Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Rechts (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan een rechts lokaal bestuur het parasiterend sociaal profitariaat aanpakken ???? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46981)

Cynicus 19 maart 2006 20:30

Kan een rechts lokaal bestuur het parasiterend sociaal profitariaat aanpakken ????
 
De gemeentelijke afdelingen van het OCMW worden bestuurd door een OCMW-raad die door de gemeenteraad wordt aangeduid. Een gemeente met een rechtse bestuursmeerderheid kan aldus een OCMW-raad aanduiden waarvan de meerderheid van de OCMW-raadsleden rechts zijn.

Ik vraag mij af of het gemeentebestuur op die manier stappen zou kunnen ondernemen om op lokaal vlak het parasiterend sociaal profitariaat aan te pakken. Zou de lokale OCMW-raad kunnen beslissen om aan OCMW-leefloontrekkers een tegenprestatie te vragen in de vorm van gemeenschapsdienst, waarbij leefloontrekkers per 5 euro leefloon dat ze krijgen een uur lokale gemeenschapsdienst moeten presteren, ten einde hen aan te moedigen een job te zoeken met een uurloon van meer dan 5 euro, en aldus een leefloonontmoedigingsbeleid te voeren ?????

Max van Dietschland 21 maart 2006 19:41

Het is te zien wat men parasiterend sociaal profitariaat noemt ? Nog nooit bij je opgekomen dat mensen ook door tegenslag in diepe financiële miserie kunnen geraken ? :?

De profiteurs moeten eruit dat zeker, maar een asociaal ultra liberaal beleid zoals in de steden van de JewSA, daar pas ik als nationaal solidarist voor.

Cynicus 21 maart 2006 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1590744)
Het is te zien wat men parasiterend sociaal profitariaat noemt ? Nog nooit bij je opgekomen dat mensen ook door tegenslag in diepe financiële miserie kunnen geraken ? :?

De profiteurs moeten eruit dat zeker, maar een asociaal ultra liberaal beleid zoals in de steden van de JewSA, daar pas ik als nationaal solidarist voor.

Met parasiterend sociaal profitariaat bedoel ik het profitariaat begaan door werkbekwame uitkeringstrekkers die geen of onvoldoende inspanningen doen om opnieuw aan het werk te geraken. Werkbekwamen die zich moedwillig nestelen in een passieve uitkeringssituatie kunnen gerust beschouwd worden als sociaalcriminelen. Ik heb er daarentegen geen enkele moeite mee dat mensen die niet werkbekwaam zijn, een degelijke sociale bescherming genieten.

King of beggars and fleas 19 juli 2006 12:08

beter zou het zijn om de ocmw raad gewoon af te schaffen

de leden van de ocmw raad inclusief de voorzitter zijn eigenlijk profiteurs die bovendien volstrekt overbodig zijn en door de belasting betaler betaald worden om beslissingen te nemen die overbodig zijn aangezien er gewoon een ocmw wetgeving is die in elke gemeente onverkort en universeel dient toegepast te worden.

de ocmw raad is puur dienstbetoon - een zitje in de ocmw raad is een troostprijs omdat men niet in de gemeenteraad geraakte. het ocmw voorzitterschap een troostprijs omdat men geen schepen kon worden.

King of beggars and fleas 19 juli 2006 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1590744)
Het is te zien wat men parasiterend sociaal profitariaat noemt ? Nog nooit bij je opgekomen dat mensen ook door tegenslag in diepe financiële miserie kunnen geraken ? :?

heb je volstrekt gelijk in. Probleem is echter dat ondanks dat de basis van extreem rechts in vlaanderen sociaal is de top neo liberaal is.

Cynicus 14 augustus 2006 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1827056)
heb je volstrekt gelijk in. Probleem is echter dat ondanks dat de basis van extreem rechts in vlaanderen sociaal is de top neo liberaal is.

Mijn voorstel om de leefloontrekkers gemeenschapsdiensten te laten verrichten is een uitermate sociaal voorstel. Op die manier kunnen leefloontrekkers zich nuttig maken en zouden ze zich niet langer uitgesloten voelen. Hun gemeenschapsdienstervaring zou tevens een troef zijn als ze gaan solliciteren voor een gewone job.

Leefloontrekkers die geen gemeenschapsdienst willen verrichten, kunnen verhuizen naar een andere gemeente. Op die manier zouden gemeenten die een leefloongemeenschapsdienstbeleid voeren minder sociale uitgaven hebben en zouden dergelijke gemeenten ruimte krijgen om de gemeentelijke belastingen voor de werkende middenklasse wat te verlagen.

Jong N-VA'er 23 augustus 2006 03:10

Eerst de vakbonden uitschakelen...op een propere manier dan wel hé:-)

Volksstormer 23 augustus 2006 12:22

Dit is typisch het "naar beneden schoppen" van dom-rechts. Ik heb geen enkel probleem met gemeenschapsdienst, met plichten, met zachte of harde dwang, maar om dat nu hét grote profitariaat te noemen? :roll:

Wat denken jullie hiervan?

Lof der Zotheid 23 augustus 2006 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 1886317)
Wat denken jullie hiervan?

Amai, da's pas plezant...

Volksstormer 23 augustus 2006 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus (Bericht 1886452)
Amai, da's pas plezant...

Wie is nu de parasiet? ;-)

Ambiorix 23 augustus 2006 21:02

de Antwerpse diamantsektor.

ooooeh, delicaat!

Lof der Zotheid 24 augustus 2006 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 1887523)
Wie is nu de parasiet? ;-)

;-)

Cynicus 26 augustus 2006 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 1886317)
Dit is typisch het "naar beneden schoppen" van dom-rechts. Ik heb geen enkel probleem met gemeenschapsdienst, met plichten, met zachte of harde dwang, maar om dat nu hét grote profitariaat te noemen? :roll:

Wat denken jullie hiervan?

Ziet u dan niet in dat de strijd tegen het parasiterend sociaal profitariaat in de eerste plaats de vreemdelingen zou treffen ????????????????????

Volksstormer 26 augustus 2006 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 1893016)
Ziet u dan niet in dat de strijd tegen het parasiterend sociaal profitariaat in de eerste plaats de vreemdelingen zou treffen ????????????????????

Verandert een tegenprestatie voor een uitkering iets wezenlijks aan de multiculturele maatschappij?

Ambiorix 26 augustus 2006 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 1893016)
Ziet u dan niet in dat de strijd tegen het parasiterend sociaal profitariaat in de eerste plaats de vreemdelingen zou treffen ????????????????????

neen. Ge bespuwt de arbeiders van uw eigen volk.

Cynicus 31 augustus 2006 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ziet u dan niet in dat de strijd tegen het parasiterend sociaal profitariaat in de eerste plaats de vreemdelingen zou treffen ????????????????????



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1893028)
neen. Ge bespuwt de arbeiders van uw eigen volk.

Met alle respect, maar nu kan ik toch echt niet goed volgen. Ik heb namelijk veel respect voor de arbeiders. Doorheen verschillende mijner berichten hebt u wellicht begrepen dat ik een grote verdediger ben van de werkende middenklasse (en de (min of meer) slanke, niet-rokende middenklasse in het bijzonder). De arbeiders maken deel uit van de werkende middenklasse en betalen veel te veel belastingen om het parasiterend sociaal profitariaat van werkbekwame werkonwilligen in stand te houden. De arbeiders zijn het slachtoffer van het parasiterend sociaal profitariaat en hebben er dus alle belang bij dat het parasiterend sociaal profitariaat krachtdadig wordt aangepakt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be