Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240826)

Universalia 14 oktober 2017 18:57

Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers”
 
Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers”

Citaat:

Met 976 asielzoekers die sinds 2015 zijn hervestigd, is België nog ver verwijderd van 3.812 mensen die in Griekenland en Italië zijn aangekomen en die België zou opvangen. Proportioneel zit België zelfs onder het Europese gemiddelde, terwijl Malta, Finland en Ierland de lidstaten zijn die het akkoord het meest respecteren. Dat meldt mensenrechtenorganisatie Amnesty International vandaag.
Hoog tijd om Amnesty ook de deur te wijzen? :oops:

Heeft Amnesty er al eens over nagedacht of 'wij' die vluchtelingen spontaan uitnodigden?

Ik denk het niet. 8O

Zoals ik al ergens ten forumvelde wist te schrijven ging het in de eerste instantie om Syrische 'oorlogs'vluchtelingen, die van een (tijdelijke humanitaire hulp konden genieten) niet héél Afrika dat even handig mee op de vluchtelingenwagen of bootje springt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb niet de indruk dat er ook maar iemand in de EU is die er een boodschap aan heeft dat die EU dichtslibt met vluchtelingen, buiten merkel dan.

Best eigenaardig dat er véél mensen zijn die het probleem nog steeds niet zien of het gewoon naast zich neerleggen of er aan verdienen aan die 'Paard van Troje menners'.

reservespeler 14 oktober 2017 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8549186)
Amnesty: “België engageert zich niet voldoende voor hervestiging asielzoekers”



Hoog tijd om Amnesty ook de deur te wijzen? :oops:

Heeft Amnesty er al eens over nagedacht of 'wij' die vluchtelingen spontaan uitnodigden?

Ik denk het niet. 8O

Zoals ik al ergens ten forumvelde wist te schrijven ging het in de eerste instantie om Syrische 'oorlogs'vluchtelingen, die van een (tijdelijke humanitaire hulp konden genieten) niet héél Afrika dat even handig mee op de vluchtelingenwagen of bootje springt.

Ik kan mij vergissen maar ik heb niet de indruk dat er ook maar iemand in de EU is die er een boodschap aan heeft dat die EU dichtslibt met vluchtelingen, buiten merkel dan.

Best eigenaardig dat er véél mensen zijn die het probleem nog steeds niet zien of het gewoon naast zich neerleggen of er aan verdienen aan die 'Paard van Troje menners'.

Ik denk vooral dat laatste.
Ze verdienen er veel, heel veel aan.

No Apologies 15 oktober 2017 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8549193)
Ik denk vooral dat laatste.
Ze verdienen er veel, heel veel aan.

Dat klopt

andev 16 oktober 2017 17:57

"Met 976 asielzoekers die sinds 2015 zijn hervestigd, is België nog ver verwijderd van 3.812 mensen die in Griekenland en Italië zijn aangekomen en die België zou opvangen"
Leuk hoe sommigen proberen te doen alsof het eigenlijk maar om honderden gaat... terwijl we er in bepaalde wijken en straten bijna over vallen!
Of die vreemdelingen nu oorlogsslachtoffers, illegalen, Belg-gemaakte of hier geboren, of gewone would-be profiteurs zijn, de straten lopen stilaan meer en meer vol ervan...
En sommigen blijven maar doen alsof er niets aan de hand is...

Vlad 17 oktober 2017 06:40

976 sinds 2015 ? Zoveel zitten er alleen op en rond het Astridplein al hun broek te verslijten.

Oma 17 oktober 2017 13:41

Amnesty criminal moet stoppen met liegen om hun lucratieve vluchtelingen handeltje te beschermen..ze vielen al eerder door de mand, deze hypocrieten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be