Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Verwarde man rijdt in op voetgangers in Londen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239051)

Dadeemelee 5 juni 2017 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461804)
Bedankt voor die waarschuwing.

Hopelijk komt hij dan ook terug op het feit dat dit gevaarte nog steeds vrij rond loopt in onze samenleving?
Wat te doen met Syriëstrijders die vrij rondlopen?

Als die iets strafbaar doen moeten ze daarvoor gestraft worden, dat is nogal duidelijk.

Jambon en Francken doen volgens mij wat ze kunnen en moeten.

Another Jack 5 juni 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461811)
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?

Geen enkel.
Ik zal bovendien zelf wel kiezen met wie ik in eenheid verbonden wil zijn.

Wapper 5 juni 2017 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461811)
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?

Medeforummer Jan Van den Berghe zou u daarover uitvoerig kunnen inlichten.

Nierika 5 juni 2017 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8461795)
Een organisatie die het hotel opblaast waar de Britse premier verblijft, waar ze maar tenauwernood aan de dood ontsnapte, die auto's opblies van regeringsfunctionarissen en hun familie, die aanslagen pleegde of cafés, is dat voor u een onschuldige vereniging dan?

Kunt u mij link geven waar ik dat stel?

Typische desinformatie en poging tot het laten verzanden van de discussie.

Anselmo 5 juni 2017 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8461753)
Als je ze allen RAPATRIEERT dan zijn er toch geen meer die zich kunnen opblazen...
Woord"deportatie" bewuste woordkeuze van de linkse goegemeente om op gevoelens te spelen van de mensen. Moet beelden van concentratiekampen oproepen

2

Anselmo 5 juni 2017 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461775)
Het was wel een dikke "fuck you" naar de terroristen.
Wij feesten gewoon door. De angst heerst hier niet.

Als men de draconische veiligheidsmaatregelen rond dit "feest" zag, zou men toch een andere indruk krijgen.

Another Jack 5 juni 2017 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461826)
Geen enkele. Dat hebben we nu ongeveer en de islamieten profiteren daarvan. Je continent islamiseert en uw achterkleinkinderen zullen daar de dupe van zijn.
Wil je dat?



Ik hoop hier snel mede christenen te treffen die herboren willen worden in Christus. Ik reik je de hand.

Als dan al 'heel het continent islamiseert' zie ik nog niet in hoe jij dat met je meligheid gaat kunnen voorkomen.

Wapper 5 juni 2017 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461826)
Ik hoop hier snel mede christenen te treffen die herboren willen worden in Christus. Ik reik je de hand.

Voorlopig kan ik het stellen met 1 geboorte. (Ieder zijn hobby uuiteraard)

Hypochonder 5 juni 2017 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461775)
Het was wel een dikke "fuck you" naar de terroristen.
Wij feesten gewoon door. De angst heerst hier niet.

In mijn ogen was dit gewoon een geniale commerciële zet van het management van Ariana Grande. Ik geloof geen seconde dat de meerderheid van de bezoekers van dat concert er naartoe gingen om dergelijke boodschap te geven aan die terroristen, en dan nog, IS ligt hier niet wakker van. Die aanslag zal veel langer herinnerd worden dan dat concert.

Anselmo 5 juni 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461828)
We mogen niet toegeven aan de angst. Integendeel, we moeten het kwaad recht in de ogen kijken en benoemen zoals het is.
Nu, meer dan ooit.

De islam is een religie van terreur en niet van vrede.

Daarmee gaat elke normale mens akkoord.

Alleen leeft onze maatschappij momenteel in een sfeer van angst door de moslimterreur.
(btw : iets wat tijdens de IRA aanslagen nooit het geval was)

Of men nu op reis gaat, een grotere bijeenkomst bijwoont, een museum bezoekt, ect, overal wordt men aan het potentiële gevaar herinnerd door de noodzakelijk geworden opstelling van veiligheidsmensen en hun apparatuur.

