Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Het Franco-fascisme in Wezembeek-Oppem en Kraainem. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172861)

fonne 26 juni 2012 22:03

Het Franco-fascisme in Wezembeek-Oppem en Kraainem.
 
Alhoewel MR en FDF gesplitst zijn, werken ze naarstig verder samen om een franco-fascistisch verbond tot stand te brengen in Wezembeek-Oppem en Kraainem. Desnoods wordt er gepraat over een gedeeld burgemeesterschap tussen MR en FDF. Want niets zou zo erg kunnen zijn als een democratisch verkozen schepen behorend tot de N-VA. Dan strijden de zuivere Ariërs zij aan zij tegen de Vlaamsche Untermensch.

Le divorce MR-FDF profite �*… la N-VA ?

Koenraad Noël 27 juni 2012 10:34

Franco-fascisme doet me denken aan Falangisme. Misschien toch eens andere termen kiezen.

Kallikles 27 juni 2012 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6190631)
Alhoewel MR en FDF gesplitst zijn, werken ze naarstig verder samen om een franco-fascistisch verbond tot stand te brengen in Wezembeek-Oppem en Kraainem. Desnoods wordt er gepraat over een gedeeld burgemeesterschap tussen MR en FDF. Want niets zou zo erg kunnen zijn als een democratisch verkozen schepen behorend tot de N-VA. Dan strijden de zuivere Ariërs zij aan zij tegen de Vlaamsche Untermensch.

Le divorce MR-FDF profite �*… la N-VA ?

Inderdaad. Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". D�*t is de sociologische realiteit in Brussel.

Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

SDG 27 juni 2012 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6191298)
Inderdaad. Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". D�*t is de sociologische realiteit in Brussel.

Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Het is ook nog steeds een deel van ons allemaal die door alles wat Frans spreekt op één en dezelfde hoop te gooien er juist voor zorgt dat ze hun machtspositie kunnen blijven behouden en zelfs verstevigen.

Txiki 27 juni 2012 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6191298)
Inderdaad. Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". D�*t is de sociologische realiteit in Brussel.

Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

2

roger verhiest 27 juni 2012 11:19

Democratie : vrij voor je partij mogen kiezen & de meerderheid mag regeren..
De meerderheid kan zich echter vergissen : waar men nu met een francofone meerderheid in de nederlandse taal mag regeren, zou dat niet mogen in het geval men als gemeente "in het brussels gewest" zou geïntegreerd zijn ...

Ook voor franstaligen zou het verstandig zijn om in een gemeente te wonen met een aanvaarde meertaligheid (die vanzelfsprekend blijft deel uitmaken van het vlaamse gewest)

quercus 27 juni 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6190631)
Alhoewel MR en FDF gesplitst zijn, werken ze naarstig verder samen om een franco-fascistisch verbond tot stand te brengen in Wezembeek-Oppem en Kraainem. Desnoods wordt er gepraat over een gedeeld burgemeesterschap tussen MR en FDF. Want niets zou zo erg kunnen zijn als een democratisch verkozen schepen behorend tot de N-VA. Dan strijden de zuivere Ariërs zij aan zij tegen de Vlaamsche Untermensch.

Le divorce MR-FDF profite �*… la N-VA ?

Le divorce MR-FDF aura-t-il pour effet l'élection d'un échevin flamand (N-VA) dans les communes �* facilités de la périphérie, Crainhem et Wezembeek-Oppem ?

:lol:

Un échevin flamand Quoi??? Mon Dieu!!! Ce n'est pas vrai, non? Dis-moi que ce n'est pas vrai, je vous supplie!!!

fonne 27 juni 2012 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6191246)
Franco-fascisme doet me denken aan Falangisme. Misschien toch eens andere termen kiezen.

Falangisme is een goede omschrijving van Belg.Unie. Falangisme baseerde zich op corporatisme en op staatsnationalisme, dat geen regionale diversiteit toeliet.

nihao 27 juni 2012 13:03

Citaat:

Franco-fascisme doet me denken aan Falangisme. Misschien toch eens andere termen kiezen.
Is het echt nodig daar een term voor te bedenken ? Het taalracisme zit in de francofonie ingebakken. Vraag maar na bij de Bretoenen, de Basken, de Elzassers...

Kallikles 27 juni 2012 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6191328)
Het is ook nog steeds een deel van ons allemaal die door alles wat Frans spreekt op één en dezelfde hoop te gooien er juist voor zorgt dat ze hun machtspositie kunnen blijven behouden en zelfs verstevigen.

