Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat kan het mij verdommen dat er weer een royal is ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218103)

Edward De Vere 4 mei 2015 21:01

Wat kan het mij verdommen dat er weer een royal is ...
 
Je kan er amper naastlezen. Talloze artikels over de nieuwe worp van dat arrogant stuk vreten van een Kate.
Wat heeft een mens daar nu aan? Alweer een telg die louter en alleen omwille van het feit dat het uit de juiste foef is gekropen, geen honger zal leiden.

Naast godsdienst is dat soort van toestanden nog steeds één van de grootste schandvlekken in onze samenleving.

Jan van den Berghe 4 mei 2015 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7642711)
Je kan er amper naastlezen. Talloze artikels over de nieuwe worp van dat arrogant stuk vreten van een Kate.
Wat heeft een mens daar nu aan? Alweer een telg die louter en alleen omwille van het feit dat het uit de juiste foef is gekropen, geen honger zal leiden.

Naast godsdienst is dat soort van toestanden nog steeds één van de grootste schandvlekken in onze samenleving.

Draai de bladzijde van de krant om. Laat de "boekskes" ongelezen in het winkelrek liggen.

kiko 4 mei 2015 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7642711)
Je kan er amper naastlezen. Talloze artikels over de nieuwe worp van dat arrogant stuk vreten van een Kate.
Wat heeft een mens daar nu aan? Alweer een telg die louter en alleen omwille van het feit dat het uit de juiste foef is gekropen, geen honger zal leiden.

Naast godsdienst is dat soort van toestanden nog steeds één van de grootste schandvlekken in onze samenleving.

Je hebt uiteraard gelijk, maar wat ik niet begrijp is dat je er toch een draad over opent.

Draden openen om te klagen dat er teveel over gezeverd wordt, dat heb ik nooit zo begrepen.

Thuleander 4 mei 2015 23:32

Eeuwenoude bloedbanden is waar Europa uit is opgetrokken.
Zij vormen de ziel van Europa.

Natuurlijk geeft bloed privileges. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.

De schoofzak 5 mei 2015 05:17

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7642747)
Je hebt uiteraard gelijk, maar wat ik niet begrijp is dat je er toch een draad over opent.

Draden openen om te klagen dat er teveel over gezeverd wordt, dat heb ik nooit zo begrepen.

Van mijn kant begrijp ik dan weer niet dat iemand die niet graag zeverdraden leest, deze toch leest, en zelfs er reacties in plaatst.

En over het onderwerp van de draad:

Thuleander 5 mei 2015 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belgisch_Orakel (Bericht 7642931)
Jij betaalt dus duidelijk gaarne mee de brandstof voor Albert zijn luxe yacht... :lol:

Jij staat graag je erfenis en je Belgische nationaliteit (en alle sociale rechten die dat met zich meebrengt) af?
O ja, en je onterft toch ook wel je eigen kinderen zeker?

Want we willen toch niet dat iemand voordelen geniet omdat die toevallig 'uit de juiste foef is gekropen', zoals de modernen dat elegant kunnen formuleren.

De schoofzak 5 mei 2015 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7643269)
Jij staat graag je erfenis en je Belgische nationaliteit (en alle sociale rechten die dat met zich meebrengt) af?
O ja, en je onterft toch ook wel je eigen kinderen zeker?

Want we willen toch niet dat iemand voordelen geniet omdat die toevallig 'uit de juiste foef is gekropen', zoals de modernen dat elegant kunnen formuleren.

Is dat jouw invulling van het begrip democratisch gelijk zijn voor de wet, van alle b. , gelijke kansen en non-discriminatie ?

Wel, bij mij staat erfopvolging en monarchie volledig haaks op democratie.

En bij die turelute Engelsen is het staatshoofd dan nog het hoofd van de Anglicaanse kerk. Sjiek ! Vooral voor Charel de scheve slijkpoeper.

.

Thuleander 5 mei 2015 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7643273)

Wel, bij mij staat erfopvolging en monarchie volledig haaks op democratie.

Tja, dat is wel zo'n beetje de bedoeling van erfopvolging natuurlijk.
Dat het haaks staat op de democratie.

Edward De Vere 5 mei 2015 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7642747)
Je hebt uiteraard gelijk, maar wat ik niet begrijp is dat je er toch een draad over opent.

Draden openen om te klagen dat er teveel over gezeverd wordt, dat heb ik nooit zo begrepen.

