bezos is geen Jood

Jeff Bezos is die van Amazon u weet wel dat opdringerige gedoe op het net. (soms zelfs héél opdringerig op uw pc in network)

Parijs was nog zo een mooie/leuke stad vroeger en nu gaat dat allemaal ter ziele?

Gipsy 7 augustus 2017 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8501607)
Ik woon ook in een krottenwijk. Die heet Europa. Overal waar je ook komt of gaat zie je vreemdelingen.
Er is niets meer aan te doen. Ze hebben gewonnen. Tot Poutin er kernraketten op komt gooien.

Het valt nogal mee voor mij. De overkant van de baan is er een rustig provinciaal domein waar ik nog nooit een hoofddoek gezien heb. Achter mijn huis mag je 5 kilometer ver niet bouwen. Ook al geen moslims te zien.

Ach ik zie er wel op het bedrijf bijna alle truckers en pakjesbezorgers zijn moslim. Allemaal zeer vriendelijk en gedienstig, meer dan een doorsnee Vlaming zou ik zeggen.

Boduo 9 augustus 2017 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8499830)
ja misschien een goed idee de villa's van Verhofstadt & KDG veel leegstaande kamers kunnen ze misschien onder verhuren aan bendes vluchtelingen kassa kassa eerst geld innen zoals ze dat gewoon zijn..


een bijverdienste :lol:

Ook leegstaande kloosters zijn ideale gebouwen om oorlogsvluchtelingen een dak boven hun hoofden te geven.
Wie neemt hier een initiatief ?

Gamla 9 augustus 2017 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8504831)
Ook leegstaande kloosters zijn ideale gebouwen om oorlogsvluchtelingen een dak boven hun hoofden te geven.
Wie neemt hier een initiatief ?

Ik neem het initiatief. Leegstaande kloosters worden weer kloosters.
Die "oorlogsvluchtelingen" trap ik eruit.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be