Inderdaad. Zelf spreek ik ook Frans op moedertaalniveau en ben ik tweetalig opgevoed. Toch sta ik er op van tot de Nederlandstalige taalrol gerekend te worden en doe ik soms alsof ik geen Frans versta als ik Fransdolle arrogantie zie bij mijn gesprekspartner.

Kallikles 27 juni 2012 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 6191520)
Is het echt nodig daar een term voor te bedenken ? Het taalracisme zit in de francofonie ingebakken. Vraag maar na bij de Bretoenen, de Basken, de Elzassers...

Klopt. Ook in de Maghreb heeft men het Frans met geweld opgelegd.

smiley 27 juni 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6191541)
Klopt. Ook in de Maghreb heeft men het Frans met geweld opgelegd.

In heel Noord Afrika en omstreken heeft men de islamstaat met sharia met geweld opgelegd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=42

speurneus 27 juni 2012 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6190631)
Alhoewel MR en FDF gesplitst zijn, werken ze naarstig verder samen om een franco-fascistisch verbond tot stand te brengen in Wezembeek-Oppem en Kraainem. Desnoods wordt er gepraat over een gedeeld burgemeesterschap tussen MR en FDF. Want niets zou zo erg kunnen zijn als een democratisch verkozen schepen behorend tot de N-VA. Dan strijden de zuivere Ariërs zij aan zij tegen de Vlaamsche Untermensch.

Le divorce MR-FDF profite �*… la N-VA ?

Omdat het kartel MR-FDF is opgeheven mogen die desbetreffende partijen niet meer samen werken?
Wat doet NVA dan in de Vlaamse regering samen met CD&V
Je maakt jezelf belachelijk Fonne.
Btw zowel in Kraainem als in Wezembeek zijn de Vlamingen al lang uitgerangeerd maar dat weet jij als Antwerpenaar natuurlijk niet.

Koenraad Noël 27 juni 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6191497)
Falangisme is een goede omschrijving van Belg.Unie. Falangisme baseerde zich op corporatisme en op staatsnationalisme, dat geen regionale diversiteit toeliet.

Het verschil zijnde dat Franco's falangisme enige aanhang had. :lol: :-D

speurneus 27 juni 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6191298)
Inderdaad. Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". D�*t is de sociologische realiteit in Brussel.

Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

:rofl::rofl::rofl:

Kallikles 27 juni 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6191577)
Omdat het kartel MR-FDF is opgeheven mogen die desbetreffende partijen niet meer samen werken?
Wat doet NVA dan in de Vlaamse regering samen met CD&V
Je maakt jezelf belachelijk Fonne.
Btw zowel in Kraainem als in Wezembeek zijn de Vlamingen al lang uitgerangeerd maar dat weet jij als Antwerpenaar natuurlijk niet.

Vandaar het belang om een "sale flamand" in het schepencollege te krijgen, bij voorkeur een NVA'er, gewoon om onze arrogante imperialistjes te pesten.

fonne 27 juni 2012 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6191577)
Omdat het kartel MR-FDF is opgeheven mogen die desbetreffende partijen niet meer samen werken?
Wat doet NVA dan in de Vlaamse regering samen met CD&V
Je maakt jezelf belachelijk Fonne.
Btw zowel in Kraainem als in Wezembeek zijn de Vlamingen al lang uitgerangeerd maar dat weet jij als Antwerpenaar natuurlijk niet.

En jij staat natuurlijk te supporteren voor de Franstaligen in hun pogingen om te vermijden dat de duivel, gepersonaliseerd in de N-VA, een schepenzetel zou halen? Tja, wie maakt zich hier eigenlijk belachelijk?

Eberhard Leclerc 27 juni 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6191577)
Btw zowel in Kraainem als in Wezembeek zijn de Vlamingen al lang uitgerangeerd maar dat weet jij als Antwerpenaar natuurlijk niet.

Je bent kennelijk niet bekend in deze contreien.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6192013)
En jij staat natuurlijk te supporteren voor de Franstaligen in hun pogingen om te vermijden dat de duivel, gepersonaliseerd in de N-VA, een schepenzetel zou halen?

Ik zou wel eens uitgelegd willen zien wat dat precies uitmaakt, een NVAer in de gemeenteraad.

Dáár waar ze iets konden doen, in de Vlaamse regering, neemt de NVA vooral de klassieke houding van trekpop in. Meelopen. Bang om stemmen te verliezen.

Mijn stemadvies blijft voor oktober aan alle Nl-taligen in de Rand: Stem Franstalig.

quercus 27 juni 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6192112)
Mijn stemadvies blijft voor oktober aan alle Nl-taligen in de Rand: Stem Franstalig.

Voor diegenen die nu nog steeds niet doorhebben welk soort vlees we met E. Leclerc in de kuip hebben ...:roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be