Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Polemiek in Zweden: moslimpoliticus weigert journaliste hand te geven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231067)

De schoofzak 21 april 2016 12:21

Polemiek in Zweden: moslimpoliticus weigert journaliste hand te geven
 
Met zo'n stugge on-Westerse houding, creëert ge een basis van wrevel en van extremisme.

De Zweedse groenen spelen het spel correcter: hij vloog aan de deur.

Maar de Schoof vraagt zich toch af: hebben de vrouwelijke Zweedse groensels nu echt niet eer gewaar geworden dat die aap hen geen hand wou drukken ? (of wou hij hen wel de hand drukken, als hij daarna iets meer mocht drukken ?)

titel: Polemiek in Zweden: moslimpoliticus weigert journaliste hand te geven

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...4-400212814eec

Citaat:

In Zweden is een moslimpolitcus van de Groenen in nauwe schoentjes gekomen nadat hij geweigerd had de hand te drukken van een journaliste omdat het in strijd was met zijn geloof. Er ontstond een hevige polemiek waarna Yasri Khan gisteren besliste om al zijn politieke functies neer te leggen.

De 30-jarige politicus had tijdens een interview met een vrouwelijke reporter van zender TV4 zijn hand op zijn hart gelegd in plaats van een hand te geven. "Mensen kunnen elkaar op verschillende manieren begroeten. Het gaat erom respectvol met elkaar om te gaan", zei Khan, tevens algemeen secretaris van de Zweedse moslimvereniging voor Vrede en Gerechtigheid.

Partijgenote Stina Bergström noemde de uitlatingen van Khan "onaanvaardbaar". "Het is ontoelaatbaar dat we een man in de partij hebben die vrouwen niet op dezelfde manier begroet zoals mannen."

De moslim besloot na de heftige kritiek om al zijn politieke functies neer te leggen. Hij vroeg zich af of het huidige politieke klimaat wel geschikt was voor hem en "of hij als een clown wilde opgevoerd worden in het mediacircus"

DewareJakob 21 april 2016 12:39

Ze worden wakker ginder.

schietboog 21 april 2016 12:49

En die man ging dan nog door als een "gematigde en vredesvolle" moslim.

En hier maar doorbomen over wat "significant" is.

Zipper 21 april 2016 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8075832)
Ze worden wakker ginder.

Vind je ?? Het enige dat hij kwijt is, is zijn politiek mandaat.

DewareJakob 21 april 2016 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8075844)
Vind je ?? Het enige dat hij kwijt is, is zijn politiek mandaat.

Het zou hier niet waar zijn. de mantel der liefde, weet je wel...

De schoofzak 21 april 2016 16:28

Hij had waarschijnlijk niet genoeg kansen gekregen.

.

Chapiro 21 april 2016 16:38

Als ze haar linker hand had uitgestoken ter begroeting, dan begrijp ik de moslim wel. :lol:

Chapiro 21 april 2016 16:41

Het is de gewoonte in een geciviliseerd land om elkaar een hand te geven.
Dat stamt nog uit de Romeinse tijd.
Het laat zien dat je ongewapend bent, dus in vrede komt.
Omdat moslims dat niet doen, althans bij vrouwen, hebben ze niet veel goeds in de zin voor wat de vrouw betreft.
Dat kun je daaruit afleiden.

quercus 21 april 2016 16:43

Had hetzelfde probleem zich ook niet voorgedaan in Zwitserland? Of is hier soms sprake van verwarring. Twee landen waarvan de naam begint met Zw...

Drukazz 21 april 2016 16:44

...

De schoofzak 21 april 2016 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8076161)
Had hetzelfde probleem zich ook niet voorgedaan in Zwitserland? Of is hier soms sprake van verwarring. Twee landen waarvan de naam begint met Zw...

Dan binnenkort ook bij ons. In Zwansland.

.

quercus 21 april 2016 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8075797)
Met zo'n stugge on-Westerse houding, creëert ge een basis van wrevel en van extremisme.

De Zweedse groenen spelen het spel correcter: hij vloog aan de deur.

