Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Agalev en heroïne (https://forum.politics.be/showthread.php?t=69)

Jörgen Noens 19 juni 2002 13:25

:twisted: Van de ene dwaze gedachte naar de andere, :twisted:

De voorbije dagen onstond terecht heel wat deining toen minister van Volksgezondheid Magda Aelvoet (Agalev) aangaf gratis heroïne te verstrekken aan zware drugsverslaafden. ***maar chocolade sigaretten zouden uiteraard verboden moeten worden ;-)***

Het is belachelijk dat minister Aelvoet aan zoiets durft te denken. Door gratis heroïne uit te delen aanverslaafden los je het verslavingsprobleem niet op. Hoe kan je nu nog een verslaafde overtuigen af te kicken als hij weet dat hij toch gratis zijn heroïne kan krijgen?

Het is een slag in het gezicht van ouders van verslaafde kinderen en vooral van mensen die zich dagelijks bezighouden met de verslaafden in de centra! De huidige regering kan duidelijk het drugprobleem niet aan. De enige oplossing ervoor ligt in het creëren van speciale instellingen. Zwaarverslaafden, al dan niet verzeild in de criminaliteit, zouden verplicht in zo'n instelling moeten afkicken. Pas daarna kan gewerkt worden aan reïntegratie in de maatschappij. Een maatschappij waarin de ex-verslaafde normaal kan functioneren zonder dat de belastingbetaler hem of haar gratis heroïne moet geven!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
voorzitter VBJ
arr Brussel-Halle-Vilvoorde

Kotsmos 19 juni 2002 16:13

de belastingsbetaler mag wel betalen om hem af te laten kicken, dus over kosten moet ge hier nu niet beginnen.

nu ja, op het eerste zicht vind ik het ook niet echt een goed idee. Niet dat de oplossing van het VB beter is, jullie hele drugsbeleid is afstotelijk en ik zie het als een persoonlijke belediging. Repressie zorgt altijd voor problemen. Iemand opsluiten en laten afkicken is geen oplossing, zeker niet bij heroïne. Als het afkicken niet humaan en vooral met instemming van de verslaafde gebeurt, begint ie zo weer. In de robotachtige repressie-oplossingen van het VB zit meestal helaas een tamelijk groot gebrek aan psychologisch inzicht.

Kotsmos 19 juni 2002 18:48

Citaat:

Loewie heeft gesproken!
en das dan ook echt de enige conclusie die ge uit uw post kunt trekken. Verder is het pure kak.

Lotje 19 juni 2002 20:40

gratis heroïne,
mijn bedenkingen :
1. goed omdat er dan misschien minder gestolen zou worden
2. minder goed omdat nen verslaafde dan zou denken van : "ik krijg het toch gratis dus ik kan het gebruiken"

Maw een echte goeie oplossing bestaat er volgend mij niet

Kotsmos 20 juni 2002 08:32

als ge die mensen kraakt en dan terug in de maatschappij dropt (hoe begeleid ook!) begint 90% opnieuw. Een heroineverslaving klopt ge er nie uit, da blijft er voor altijd in. Ex-verslaafden moeten daar voor eeuwig tegen vechten.

BTW: ga nie op een idiote manier alle cocainegebruikers beledigen die géén problemen hebben (het overgrote merendeel, maar da zult ge toch nooit willen geloven)

Kotsmos 20 juni 2002 18:23

misschien een idee
theoretisch gezien moet het mogelijk zijn een geneesmiddel uit te vinden dat de verslavende werking van heroïne tenietdoet. Had daar al ergens iets gelezen, had iets te maken met de hersendelen die beinvloed worden en daardoor de verslaving opwekken. Maar ik ben ook geen neuroloog...

Er zijn geen gevaarlijke drugs, enkel gevaarlijk gebruik
great quote :)
ge kunt overal en nergens aan verslaafd raken.

Barki 25 juni 2002 00:34

Ik ben beschaamd :oops: in de plaats van de minister en haar AGALEV -partij.

IKdenk dat er al voldoende is over geschreven hoe absurd het is de :twisted: aan te doen aan de mensheid.

Daarom en vooral voor reeds andere domme beslissingen genomen door de AGALEV-Ministers a.u.b. geen deelname meer aan de volgende regering.

Supe®Staaf 26 juni 2002 02:29

Gecrackt :?:
Maar Loewieken toch :!:
Dat is nog zwaardere stuff :!:
Erowinne is al zo erg op zich, en gij gaat er nog die andere bucht aan toevoegen :!:
Daar moeten vodden van komen :!:

Knuppel 5 juli 2002 22:53

Oeps! Krijgen Lowiekes nu ook al (de) vodden? Tiens, en ik die dacht dat dit eerder een zaak van Magdakes was...

