Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   ‘Ons land stevent internationaal af op een politieke blamage’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=224923)

De schoofzak 29 oktober 2015 11:11

‘Ons land stevent internationaal af op een politieke blamage’
 
Ik wou even reageren op het volgende:

Citaat:

België is nu van de 28 Europese landen het enige dat nog geen plan heeft voor de verdeling van de klimaatinspanning. ‘Ons land stevent internationaal af op een politieke blamage’, waarschuwde Jos Delbeke, directeur-generaal voor klimaatactie in de Europese Commissie, gisteren in De Ochtend.
http://www.standaard.be/plus/20151029/ochtend/10
Ons land ???

Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.

Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.

Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank

regor 3 november 2015 17:52

We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?

edwin2 3 november 2015 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 7879820)
We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?

Altijd goed voor de werkgelegenheid al die regeringen.
Jammer dat ik een Nederlander ben, anders had ik carrière kunnen maken in de Belgique.
Lijkt mij best wel leuk om een zakkenvuller te zijn. ;-)

regor 3 november 2015 18:01

We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?

marie daenen 3 november 2015 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 7879830)
We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?

In la Belgique geldt de regel 'verdeel en heers'...

Jay-P. 5 november 2015 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7873389)
Ik wou even reageren op het volgende:
Ons land ???
Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.
Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.
Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank

"Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren."
Uitstekende definitie van de Europese Unie trouwens, waarvan dat land waar U resideert toevallig een medestichter is.
Ik voel uw enthousiasme opborrelen.

Jan van den Berghe 5 november 2015 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door regor (Bericht 7879820)
Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?

Ooit al eens naar de Zwitserse staatsstructuur gekeken? Een van de best functionerende landen van de wereld, met heel wat beslissingsniveaus.

Everytime 7 november 2015 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7873389)
Ik wou even reageren op het volgende:



Ons land ???

Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.

Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.

Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank

Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.

edwin2 7 november 2015 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7884065)
Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.

Tja, dat is de juridische werkelijkheid voor velen sinds 1830/1839 in het zuiden.

Adam Smith 21 november 2015 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7881611)
Ooit al eens naar de Zwitserse staatsstructuur gekeken? Een van de best functionerende landen van de wereld, met heel wat beslissingsniveaus.

Ja en nee, je heb een federale regering en wat bij ons provincies zijn, hebben daar vergelijkbare bevoegdheden als het Brussels Gewest en de Vlaamse en Waalse Regio. Kortom in zekere zin hebben ze daar een laag minder.

Jacob Van Artevelde 21 november 2015 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7884065)
Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.

En die realiteit verandert op haar beurt ook niets aan mijn mening en waarmee ik mij identificeer.

cato 21 november 2015 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 7902906)
Ja en nee, je heb een federale regering en wat bij ons provincies zijn, hebben daar vergelijkbare bevoegdheden als het Brussels Gewest en de Vlaamse en Waalse Regio. Kortom in zekere zin hebben ze daar een laag minder.

Provincies hebben in Nederland niet veel bevoegdheden ,
ze gaan alleen over zaken van ruimtelijke ordening.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be