Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   "aids Is Soort Van Rechtvaardigheid" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144918)

duveltje382 14 oktober 2010 14:16

"aids Is Soort Van Rechtvaardigheid"
 
Citaat:

***************************************
Volgens aartsbisschop Léonard is aids
een soort van gerechtigheid. Dat zegt
hij in een nieuw boek, waarin gesprek-
ken met hem over zijn jeugd, carrière
en ideeën zijn gebundeld.

"Aids is een vorm van immanente recht-
vaardigheid", klinkt het en hij maakt
daarop de vergelijking met ecologische
problemen. "Ik had een gevarendriehoek
bij die passage geplaatst. Moet je dat
nu zo schrijven?", zegt zijn woord-
voerder Jürgen Mettepenningen. "Maar
hij heeft dat laten staan en zei dat
hij enkel kan schrijven wat hij denkt."

"Uit het boek blijkt vooral dat hij
eerlijk is in wat hij schrijft. Hij
stelt zich zo natuurlijk kwetsbaar op
Bron/VRT teletekst

Ik ben zelf niet voor Homo's (wel als mens zijn het mijn vrienden)

Maar waar moeit de aartsbisschop zich nu mee,en Aids is geen Homoziekten vind ik

Inno 14 oktober 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032396)
Bron/VRT teletekst

Ik ben zelf niet voor Homo's (wel als mens zijn het mijn vrienden)

Maar waar moet de aartsbisschop zich nu mee,en Aids is geen Homoziekten vind ik

Ik heb de passage gemist waar hij het over homo's heeft.

hurricane 14 oktober 2010 14:19

We weten stilaan dat die mannen niet meer sporen, sinds ze flink door de publieke opinie op de vingers zijn getikt.
Ik heb duizend keer méér sympathie voor homo's dan voor pedo's.

netslet 14 oktober 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032396)
Bron/VRT teletekst

Ik ben zelf niet voor Homo's (wel als mens zijn het mijn vrienden)

Maar waar moeit de aartsbisschop zich nu mee,en Aids is geen Homoziekten vind ik

Immanente rechtvaardigheid, he. Dus Aids als een straf voor de mensheid, niet als straf voor de individuele Aids-lijder.

duveltje382 14 oktober 2010 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5032401)
Ik heb de passage gemist waar hij het over homo's heeft.

Is toch wel erg duidelijk hé,mss maar blijven ontkennen nu ....

Steve_M 14 oktober 2010 14:30

Ik hou wel van die nieuwe, open stijl van de katholieke clerus. Intussen nog 10% katholieken in een land dat pakweg 50 jaar geleden 100% katholiek was. Nog een jaar of tien meer van dit en ze zijn nog met z'n tienen. Mooi zo.

duveltje382 14 oktober 2010 14:34

MSS OM DIT TE VERBERGEN

Inno 14 oktober 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032410)
Is toch wel erg duidelijk hé,mss maar blijven ontkennen nu ....

In feite ben jij degene die de homo's aanvalt als je zo denkt, omdat je er van uit gaat dat aids vooral een homoziekte is, anders zou je toch de link niet leggen.

Bovenbuur 14 oktober 2010 14:41

Ah, aids is rechtvaardig. Dan snap ik meteen ook dat condoombeleid van de paus weer.

duveltje382 14 oktober 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5032442)
In feite ben jij degene die de homo's aanvalt als je zo denkt, omdat je er van uit gaat dat aids vooral een homoziekte is, anders zou je toch de link niet leggen.

Punt 1 http://forum.politics.be/showpost.ph...38&postcount=7

Punt 2 moet jij mij de kerkse geloven niet leren kennen hoor,ik draai al 52 jaar mee op deze aardskloot

Homo zijn volgens de kerk een ziekte,en AIds is volgens die zelfde kerk en gevolg ervan

Eyjafjallajökull 14 oktober 2010 14:55

Tja, onder het mom van "eerlijkheid" kan men veel onzin verkondigen natuurlijk...

Piero 14 oktober 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032396)
Bron/VRT teletekst
Ik ben zelf niet voor Homo's (wel als mens zijn het mijn vrienden)
Maar waar moeit de aartsbisschop zich nu mee,en Aids is geen Homoziekten vind ik

Het behoort tot de taak van de Bisschop om zich daarmee te bemoeien. Hij is de 'opzichter' over de herders van de parochies met (onnozele) zielen die aan hun zorg zijn toevertrouwd. Hij geeft zijn mening hierover in gehoorzaamheid aan de apostel Paulus (het hoofd van de afdeling ideologie en justitie).

Citaat:

(Romeinen 1:27-32) En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
U mag Aids zien als 'de vergelding van hun dwaling' en hun dwaling mag u zien als hun zonde. Voor een uitvoerige bevestiging van deze taak van de christelijke zedenpolitie en andere moraalridders. Zie http://home.tiscali.nl/ti112509/homofilie.htm


Zipper 14 oktober 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5032435)
Ik hou wel van die nieuwe, open stijl van de katholieke clerus. Intussen nog 10% katholieken in een land dat pakweg 50 jaar geleden 100% katholiek was. Nog een jaar of tien meer van dit en ze zijn nog met z'n tienen. Mooi zo.

