Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   11 Juli 2010 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141460)

stropke 11 juli 2010 07:01

11 Juli 2010
 
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871

'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc

Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.

Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen: Aanvalluuuuuuuuuh !!!!

Snerror 11 juli 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4863786)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871

'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc

Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.

Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen: Aanvalluuuuuuuuuh !!!!

Ja, maar eerst moeten ze de monarchie daar maar afschaffen.

stropke 11 juli 2010 08:08

U bent hier: Home » Nieuws » Binnenland
19ºC / 30ºC 6 kmAgendaTVMobileMinister-president pleit op vooravond 11 juli voor 'copernicaanse omwenteling'

Peeters gaat voor Vlaamse grondwet
zondag 11 juli 2010


Geen Yves Leterme op 11 juli.
Aan de vooravond van 11 juli pleit Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) voor een Vlaamse grondwet. Tegelijk stelt hij scherp dat alleen h�*j de vader is van de 'Copernicaanse omwenteling'.

Flashback naar drie jaar geleden, eind augustus 2007. In zijn eerste interview als minister-president legde Peeters meteen zijn kaarten op tafel: 'Ik pleit voor een Copernicaanse revolutie. De federale staat is niet langer de zon waarrond de deelstaten draaien. Het zijn de deelstaten die het centrum vormen en de federale staat stelt zich dienstbaar op.'

Gisteren, aan de vooravond van 11 juli, verkondigde Peeters dezelfde boodschap. Of nee, met één verschil. Hij spreekt vandaag niet meer over een revolutie, maar over een 'Copernicaanse omwenteling'. Dat klinkt minder radicaal.

De CD&V'er woonde aan de Kortrijkse Groeningekouter de Guldensporenviering bij. Hij liet niet na te zeggen dat zijn Copernicaanse ideeën 'over de partijgrenzen heen vaak geciteerd werden'. Tenslotte won N-VA met zijn confederalisme de verkiezingen.

Peeters borduurde er gisteren gretig op voort, als voelde hij zich de grondlegger van een ideologie: 'Ik geef u graag vier essentiële principes van deze Copernicaanse omwenteling mee.' De minister-president roept de federale regering op Vlaanderen te ondersteunen, vooral dan de ondernemers en gezinnen. Als Bart De Wever en Elio Di Rupo een staatshervorming uitwerken, moeten ze werk, gezin en gezondheid, energie, mobiliteit en fiscaliteit naar de regio's versassen. Hoe ze een akkoord moeten bereiken? 'Via een zakelijke benadering. Ontdaan van emotionaliteit, met objectieve argumenten', luidde zijn advies.

Band met Brussel

Toch roerde de minister-president ook de Vlaamse trom. 'Ik benadruk onze band met Brussel. Wij laten Brussel niét los, dat is ondenkbaar.' Het Brussels gewest uitbreiden of bevoegdheden naar de Franse gemeenschap doorsluizen blijft vloeken in de kerk. 'In dit land kan geen stabiliteit komen zolang de grenzen van Brussel in vraag worden gesteld.'

Of de sterren gunstig staan voor een Copernicaanse omwenteling? Het maakt voor Peeters niets uit. 'De omwenteling is zich al onmiskenbaar aan het voltrekken.' Daarom is het volgens hem tijd voor een Vlaamse grondwet. Peeters schreef al een Handvest voor Vlaanderen, met 'de beginselen van de organisatie van de democratische deelstaat Vlaanderen'. Zijn voorstellen, die hij in september in het Vlaams Parlement indient, omschrijven Vlaanderen als een 'sociale, warme, gastvrije, democratische en solidaire deelstaat.' Vraag is of de Franstaligen daarop zitten te wachten.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GHB2SNO15

