Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   grensen moeten dicht elk land moet dat doen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15553)

dimitri_nieuwrechts 7 juni 2004 03:25

hoi ik ben van mening dat europa er mag zijn maar dat de grensen dicht moeten blijven voor buiterlanders zoals polen turken enz die hier en onderandere in nederland de boel lopen te verzieken. als de grensen dicht zijn kan er beter gekontroleert worden op economice geluk zoekers en mensen die hier niks te zoeken hebben.
groeten dimitri (nieuw rechts)

Chucky 7 juni 2004 06:20

............ :roll: nederlanders :roll:

Sebastiaan81 7 juni 2004 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
............ :roll: nederlanders :roll:

:roll: Enschedeërs :roll:

Maar even inhoudelijk: Dimitri, de Turken hebben wijzelf binnengehaald als gastarbeiders enkele decennia geleden. Jij wilt de grenzen dicht, maar heb je wel eens gekeken naar de voordelen van open grenzen voor een exportland, als Nederland?! Daarnaast zijn veel Polen juist werkzaam op arbeidsplaatsen, waar geen Nederlander (vreemd genoeg) niet wil werken, zoals asperges steken.
Welke overlast heb jij recentelijk gehad van Polen?

Even voor de Vlamingen: NieuwRechts is een (oorspronkelijke Rotterdamse) partij met banden met het VlaamsBlok, die meedoen aan de Europese verkiezingen donderdag in Nederland. De partij is voor terugtrekking uit de EU en voor een sluiting van de grenzen voor alle vluchtelingen / immigranten!

Griffin 7 juni 2004 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
............ :roll: nederlanders :roll:

Ik denk dat em eerst zelf moet integreren en Nederlands leren :lol: :lol:

Sluit de grenSen! :P

Dies 7 juni 2004 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dimitri_nieuwrechts
hoi ik ben van mening dat europa er mag zijn

Aangezien Europa een werelddeel is, lijkt me dat nogal logisch dat dit mag blijven bestaan. Wat u waarschijnlijk bedoelt te zeggen, is dat u vindt dat de E.U. wat u betreft mag blijven verder bestaan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dimitri_nieuwrechts
maar dat de grensen dicht moeten blijven voor buiterlanders zoals polen turken enz

En hoe wordt bepaald wie wel en wie niet tot die groep van "buitenlanders" behoort? Is een Zweed, een Pool, een Ier, een Rus, ... een buitenlander?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dimitri_nieuwrechts
als de grensen dicht zijn kan er beter gekontroleert worden op economice geluk zoekers en mensen die hier niks te zoeken hebben.

Waarom zouden "economische gelukzoekers" niet het recht hebben om te migreren? Indien u morgen m.a.w. werk wordt aangeboden waarvoor u naar de andere kant van het land dient te verhuizen dan vindt u dat u dat eigenlijk niet zou mogen doen? En wie zijn die mensen die hier "niets te zoeken hebben"? Wie gaat dat bepalen en op basis van welke criteria?

P.S. Plots vind ik verplichte inburgeringscursusen helemaal niet meer zo'n slecht idee. Met verplicht taalexamen, ook voor autochtonen!

C uit W 7 juni 2004 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
de Turken hebben wijzelf binnengehaald als gastarbeiders enkele decennia geleden.

Niet waar.
De grote bedrijven wilden gewoon niet meer betalen voor 'ons', en besloten dan maar om sukkelaars in te voeren op uit te buiten.

Sebastiaan81 7 juni 2004 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
de Turken hebben wijzelf binnengehaald als gastarbeiders enkele decennia geleden.

Niet waar.
De grote bedrijven wilden gewoon niet meer betalen voor 'ons', en besloten dan maar om sukkelaars in te voeren op uit te buiten.

Nou, er zijn gewoon bedrijfstakken waar Nederlanders (vnl. in de economische goede tijden... de jaren 60 en 90) niet in wilden werken. Die vieze klusjes (eerst de kolenmijnen en in de jaren 90 bv. de tuinbouw) zijn opgeknapt door Zuid-Europeanen en Turken (en in de jaren 90 Polen), die dat werk wel wilden verrichten!

Dies 7 juni 2004 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
De grote bedrijven wilden gewoon niet meer betalen voor 'ons', en besloten dan maar om sukkelaars in te voeren op uit te buiten.