De aanwezigheid in onze steden van een zo grote moslimgemeenschap- die duidelijk niet aan zelfreiniging doet, eerder aan zelfbeklag - laat die moslimfanatici toe zich in deze groep in stilte en ongestoord voor te bereiden om toe te slaan.

Je kan dan je kop in het zand steken, de kans groeit met de dag dat je vroeg of laat wordt toch geconfronteerd wordt met de moordlust van deze islam aanhangers.

Hypochonder 5 juni 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461845)
Welk doel hebben aanslagen? Onze samenleving te ontwrichten, mensen angst aan te jagen.
Wel ik vind zo'n concert daar een welgemeende fuck you tegen.
Maarja, dat is mijn mening.

Fuck die terroristen, zij zullen nooit winnen. Als Hitler het niet kon, zal het hun zeker niet lukken.

En laat ons er nu eens van uitgaan dat dat concert als een echte welgemeende fuck you bedoeld was. Verplaats jezelf nu eens naar het hoofdkwartier van IS in Raqqa of waar dat ook mag zijn... Daar bestaat de wandversiering uit afgehakte hoofden van westerlingen... Zij zien het nieuws over dat concert op TV, hoe denk je dat ze daar dan reageren, totaal verslagen??? Die zetten dit gewoon in het rijtje van bloemetjes leggen en krijttekeningen op de stoep maken: samen een liedje zingen... Daar lachen ze eens goed mee.

dalibor 5 juni 2017 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8461851)
En laat ons er nu eens van uitgaan dat dat concert als een echte welgemeende fuck you bedoeld was. Verplaats jezelf nu eens naar het hoofdkwartier van IS in Raqqa of waar dat ook mag zijn... Daar bestaat de wandversiering uit afgehakte hoofden van westerlingen... Zij zien het nieuws over dat concert op TV, hoe denk je dat ze daar dan reageren, totaal verslagen??? Die zetten dit gewoon in het rijtje van bloemetjes leggen en krijttekeningen op de stoep maken: samen een liedje zingen... Daar lachen ze eens goed mee.

Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.

Anselmo 5 juni 2017 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8461859)
Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.

Je weet zoals iedereen dat je hier ebola gaat vervangen door de pest en de cholera.
Het enige voordeel is dat die laatste infecties onder controle kunnen gehouden worden zonder zelf gevaar te lopen.

dalibor 5 juni 2017 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8461864)
Je weet zoals iedereen dat je hier ebola gaat vervangen door de pest en de cholera.
Het enige voordeel is dat die laatste infecties onder controle kunnen gehouden worden zonder zelf gevaar te lopen.

Wees eens concreet en ontdoe dat van de beeldspraak.

Another Jack 5 juni 2017 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461836)
Ik heb een "plan". Maar dat is nog niet concreet uitgewerkt. Daarom ga ik er dus ook niet veel over zeggen.
Wel wil ik je meegeven dat ik het continent wil de-islamiseren door het Woord.
De pen is machtiger dan het zwaard.

Succes.

Hypochonder 5 juni 2017 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8461859)
Raqqa is op dit moment zo goed als omsingeld door moslims die van de jihad, het moorden en de terreur niet moeten weten. Mosul is zo goed als gevallen. Dan resten er van het kaifaat nog alleen Al Bukmal in zuid-oost Syrië, wat dorpen en een stuk woestijn.

Ja jongen, je hebt precies goed naar het nieuws gekeken he? Dit is niet uit te roeien door enkel en alleen hun kalifaat militair te vernietigen. Er zullen altijd genoeg ontheemde klaplopers zijn die overgaan tot aanslagen in het westen. Ze verspreiden hun haat via het internet.

Anselmo 5 juni 2017 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8461868)
Wees eens concreet en ontdoe dat van de beeldspraak.

De IS-adepten in Raqqa zijn zeloten waarmee een ernstig gesprek zinloos is.
Deze lieden zijn zo ver weg dat een terugkeer naar de redelijkheid onmogelijk is.
Zij willen enkel het imaginair paradijs en laten daarvoor hun leven.
Hopeloos dus.

