Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Staat de leerling centraal in het vrij onderwijs in Zottegem? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238384)

Another Jack 21 april 2017 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8433548)
Dus in dit geval worden ze dus gewoon betaalt om hun leerlingen in de steek te laten. Nog straffer eigenlijk.

Ik weet dat niet.
Als de directeur ze alsnog een document voorlegt waarin ze verklaren gestaakt te hebben, hebben ze officieel gestaakt.
Meent hij dat ze onwettig afwezig waren dan moet hij dat aan het werkstation melden.
In beide gevallen worden ze niet betaald.

Laat hij het zo, dan ga ze gewoon vrijuit en zijn er geen financiële gevolgen.

Scorpio 21 april 2017 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8433547)
Ik wou je gewoon even richting de essentie van het topic trachten te brengen. Ik zie dat dit vergeefse moeite was. Het zal niet meer gebeuren. Carry on met uw gelul in de marge.

Trouwens, om te weten of een reactie de essentie raakt of niet, moet ik ze eerst wel even gelezen hebben natuurlijk. Ik kan niet op voorhand weten of uw reactie al dan niet interessant is.

Misschien moet je eens de moeite doen om mijn eerste reactie hier te lezen, waarin ik mijn mening geef over datgene wat jij beschouwt als 'de essentie', waar ik overduidelijk ben in mijn standpunt. Daar valt volgens mij namelijk niet veel aan toe te voegen.

Misschien kan je vervolgens nog eens proberen mij uit te leggen exact waarom het nodig was om 'mij even richting de essentie van het topic trachten te brengen'. Misschien met een even superieur toontje als de eerste keer.

Wat denk je? Effe proberen?

Xenophon 21 april 2017 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8433548)
Dus in dit geval worden ze dus gewoon betaalt om hun leerlingen in de steek te laten. Nog straffer eigenlijk.

Crapuleus is het woord dat je zoekt.

Tavek 21 april 2017 17:54

Dit in feite een wilde staking.

Als die van het spoor dat doen, zijn alle leerkrachten er tegen: ze geraken niet op hun werk, hun leerlingen kunnen geen examens afleggen, enz...

Als ze zelf wild staken, praten ze het goed. En ik bedoel daar niet mee de leerkrachten op dit forum.

En overigens, alweer gezever over die benoemingen. Schaf dat systeem toch gewoon af.

JimmyB 21 april 2017 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8433466)
Neen, zeker niet.
Ik heb er gahad, daar niet van. En die waren dik verdiend.
Terwijl zeker tien keer meer ze me niet gesnapt hebben, terwijl ik er wel verdiende.

Op één punt was ik wel ernstig: humaniora en licentie behaald zonder één herexamen (en vanzelfsprekend dan ook geen bisjaar).
Zelfs aan de univ: nooit één les gebrost. Nooit.
Het feit dat mijn ouders beiden arbeiders waren, speelde daarin mee.

.

Ik ging na mijn eerste kan. quasi nooooit naar de les. Puur tijdsverlies.

Tavek 21 april 2017 19:00

Ik heb bijzonder veel lessen geskipt.

Ik heb daar niks aan, hoorcolleges. Ik leer beter door te lezen, er over na te denken en/of te doen.

De schoofzak 22 april 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8433544)
Stakingen zijn ook heel goed gereglementeerd: daar bestaat een document voor. Je kan een halve dag, een hele dag, meerdere dagen staken.
Deze dagen worden niet vergoed door het departement.
2 uur staken bestaat echter niet...
Dat is gewoon onwettig afwezig.

heel goed gereglementeerd ?

Amai mijn teelballen, als jij dat "heel goed" noemt.

.

Another Jack 22 april 2017 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8433887)
heel goed gereglementeerd ?

Amai mijn teelballen, als jij dat "heel goed" noemt.

.

Ja, de procedure is duidelijk.
Als ze gevolgd wordt tenminste, in dit geval weten we dat niet.

freespirit 22 april 2017 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8432752)
Ik denk het niet.
Toch niet te lezen aan dit krantenartikel.

