Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mag je huisbaas een sleutel bijhouden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240717)

Universalia 6 oktober 2017 10:26

Mag je huisbaas een sleutel bijhouden
 
Mag je huisbaas een sleutel bijhouden van je huurwoning?

Citaat:

Ga je huren, dan krijg je van de verhuurder de sleutels tot je nieuwe stek. Maar mag je huisbaas eigenlijk zelf nog een ‘reservesleutel’ van het huurhuis, -appartement of kot bijhouden?
Voor die mensen die het zich al een tijdje afvroegen of het mag- niet mag, misschien best handig om het artikel dat er over handelde er even op na te lezen. :-D

Hoomer 6 oktober 2017 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8542944)
Mag je huisbaas een sleutel bijhouden van je huurwoning?



Voor die mensen die het zich al een tijdje afvroegen of het mag- niet mag, misschien best handig om het artikel dat er over handelde er even op na te lezen. :-D

Het mag, maar zelfs moest het niet mogen zou ik toch steeds een reserve sleutel in mijn bezit houden. Heb eens huurders gehad die met de noorderzon verdwenen waren, als je dan veiligheidssloten hebt en geen sleutel ben je wel gezien.

Marie van de koster 6 oktober 2017 17:14

Dat mag niet! Stel u voor dat mijn huisbaas hier zomaar zou binnenwandelen! Er bestaat toch privacy voor iets!
Ik heb het ooit meegemaakt : een plaats waar we een 8-tal maanden woonden in het begin van mijn huwelijk. Na een tijdje werd ik gewaar dat er soms dingen een beetje anders lagen als ik binnenkwam. Mijn huisbazin kwam gewoon binnen en ging alles inspecteren als we niet thuis waren. Geen wonder dat we daar vlug verhuisd zijn, ik rook dat mens gewoon in mijn appartement!

NieuwNoors 6 oktober 2017 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8543338)
Dat mag niet! Stel u voor dat mijn huisbaas hier zomaar zou binnenwandelen! Er bestaat toch privacy voor iets!
Ik heb het ooit meegemaakt : een plaats waar we een 8-tal maanden woonden in het begin van mijn huwelijk. Na een tijdje werd ik gewaar dat er soms dingen een beetje anders lagen als ik binnenkwam. Mijn huisbazin kwam gewoon binnen en ging alles inspecteren als we niet thuis waren. Geen wonder dat we daar vlug verhuisd zijn, ik rook dat mens gewoon in mijn appartement!

Je hebt gelijk Marie, dat m

NieuwNoors 6 oktober 2017 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8543338)
Dat mag niet! Stel u voor dat mijn huisbaas hier zomaar zou binnenwandelen! Er bestaat toch privacy voor iets!
Ik heb het ooit meegemaakt : een plaats waar we een 8-tal maanden woonden in het begin van mijn huwelijk. Na een tijdje werd ik gewaar dat er soms dingen een beetje anders lagen als ik binnenkwam. Mijn huisbazin kwam gewoon binnen en ging alles inspecteren als we niet thuis waren. Geen wonder dat we daar vlug verhuisd zijn, ik rook dat mens gewoon in mijn appartement!

Je hebt gelijk Marie, dat mag echt niet. Indien de huisbaas zijn/ haar huis wenst te inspecteren, moet hij/ zij daar een afspraak voor aanvragen.
Dat is de wet.
Hetgeen je hier schrijft is al lang geleden gebeurd......maar mocht het je nog eens overkomen: politie bellen en klacht indienen.

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:51

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:51

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:51

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:51

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:51

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:

Eyjafjallajökull 6 oktober 2017 20:52

Zeg het maar in 1 keer hoor :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be