Met de leiding van de Syrische en/of Iraakse legerleiding kan men eventueel onderhandelen.
Het zijn blijkbaar moslims die eerder willen leven dan zichzelf op te blazen.
Momenteel valt daar - vooral uit eigenbelang- enig realisme waar te nemen.
Maar of het op langere termijn positief afloopt valt dan nog af te wachten.
De wijze waarop zij hun gevangenen behandelen is misschien minder rabiaat dan die van de IS-gekken, maar niettemin ver van aanvaardbaar.

dalibor 5 juni 2017 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8461872)
De IS-adepten in Raqqa zijn zeloten waarmee een ernstig gesprek zinloos is.
Deze lieden zijn zo ver weg dat een terugkeer naar de redelijkheid onmogelijk is.
Zij willen enkel het imaginair paradijs en laten daarvoor hun leven.
Hopeloos dus.

Met de leiding van de Syrische en/of Iraakse legerleiding kan men eventueel onderhandelen.
Het zijn blijkbaar moslims die eerder willen leven dan zichzelf op te blazen.
Momenteel valt daar - vooral uit eigenbelang- enig realisme waar te nemen.
Maar of het op langere termijn positief afloopt valt dan nog af te wachten.

Als je de dingen over wat langere termijn bekijkt kan dit net zo goed een tijdelijke opstoot zijn. In de jaren '60-'70 werden veel staten in het Midden Oosten geregeerd door leiders die godsdienst als een een zaak van minder belang zagen. Met Nasser, Assad, het regime in Afghanistan en Pakistan en anderen had je leiders die de moslimbroeders en andere zeloten minachtten en onder de knoet hielden.

In het begin van de jaren '80 vond zotte Ronald het een goed idee die groepen te steunen en de regimes zo te proberen verzwakken. Met een goede 30 jaar vertraging is dat min of meer gelukt. Ook het feit dat die regimes in wezen dictaturen waren en geen welvaart brachten heeft de bevolking ontgoocheld. Dat gaf de moslimextremisten kansen. Maar ik denk niet dat de zaak daarmee ten einde is. Je ziet nu al dat veel mensen in die landen die groepen niet (meer) als valabel alternatief zien. Maar de groep gewelddadige extremisten gaat niet zonder slag of stoot het initiatief uit handen geven.

Libro 5 juni 2017 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb (Bericht 8461811)
Welk alternatief zou ons als samenleving dan terug in eenheid verbinden?

Niet iedereen is vatbaar voor een religieus discours. Maar waarom laten we vb. schoolkinderen niet de Vlaamse Leeuw (en voor mijn part de Europese vlag) groeten voor de schooldag begint? Wanneer wordt de intellectuele verschraling in de media eindelijk eens aangepakt? Hoe komt het dat een prutser zoals Jan Fabre bekender is dan Paul Van Nevel en zijn Huelgas Ensemble? Om van de faecesproducerende machine nog maar te zwijgen. Wanneer gaan onze steden terug een architecturale identiteit krijgen? Enzovoort enzovoort.

Elio di Supo 5 juni 2017 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8461499)
Dat gaat allemaal over dingen waar ik niks over gezegd heb. Wat ik gezegd heb is dat ik alle terreur slecht vind en dat het voor de slachtoffers niet uitmaakt welke terrorist het gedaan heeft.

De IRA en de PLO werden destijds ook netjes van elkaar gescheiden gehouden. De een deed dit en de ander dat. En vandaag is het nu eenmaal zo dat het islamextremisme het leeuwendeel van het terrorisme wereldwijd op zich neemt.

Maar er is hoop. In Indonesie heeft de regering een compromis gesloten met de rebellen in Atjeh en mag de sharia wetgeving daar nu toegepast worden. Die twee homos hebben mogen ondervinden wat dit inhoudt.

http://www.bbc.com/news/world-asia-39996224


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be