Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie: pomp maar geld in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191410)

De schoofzak 10 september 2013 07:39

de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie: pomp maar geld in Brussel
 
Dat weerspiegelt de toestand in onze hoofdstad:

titel: Rekenhof vernietigend over GGC

Een paar focussen:

Citaat:

De laatste rekeningen die de GGC voorlegde aan het Rekenhof, waren die van... 1989 en 1990. Na lang aandringen kreeg het Rekenhof hof eindelijk die van 2009 en 2010
Citaat:

een vernietigend oordeel: er is ‘geen redelijke zekerheid over de regelmatigheid, de waarachtigheid en getrouwheid van de rekeningen’
Citaat:

‘Het draait daar al lang vierkant.’ CD&V-minister Brigitte Grouwels: ‘De Franstalige partijen zouden alles liever overhevelen naar het gewest. No way! Ik heb een interimmanager aangeduid om orde op zaken te stellen en de taakuitbreiding voor te bereiden.


Punten van discussie:
wat een heldere financiële verantwoording naar de belastingbetaler;
wat een communautaire vredelievendheid, sedert men durft kraaien dat bhv eindelijk opgelost zou zijn;
Brussel: een beerput van de politiek. Gooi daar nog meer geld in.



Citaat:

Rekenhof vernietigend over GGC

g.teg.

Brussel

Het Rekenhof is ronduit vernietigend over de rekeningen en de boekhouding van de GGC, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, de instelling die straks de kinderbijslag van de Brusselaars zal uitbetalen.

De laatste rekeningen die de GGC voorlegde aan het Rekenhof, waren die van... 1989 en 1990. Na lang aandringen kreeg het Rekenhof hof eindelijk die van 2009 en 2010. Na analyse daarvan, valt een vernietigend oordeel: er is ‘geen redelijke zekerheid over de regelmatigheid, de waarachtigheid en getrouwheid van de rekeningen’, schrijft het hof in zijn rapport.

Dat afkeurende oordeel treft de instelling die straks, door de zesde staatshervorming, het kindergeld van de Brusselaars gaat betalen en de tweetalige rusthuizen gaat financieren. Het GGC-budget zal daardoor vertienvoudigen: van 95 miljoen naar bijna één miljard.

De kleine GGC-administratie staat in voor de bicommunautaire welzijns- en gezondheidssector in Brussel. SP.A-parlementslid Elke Roex: ‘Het draait daar al lang vierkant.’ CD&V-minister Brigitte Grouwels: ‘De Franstalige partijen zouden alles liever overhevelen naar het gewest. No way! Ik heb een interimmanager aangeduid om orde op zaken te stellen en de taakuitbreiding voor te bereiden.’

ViveLaBelgique 10 september 2013 09:41

@De Schoofzak.

Ben jij voorstander van de tweeledigheid, drieledigheid of vierledigheid van ons land in het kader van onderhandelingen over staatshervormingen ?

De schoofzak 10 september 2013 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6796560)
@De Schoofzak.

Ben jij voorstander van de tweeledigheid, drieledigheid of vierledigheid van ons land in het kader van onderhandelingen over staatshervormingen ?

Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.

frank1234 10 september 2013 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6796726)
Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.

Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost

reservespeler 10 september 2013 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6796755)
Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost

Alle zever opgelost en van voorafaan opnieuw beginnen met de miserie waar we vanaf willen.

ViveLaBelgique 10 september 2013 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6796726)
Ik zou liefst mijn politieke overheid georganiseerd zien als volgt:

Brussel blijft wat het nu is op grondwettelijk vlak. Officieel tweetalig (ik spreek niet over de schandalige toestand van eentalige bestuurders), niet bevoegd voor wat nu voor de gemeenschappen staat.

De schoofzak;6796726]Wallonië en Vlaanderen worden onafhankelijk in de EU, volledig bevoegd voor hun eigen grondgebied, plus bevoegd voor het grondgebied Brussel voor wat betreft de bevoegdheden van de gemeenschappen.

In feite verschrompelt belgique dan tot het grondgebied van Brussel.


En gij ?

.

Dat is de drieledigheid. Dan blijf je met de problematiek zitten van een gemeenschappelijke gemeenschapscommissie zitten waar je in dit topic over zit te foeteren.

ViveLaBelgique 10 september 2013 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 (Bericht 6796755)
Brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen. Alle zever opgelost

Dat is tweeledigheid.

frank1234 10 september 2013 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6796794)
Alle zever opgelost en van voorafaan opnieuw beginnen met de miserie waar we vanaf willen.

leg eens uit

De schoofzak 10 september 2013 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6796797)
Dat is de drieledigheid. Dan blijf je met de problematiek zitten van een gemeenschappelijke gemeenschapscommissie zitten waar je in dit topic over zit te foeteren.

Ik zever niet over die commissie op zich.
Ik zever over de manier van werken en van geld door open vensters smijten.

.

De Brabander 10 september 2013 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6796417)
Dat weerspiegelt de toestand in onze hoofdstad:

titel: Rekenhof vernietigend over GGC

Een paar focussen:









Punten van discussie:
wat een heldere financiële verantwoording naar de belastingbetaler;
wat een communautaire vredelievendheid, sedert men durft kraaien dat bhv eindelijk opgelost zou zijn;
Brussel: een beerput van de politiek. Gooi daar nog meer geld in.

Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.

De Brabander 10 september 2013 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6796951)
Ik zever niet over die commissie op zich.
Ik zever over de manier van werken en van geld door open vensters smijten.

.

Vraag een lidkaart van de B.U.B. (allez, ik zeg niet dat je er één gaat krijgen). ;-)

De schoofzak 10 september 2013 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6796956)
Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.

En bij welke politieke partij (buiten de bub natuurlijk wegens echt wel te klein , ze hebben niet eens één parlementair) moet ik aansluiten om dat mee te helpen bewerkstelligen ?
Noem ze eens alle drie op ?

.

Gwyndion 10 september 2013 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6796956)
Federalisme gewoon afschaffen en België weer unitair maken.

Een unitair België zal je al niet verkocht krijgen maar een unitair België zonder grendels etc? Ik wens je veel geluk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be