Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   V-sb, Tak, Nsv (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193374)

An Arkos 27 oktober 2013 13:32

V-sb, Tak, Nsv
 
Dus
Een paar leden op dit forum zeggen trots links én vlaams-nationalist te zijn. De V-SB zou dan een linkse nationalistische partij zijn.
Zaterdag, op de betoging tegen GAS-boetes, stonden die linksen achter hetzelfde spandoek als TAK en NSV.

Iemand die daar commentaar op wilt geven?

Txiki 27 oktober 2013 16:35

Ja, twee zaken:

1. Het was een nationale betoging tegen gas - boetes. TAK heeft alle recht de eis te ondersteunen en aan zo'n betoging deel te nemen.

2. Een aantal mensen heeft ons, de V-SB, verhinderd op een normale manier deel te nemen.

Nu soit, ik lig daar niet van wakker, had me daaraan verwacht en zit daar niks mee in. Ik heb een geweldige dag gehad met mijn internationaal gezelschap.

An Arkos 27 oktober 2013 20:21

Ja, de vraag was vooral, waarom liepen jullie zij aan zij met types van NSV?

An Arkos 27 oktober 2013 21:09

Ik heb persoonlijk niet veel met nationalisme, maar na een tijd op dit forum, dacht ik dat V-SB er nog wel mee door kon. Beetje zoals PVDA: niet mijn ding, maar er zitten goeie mensen bij.
Daarmee was ik vrij verbaasd om jullie vlaggen zij aan zij te zien met enkele extreem-rechtse NSV types.
Als jullie met de rest van de betoging hadden meegewandeld, dan ben ik ervan overtuigd, was er geen probleem geweest, maar als je kiest om achter hetzelfde spandoek als extreem-rechts te lopen...

Txiki 27 oktober 2013 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 6858776)
Ja, de vraag was vooral, waarom liepen jullie zij aan zij met types van NSV?

Dat vind ik een goede vraag, die me eens de kans geeft de puntjes op de i te zetten.

TAK had opgeroepen deel te nemen. V-SB ook. NSV niet. Bij aankomst zag ik die petjes ook en dan wist ik meteen wat er zou gebeuren. Ik erger me blauw aan die domheid. Die prutsen hoorden daar niet. Ik lees ook op blokbuster dat er medewerkers van het VB waren in de groep.

Ik ken die mensen niet. Ik, of de V-SB, ben niet verantwoordelijk voor hun aanwezigheid.

Wij wilden gewoon mee betogen, maar van in het begin hebben een aantal mensen ons dat verhinderd. Een aantal, he. En niet eens degenen die bij aanvang TAK de doorgang blokkeerden.

Uiteindelijk hadden wij twee opties: blijven waar wij waren of uit de betoging stappen. Dan was de keuze simpel. Want geen haar op onze hoofden die er aan dacht niet te betogen tegen die gas-boetes. Want daarvoor waren we gekomen.

Dus: wat deden wij daar zij aan zij met die NSV'ers? Er het beste van maken, want meer zat er niet meer in. En ons doel volbrengen: betogen tegen de gas-boetes.

Maar nogmaals: ik vind wat gisteren gebeurd is niet erg. Ik maak zo'n zaken al 15 jaar mee. En de enigen tegen wie ik mezelf of vrienden heb moeten verdedigen met geweld, is de Baskische politie.

Txiki 27 oktober 2013 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 6858828)
Ik heb persoonlijk niet veel met nationalisme, maar na een tijd op dit forum, dacht ik dat V-SB er nog wel mee door kon. Beetje zoals PVDA: niet mijn ding, maar er zitten goeie mensen bij.
Daarmee was ik vrij verbaasd om jullie vlaggen zij aan zij te zien met enkele extreem-rechtse NSV types.
Als jullie met de rest van de betoging hadden meegewandeld, dan ben ik ervan overtuigd, was er geen probleem geweest, maar als je kiest om achter hetzelfde spandoek als extreem-rechts te lopen...

Beste, we hebben die keuze zelfs niet kunnen maken.

Txiki 27 oktober 2013 21:25

Weet u, er is heus niks nieuws onder de zon.

Het volstaat dat een handvol paljassen tot actie overgaat waar elke zin voor nuance zoek is. Argumenteren heeft dan geen zin. Het is dan puur een keuze tussen escalatie of alert ondergaan.

Meer ruimte is er op zo'n momenten niet meer.

Jeronimo 31 oktober 2013 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6858840)
Beste, we hebben die keuze zelfs niet kunnen maken.

Zouden jullie er anders een probleem mee hebben gehad om zij aan zij met NSV'ers te lopen?

