Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Tien procent stemvluchtelingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17311)

eno2 2 juli 2004 10:29

Tien procent van de kiezers kwam niet opdagen.
Het gerecht gaat nu uitpluizen waarom.

Alsof ze niet beters te doen hebben.
Gelukkige verjaardag!

Eno2

Tegendradigaard 2 juli 2004 11:07

Ze vonden de weg misschien niet ?

Maar het gerecht gaat dit nu uitzoeken. Heeeel snel en efficient. het zal niet verjaren, ge moogt gerust zijn.

Jan van den Berghe 2 juli 2004 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Tien procent van de kiezers kwam niet opdagen.
Het gerecht gaat nu uitpluizen waarom.

De meesten hebben wel een geldige reden: ik ken zelfs mensen die speciaal op vakantie naar het buitenland trokken om niet te moeten stemmen... Allemaal legaal.

Maar heeft het gerecht niets anders te doen? Er wachten vele, vele, vele dossiers van gemeen recht op hun behandeling.

Het Skill Effect 9 november 2004 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Tien procent van de kiezers kwam niet opdagen.
Het gerecht gaat nu uitpluizen waarom.

Alsof ze niet beters te doen hebben.
Gelukkige verjaardag!

Eno2

Dat ze maar langskomen, ik ben er eentje van!

Reden: ik hou niet van een theatervoorstelling.

eno2 10 november 2004 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Dat ze maar langskomen, ik ben er eentje van!

Reden: ik hou niet van een theatervoorstelling.

____

Dan zal de laatste kaskraker in de VS je zelfs als toeschouwer niet bevallen zijn?

eno2 10 november 2004 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De meesten hebben wel een geldige reden: ik ken zelfs mensen die speciaal op vakantie naar het buitenland trokken om niet te moeten stemmen... Allemaal legaal.

Maar heeft het gerecht niets anders te doen? Er wachten vele, vele, vele dossiers van gemeen recht op hun behandeling.

____

In tegenstelling tot tegendradigaard vind ik dat ze snel alles moeten laten verjaren, zoals nu al het meeste en het ergste. Snel, want de verkiezingen volgen soms elkaar snel op.

Gertj3 12 november 2004 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Tien procent van de kiezers kwam niet opdagen.
Het gerecht gaat nu uitpluizen waarom.

Alsof ze niet beters te doen hebben.
Gelukkige verjaardag!

Eno2

Is normaal er geld nog altijd stemplicht in Belgie maar goed ook of de kleine man zou weer niets te zeggen hebben!

eno2 13 november 2004 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Is normaal er geld nog altijd stemplicht in Belgie maar goed ook of de kleine man zou weer niets te zeggen hebben!

___

De kleine man wordt met de zweep, die hij zo goed gewoon is dat hij er verliefd op geworden is, naar de stembus gedreven.

Voor de rijken daarentegen speelt politiek alleen rol als het over allerlei vormen van belastingsvermindering gaat, die gaan dus lobby-en en omkopen.

Gertj3 13 november 2004 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2
___

De kleine man wordt met de zweep, die hij zo goed gewoon is dat hij er verliefd op geworden is, naar de stembus gedreven.

Voor de rijken daarentegen speelt politiek alleen rol als het over allerlei vormen van belastingsvermindering gaat, die gaan dus lobby-en en omkopen.

Daar geef ik je gelijk in maar waarom de verkiezingen niet samenlaten vallen dat zullen we niet zoveel naar de stembus moeten gaan en zullen de mensen ook minder klagen!

Maar ik vind dat stemplicht moet blijven mijn enige reden is eigenlijk de geschiedenis van de tijd van Priester Daens want toen waren het de liberalen en de christelijken die de lakens uitdeelden: Toen werde de sossen pas groot!


maar ok de tijden veranderen maar stemplicht afschaffen gaan we dan niet naar een wereld waar alleen nog de rijke en de slimme mensen zullen gaan stemmen en de kleine man terug in een hoekje zal geduwd worden?

eno2 16 november 2004 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Daar geef ik je gelijk in maar waarom de verkiezingen niet samenlaten vallen dat zullen we niet zoveel naar de stembus moeten gaan en zullen de mensen ook minder klagen!

Maar ik vind dat stemplicht moet blijven mijn enige reden is eigenlijk de geschiedenis van de tijd van Priester Daens want toen waren het de liberalen en de christelijken die de lakens uitdeelden: Toen werde de sossen pas groot!


maar ok de tijden veranderen maar stemplicht afschaffen gaan we dan niet naar een wereld waar alleen nog de rijke en de slimme mensen zullen gaan stemmen en de kleine man terug in een hoekje zal geduwd worden?

_______

Kijk ook eens naar 'Stevaert wil stemplicht behouden' door Eno2


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be