Een Vlaamse grondwet betekent per definitie een verklaring van onafhankelijkheid. Dat de franstaligen er niet op wachten, tja?
Maingain misschien wel, die ziet liever een onafhankelijk vlaanderen dan confederaal land.
Maar dat onafhankelijk, van Belzieke, Vlaanderen hoort zich ook vanuit historisch achtergrond opnieuw te verbinden met het moederland.
We protesteren tegen de scheiding in de nederlanden en de onrechtmatigheid, vlgs Volkenrecht, van Belziek, doch analoog hieraan hoort het nederlandstalig gebied zich ook als provincie weer te gedragen. Limburg is daar een voorbeeld van. Vlaanderen, Brabant, cq het Nederlands sprekende deel van Belgie waren\zijn provincies binnen de Nederlanden. Kan mijns inziens nooit een onafhankelijk land op zichzelf zijn. Maar dat is zorg voor later, laten we eerst het frans taal\cultuur imperialisme definiteif afgooien.
Onafhankelijkheid is een proces hier naar. Dat is een groeiproces om onze wortels weer te ontdekken en accepteren. Het heeft bij mij ook lang geduurd eer dat de persoonlijke hereniging er was.
Met een duwtje in de rug van ons elftal moet het lukken.:lol::lol:

Henri1 11 juli 2010 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4863834)
U bent hier: Home » Nieuws » Binnenland
19ºC / 30ºC 6 kmAgendaTVMobileMinister-president pleit op vooravond 11 juli voor 'copernicaanse omwenteling'

Peeters gaat voor Vlaamse grondwet
zondag 11 juli 2010


Geen Yves Leterme op 11 juli.
Aan de vooravond van 11 juli pleit Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) voor een Vlaamse grondwet. Tegelijk stelt hij scherp dat alleen h�*j de vader is van de 'Copernicaanse omwenteling'.

Flashback naar drie jaar geleden, eind augustus 2007. In zijn eerste interview als minister-president legde Peeters meteen zijn kaarten op tafel: 'Ik pleit voor een Copernicaanse revolutie. De federale staat is niet langer de zon waarrond de deelstaten draaien. Het zijn de deelstaten die het centrum vormen en de federale staat stelt zich dienstbaar op.'

Gisteren, aan de vooravond van 11 juli, verkondigde Peeters dezelfde boodschap. Of nee, met één verschil. Hij spreekt vandaag niet meer over een revolutie, maar over een 'Copernicaanse omwenteling'. Dat klinkt minder radicaal.

De CD&V'er woonde aan de Kortrijkse Groeningekouter de Guldensporenviering bij. Hij liet niet na te zeggen dat zijn Copernicaanse ideeën 'over de partijgrenzen heen vaak geciteerd werden'. Tenslotte won N-VA met zijn confederalisme de verkiezingen.

Peeters borduurde er gisteren gretig op voort, als voelde hij zich de grondlegger van een ideologie: 'Ik geef u graag vier essentiële principes van deze Copernicaanse omwenteling mee.' De minister-president roept de federale regering op Vlaanderen te ondersteunen, vooral dan de ondernemers en gezinnen. Als Bart De Wever en Elio Di Rupo een staatshervorming uitwerken, moeten ze werk, gezin en gezondheid, energie, mobiliteit en fiscaliteit naar de regio's versassen. Hoe ze een akkoord moeten bereiken? 'Via een zakelijke benadering. Ontdaan van emotionaliteit, met objectieve argumenten', luidde zijn advies.

Band met Brussel

Toch roerde de minister-president ook de Vlaamse trom. 'Ik benadruk onze band met Brussel. Wij laten Brussel niét los, dat is ondenkbaar.' Het Brussels gewest uitbreiden of bevoegdheden naar de Franse gemeenschap doorsluizen blijft vloeken in de kerk. 'In dit land kan geen stabiliteit komen zolang de grenzen van Brussel in vraag worden gesteld.'

Of de sterren gunstig staan voor een Copernicaanse omwenteling? Het maakt voor Peeters niets uit. 'De omwenteling is zich al onmiskenbaar aan het voltrekken.' Daarom is het volgens hem tijd voor een Vlaamse grondwet. Peeters schreef al een Handvest voor Vlaanderen, met 'de beginselen van de organisatie van de democratische deelstaat Vlaanderen'. Zijn voorstellen, die hij in september in het Vlaams Parlement indient, omschrijven Vlaanderen als een 'sociale, warme, gastvrije, democratische en solidaire deelstaat.' Vraag is of de Franstaligen daarop zitten te wachten.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GHB2SNO15