Pieterjan 6 juli 2002 09:19

Er bestaat zo iets als methadon. Het is een ersatzproduct voor heroïneverslaafden. Het wordt voorgeschreven door de dokter en kan afgehaald worden in een apotheek.

Methadon is een lichter derivaat van heroïne. Het bestaat in verschillende sterktegraden en die kunnen langzaam maar zeker afgebouwd worden. In Zwitserland lopen dergelijke projecten met goede resultaten als gevolg.

Misschien zou Mevrouw de Minister beter eens verder kijken dan haar neus lang is en daar haar moster halen. Misschien hebben ze daar ergens nog een goeie kapper rondlopen. Je weet maar nooit!!!

Kotsmos 6 juli 2002 14:19

wiehoe
Methadon wordt wereldwijd (ook in België dus) al lang gebruikt als vervangproduct voor heroine, maar het voldoet niet altijd omdat Methadon niet het euforisch effect van heroine geeft.

Pieterjan 6 juli 2002 14:23

Daar kunnen enkel de heroïnegebruikers een waardeoordeel over vellen, me dunkt. Voldoening (euforiegevoel) mag niet de betrachting zijn van een ersatzproduct als methadon. Volgens mij primeert de lichamelijke drang toch nog steeds boven de psychologische nood. Lichamelijk kan methadon een verademing bieden en in combinatie met psychologische hulp kan er misschien een eind gemaakt worden aan hun lange lijdensweg.

Guderian 6 juli 2002 15:45

Beter oplossingen zijn mijns inziens:

1. Verslaafden overal opsporen, uit de maatschappij plukken en verplichten tot ontwenning in gesloten centra.

2. Dealers executeren, desnoods standrechtelijk. Mensenrechten zijn hieraan ondergeschikt.

3. Wereldwijd eigendommen en plantages van drugbaronnen bombarderen.

Vandaag bestaat er nergens een harde aanpak van dit probleem. De mietjes die aan de macht zijn, zijn de dienaars van de liberale plutocratie.

Pieterjan 6 juli 2002 16:27

1 probleem. Als in uw land de regering in stand wordt gehouden met drugsgeld, wat zou je dan willen?

Guderian 6 juli 2002 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
1 probleem. Als in uw land de regering in stand wordt gehouden met drugsgeld, wat zou je dan willen?


Die regeringsleden op net dezelfde manier behandelen als men destijds met Ceaucescu deed... :)
M.a.w. er is dus geen probleem!

Supe®Staaf 7 juli 2002 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Beter oplossingen zijn mijns inziens:

1. Verslaafden overal opsporen, uit de maatschappij plukken en verplichten tot ontwenning in gesloten centra.

2. Dealers executeren, desnoods standrechtelijk. Mensenrechten zijn hieraan ondergeschikt.

3. Wereldwijd eigendommen en plantages van drugbaronnen bombarderen.

Vandaag bestaat er nergens een harde aanpak van dit probleem. De mietjes die aan de macht zijn, zijn de dienaars van de liberale plutocratie.

Guderian,
Hoe wens jij begroet te worden? Iets naar analogie met nonkel Dolf's heilswens?
Grûss Guderian, is dat ok?;)

Het gaat hier stillekes worden als jij het voor het zeggen krijgt.
1. Alle café's leeg.
2. De brouwers met een nekschot bloedend op straat.
3. Alle vestigingen van Interbrew in ruïne.

In de veronderstelling tenminste dat je alle drugs over één en dezelfde kam gaat scheren. Lijkt me een logische verwachting bij freaks van jouw kaliber.

Kotsmos 7 juli 2002 12:44

en wat met koffie?

Kotsmos 7 juli 2002 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Daar kunnen enkel de heroïnegebruikers een waardeoordeel over vellen, me dunkt. Voldoening (euforiegevoel) mag niet de betrachting zijn van een ersatzproduct als methadon. Volgens mij primeert de lichamelijke drang toch nog steeds boven de psychologische nood. Lichamelijk kan methadon een verademing bieden en in combinatie met psychologische hulp kan er misschien een eind gemaakt worden aan hun lange lijdensweg.

yohow
als het niet werkt dan werkt het niet. Dan moet ge andere methodes uitproberen in plaats van hen nog verder een methode door de strot te duwen die zou moeten werken maar dat dan blijkbaar toch niet doet.

Pieterjan 7 juli 2002 13:10

Als je de verslaafden niets door het strot wil duwen dan blijf nog 1 methode over:


Vraag het ze eens vriendelijk!!!

Kotsmos 7 juli 2002 21:06

dat we daar niet eerder zijn opgekomen :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be