Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De EU is een fenomenaal succes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237904)

Dadeemelee 21 maart 2017 20:17

De EU is een fenomenaal succes.
 
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.

eno2 21 maart 2017 20:55

In dat opzicht ja. (je maakt het je gemakkelijk).
Is dat voldoende? Het zal ook een sociaal succes en een politiek succes moeten worden.

Als ik zie hoe Podemos tekeer gaat tegen EU, dan schieten me de tranen bijna in de ogen.


Ik heb een Engelse draad lopen over de voordelen van de EU en kan dus elk argument gebruiken...

Dadeemelee 21 maart 2017 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409803)
In dat opzicht ja. (je maakt het je gemakkelijk).
Is dat voldoende? Het zal ook een sociaal succes en een politiek succes moeten worden.

Als ik zie hoe Podemos tekeer gaat tegen EU, dan schieten me de tranen bijna in de ogen.

Ik heb een Engelse draad lopen over de voordelen van de EU en kan dus elk argument gebruiken...

Er zijn voldoende draden over hoe slecht de EU is en er is ook een hoop dat beter kan. Dus ik wil het positief houden.

Want we zijn verwend. In core-Europe (de EU) al 72 jaar geen oorlog meer.

En men gaat natuurlijk zeggen: dat kan toch niet hier, een oorlog? Ah neen zeker, wat is er in Joegoslavië gebeurd. Dat was een leuk vakantieoord voor 1990.

Voor de rest: is onze levensstandaard achteruitgegaan?
Bahnee.
Die van de Bulgaren, Polen en Roemenen is wel stukken sneller vooruitgegaan. En dat is goed voor de vrede :-)

DucDEnghien 21 maart 2017 22:06

Alleen al op het vlak van Research and Development heeft de EU enorme successen geboekt. Er wordt vandaag door samenwerking tussen niet alleen maar de verschillende landen, maar door Europese KMO's te laten netwerken met universitaire instellingen van de EU veel meer samengewerkt dan vroeger.

eno2 21 maart 2017 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409817)

Die van de Bulgaren, Polen en Roemenen is wel stukken sneller vooruitgegaan. En dat is goed voor de vrede :-)

ID
Mij hoef je niet te bekeren, ik behoor tot de EU-kerk.

zonbron 21 maart 2017 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409772)
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.

Damn. Opnieuw gaat iemand door het lint. Het Belgische vangnet gaat zo nog sneller scheuren...

Adrian M 21 maart 2017 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409803)
In dat opzicht ja. (je maakt het je gemakkelijk).
Is dat voldoende? Het zal ook een sociaal succes en een politiek succes moeten worden.

Als ik zie hoe Podemos tekeer gaat tegen EU, dan schieten me de tranen bijna in de ogen.


Ik heb een Engelse draad lopen over de voordelen van de EU en kan dus elk argument gebruiken...

Zover ik weet, Britten gevolgd, is het sociale element van de EU wat de Britten altijd tegen de borst heeft gestuit

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 21 maart 2017 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409772)
En ik meen het.

Er is hier een hoop negativiteit, dus laat ik hier iets positiefs zeggen.

De fundamentele opzet van de EEG was: oorlog vermijden (het was in de nasleep van WO2).
En daar is men wonderwel in geslaagd.

Ja, vrede in Europa Dadeemelee. Wat dat betreft was het opzet positief.

Maar men is dan wél oorlog gaan voeren in het Midden-Oosten en men gaat er nog steeds mee door met alle kwalijke gevolgen van dien!

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 21 maart 2017 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409803)
Ik heb een Engelse draad lopen over de voordelen van de EU en kan dus elk argument gebruiken...

Terechte kritiek wegwuiven met argumenten 'dit en dit is wél goed' helpt niet Eno!

Dat is als een klant die met zijn kapotte auto naar de garage gaat en klaagt "Mijn remmen doen het niet meer. Ik ben misnoegd", en dan te horen krijgt van die garagist "Maar de carrosserie is nog zo goed, en die en die functies doen het zo goed..."

Terechte kritiek zoals die van Podemos kan je niet wegwuiven door gewoon alle zaken op te sommen die wél goed zijn. Je moet gewoon zélf oplossingen aanbieden!

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 21 maart 2017 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409817)
Voor de rest: is onze levensstandaard achteruitgegaan?
Bahnee.
Die van de Bulgaren, Polen en Roemenen is wel stukken sneller vooruitgegaan. En dat is goed voor de vrede :-)

Hm, ik ben in Roemenië geweest, enkele keren, kort na de val van Causcescu, en ik kan je toch vertellen dat de meeste Roemenen daar niet mee akkoord gaan hoor!