Een Vlaamse grondwet betekent per definitie een verklaring van onafhankelijkheid. Dat de franstaligen er niet op wachten, tja?
Maingain misschien wel, die ziet liever een onafhankelijk vlaanderen dan confederaal land.
Maar dat onafhankelijk, van Belzieke, Vlaanderen hoort zich ook vanuit historisch achtergrond opnieuw te verbinden met het moederland.
We protesteren tegen de scheiding in de nederlanden en de onrechtmatigheid, vlgs Volkenrecht, van Belziek, doch analoog hieraan hoort het nederlandstalig gebied zich ook als provincie weer te gedragen. Limburg is daar een voorbeeld van. Vlaanderen, Brabant, cq het Nederlands sprekende deel van Belgie waren\zijn provincies binnen de Nederlanden. Kan mijns inziens nooit een onafhankelijk land op zichzelf zijn. Maar dat is zorg voor later, laten we eerst het frans taal\cultuur imperialisme definiteif afgooien.
Onafhankelijkheid is een proces hier naar. Dat is een groeiproces om onze wortels weer te ontdekken en accepteren. Het heeft bij mij ook lang geduurd eer dat de persoonlijke hereniging er was.
Met een duwtje in de rug van ons elftal moet het lukken.:lol::lol:

Dat Peeters veel lawaai maakt is niet meer dan normaal.

CD&V heeft namelijk de zwaarste pandoering uit z'n bestaan gekregen op 13 juni l.l. Dat bent U wellicht alweer vergeten ?

Die ziet dat immers in "zetels" in "zijn" Vlaams Parlement bij de volgende verkiezingen.

Kris Peeters is zo'n beetje gelijk Van den Brande destijds toen hij het Vlaams Premier-schap vaarwel moest zeggen.

kroa 11 juli 2010 12:45

:lol:


filosoof 11 juli 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4863848)
Dat Peeters veel lawaai maakt is niet meer dan normaal.

CD&V heeft namelijk de zwaarste pandoering uit z'n bestaan gekregen op 13 juni l.l. Dat bent U wellicht alweer vergeten ?

Die ziet dat immers in "zetels" in "zijn" Vlaams Parlement bij de volgende verkiezingen.

Kris Peeters is zo'n beetje gelijk Van den Brande destijds toen hij het Vlaams Premier-schap vaarwel moest zeggen.

Maar een "Copernicaanse" omwenteling?
Copernicusakkoord Akkoord afgesloten door de regering Verhofstadt in 2000 dat de modernisering beoogt van de federale overheidsdiensten in de
richting van meer klantgerichtheid en transparantie.

http://www.serv.be/uitgaven/1204.pdf pag 11

Newspeak weeral. Een manier om vooral niet openlijk te zeggen waar hij voor staat.

mdf 11 juli 2010 13:15

in het heetst van de strijd
houd het Vlaamse leeuwenhart altijd stand

Snerror 11 juli 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdf (Bericht 4864316)
in het heetst van de strijd
houd het Vlaamse leeuwenhart altijd stand

Dat hebben we de laatste 180 jaar gemerkt.

Everytime 11 juli 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4863786)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871

'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc

Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.

Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen: Aanvalluuuuuuuuuh !!!!

Overdrijf toch niet!8-)

mdf 11 juli 2010 14:15

wij worden wereldkampioen amateurvoetbal

Hendrik de Stoute 11 juli 2010 14:18

Wakkere burgers nodig zoals in Catalonië
 
1 Bijlage(n)
Gisteren gingen 1,1 miljoen Catalanen in hun hoofdstad de boer op om te protesteren tegen het Spaans Grondwettelijk Hof dat hun recht op zelfbestuur wil inknippen. Ook wij Vlamingen zullen de boer op moeten want er zijn op Belgisch niveau veel te veel grendels die ons zelfbestuur inperken. We kunnen dat tesamen doen met dat deel van de Walen dat ook meer zelfbestuur wil. In Wallonië heeft een Waalse kartellijst zich herdoopt tot 'Rassemblement Wallon' en doet mee aan de eerstvolgende verkiezingen. En onder andere in de PS lopen verschillende Waalse politici rond die gewonnen zijn voor meer Waals zelfbestuur ( was het niet de huidige Waalse minister-President Rudy Demotte van de PS die onlangs opriep om meer te werken rond de Waalse identiteit?). Maar we kunnen niet alles aan de politici overlaten. Ook de 6,1 miljoen Vlaamse burgers en de 3,6 miljoen Waalse burgers zullen zelf de handen uit de mouwen moeten steken en zich niet beperken tot om de zoveel jaar een bolleke rood te maken. Want zonder een massaal burgerprotest zal de realisatie van onze volledige autonomie blijven steken in het institutioneel circus dat met de jaren werd opgebouwd en vol zit met grendels, alarmbelprocedures, belangenconflicten en andere wettelijke loodgieterij en valputten die elk democratisch proces op de Griekse kalender plaatst.