Jeronimo 31 oktober 2013 07:16



"Ordedienst" noemen ze dat dan. Een bende laffe, gemaskerde straatvechtertjes eerder.

Txiki 31 oktober 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6864237)
Zouden jullie er anders een probleem mee hebben gehad om zij aan zij met NSV'ers te lopen?

Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.

giserke 31 oktober 2013 10:03

En ik ben altijd averechts. Ik zou zo met niemand moeten meelopen.

Jeronimo 31 oktober 2013 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6864379)
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.

Alé, dan zullen we volgende betoging nog eens zij aan zij lopen. ;-)

Kallikles 31 oktober 2013 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6864379)
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.

Wat je met wie doet, zou moeten volgen uit een coherente politieke visie, tenminste, als de V-SB zichzelf ernstig neemt als politieke organisatie. Dooddoeners kunnen een coherente politieke visie niet vervangen.

An Arkos 4 november 2013 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6864379)
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.

Voor mij is het nog niet meteen gepasseerd.
Natuurlijk kies je naast wie je wandelt, maar heb ja als een goed gelezen wat NSV schrijft, heb ja al eens goed geluisterd naar wat die scanderen op hun betogingen?
Je gaat er precies vrij licht over, dat ze gewoon een andere mening hebben, net zoals die honderden andere meningen die mensen weleens hebben. Of lees ik dat verkeerd?
De NSV zijn (en dat woord gebruik ik niet snel) de Vlaamse versie van de fascisten. Heb je dat ook verteld tegen je internationaal gezelschap?

Jeronimo 4 november 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 6870596)
Voor mij is het nog niet meteen gepasseerd.
Natuurlijk kies je naast wie je wandelt, maar heb ja als een goed gelezen wat NSV schrijft, heb ja al eens goed geluisterd naar wat die scanderen op hun betogingen?
Je gaat er precies vrij licht over, dat ze gewoon een andere mening hebben, net zoals die honderden andere meningen die mensen weleens hebben. Of lees ik dat verkeerd?
De NSV zijn (en dat woord gebruik ik niet snel) de Vlaamse versie van de fascisten. Heb je dat ook verteld tegen je internationaal gezelschap?

Ik wed dat jij geen enkele NSV'er persoonlijk kent, anders zou je zo'n onzin niet neerpennen...

An Arkos 4 november 2013 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 6870703)
Ik wed dat jij geen enkele NSV'er persoonlijk kent, anders zou je zo'n onzin niet neerpennen...

Ik moet die gasten niet kennen, als je voor een Verdinaso vlag staat te poseren, is dat duidelijk genoeg. Als je Flyers voor evenementen maakt met een keltisch kruis erop, is dat duidelijk genoeg.
Als je Italiaanse fascisten uitnodigt om te komen spreken, dan is dat duidelijk genoeg.
Dat zijn niet de mensen waar ik mee geassocieerd wil worden, dat zijn niet de mensen waarnaast ik wil betogen.

http://www.dewereldmorgen.be/sites/d...vanseveren.jpg

Jeronimo 4 november 2013 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 6870791)
Ik moet die gasten niet kennen, als je voor een Verdinaso vlag staat te poseren, is dat duidelijk genoeg. Als je Flyers voor evenementen maakt met een keltisch kruis erop, is dat duidelijk genoeg.
Als je Italiaanse fascisten uitnodigt om te komen spreken, dan is dat duidelijk genoeg.
Dat zijn niet de mensen waar ik mee geassocieerd wil worden, dat zijn niet de mensen waarnaast ik wil betogen.

http://www.dewereldmorgen.be/sites/d...vanseveren.jpg

Ja, we zijn allemaal gruwelijke baby-etende monsters hoor... Heel de dag bezig met onze duistere plannen om de wereld een slechtere plek te maken en zo...

Bolleke Wol 9 november 2013 19:49

TAK is niet NSV. TAK is een republikeinse taal- en onafhankelijkheidsbeweging, die voor de rest geen standpunten inneemt.

V-SB kreeg de keuze niet, ze werd door "anarchisten" met de steun van de flikken uit de betoging gehouden.

lombas 9 november 2013 21:04

Ah! Jaani!

:-D

Robinus V 20 december 2013 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6878947)
TAK is niet NSV. TAK is een republikeinse taal- en onafhankelijkheidsbeweging, die voor de rest geen standpunten inneemt.

Vreemd dat een beweging die enkel over taal, staatsvorm en onafhankelijkheid standpunten inneemt een standpunt over GAS inneemt.

Het is maar een bedenking.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be