Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   tijdelijke stop op nieuwe leden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219675)

Tavek 12 juni 2015 10:34

tijdelijke stop op nieuwe leden
 
Beste forumleden,
Admins,

Is het niet beter om even tijdelijk de registratie van nieuwe leden dicht te smijten om een welbepaalde serietrol/multinickkampioen verplicht te laten afkicken ?

Spaart heel wat werk uit, vooral voor jullie.

Mvg

-T

Eyjafjallajökull 12 juni 2015 10:45

Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ? :lol:

zonbron 12 juni 2015 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7694791)
Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ? :lol:

:-P

eno2 12 juni 2015 12:11

Er is ooit een zeer goed voorstel geformuleerd om nieuwe leden de eerste 100 berichten in een subforum onder te brengen voor nieuwkomers. Maar goed, als Mod ze liever overal rond laat ontwijkingsnicken...En dan van ons verwachten dat we ontwijkingsnickers wel terstond detecteren en ze dus niet quoten. Of een pathetisch beroep doen op ontwijkingsnickers om barmhartig te zijn voor mod en spontaan weg te blijven....

zonbron 12 juni 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7694971)
Er is ooit een zeer goed voorstel geformuleerd om nieuwe leden de eerste 100 berichten in een subforum onder te brengen voor nieuwkomers. Maar goed, als Mod ze liever overal rond laat ontwijkingsnicken...En dan van ons verwachten dat we ontwijkingsnickers wel terstond detecteren en ze dus niet quoten. Of een pathetisch beroep doen op ontwijkingsnickers om barmhartig te zijn voor mod en spontaan weg te blijven....

Alsof een subforum met 100 brichtjes volspammen een oplossing biedt. Zal U hen daar te woord staan? U staat voor de 'ontvangst' in en scheidt onmiddelijk het kaf van het koren?

eno2 12 juni 2015 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7695025)
Alsof een subforum met 100 brichtjes volspammen een oplossing biedt. Zal U hen daar te woord staan? U staat voor de 'ontvangst' in en scheidt onmiddelijk het kaf van het koren?

Ja het biedt een oplossing. Ze infesteren dan niet het hele forum. In dat subforum heeft het ook geen belang meer of je ze detecteert of niet, antwoord geeft of niet. Het is een proefforum.

zonbron 12 juni 2015 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7695035)
Ja het biedt een oplossing. Ze infesteren dan niet het hele forum. In dat subforum heeft het ook geen belang meer of je ze detecteert of niet, antwoord geeft of niet. Het is een proefforum.

Ja, ze zullen waarschijnlijk wel wegblijven dan. Tevens zal er bijna geen enkele nieuwe forummer meer geregistreerd worden.

eno2 12 juni 2015 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7695044)
Ja, ze zullen waarschijnlijk wel wegblijven dan. Tevens zal er bijna geen enkele nieuwe forummer meer geregistreerd worden.

En een ban op nieuwe forummers lijkt je beter?

Misschien is een limiet van 50 berichten ook al afdoende om ontwijkingsnickers te lokaliseren en voor de echte nieuwkomers om dit redelijk gesofistikeerde forum in een subforum goed te leren hanteren.

Hypochonder 12 juni 2015 13:35

Maakt het een holletje uit? Laat die serietrol zijn leven vergooien met het aanmaken van accounts dan valt hij niemand anders lastig.

Wapper 12 juni 2015 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7695065)
En een ban op nieuwe forummers lijkt je beter?

Misschien is een limiet van 50 berichten ook al afdoende om ontwijkingsnickers te lokaliseren en voor de echte nieuwkomers om dit redelijk gesofistikeerde forum in een subforum goed te leren hanteren.

50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.

Dadeemelee 12 juni 2015 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7694791)
Ook toevallig zeker dat je net nu met zo'n voorstel komt zeker ? :lol:

Vertel!

eno2 12 juni 2015 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7695090)
50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.

Ja, 50 berichten zijn snel geplaatst. Je bent het dus eens met Tavek. Zou dat nieuwe leden niet meer afschrikken? Ik ben niet internet -savvy genoeg om te weten of mods het IP kunnen zien of niet. Niet: dat komt me onwaarschijnlijk voor. ISP?

