Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   "Burgernummer: tatoeëren .... " (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131659)

willem1940NLD 24 november 2009 19:10

"Burgernummer: tatoeëren .... "
 
Gnuifgnuif; maar eigenlijk toch een rotstreek, deze Practical Joke.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...rukkendatabase

http://www.hetnieuwerijk.nl/beweegredenen.php

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...tatoeagefolder

Kodo Kodo 24 november 2009 19:20

Als het Nederlandse voorbeeld in heel de EU navolging vindt (EU-richtlijn?), kunnen we deze draad onderbrengen bij die andere: "EU een nieuwe USSR?"

roger verhiest 24 november 2009 19:25

Men moet altijd een gezond wantrouwen koesteren tegenover justitie en politie : of zoals men in Rusland placht op te merken :

een vis begint te rotten aan de kop.

Kodo Kodo 24 november 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4459466)
Men moet altijd een gezond wantrouwen koesteren tegenover justitie en politie : of zoals men in Rusland placht op te merken :

een vis begint te rotten aan de kop.

Het probleem is onder meer dat we niet weten welke bacillen die kop over tien jaar zullen bevolken. Het Verdrag van Lissabon vergemakkelijkt de geleidelijke invoering van een dictatuur in Europa. Wie zal onze vingerafdrukken gebruiken, en waarvoor? In de EU zal de macht van de overheid zeker niet worden gebruikt voor het voeren van een beleid waarvoor het volk in referenda heeft gestemd. Die overheid kent noch scheiding der machten, noch scheiding van functies tussen lidstaten en Unie, wat haar gevaarlijk maakt.

skaldis 24 november 2009 19:53

Mijn vingerafdrukken hebben ze al :(
Hoe langen mogen ze die bijhouden eigenlijk ?

willem1940NLD 24 november 2009 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4459522)
Mijn vingerafdrukken hebben ze al :(
Hoe langen mogen ze die bijhouden eigenlijk ?

Dat heet toch "vereeuwigen"?

;)


Nog omstreeks 1960 moest mijn duimafdruk in paspoort en sommige andere documenten.

D'ARTOIS 24 november 2009 21:21

Met idiote politici - zoals millieu-fraudeur Jaqueline Cramer, je weet wel die ex-provo en RAF aanhangster - weet je nooit of het een grap is of een daadwerkelijke losse flodder van hun waanzin.

Maar de radio wist te vertellen dat het om een actie ging van een of andere groepering......

Cisalpina 25 november 2009 21:59

dan vind ik toch dat ze dat nummer op ons poep moeten tattoëren (of hoe ge dat ook moge schrijven).

Bovenbuur 26 november 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 4459408)

Een niet meer dan terechte vergelijking. Ik zit als compleet onschuldige nu in een vingerafdrukdatabase, waarmee ze net zo snel kunnen zien wie ik ben.

Hertog van Gelre 26 november 2009 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4461887)
Een niet meer dan terechte vergelijking. Ik zit als compleet onschuldige nu in een vingerafdrukdatabase, waarmee ze net zo snel kunnen zien wie ik ben.

Jij bent dan ook staatsgevaarlijk.

Mahalingam 26 november 2009 12:52

De Staat heeft aangifte gedaan tegen de makers/verspreiders van de folder.
Op grond van wat wordt niet gezegd. Zo lees ik dat het een inbreuk zou zijn op het merkenrecht maar ook omdat het zou verwijzen naar de Holocaust.
Een fout gebruik van een verwijzing naar de Holocaust? Dat zou kunnen want de PVV partij en de Holocaust aaneen koppelen is op het moment redelijk standaard in de discussie over de drie I's.
Een interview met de makers:

Vingerafdrukken ‘We betalen alles zelf’
BSN-tatoeëerders broeden alweer op de volgende actie

Kodo Kodo 26 november 2009 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4461887)
Een niet meer dan terechte vergelijking. Ik zit als compleet onschuldige nu in een vingerafdrukdatabase, waarmee ze net zo snel kunnen zien wie ik ben.

Als rechtgeaarde Belg vraag ik me af of er met vingerafdrukken niet te sjoemelen valt.

cookie monster 26 november 2009 14:45

"Burgernummer: tatoeëren .... "
 
"Burgernummer: tatoeëren .... "

Stelje wil geen tatoe !!
of bent allergisch ??

Bovenbuur 26 november 2009 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4462197)
Als rechtgeaarde Belg vraag ik me af of er met vingerafdrukken niet te sjoemelen valt.

Ik kan handschoenen dragen, of mijn vingers verminken, de afdrukken er met loog afsmelten zou aardig moeten werken. Echter, de volgende keer dat ik een paspoort of ID-kaart aanvraag nemen ze opnieuw vingerafdrukken af, als er dan iets mis mee is is dat mijn probleem. Blijven de handschoenen dus over. Als ik ooit het gevoel heb dat er iemand ooit een misdaad gaat plegen op een plaats waar ik ook ga komen moet ik dus handschoenen aan, ook in de zomer. Helderziendheid to the rescue.

Van de andere kant gezien bestaan er best technieken om mijn vingerafdruk ergens te plaatsen, al was het maar puur fysiek, zorgen dat ik een toekomstig bewijsstuk een keer aanraak. Dus als je mijn vingerafdruk ergens vind, ik was het niet.

D'ARTOIS 27 november 2009 02:44

Schizofrene Amerikanen, paranoïde tot in het bot .....

lomeanor 27 november 2009 07:39

Een STAATSnummer op je arm laten tatoeëren. Lijkt me gruwelijk...

Yves38 27 november 2009 19:49

Dit deden de Duitsers in de oorlog ook met de Joden in concentratiekampen...en dan allemaal onder het mom van veiligheid. Schandalig.

willem1940NLD 27 november 2009 20:24

Wat die club er, denk ik, wèl mee bereikt: geen regent zal het voorlopig aandurven om tatoeage of aanverwante grappen (chip implanteren enzo) nog te opperen. Trouwens, 1x tatoeëren op alleen maar 1 pols kan nooit afdoende zijn want je kunt die arm verliezen dus: herhalen, alle polsen & enkels plus beide billen, borst en rug ....

Toch rukken dingen op: 2 dagen geleden was ik voor nacontrole wegens een operatie van 10 aug. j.l., even in het ziekenhuis en dit keer voor het eerst moest ik mij legitimeren, meteen werd mijn sofi-nummer [al 2 of 3x (politiek-correct?) van benaming veranderd .... o ja, heet nu "burgerservicenummer"] genoteerd èn electronisch een foto, zoals een pasfoto, van mij gemaakt.

Cisalpina 28 november 2009 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4463273)
Een STAATSnummer op je arm laten tatoeëren. Lijkt me gruwelijk...

tja, je zal maar voorhebben dat je land veroverd wordt door een ander of uit elkaar valt en je plots in een andere staat leeft. Streepje door je nummer en een nieuw ernaast.
Misschien ineens een Europees nummer geven.

Yves38 28 november 2009 22:44

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen, dat men telkens kleine stapjes aan het zetten is in de richting van een totalitair regime. Of het nu België, Nederland, Frankrijk, de VS of Europa is , allemaal 1 pot nat


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be