Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Hasseltse occupy wall street beweging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164704)

Maikel Joosten 13 december 2011 22:36

De Hasseltse occupy wall street beweging
 
Sommige mensen willen gewoon interessant zijn, wel een beetje grappig :lol::lol:

Bron: De Morgen

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ntruimen.dhtml

Antikapitalisen willen Hasselts plein niet ontruimen
13/12/11, 21u31

Ook na een gesprek met de Hasseltse burgemeester Hilde Claes, zijn de antikapitalisten die al sinds zaterdag kamperen in de binnenstad, nog niet bereid om hun tentenkamp op te doeken. "We hebben hen nu vriendelijk, doch met zachte aandrang verzocht om te vertrekken, maar ze moeten nog overleggen met hun achterban", zegt schepen van Jeugd Valerie Del Re.
Hoewel was afgesproken dat de vijftiental andersglobalisten, indignados of antikapitalisten vanavond het Capucienenplein in het centrum van Hasselt zouden verlaten, is dat tot op heden nog niet gebeurd.

Burgemeester Hilde Claes en schepen Valerie Del Re (beiden sp.a) gingen de protestbeweging vanavond nog eens opzoeken om hun vertrek te bespreken. "We hebben sympathie voor hun standpunten, maar kunnen niet blijven tolereren dat ze het openbaar terrein innemen om alle acties te ondernemen die bij hen opkomen", zegt Del Re.

"Dit is een eindig verhaal"
"We hebben hen dan ook duidelijk gemaakt dat dit een eindig verhaal is, en hen vriendelijk, doch met zachte aandrang, verzocht om op te stappen. Een ultimatum hebben we echter niet gesteld. Ik heb vroeger zelf nog aan zo'n acties meegedaan, en weet dat deadlines een averechts effect hebben."

Het stadsbestuur heeft de actievoerders voorgesteld om hun ideeën op andere manieren te verspreiden. "Ze willen bijvoorbeeld een 'weggeefwinkel' opstarten", zegt Del Re nog. "Daar hebben we onze steun voor toegezegd. En als ze echt willen kamperen, willen we hen een locatie buiten het centrum aanbieden. Maar daarover overleggen ze nu met hun achterban."

Albrecht 13 december 2011 22:39

Deze zijn dus op het eerste zicht geen partijslaafjes, zoals de andere bewegingen die door de "linkse" partijen gebruikt werden.

:cheer: Weggeefwinkels! :cheer:
:cheer: Freecycle! :cheer:

Mitgard 13 december 2011 22:46

Volhouden, gasten.
Die corrupte graaisossen in H. hebben dringend nood aan wat lessen in écht antikapitalisme.



Maikel Joosten 13 december 2011 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5862168)
Volhouden, gasten.
Die corrupte graaisossen in H. hebben dringend nood aan wat lessen in écht antikapitalisme.



akkoord, maar een tentenkamp opstellen heeft niet veel nut tenzij je in een land woont met veel zand
btw: skyrim rocks !!!

Albrecht 13 december 2011 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5862176)
akkoord, maar een tentenkamp opstellen heeft niet veel nut tenzij je in een land woont met veel zand

Ach, ze hebben er het nieuws mee gehaald, en hun strijd tegen kapitalisme dus ook.

voicelesscharlie 13 december 2011 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5862168)
Volhouden, gasten.
Die corrupte graaisossen in H. hebben dringend nood aan wat lessen in écht antikapitalisme.



Zalig dat antikapitalisme.
Lekker buiten slapen en grassoep eten.:lol:

Ik zou graag eens een zak geld tussen deze nitwitz zetten.
Ben benieuwd hoe ze dan zouden reageren:lol:

Albrecht 13 december 2011 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 5862185)
Zalig dat antikapitalisme.
Lekker buiten slapen en grassoep eten.:lol:

Ik zou graag eens een zak geld tussen deze nitwitz zetten.
Ben benieuwd hoe ze dan zouden reageren:lol:

Het geld verdelen, wat velen sowieso zouden doen om conflict te vermijden, of het doneren.