Er is dan ook geen zinnig mens meer die nog enige aandacht kan schenken aan dat vermolmd instituut, die vindt dat :

- "AIDS is een soort van rechtvaardigheid"
- "Homoseksualiteit is een ziekte"
- "abortus moet in alle omstandigheden verboden worden (zelfs als een veertienjarige zwanger blijkt) "
- "euthanasie moet verboden worden " (katholieken moeten blijkbaar absoluut die laatste ademtocht, die laatste zucht horen, anders ben je niet goed gestorven)
- "iedere vorm van anticonceptie dient verboden te worden, zelfs binnen het huwelijk"


Dat een groot deel van hun personeel kinderverkrachters zijn, is blijkbaar minder belangrijk.

backfire 14 oktober 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032396)
Bron/VRT teletekst

Ik ben zelf niet voor Homo's (wel als mens zijn het mijn vrienden)
Maar waar moeit de aartsbisschop zich nu mee,en Aids is geen Homoziekten vind ik

Je bent dus 'niet voor homo's'. Maar als mens zijn het je vrienden.
Hoe moet ik dat interpreteren?
Je bent geen homo? Je ben tegen homo's?

Aids is overigens inderdaad geen 'homoziekte', maar tiert wel welig in die middens. Maar ik vermoed dat ons bisschop inderdaad bedoelt dat aids de rechtvaardige straf is voor homo's.
Nou ja, who the fuck cares? Spreekbuis van een zieltogend maatschappij-irrelevant instituut.

beepbeepikbeneenjeep 14 oktober 2010 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5032401)
Ik heb de passage gemist waar hij het over homo's heeft.


Doet het er eigenlijk toe ?

Of het nu over homo's of over losbandige hetero's gaat, sinds wanneer is een dodelijke ziekte een vorm van rechtvaardigheid ?

Nynorsk 14 oktober 2010 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5032509)
Er is dan ook geen zinnig mens meer die nog enige aandacht kan schenken aan dat vermolmd instituut, die vindt dat :

- "AIDS is een soort van rechtvaardigheid"
- "Homoseksualiteit is een ziekte"
- "abortus moet in alle omstandigheden verboden worden (zelfs als een veertienjarige zwanger blijkt) "
- "euthanasie moet verboden worden " (katholieken moeten blijkbaar absoluut die laatste ademtocht, die laatste zucht horen, anders ben je niet goed gestorven)
- "iedere vorm van anticonceptie dient verboden te worden, zelfs binnen het huwelijk"


Dat een groot deel van hun personeel kinderverkrachters zijn, is blijkbaar minder belangrijk.

Het ding is, dat bijna iedereen die al eens een kerk bezoekt en gedoopt is, daar TEGEN is, maar dat ze allemaal wel lid blijven van het clubje. :evil::evil::evil:

Steve_M 14 oktober 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5032546)
Het ding is, dat bijna iedereen die al eens een kerk bezoekt en gedoopt is, daar TEGEN is, maar dat ze allemaal wel lid blijven van het clubje. :evil::evil::evil:

Lid blijven? De kerken stromen leeg.

duveltje382 14 oktober 2010 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5032549)
Lid blijven? De kerken stromen leeg.

Idd
²

Nynorsk 14 oktober 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5032549)
Lid blijven? De kerken stromen leeg.

Niet genoeg.
Er zijn gewoon ook nog te weinig alternatieven.
Waar worden begrafenissen gehouden? In de kerk. Mensen die een wat romantischer huwelijk willen dan een kwartierke in 't gemeentehuis en erna buiten? Kerk, alternatieven zijn vaak duur en vergen serieus wat organisatie.
Er is een zeeeeeeeee van ruimte voor het oprichten van een alternatieve katholieke gemeenschap.

Zipper 14 oktober 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5032589)
Niet genoeg.
Er zijn gewoon ook nog te weinig alternatieven.
Waar worden begrafenissen gehouden? In de kerk. Mensen die een wat romantischer huwelijk willen dan een kwartierke in 't gemeentehuis en erna buiten? Kerk, alternatieven zijn vaak duur en vergen serieus wat organisatie.
Er is een zeeeeeeeee van ruimte voor het oprichten van een alternatieve katholieke gemeenschap.

Begrafenissen gebeuren meer en meer zonder kerk. Ik woon trouwens vlakbij een kerk, wel daar waar vroeger nog drie �* vier begrafenissen per week plaatshadden, zijn er dat nog hooguit twee �* drie per veertien dagen. En ik denk nochtans niet dat er minder wordt dood gegaan.
Laatst was ik nog aanwezig op een burgerlijke uitvaart, wel daar was veel meer aandacht voor de afgestorvene (anecdotes die familieleden ophalen, samen met slides en de favoriete muziek van de dode) dan er ooit in een kerk was. Ik vind het ook veel pakkender dan de routineuze afhaspeling in een meestal koude kerk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be