En ik zeg dat niet omdat ik een communist ben met heimwee naar die ouwe tijd, want een communist ben ik verre van.

eno2 21 maart 2017 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8409895)
Terechte kritiek wegwuiven met argumenten 'dit en dit is wél goed' helpt niet Eno!

Een lijst van positieve argumenten proberen aan te aanleggen is een mooi tegenwicht. Kritiek en negativiteit zijn er in overvloed.

Ik heb ook kritiek, iedereen heeft kritiek. We zijn allemaal EU kritisch. Brussel is zeker niet sexy. EU is een werk in opbouw. EU verwerping en afbouw is heel wat anders.

eno2 21 maart 2017 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8409886)
Zover ik weet, Britten gevolgd, is het sociale element van de EU wat de Britten altijd tegen de borst heeft gestuit

Bedoelend? Het gebrek eraan?

eno2 21 maart 2017 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8409897)
Hm, ik ben in Roemenië geweest, enkele keren, kort na de val van Causcescu, en ik kan je toch vertellen dat de meeste Roemenen daar niet mee akkoord gaan hoor!

En ik zeg dat niet omdat ik een communist ben met heimwee naar die ouwe tijd, want een communist ben ik verre van.

OK dan moeten we objectieve gegevens erbij (trachten te ) sleuren.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 21 maart 2017 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409900)
Een lijst van positieve argumenten proberen aan te aanleggen is een mooi tegenwicht. Kritiek en negativiteit zijn er in overvloed.
.

Nee, dat helpt niet Eno!

Problemen systematisch onder de mat moffelen brengt nooit een oplossing! En het is juist door die mentaliteit van ontkenning van mistoestanden, die mentaliteit die jij ook tentoonspreidt, dat de misnoegdheid over de EU zo groot kon worden.

Dadeemelee 21 maart 2017 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8409893)
Ja, vrede in Europa Dadeemelee. Wat dat betreft was het opzet positief.

Maar men is dan wél oorlog gaan voeren in het Midden-Oosten en men gaat er nog steeds mee door met alle kwalijke gevolgen van dien!

'Men' is wel de USA en de britten. Niet toevallig de grootste tegenstanders van de EU.

Adrian M 21 maart 2017 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409901)
Bedoelend? Het gebrek eraan?

Omgekeerde, de Britten moeten, moesten er weinig van hebben
Evenals het aanscherpen van regels the city

Gekopieerd, moet echter zoeken welke opgeslagen PDF

Het VK blijft de Europese samenwerking vooral als een economisch samenwerkingsverband zien.

Verdrag Maastricht, 1992
Daarnaast wilden de lidstaten een sociaal beleid uitwerken, bv. rond ouderschapsverlof, maar het VK hield dit tegen.
Het sociaal beleid werd uiteindelijk als een bijlage of protocol bij het verdrag gevoegd.
Zo konden lidstaten die toch wilden werken aan een Europees sociaal beleid dat doen, maar zonder het VK

Dadeemelee 22 maart 2017 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8409897)
Hm, ik ben in Roemenië geweest, enkele keren, kort na de val van Causcescu, en ik kan je toch vertellen dat de meeste Roemenen daar niet mee akkoord gaan hoor!

En ik zeg dat niet omdat ik een communist ben met heimwee naar die ouwe tijd, want een communist ben ik verre van.

Je moet hier toch wat meer over vertellen want ik ben benieuwd.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 22 maart 2017 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8409902)
OK dan moeten we objectieve gegevens erbij (trachten te ) sleuren.

Juist, dat lijkt me beter!

Maar is dat nu een vraag aan mij om daarover voorbeelden te geven? Of bedoel je nu dat je zélf op zoek gaat naar nieuwe info?

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 22 maart 2017 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8409907)
'Men' is wel de USA en de britten. Niet toevallig de grootste tegenstanders van de EU.

Vooral de Britten de VS, ja, maar wij lopen erachter aan hé!

Langs waar werden de Amerikaanse troepen aangevoerd toen Bush besliste Irak binnen te vallen? Via Antwerpen!

De oorlog in Libië: dat was niet de VS!

Hoe houdt Israël zijn politiek van bouwen van illegale nederzettingen in bezet Palestijns gebied, (een politiek die wij op papier afkeuren), economisch leefbaar? Door de producten uit die illegale nederzettingen te verkopen in de EU!

eno2 22 maart 2017 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 8409915)
Juist, dat lijkt me beter!

Maar is dat nu een vraag aan mij om daarover voorbeelden te geven? Of bedoel je nu dat je zélf op zoek gaat naar nieuwe info?

mmm mmmmm mmmmisschien


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be