Ik greep deze fait-divers aan om een meer diepgewortelde afkeer op de voorgrond te brengen: de monarchie; of aldus een bij voorbaat bepaald zorgeloos leven, no matter what, puur ten gevolge van de foef waaruit iemand komt gekropen.

Jan van den Berghe 5 mei 2015 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7642904)
Eeuwenoude bloedbanden is waar Europa uit is opgetrokken.
Zij vormen de ziel van Europa.

Natuurlijk geeft bloed privileges. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.

Onzin. Europa steunt op een gemeenschappelijke beschaving en religie. Niet op bloedbanden. Kijk maar naar de geschiedenis van de bevolking van de Nederlanden: wij zijn immers een mengeling van plukjes Gallo-Romeinen en Romeinen, grotere aantallen Franken, Saksen.

Everytime 5 mei 2015 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7642711)
Je kan er amper naastlezen. Talloze artikels over de nieuwe worp van dat arrogant stuk vreten van een Kate.
Wat heeft een mens daar nu aan? Alweer een telg die louter en alleen omwille van het feit dat het uit de juiste foef is gekropen, geen honger zal leiden.

Naast godsdienst is dat soort van toestanden nog steeds één van de grootste schandvlekken in onze samenleving.

Zo'n leuk nieuws is altijd beter dan al het negatief nieuws dat we in het nieuws hebben!

IanVD 5 mei 2015 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7644193)
Zo'n leuk nieuws is altijd beter dan al het negatief nieuws dat we in het nieuws hebben!

Nieuws hoort niet beter of slechter te zijn. Nieuws hoort nieuws te zijn, de grootte bij voorkeur proportioneel aan de impact en gevolgen voor het doelpubliek.

lombas 5 mei 2015 22:20

Wat mij meer stoort dan af en toe een deftig prinsenkoppel in beeld die hun nieuwe telg Charlotte Elizabeth noemen, is de wekelijkse kop op de voorpagina van Blik en zestig andere blaadjes en enkele kranten van mensen die hun kind Northwest en dergelijk noemen.

griezel 5 mei 2015 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7642711)
Je kan er amper naastlezen. Talloze artikels over de nieuwe worp van dat arrogant stuk vreten van een Kate.
Wat heeft een mens daar nu aan? Alweer een telg die louter en alleen omwille van het feit dat het uit de juiste foef is gekropen, geen honger zal leiden.

Naast godsdienst is dat soort van toestanden nog steeds één van de grootste schandvlekken in onze samenleving.

Zo hardvochtig jong ?! Toch een lief meiske, die Kate ?
Nogal wat anders dan die mottige wijven van het Belgisch Konings(scheit)huis...
Dit gezegd zijnde ben ik over het algemeen tégen de monarchie. In Engeland zoals hier. Maar laat die Engelsen het maar opknappen met hun konings-parasieten, en dat de Belgen die van hun eigen aanpakken.
Begin d�*�*rmee.

Klein Licht 6 mei 2015 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7642904)
Eeuwenoude bloedbanden is waar Europa uit is opgetrokken.
Zij vormen de ziel van Europa.

Natuurlijk geeft bloed privileges. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.

In Frankrijk hebben ze daar nochtans een mooie oplossing voor gevonden

Klein Licht 6 mei 2015 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door griezel (Bericht 7644251)
Maar laat die Engelsen het maar opknappen met hun konings-parasieten, en dat de Belgen die van hun eigen aanpakken.
Begin d�*�*rmee.

Ik ken een Engelschman die hier een leuke mening over had: Hun koningshuis kost inderdaad véél geld, maar brengt nog meer op aan toeristen die er naar komen kijken ("Fat Americans with their fat American wallets").

Jammer natuurlijk dat dit ook ons nieuws komt vervuilen

Thuleander 7 mei 2015 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7644695)
In Frankrijk hebben ze daar nochtans een mooie oplossing voor gevonden

Hebben ze daar het erfrecht afgeschaft?

Thuleander 7 mei 2015 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door griezel (Bericht 7644251)
Dit gezegd zijnde ben ik over het algemeen tégen de monarchie.

Waarom?

Jan van den Berghe 7 mei 2015 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7645971)
Hebben ze daar het erfrecht afgeschaft?

In Frankrijk kan je geen titels erven, geen administratieve of politieke ambten...

Jan van den Berghe 7 mei 2015 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7646486)
Waarom?

Ondemocratisch en een aanfluiting van de menselijke intelligentie.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be