Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bart De Wever laat zijn vergoedingen verlagen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239356)

ViveLaBelgique 24 juni 2017 09:49

Bart De Wever laat zijn vergoedingen verlagen.
 
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.3008977



"Ik heb anderhalf keer een parlementair loon", zegt de N-VA-voorzitter, die naast Kamerlid uiteraard ook burgemeester van Antwerpen is. "Dat is een heel mooi inkomen. Als dat te veel is, moet men daar maar wat afdoen."

Tijd voor een forumbevraging.

Vlad 24 juni 2017 10:04

Ik dacht eigenlijk dat De Wever alles bijeen minstens 3 keer het parlementair loon heeft. Voorzitter van NV-A, burgemeester van Antwerpen en parlementair en dan nog een vierde betalend mandaat, ik dacht in het bestuur van de haven. Als het waar is wat hij zegt vind ik het eigenlijk niets te veel voor iemand van zijn kaliber. Er zit dan vermoedelijk parlementair stemvee op de banken achteraan dat bijna evenveel heeft. Maar ik heb het moeilijk om De Wever nog te geloven door wat hij in Antwerpen allemaal uitsteekt.

Dadeemelee 24 juni 2017 10:04

Ik vind dat burgemeester van een grote stad (of een andere full-time job) én kamerlid moet verboden worden. Puur en simpel.

Vlad 24 juni 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8475785)
Ik vind dat burgemeester van een grote stad (of een andere full-time job) én kamerlid moet verboden worden. Puur en simpel.

Ik dacht dat partijvoorzitter een full time job was ...

Dadeemelee 24 juni 2017 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8475786)
Ik dacht dat partijvoorzitter een full time job was ...

Och sorry, dat was ik effe vergeten :lol:

Vlad 24 juni 2017 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8475788)
Och sorry, dat was ik effe vergeten :lol:

Di Rupo, Janssens, ea hebben hem dat geleerd dacht ik.

hamac 24 juni 2017 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8475785)
Ik vind dat burgemeester van een grote stad (of een andere full-time job) én kamerlid moet verboden worden. Puur en simpel.

Waarom? Hij heeft zich toch niet zelf op die stoel geplaatst?
Zijn kiezers hebben hem voor die functies gekozen.

Dadeemelee 24 juni 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8475845)
Waarom? Hij heeft zich toch niet zelf op die stoel geplaatst?
Zijn kiezers hebben hem voor die functies gekozen.

Ze hebben hem tot kamerlid gekozen. De NVA heeft hem burgemeester en voorzitter gemaakt :lol:

Jan van den Berghe 25 juni 2017 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8475769)
"Ik heb anderhalf keer een parlementair loon", zegt de N-VA-voorzitter, die naast Kamerlid uiteraard ook burgemeester van Antwerpen is. "Dat is een heel mooi inkomen. Als dat te veel is, moet men daar maar wat afdoen."

Tijd voor een forumbevraging.

BdW krijgt alleen zijn burgemeestersloon uitbetaald.

Citaat:

Wettelijk is dat perfect mogelijk. Elke burgemeester kan, ongeacht de grootte van zijn gemeente, naar hartelust jobs cumuleren. Er is wel regel die zegt dat de som van de wedde van de burgemeester en de eventuele wedden en vergoedingen die voortvloeien uit andere openbare of politieke mandaten niet hoger mag zijn dan 150% van de vergoeding van de leden van het Vlaams Parlement. Voor een burgemeester van een grote stad, die sowieso iets meer dan 151% van die wedde verdient, gaat deze regel evenwel niet op. Het betekent wel dat De Wever voor zijn functie als Vlaams parlementslid en gemeenschapssenator geen bijkomende vergoedingen kan krijgen.

https://www.vacature.com/nl-be/carri...-van-antwerpen

Jan van den Berghe 25 juni 2017 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8475784)
Ik dacht eigenlijk dat De Wever alles bijeen minstens 3 keer het parlementair loon heeft. Voorzitter van NV-A, burgemeester van Antwerpen en parlementair ...

Onjuist.

pajoske 26 juni 2017 07:57

Bart De Wever wil misschien zijn loon laten zakken (voor de schone schijn). Maar hij weigert macht in te leveren.

kelt 26 juni 2017 19:49

Iemand mag van mij 100 mandaten en jobs hebben.Zowel in de privé als in de overheid.

Deze ganse discussie moet er niet toe leiden dat we plotsklaps allemaal "maagdelijk ultra linkse herverdelers" uit utopia 1968 worden...

Maar,net als in de privé,moet verantwoording gegeven worden voor de verloning aan de "aandeelhouders".



Duizenden Euro per jaar voor enkele pro-forma vergaderingen,waar blijkbaar niet eens verslagen van bestaan (en die dus eigenlijk niet plaatsgevonden hebben) is in de privé niet vol te houden.En zeker niet als zou blijken dat de "werkzaamheden" van betreffend organisatie of bedrijf evengoed ,zoniet beter,(meer geld ter beschikking)zonder die "dure vogels" kunnen doorgaan.

We hebben "in de privé" al in menig dossier gezien hoe zeer doortastend opgetreden wordt tegen figuren die nutteloos geworden zijn voor de organisatie.
Dus moet dat ook in de politiek niet,en al zeker niet in gesubsidieerde of "pseudo-staat" instellingen....

marie daenen 26 juni 2017 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8477368)
Bart De Wever wil misschien zijn loon laten zakken (voor de schone schijn). Maar hij weigert macht in te leveren.

Welke ondemocratische macht bekleedt BDW???
Nog zo van die lompe opmerkingen die in eerste instantie wel goed en geleerd klinken maar die alles behalve de democratie vooruit helpen... In tegendeel...
Of is voor u de democratische meerderheid van de Vlamingen dictatuur zoals onze franstalige broeders dat vinden voor wie alleen hun franstalige mening onder het woord democatie mogen vallen???

Jan van den Berghe 26 juni 2017 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8477368)
Bart De Wever wil misschien zijn loon laten zakken (voor de schone schijn). Maar hij weigert macht in te leveren.

Welke macht zou hij dan wel moeten inleveren? En omwille van...?

ViveLaBelgique 27 juni 2017 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8478061)
Welke macht zou hij dan wel moeten inleveren? En omwille van...?

Bart De Wever is een copycat van Patrick Janssens. Die weigerde ook zijn macht als verkozene in het Vlaams Parlement op te geven toen hij burgemeester van 't Stad werd.

Jan van den Berghe 27 juni 2017 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8478978)
Bart De Wever is een copycat van Patrick Janssens. Die weigerde ook zijn macht als verkozene in het Vlaams Parlement op te geven toen hij burgemeester van 't Stad werd.

Nogmaals: waarom moet hij ervan afstand doen?

ViveLaBelgique 28 juni 2017 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8479028)
Nogmaals: waarom moet hij ervan afstand doen?

forum.politics.be/showpost.php?p=8475949&postcount=8

Jan van den Berghe 28 juni 2017 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8479246)
forum.politics.be/showpost.php?p=8475949&postcount=8

Daar is al op geantwoord:

http://forum.politics.be/showpost.ph...55&postcount=9

ViveLaBelgique 28 juni 2017 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8479333)

Het is een antwoord op jouw vraag:

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=14

reservespeler 28 juni 2017 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8479586)

Hij had minister kunnen worden, hij had ...
Maar hij heeft woord gehouden en bleef burgemeester.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be