Leerkrachten vergaderen liever tijdens de lesuren, en laten alles in de plan.
En het schoolbestuur, onder leiding van een vrijwillige celibatair, benoemt de directeur volgens "welbepaalde normen".

titel: Leerlingen twee uur aan hun lot overgelaten
link: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...ign=newsletter

Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Xenophon 22 april 2017 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 8434246)
Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Ja, de meeste mensen weten dat niet, maar wij hebben leerkrachten die de hele wereld ons benijdt...

DewareJakob 22 april 2017 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8434253)
Ja, de meeste mensen weten dat niet, maar wij hebben leerkrachten die de hele wereld ons benijdt...

En daarbuiten. :lol:

Tavek 22 april 2017 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 8434246)
Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Ik was vergeten dat u ook een leerkracht was.

Bij deze, de forumleerkracht die wilde stakingen en het aan hun lot overlaten van leerlingen goedpraat.

Wie is overigens verantwoordelijk als er iets gebeurt met een leerling in dit geval ?

De schoofzak 23 april 2017 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 8434246)
Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Het zijn zijzelf (directie en leerkrachten) die zichzelf in een slecht daglicht geplaatst hebben.

Ge moet de zaken niet omdraaien.

Ge doet dat toch ook niet met die wildstakende Lijn-chauffeur ! Ge gaat toch de passagier in de bus niet verantwoordelijk stellen voor de staking.

.

Conscience 23 april 2017 09:10

Citaat:

Leerkrachten vergaderen liever tijdens de lesuren, en laten alles in de plan.
En het schoolbestuur, onder leiding van een vrijwillige celibatair, benoemt de directeur volgens "welbepaalde normen".

titel: Leerlingen twee uur aan hun lot overgelaten
link: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...ign=newsletter
Da's ongeveer een beschrijving van de opvoeding die het overgrote deel van de vlaemsche ouders aan hun kroost geeft.

Dat 'vergaderen' wordt dan 'tv kijken en elektronica uitdelen'.
En die 'twee uur' zijn dan wel 'twee uur per dag'.

Verbaast me niks dat er hier wat afgebleit wordt.

En 'sommige ouders gaan klacht neerleggen.'

Tegen deze ouders moet klacht neergelegd worden wegens gebrek aan opvoeding. Hun snotneuzen kunnen nog geen 2 uur alleen zijn op school.
De mietjesbende uit vlaenderen.

De schoofzak 23 april 2017 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 8434449)
Da's ongeveer een beschrijving van de opvoeding die het overgrote deel van de vlaemsche ouders aan hun kroost geeft.

Dat 'vergaderen' wordt dan 'tv kijken en elektronica uitdelen'.
En die 'twee uur' zijn dan wel 'twee uur per dag'.

Verbaast me niks dat er hier wat afgebleit wordt.

En 'sommige ouders gaan klacht neerleggen.'

Tegen deze ouders moet klacht neergelegd worden wegens gebrek aan opvoeding. Hun snotneuzen kunnen nog geen 2 uur alleen zijn op school.
De mietjesbende uit vlaenderen.

Ook gij draait de zaken om.
Of die gasten nu alleen kunnen zijn of niet, heeft geen belang.

De school is er; de directie is er; de leerkrachten zijn er .... allemaal betaald om les te geven.

.

DewareJakob 23 april 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 8434246)
Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Eigenlijk is deze draad niet nodig. Dat doen ze zelf wel.

Another Jack 23 april 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 8434246)
Ik ben al zeker 1000 uren aan mijn lot overgelaten door al dan niet wild stakende Lijnchauffeurs. Dan is twee uurtjes niets.

Wederom een topic om ons onderwijspersoneel in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Ik voel me alvast niet aangesproken.

Tavek 23 april 2017 10:33

freespirit, ik vind het overigens nog steeds vreemd dat iemand die een doctoraat heeft, en opgeleid is om wetenschappelijk onderzoek uit te voeren, terecht komt in het middelbaar onderwijs.

Scorpio 23 april 2017 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8434505)
freespirit, ik vind het overigens nog steeds vreemd dat iemand die een doctoraat heeft, en opgeleid is om wetenschappelijk onderzoek uit te voeren, terecht komt in het middelbaar onderwijs.

Waarom?

Tavek 23 april 2017 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8434670)
Waarom?

Een doctoraat doe je om onderzoeker te worden. Het is een opleiding tot zelfstandig wetenschapper.

Als je leerkracht wilt worden, is een master + SLO de betere route.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be