Maar de Schoof vraagt zich toch af: hebben de vrouwelijke Zweedse groensels nu echt niet eer gewaar geworden dat die aap hen geen hand wou drukken ? (of wou hij hen wel de hand drukken, als hij daarna iets meer mocht drukken ?)

titel: Polemiek in Zweden: moslimpoliticus weigert journaliste hand te geven

Nochtans, als ze de gelegenheid hebben om ficki ficki te beoefenen geven ze aan een vrouw alles, zowel een hand als hun jongeheer.

TheFourHorsemen 21 april 2016 16:47

Hij vloog aan de deur?

Ik lees echter het volgende: "De moslim besloot na de heftige kritiek om al zijn politieke functies neer te leggen."

Wat is het nu?

alberto 21 april 2016 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 8075840)
En die man ging dan nog door als een "gematigde en vredesvolle" moslim.

Mss radicaliseert hij nu wel.

schietboog 21 april 2016 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 8076183)
Mss radicaliseert hij nu wel.

En dan zal het weer de schuld van het Westen zijn.

Xenophon 21 april 2016 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 8076188)
En dan zal het weer de schuld van het Westen zijn.

Hier zou men de journaliste straffen.

andev 21 april 2016 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro (Bericht 8076158)
Het is de gewoonte in een geciviliseerd land om elkaar een hand te geven.
Dat stamt nog uit de Romeinse tijd.
Het laat zien dat je ongewapend bent, dus in vrede komt.
Omdat moslims dat niet doen, althans bij vrouwen, hebben ze niet veel goeds in de zin voor wat de vrouw betreft.
Dat kun je daaruit afleiden.

Meer dan dat het achterlijke barbaren zijn kan ik er niet uit afleiden.
Indien deze gasten zo willen leven zitten ze hier aan het verkeerde adres en moeten ze wegblijven, hier ophoepelen of uit het land gezet worden als ongewensten.
Hoe lang nog al die stommiteiten slikken! Maar gebruik inderdaad het woordje "significant" ivm met hun dansende terroristenlovers en daar hebben onze media dagen plezier mee om diegene die het gezegd heeft te jennen en te zwijgen over het krapuul waar het over gaat!
Er waren toch ook maar een paar gasten die bommen lieten ontploffen en we schofferen de ganse moslimgemeenschap door dat zomaar te bespreken!
Ja toch? Niet eens een "significant" aantal bommenleggers!
Hebben ze ondertussen weer al wat anders gevonden?

andev 21 april 2016 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 8076188)
En dan zal het weer de schuld van het Westen zijn.

Het is de schuld van het Westen in die zin dat ze dergelijke mensachtigen het land moeten uitzetten. Maar neen. Braaf wachten op het volgende...
En er ondertussen in alle stilte dagelijks nog honderden of duizenden laten binnenstromen.

Gamla 22 april 2016 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8076368)
Het is de schuld van het Westen in die zin dat ze dergelijke mensachtigen het land moeten uitzetten. Maar neen. Braaf wachten op het volgende...
En er ondertussen in alle stilte dagelijks nog honderden of duizenden laten binnenstromen.

Noem het maar gerust ondermensen.

Een Amerikaanse poco ging vervult van vrede en verdraagzaamheid op reis naar Turkije. Toen ze terug thuis kwam was ze ervan genezen.
Ze was daar tot de vaststelling gekomen dat ze niets met die 'mensen' gemeen had.

Supe®Staaf 22 april 2016 12:01

Ik vind dat het weigeren om handen te schudden absoluut moet kunnen.
Je kan toch niemand verplichten tot fysiek contact waar hij/zij om een of andere reden voor gruwt?
Ik heb van mijn kant ook helemaal geen zin om bepaalde mensen de hand te schudden.
Ik kan met de beste wil van de wereld sommige mensen geen oprechte goedendag toewensen (tenzij het soort goedendag uit 1302 recht op hun smikkel)
Dan mag toch niemand het recht hebben mij daartoe te verplichten (tenzij ik me daar uit vrije wil, contractueel, uit hoofde van mijn job toe verbond uiteraard)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be