Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peiling: aanhang PS gebroken in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237945)

Hypochonder 25 maart 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8412980)
U kent helemaal niets van Wallonië en de Walen.

Wat ik daar neerzet zijn onomstotelijke feiten die gestaafd kunnen worden met cijfers en andere bronnen. Zonder Vlaams geld was Wallonië nu een woestenij die je enkel maar in Afrika ziet. De waarheid kwestst maar het zijn keiharde feiten.

Het Oosten 25 maart 2017 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8412836)
Helaas, Verschaeve was verschwunden.

En al goed, tenslotte is als onschuldige mens ter dood veroordeeld worden een aanfluiting van justitie.

Belgie heeft veel Vlamingen vermoord toen, zoals o.a. Dr Borms. Die hebben ze twee keer ter dood moeten veroordelen, want de eerste keer dierf Belgie het vonnis niet uitvoeren.

Wat er ook van zij, de 'schuld' van Verschaeve kan men wat vergelijken met die van Michelle Martin. In zeker zin medeplichtig aan Hitlers wandaden want Verschaeve zweeg en ging zelfs een kop koffie drinken met Himmler in diens persoonlijke trein. Weinig 'priesterlijk' als u het me vraagt en nog minder christelijk. Himmler voor wie Verschaeve grootste bewondering had en die Himmler als een 'historisch uitzonderlijk groot Duitser' beschouwde. En dan bedoelde 'Zuriel' Verschaeve hier niet de lengte van de man.

Triestige en tragische figuur die Verschaeve. En zijn gedichten en toneelstukken trokken ook al op niet veel.

Hoe die man ooit een idool is geworden van een groot gedeelte van de (katholieke) Vlaamse jeugd, blijft me een raadsel. Een zeer naïeve en zeer katholieke jeugd moet dit geweest zijn die gedwee naar de priesters en dorpspastoors luisterde. Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Xenophon 25 maart 2017 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8412986)
Wat er ook van zij, de 'schuld' van Verschaeve kan men wat vergelijken met die van Michelle Martin. In zeker zin medeplichtig aan Hitlers wandaden want Verschaeve zweeg en ging zelfs een kop koffie drinken met Himmler in diens persoonlijke trein. Weinig 'priesterlijk' als u het me vraagt en nog minder christelijk. Himmler voor wie Verschaeve grootste bewondering had en die Himmler als een 'historisch uitzonderlijk groot Duitser' beschouwde. En dan bedoelde 'Zuriel' Verschaeve hier niet de lengte van de man.

Triestige en tragische figuur die Verschaeve. En zijn gedichten en toneelstukken trokken ook al op niet veel.

Hoe die man ooit een idool is geworden van een groot gedeelte van de (katholieke) Vlaamse jeugd, blijft me een raadsel. Een zeer naïeve en zeer katholieke jeugd moet dit geweest zijn die gedwee naar de priesters en dorpspastoors luisterde. Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Verschaeve heeft geen misdaden op zijn kerfstok.

Witte Kaproen 25 maart 2017 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8412982)
In Albanie is er trouwens een spreekwoord dat zegt, 'zo arm als Wallonie', dat ze gebruiken als ze echt bittere armoede bedoelen.

Een haan is ook het enige dier in het ganse dierenrijk,

dat staat te kraaien van plezier boven op een mesthoop .


En nu mag je twee keer raden ,welk dier de Walen kozen voor hun vlag:-)

Libro 25 maart 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8412964)
Podemos haalde 20,6 procent bij de laatste verkiezing in Spanje. Syriza haalde ruim 36 % van de stemmen in Griekenland.

We zullen Wallonië uitgraven en naar het zuiden verplaatsen.

quercus 25 maart 2017 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8412703)
Ja. De PTB zijn nep-communisten. Saloncommunisten. Veel blabla. Maar regeren zullen ze nooit doen. Een beetje zoals het Vlaams Belang, maar dan aan het uiterst linkse spectrum van het politieke landschap. Veel lawaai maken en schreeuwen langs de kant van de weg maar geen poot uitsteken is hun lijflied. Net zoals het VB.

Je koestert een soort naïef gedachtegoed. Jij denkt dat de Waalse sossen even onnozel zullen optreden als destijds de SPa en dat ze ook een cordonnetje rond de PTB zullen weven. Vergeet het maar! Als puntje bij paaltje komt zullen ze wel samenwerken voor de vorming van een ultra-linkse Waalse regering.

Knuppel 25 maart 2017 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8412977)
Uw blinde haat tegenover de Franstaligen verhindert hen alvast niet naar Vlaanderen te komen wonen en/of werken. En dit dat u dit graag of niet graag hebt.8-)

Jij projecteert je eigen Vlamingenhaat op mij. Van mij kan jij geen uitspraken vinden dat ik Vlamingen aanraad om Franstaligen te mijden. Noch dat ik Franstaligen vraag om niet naar de Vlaamse kust op vakantie te gaan, zelfs niet voor één dag, noch dat ik niet wens dat omhoog gevallen Franstaligen in Vlaanderen hun kostje komen verdienen. Dat maak JIJ ervan bij gebrek aan argumenten. Ik heb niets tegen werkende mensen. Ik heb wél iets tegen omhooggevallen armoezaaiers die parasiteren op het erk van anderen. Of dat Vlamingen of Walen zijn maakt voor mij geen verschil.

Van mij zal je niet één uitspraak vinden zoals "Leve Nederland", of godbetert "leve Duitsland", die andere buur van Belgique buiten jouw geliefde Frankrijk. Zelfs "leve Vlaanderen" zal je van mij nérgens terugvinden.
Nogmaals, JIJ projecteert je eigen anti-Vlaamse en zelfs anti-Belgische want rattachistische uitlatingen op mij.

