Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bisschop van Antwerpen steunt asielzoekers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50375)

Max van Dietschland 30 april 2006 08:34

Bisschop van Antwerpen steunt asielzoekers
 
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig. :-(

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ... :roll:

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.

Supe®Staaf 30 april 2006 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1684589)
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig. :-(

Blijkbaar hebben vele roepers om een sterk gezag toch problemen met onderwerping eraan als het niet in hun kraampje past.

Een zelfverklaarde goede katholiek als jij plooit zich willig naar de oekazen van zijn kerkelijke en hiërarchische oversten. Deze oversten zijn bij de gratie van jullie God uitverkoren en aangesteld, en als ze maatregelen nemen die u niet direct bevallen of duidelijk zijn, dan behoort ge te veronderstellen dat hun wegen, net als die van jullie God, ondoorgrondelijk zijn, en dat gij zelf niet voldoende visie en klaarheid van geest hebt om ook in ogenschijnlijk tegenstrijdige daden, steeds Gods werk te zien.

:rofl:

Bill 30 april 2006 09:00

Tsja, tis ook een manier om volk naar de kerk te lokken, natuurlijk......

carlgustaaf 30 april 2006 09:08

als die bischop asielzoekers in zijn eigen huis opvangt en ze onderhoudt met zijn privé-inkomsten mag het wel van mij: hun aantal zal dan ook gelimiteerd zijn...we kunnen dit beperkte aantal dan meteen als quota gebruiken.Al wie bij de bischop woont mag bijven, al de rest mogen niet meer binnen en degenen die reeds ter plaatse zijn moeten vertrekken.

kaatd 30 april 2006 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1684589)
de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen.

Vreemdelingen zoals Jozef en Maria? Mensen die vervolgd worden en op de vlucht gaan?

Knorretje 30 april 2006 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1684611)
Vreemdelingen zoals Jozef en Maria? Mensen die vervolgd worden en op de vlucht gaan?

Jozef en Maria zijn bij mijn weten nooit tot aan het ocmw van Scherpenheuvel geraakt.
De Mohammed's en Fatima's die er wel geraakten hebben nooit last gehad van enige vervolging.

Manuel* 30 april 2006 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1684615)
De Mohammed's en Fatima's die er wel geraakten hebben nooit last gehad van enige vervolging.

Bewijs dat.

Don Quichote 30 april 2006 09:30

Binnen twee jaar alle katholieke kerken in Belgie bezet.:D
(vandaag reeds 9 )
De heilige kerk vraagt erom. :D

Max van Dietschland 30 april 2006 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1684593)
Deze oversten zijn bij de gratie van jullie God uitverkoren en aangesteld, en als ze maatregelen nemen die u niet direct bevallen of duidelijk zijn, dan behoort ge te veronderstellen dat hun wegen, net als die van jullie God, ondoorgrondelijk zijn, en dat gij zelf niet voldoende visie en klaarheid van geest hebt om ook in ogenschijnlijk tegenstrijdige daden, steeds Gods werk te zien.
:rofl:

Priesters, bisschoppen en kardinalen zijn weldegelijk feilbaar hoor. Het enkel de paus, als plaatsvervanger van Kristus, die onfeilbaar is.

We weten allen dat de Belgische Kerk onder de verantwoordelijkheid van Danneels zware fouten maakt. Laat ons hopen dat Bisschop Leonard van Namen, zelf een persoonlijke vriend van de paus, Danneels zo snel mogelijk kan opvolgen.

4x10E6 30 april 2006 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1684589)
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig. :-(

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ... :roll:

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.


Mijn beste Max,

Waar heeft U het in Godsnaam (U welbekend) over
- De Dietse Nederlanden
- Diets-Vlaams
- Het klassiek Christelijk Solidarisme
- Het Christelijk Nationaal Solidarisme

U sprokkelt charmante tegenstellingen bijeen; desondanks: neemt U uw waanideeën niet al te zeer voor waar aan?

Blij U deze Diets te mogen bewijzen,
virmiljoen

4x10E6 30 april 2006 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1684624)
Priesters, bisschoppen en kardinalen zijn weldegelijk feilbaar hoor. Het enkel de paus, als plaatsvervanger van Kristus, die onfeilbaar is.

We weten allen dat de Belgische Kerk onder de verantwoordelijkheid van Danneels zware fouten maakt. Laat ons hopen dat Bisschop Leonard van Namen, zelf een persoonlijke vriend van de paus, Danneels zo snel mogelijk kan opvolgen.

Mijn beste Max,

U begrijpt vast wel dat een argument als 'onfeilbaar wegens plaatsvervangend zoon van God' bezwaarlijk als argument aangewend kan worden op een cyber forum.