Ik dacht dat ik al vier jaar hetzelfde IP heb.

eno2 12 juni 2015 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7695080)
Maakt het een holletje uit? Laat die serietrol zijn leven vergooien met het aanmaken van accounts dan valt hij niemand anders lastig.

Het is niet één. En ja het maakt uit. Je denkt een interessante nieuweling te ontwaren en het blijkt een ontwijkingsnick. Het maakt ook een grote brok uit van de mod activiteit. Nu, als er een eenvoudige oplossing was, dan was die er al.

Dadeemelee 12 juni 2015 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7695100)
Ja, 50 berichten zijn snel geplaatst. Je bent het dus eens met Tavek. Zou dat nieuwe leden niet meer afschrikken? Ik ben niet internet -savvy genoeg om te weten of mods het IP kunnen zien of niet. Niet: dat komt me onwaarschijnlijk voor. ISP?

Ik dacht dat ik al vier jaar hetzelfde IP heb.

Haha, dacht net hetzelfde. Heb eens een googelke gedaan. Het eerste wat je vindt is hoe je je ip adres kan veranderen om onder een ban uit te geraken.

eno2 12 juni 2015 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7695109)
Haha, dacht net hetzelfde. Heb eens een googelke gedaan. Het eerste wat je vindt is hoe je je ip adres kan veranderen om onder een ban uit te geraken.

Je moet ook telkens een nieuw @ aanmaken. Voor een Informaticus zal het allemaal wel een koud kunstje zijn dat nog sneller en eenvoudiger te doen. .

Geen forum dat een gemaskeerd surfer aanvaard trouwens.

IanVD 12 juni 2015 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7695090)
50 berichten zijn snel geplaatst he?
Ik vind het een beter idee om posten na registratie te verbieden voor bvb. 2 weken.

Ik vermoed ook dat via de huidige forumsoftware de moderatie niet het IP van forummers kan zien. Moest dat wel kunnen, dan zou het dubbelnickfeest direkt gedaan zijn. Bij de meeste ISPs krijg je je IP voor vele maanden tot een jaar. Vroeger was dat wel even anders.

Ik denk dat veel nieuwe forumleden zich registreren om hun mening over een onderwerp in een recente draad te geven. Als ze 2 weken niet mogen posten is die draad al dood of weet de nieuweling niet meer wat hij wou schrijven. Veel nieuwe forumleden zullen het al gauw opgeven.

eno2 12 juni 2015 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 7695131)
Ik denk dat veel nieuwe forumleden zich registreren om hun mening over een onderwerp in een recente draad te geven. Als ze 2 weken niet mogen posten is die draad al dood of weet de nieuweling niet meer wat hij wou schrijven. Veel nieuwe forumleden zullen het al gauw opgeven.

En als ze tijdelijk helemaal niet mogen posten gaan ze het niet opgeven?

IanVD 12 juni 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7695107)
Het is niet één. En ja het maakt uit. Je denkt een interessante nieuweling te ontwaren en het blijkt een ontwijkingsnick. Het maakt ook een grote brok uit van de mod activiteit. Nu, als er een eenvoudige oplossing was, dan was die er al.

Elk nieuw forumlid automatisch op ieders negeerlijst ;). Wanneer iemand nieuwsgierig is naar diens mening kan hij het bericht gewoon bekijken met één klik. Dan beslist iedereen voor zichzelf of het nieuwe forumlid interessant genoeg is om uit de lijst te komen.

eno2 12 juni 2015 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 7695139)
Elk nieuw forumlid automatisch op ieders negeerlijst ;). Wanneer iemand nieuwsgierig is naar diens mening kan hij het bericht gewoon bekijken met één klik. Dan beslist iedereen voor zichzelf of het nieuwe forumlid interessant genoeg is om uit de lijst te komen.

Un rollo zeggen ze in het Spaans. Wat een soep!

IanVD 12 juni 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 7695135)
En als ze tijdelijk helemaal niet mogen posten gaan ze het niet opgeven?

Ik ben eerder voorstander van de mogelijkheid dat nieuwelingen mogen posten, maar dat anderen die bagger niet direct hoeven te zien. De voorstellen van Tavek en Wapper gaan mijn inziens niet helpen tegen die alsmaar wederkerende trol. Die blijft gewoon dit forum lezen totdat de 'registratiestop' gedaan is en begint dan opnieuw.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be