En wat is daar eigenlijk mis mee? Indien de overheid quota wil opleggen aan bedrijven om een bepaald aantal percentage vrouwen, allochtonen of wat dan ook aan te nemen dan protesteren we daartegen en vinden we dat niet door de beugel kunnen. Je zou daaruit concluderen dat een werkgever zelf mag beslissen wie hij al dan niet in dienst neemt, maar wanneer die werkgever uit zichzelf beslist dat hij bepaalde mensen in dienst wil nemen die niet op een bepaald stukje grond wonen dan zou dat plots een probleem zijn?

Los daarvan vraag ik mij af wat er mis is met het principe dat het ieder individu vrij staat te kiezen waar hij wenst te wonen.

Mitgard 7 juni 2004 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Los daarvan vraag ik mij af wat er mis is met het principe dat het ieder individu vrij staat te kiezen waar hij wenst te wonen.

ik kom morgen in jouw huis wonen, ok?

JoeQpublic 7 juni 2004 20:53

ik meende toch dat eerste fase in toetreding tot EU het vrije verkeer van personen en goederen (en diensten? wie weet) was: geen douane meer tussen vb ons en de Noorderburen...
Polen hoort sinds kort ook bij de EU samen met nog negen andere voormalige Oostbloklanden.

wat is uw volgend voorstel?
Enschede wat terug met guldens wilt gaan rekenen? :?

TomB 8 juni 2004 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies

Los daarvan vraag ik mij af wat er mis is met het principe dat het ieder individu vrij staat te kiezen waar hij wenst te wonen.

ik kom morgen in jouw huis wonen, ok?

Je schijnt problemen te hebben met het verschil tussen openbare plaatsen en prive eigendommen. Moest er morgen iemand in mijn badkamer komen wonen, zou ik daar een probleem mee hebben. Vreemd genoeg woonde ik lange tijd in Schaarbeek, en heb ik nooit een migrant in mijn badkamer gehad zonder dat die uitgenodigd was, er zaten er daar nochthans veel.

Dies heeft gelijk, het is economisch het beste voor iedereen als de migratiestop opgeheven wordt.

Volksstormer 8 juni 2004 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
de Turken hebben wijzelf binnengehaald als gastarbeiders enkele decennia geleden.

Niet waar.
De grote bedrijven wilden gewoon niet meer betalen voor 'ons', en besloten dan maar om sukkelaars in te voeren op uit te buiten.

En zij zijn er beter van geworden, niet wij!

Volksstormer 8 juni 2004 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dimitri_nieuwrechts
hoi ik ben van mening dat europa er mag zijn maar dat de grensen dicht moeten blijven voor buiterlanders zoals polen turken enz die hier en onderandere in nederland de boel lopen te verzieken. als de grensen dicht zijn kan er beter gekontroleert worden op economice geluk zoekers en mensen die hier niks te zoeken hebben.
groeten dimitri (nieuw rechts)

Juist! Ik ben ook tegen het vrije verkeer van personen en de uitwassen van het neoliberale marktfundamentalisme.

Chucky 8 juni 2004 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dimitri_nieuwrechts
hoi ik ben van mening dat europa er mag zijn maar dat de grensen dicht moeten blijven voor buiterlanders zoals polen turken enz die hier en onderandere in nederland de boel lopen te verzieken. als de grensen dicht zijn kan er beter gekontroleert worden op economice geluk zoekers en mensen die hier niks te zoeken hebben.
groeten dimitri (nieuw rechts)

Juist! Ik ben ook tegen het vrije verkeer van personen en de uitwassen van het neoliberale marktfundamentalisme.

8) Extreem rechts is dus duidelijk "Internationaal" (aandoenlijk, hoe een blokker zijn hollandse evenknie opvrijt 8) )

Volksstormer 8 juni 2004 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Juist! Ik ben ook tegen het vrije verkeer van personen en de uitwassen van het neoliberale marktfundamentalisme.

8) Extreem rechts is dus duidelijk "Internationaal" (aandoenlijk, hoe een blokker zijn hollandse evenknie opvrijt 8) )

Nationaal zul je bedoelen! :wink:

Bobke 8 juni 2004 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
............ :roll: nederlanders :roll:

Ik denk dat em eerst zelf moet integreren en Nederlands leren :lol: :lol:

Sluit de grenSen! :P

En Nederlanders met een hoofdletter schrijven. :lol:

Mitgard 8 juni 2004 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

ik kom morgen in jouw huis wonen, ok?