More than a million people held a march in Barcelona to call for greater autonomy for the Catalan region | BBC 10 07 2010
http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/europe/10588494.stm

stropke 11 juli 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 4864243)
:lol:


Plezant plaatje. Hoop dat het realiteit mag worde straks.
Pffffffffffffff ik zweet nie alleen van de warmte...:lol::lol:

Hollander 11 juli 2010 17:45

ik denk dat we dit gaan verliezen.. maar ik hoop natuurlijk op een stuntje.

quercus 11 juli 2010 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4863786)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871

'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc

Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.

Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen: Aanvalluuuuuuuuuh !!!!

:clapping::clapping::clapping::thumbsup::thumbsup: :thumbsup:

mdf 11 juli 2010 23:47

op 11-7 zal enkel de Vlaming vieren

Snerror 12 juli 2010 05:08

Met de hulp van de Vlamingen zal het volgende keer wel lukken. ;)

system 12 juli 2010 08:14

dubbel

system 12 juli 2010 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4863786)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138871

'Ons' Nederlands Elftal op jacht naar de wereldtitel
Eberhard Leclerc

Met verwijzing naar deze draad wil ik iedereen die Vlaanderen een warm hart toe draagt, ieder die onze taal en cultuur hoog houdt vandaag een gelukkige 11 Juli toewensen.
Mij pakte was dat Eberhard uit Kraaimen spreekt over "ons Nederlands elftal".
En het is idd ons elftal zowel voor N-Nederland als Z-Nederlanden. Wij vinden langzaam onze wortels terug en die liggen niet in Belziek.
Ook deze sportieve prestatie, hopelijk op een overwinning, draagt daarin bij.
Steeds verder gaat de bevrijding van de Zuidelijke Nederlanden ook op sportief terrein.
Vlaanderen kleurt Oranje en is toch Vlaanderen. Wij worden geen Ollanders, maar mogen ontdekken dat onze wortels Nederlands zijn.
Wij leven in nog door frans taalimperialisme bezet gebied, maar de bevrijding is nabij. De Nederlandse leeuw, de Leo Belgicus brult vandaag. De latijnse benaming voor de verenigde Nederlanden, Confederatio Belgica hebben de bezetters gepakt en verdraaid in Belgique, als naam voor de franse vazalstaat.
Los van de uiteindelijke uitslag vanavond blijft dit een historisch moment.
Tuurlijk hoopt en wenst ieder de winst, ik doe nooit voorspellingen.
Miss raar maar ik hecht persoonlijk aan de overwinning van Oranje ook een culturele, politieke historische, naast de sportivieve, waarde toe.

Mag 11 juli 2010 dan ook een bijzonder betekenis krijgen en ieder een gelukkig feestdag gewenst.
Dat de Vlaamse leeuw samen met zijn Oranje broertje mag brullen: Aanvalluuuuuuuuuh !!!!

Allemaal mooie woordenkramerij en ijdel gelal. Maar uw gebrul bleek uiteindelijk praat voor de vaak zoals we gisteren konden zien.

Voor het ogenblik moet Willem van Oranje wel erg sip kijken in zijn protestantse hemel... Maar u ook neem ik aan.

Snerror 12 juli 2010 08:19

Onze katholieke Albert, Boudewijn, Leopold I en II zullen ook niet erg tevreden zijn met onze Belgen.

system 12 juli 2010 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 4865215)
Onze katholieke Albert, Boudewijn, Leopold I en II zullen ook niet erg tevreden zijn met onze Belgen.

Volledig naast de kwestie. Maar ik begrijp uw zwak antwoord. U moet toch iets kunnen zeggen. Hup Holland Hup heeft niet mogen zijn.

Troost u, binnen een maand is alles weer vergeten. Dus, kop op.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be