Matinaal de uwe,
virmiljoen

Ito Nakamura 23 september 2010 18:48

Beste Max, Ik ben Ito Nakamura, Ik ben iemand die al heel mijn leven weet dat ik later
priester ga worden, en ik weet dat het tegen het heilig Evangelie is om "Iligalen" mensen
zo als vuil te behandelen, het is tegen de leer van Christus, Dus dit is pure keterij!
Denk eraan max wie zijn uw naasten, De priester de leviet of de Samaritaan!
Ik ben het beu dat er mensen zijn zoals uw die trots zijn op het feit dat ze katholiek
zijn maar die er eigenlijk niets van af weten, En weet jij wat iligalen zijn, het zijn parels
net zoals iedere mens een parel is, een parel in Gods hand!


http://www.youtube.com/watch?v=xPmgO...eature=related

En dat is de leer van onze Heilige katholieke kerk, Dat is de bootschap die Jezus aan Petrus gaf, Niet die van dat onozel volkje dat zich Vlaming noemt!!!!!!!!!!!!

Ito Nakamura 23 september 2010 19:01

En zo zal liefde een staat die Vlaanderen noemt die totaal geen liefde, God of Gebot kent
op haar knien krijgen!

http://www.youtube.com/watch?v=BL6EqM4kPGk

Dank uw God dat er zo iets bestaat als muziek!

Xenophon 23 september 2010 19:08

Kobemè!

Ko-hi nitski.

Boduo 24 september 2010 08:56

Gaat het hier over de huidige bisschop of over zijn voorganger ?

omaplop 24 september 2010 09:40

Ai Iko, hopelijk moet je nooit artikels in Kerk en Leven schrijven!!
Niet te verwonderen dat er steeds minder Rooms-Katholieken zijn!!( en dit van iemand die zeer katholiek werd opgevoed, wel nog gelooft in God, maar niet meer in de kerk!!) Hypocrisie en nog eens hypocrisie, jammer genoegvoor Rome kijken de mensen tegenwoordig ook achter de schermen.

duveltje382 24 september 2010 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 1684589)
Als katholieke nationaal solidarist vind ik dat bijzonder spijtig. :-(

Pas op, het is goed dat de Kerk nog steeds via een Kristelijk-solidaristische visie opkomt voor de allerzwaksten in de samenleving. De Kerk doet dit reeds 2000 jaar met succes. Gelukkig voor die mensen dat de Kerk er is.

Maar de Kerk moet eens beseffen dat vreemdelingen van over heel de wereld hiervan profiteren. Heel wat vreendelingen komen naar hier puur om economische redenen. De Dietse Nederlanden kunnen toch geen OCMW zijn voor al de miserie van de rest van de wereld. Die vreemdelingen willen dan hier ook permanent blijven en brengen dan ook in hun onwil zich te assimileren hun cultuur naar hier, wat dan weer een bedreiging vormt voor de traditionele katholieke Diets-Vlaamse cultuur.

Bovendien gaat al die aandacht voor asielzoekers ten koste van de arme mensen bij ons. De Kerk zou beter meer steun geven aan al die sukkelaars en daklozen van het eigen volk die in onze steden in de grootste armoede leven. Bovendien zou de Kerk zich opnieuw veel meer moeten inlaten met het katholiek onderwijs. Opdat jongeren opnieuw een betere en strengere opvoeding krijgen op school, waardoor de criminaliteit in de steden gaat dalen.

Cyriel Verschaeve zou eens moeten weten met wat de Belgische Kerk bezig is, man man ... :roll:

En dit is nu het verschil tussen klassiek Kristelijk solidarisme en Kristelijk nationaal solidarisme, die een gezonde nationalistische component heeft.

14 maanden als dakloze arme Vlaming op de straat geleefd,nooit iets van U gehoord

guido 007 24 september 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura (Bericht 4996427)
Beste Max, Ik ben Ito Nakamura, Ik ben iemand die al heel mijn leven weet dat ik later
priester ga worden, en ik weet dat het tegen het heilig Evangelie is om "Iligalen" mensen
zo als vuil te behandelen, het is tegen de leer van Christus, Dus dit is pure keterij!
Denk eraan max wie zijn uw naasten, De priester de leviet of de Samaritaan!
Ik ben het beu dat er mensen zijn zoals uw die trots zijn op het feit dat ze katholiek
zijn maar die er eigenlijk niets van af weten, En weet jij wat iligalen zijn, het zijn parels
net zoals iedere mens een parel is, een parel in Gods hand!


http://www.youtube.com/watch?v=xPmgO...eature=related

En dat is de leer van onze Heilige katholieke kerk, Dat is de bootschap die Jezus aan Petrus gaf, Niet die van dat onozel volkje dat zich Vlaming noemt!!!!!!!!!!!!

Parels die op onze kap komen leven zodat de ECHTE asielzoekers in de kou blijven staan.
Het wordt stilaan tijd dat jij volwassen wordt.

guido 007 24 september 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura (Bericht 4996453)
En zo zal liefde een staat die Vlaanderen noemt die totaal geen liefde, God of Gebot kent
op haar knien krijgen!

http://www.youtube.com/watch?v=BL6EqM4kPGk

Dank uw God dat er zo iets bestaat als muziek!

Man man man, ik hoop dat jij nooit priester wordt.

Xenophon 24 september 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4998645)
Man man man, ik hoop dat jij nooit priester wordt.

Waarom niet? Hij heeft het perfecte profiel om katholiek priester te zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be