Jij hebt een erg simplistisch begrip van antikapitalisme, en bijgevolg waarschijnlijk ook van kapitalisme.

Zapatista 13 december 2011 23:00

Ik ben er vandaag nog langs door gewandeld, trieste bedoening als ik eerlijk mag zijn.

Another Jack 13 december 2011 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 5862185)
Zalig dat antikapitalisme.
Lekker buiten slapen en grassoep eten.:lol:

Ik zou graag eens een zak geld tussen deze nitwitz zetten.
Ben benieuwd hoe ze dan zouden reageren:lol:

Ga er zelf eens tussen staan, dan weten ze meteen hoe een zak met geld er uitziet.

Maikel Joosten 13 december 2011 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5862197)
Ik ben er vandaag nog langs door gewandeld, trieste bedoening als ik eerlijk mag zijn.

Mijn mening ook, als je iets wil bestrijden dan doe je dat niet door met je lui gat in een tent te gaan zitten. Ik bedoel deel pamfletten uit, maak een petitie, ga met een microfoon op een standbeeld staan.

voicelesscharlie 13 december 2011 23:16

Er is maar een manier om wallstreet plat te krijgen en dat is er zelf aan deelnemen en "shorten".

Sean 14 december 2011 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 5862204)
Mijn mening ook, als je iets wil bestrijden dan doe je dat niet door met je lui gat in een tent te gaan zitten. Ik bedoel deel pamfletten uit, maak een petitie, ga met een microfoon op een standbeeld staan.

Wat valt er te bestrijden als men niet in staat is een werkbaar alternatief aan te bieden.
In de volledige naoorlogse periode is extreem links er niet in geslaagd om iets op te bouwen als het de andere niet kan dwingen om te volgen.
Blijkbaar zijn talent en inzet omgekeerd evenredig aan vermeende morele superioriteit.

Zapatista 14 december 2011 19:03

Ze beweren op zoek te zijn naar duurzame oplossingen tegen de uitgeholde graaicultuur (bron). Mij lijkt dat daar wat meer bij komt te kijken dan een handvol hippies die zingen, dansen en gedichtjes voorlezen in de kou op een plein. Een debat organiseren bijvoorbeeld, dat zou misschien een minder eenzijdig publiek trekken.

Mr. Orange 14 december 2011 19:20

Haar af en gaan werken dedju!

manta 14 december 2011 20:02

Hoe komt het dat die er altjd zo'n rommelboeltje van maken?
Als dat de weerspiegeling is van de maatschappij die ze zoeken is't niet moeilijk dat ze geen succes hebben....

voicelesscharlie 14 december 2011 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5862168)
Volhouden, gasten.
Die corrupte graaisossen in H. hebben dringend nood aan wat lessen in écht antikapitalisme.



Met dergelijke hufters zie ik een schitterende economische toekomst voor ons land:lol:

An Arkos 14 december 2011 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5862201)
Ga er zelf eens tussen staan, dan weten ze meteen hoe een zak met geld er uitziet.

:-D

Eigenzinnig 14 december 2011 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5864082)
Hoe komt het dat die er altjd zo'n rommelboeltje van maken?
Als dat de weerspiegeling is van de maatschappij die ze zoeken is't niet moeilijk dat ze geen succes hebben....

Het zijn marginalen die een ideologie verkondigen om hun marginaliteit te legetimeren..:lol:

Ach wat , je moet dat soort mensen binnen 20 jaar nog eens terugzien , je zal geen grotere yuppies vinden dan..

Albrecht 14 december 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 5864094)
Met dergelijke hufters zie ik een schitterende economische toekomst voor ons land:lol:

Want alles is schitterend nu dat die genieën van jouw gedachtegoed het voor het zeggen hebben in Europa?

Eigenzinnig 14 december 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5862201)
Ga er zelf eens tussen staan, dan weten ze meteen hoe een zak met geld er uitziet.

Als ze naar mammie & pappie kijken zien ze al genoeg...wannabee rebelletjes..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be