Je schijnt problemen te hebben met het verschil tussen openbare plaatsen en prive eigendommen. Moest er morgen iemand in mijn badkamer komen wonen, zou ik daar een probleem mee hebben. Vreemd genoeg woonde ik lange tijd in Schaarbeek, en heb ik nooit een migrant in mijn badkamer gehad zonder dat die uitgenodigd was, er zaten er daar nochthans veel.

Dies heeft gelijk, het is economisch het beste voor iedereen als de migratiestop opgeheven wordt.

een natie of grondgebied is het eigendom van een volk.
vreemdelingen die tegenwoordig ons grondgebied binnendringen hebben doorgaans als enige doel onze welvaart te plunderen, net als dieven die in een huis inbreken.

het is dan ook de morele plicht van een volk om zich tegen vreemd geboefte te verweren.

Aangebrande Phönix 8 juni 2004 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Je schijnt problemen te hebben met het verschil tussen openbare plaatsen en prive eigendommen. Moest er morgen iemand in mijn badkamer komen wonen, zou ik daar een probleem mee hebben. Vreemd genoeg woonde ik lange tijd in Schaarbeek, en heb ik nooit een migrant in mijn badkamer gehad zonder dat die uitgenodigd was, er zaten er daar nochthans veel.

Dies heeft gelijk, het is economisch het beste voor iedereen als de migratiestop opgeheven wordt.

een natie of grondgebied is het eigendom van een volk.
vreemdelingen die tegenwoordig ons grondgebied binnendringen hebben doorgaans als enige doel onze welvaart te plunderen, net als dieven die in een huis inbreken.

het is dan ook de morele plicht van een volk om zich tegen vreemd geboefte te verweren.

Wees consequent, ofwel schaf je de notie "eigendom" af ofwel voer je ze in haar totaliteit in.

TomB 8 juni 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Je schijnt problemen te hebben met het verschil tussen openbare plaatsen en prive eigendommen. Moest er morgen iemand in mijn badkamer komen wonen, zou ik daar een probleem mee hebben. Vreemd genoeg woonde ik lange tijd in Schaarbeek, en heb ik nooit een migrant in mijn badkamer gehad zonder dat die uitgenodigd was, er zaten er daar nochthans veel.

Dies heeft gelijk, het is economisch het beste voor iedereen als de migratiestop opgeheven wordt.

een natie of grondgebied is het eigendom van een volk.
vreemdelingen die tegenwoordig ons grondgebied binnendringen hebben doorgaans als enige doel onze welvaart te plunderen, net als dieven die in een huis inbreken.

het is dan ook de morele plicht van een volk om zich tegen vreemd geboefte te verweren.

Die hebben niet in hun achterhoofd om onze welvaart te plunderen, de overgrote meerderheid probeert op eerlijke wijze een beter bestaan voor zichzelf en kinderen uit te bouwen.

Ik vind het zeer pretentieus dat jij vind dat je meer recht hebt op iets als iemand anders omwille van de geboorteplaats van uw grootouders. Heb je dan zelf zo weinig gepresteerd waaruit je rechten kan trekken? De wereld is van iedereen, als ge goesting hebt om ergens mensen toegang te ontzeggen, is er niets dat u tegenhoudt dat te doen: Koop die grond.

TomB 8 juni 2004 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

een natie of grondgebied is het eigendom van een volk.
vreemdelingen die tegenwoordig ons grondgebied binnendringen hebben doorgaans als enige doel onze welvaart te plunderen, net als dieven die in een huis inbreken.

het is dan ook de morele plicht van een volk om zich tegen vreemd geboefte te verweren.

Wees consequent, ofwel schaf je de notie "eigendom" af ofwel voer je ze in haar totaliteit in.

Eigendom afschaffen is een sociale onmogelijkheid, dat hebben we in alle communistische experimenten al kunnen zien. Zelfs de meest linkse partijen hebben die utopie al uit hun programma gekickt. Migratie toelaten is dat echter niet, kijk maar naar de EU, en het vrije verkeer van personen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be