Everytime 25 maart 2017 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8412985)
Wat ik daar neerzet zijn onomstotelijke feiten die gestaafd kunnen worden met cijfers en andere bronnen. Zonder Vlaams geld was Wallonië nu een woestenij die je enkel maar in Afrika ziet. De waarheid kwestst maar het zijn keiharde feiten.

Toon eens uw cijfers en uw bronnen.

Knuppel 25 maart 2017 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8412980)
U kent helemaal niets van Wallonië en de Walen.

Het FEIT dat er al vele jaren lang honderden miljarden van Vlaanderen naar Wallonië vloeien volstaat als bewijs dat Wallonië niet aan Vlaanderen kan tippen.
Ik zoek tevergeefs naar de reden voor de oeverloze pretentie van het volkske waartoe jij behoort. Dat volkske had zich, net als jij, allang bij Frankrijk aangesloten als Frankrijk het wilde, maar Frankrijk wil geen armlastige armoezaaiers uit Zuid-Belgique.

Knuppel 25 maart 2017 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8412986)
Wat er ook van zij, de 'schuld' van Verschaeve kan men wat vergelijken met die van Michelle Martin.

Heeft Verschaeve ook kinderen verkracht zoals Dutroux, en andere kinderen de hongerdood laten sterven zoals de madam van Dutroux?

Had je niks beters om je haat voor Verschaeve aan op te hangen dan de medeplichtige van een pedofiele moordenaar?

Knuppel 25 maart 2017 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8412986)
Wat er ook van zij, de 'schuld' van Verschaeve kan men wat vergelijken met die van Michelle Martin.

Heeft Verschaeve ook kinderen verkracht zoals Dutroux, en andere kinderen de hongerdood laten sterven zoals de madam van Dutroux?

Had je niks beters om je haat voor Verschaeve aan op te hangen dan de medeplichtige van een pedofiele moordenaar?

Knuppel 25 maart 2017 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8413004)
We zullen Wallonië uitgraven en naar het zuiden verplaatsen.

Of Vlaanderen uitgraven en naar het Noorden verplaatsen.
Wat met Brussel?
Op zijn Molenbeeks in zijn eigen pretentieuze vet laten garen?

Knuppel 25 maart 2017 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8413017)
Toon eens uw cijfers en uw bronnen.

Die zijn hier al tot in den treure aangehaald.

JIJ mag nu eens gaan bewijzen dat de miljardentransfers ooit andersom liepen zoals jouw francofoon volkske dat beweert.

Knuppel 25 maart 2017 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8413017)
Toon eens uw cijfers en uw bronnen.

Die zijn hier al tot in den treure aangehaald.

JIJ mag nu eens gaan bewijzen dat de miljardentransfers ooit andersom liepen zoals jouw francofoon volkske dat beweert.

marie daenen 25 maart 2017 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8413017)
Toon eens uw cijfers en uw bronnen.

Hier hoor je het van een geestesgenoot van jezelf; nl.

Jules Gheude. Politiek essayist en stichtend voorzitter van de Staten Generaal van Wallonië, dat pleit voor de aanhechting van Wallonië bij Frankrijk.

WALLONIË HEEFT ZAKEN LATEN VERROTTEN

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/wa...aten-verrotten

Another Jack 25 maart 2017 21:36

Jij stemt toch wel MR zeker?

Knuppel 25 maart 2017 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8413034)
Hier hoor je het van een geestesgenoot van jezelf; nl.

Jules Gheude. Politiek essayist en stichtend voorzitter van de Staten Generaal van Wallonië, dat pleit voor de aanhechting van Wallonië bij Frankrijk.

WALLONIË HEEFT ZAKEN LATEN VERROTTEN

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/wa...aten-verrotten

Wedden dat Everytime zijn biezen pakt, zoals altijd als hij de wind van voren krijgt?

marie daenen 25 maart 2017 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8413043)
Wedden dat Everytime zijn biezen pakt, zoals altijd als hij de wind van voren krijgt?

Ik denk dat we met meer recht en reden Everytime zijn antwoord in #181 naar hemzelf kunnen terugkaatsen:

nl. U kent helemaal niets van Wallonië en de Walen.

Everytime 25 maart 2017 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8413021)
Het FEIT dat er al vele jaren lang honderden miljarden van Vlaanderen naar Wallonië vloeien volstaat als bewijs dat Wallonië niet aan Vlaanderen kan tippen.
Ik zoek tevergeefs naar de reden voor de oeverloze pretentie van het volkske waartoe jij behoort. Dat volkske had zich, net als jij, allang bij Frankrijk aangesloten als Frankrijk het wilde, maar Frankrijk wil geen armlastige armoezaaiers uit Zuid-Belgique.

"Armlastige armoezaaiers", "Dat volkske"...............De maskers vallen af zoals ik het kan zien...............

Knuppel 25 maart 2017 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8413038)
Jij stemt toch wel MR zeker?

Argumenten op hetgeen Jules Gheude schreef heb je zo te zien niet.
Geen nood. We zijn van jou niets anders dan getrol en jennen gewend.

Wat de transfers betreft, het onderwerp dat jij om één of andere reden mijdt als de pest, Het loont de moeite om de studie van een andere "Juul" lezen, namelijk de liberaal Juul Hannes.

J. Hannes. Met de fiscale bril bekeken. Vlaanderen in België, 1830-1914
http://www.liberaalarchief.be/Hannes.html
http://www.trends.be/attachments/200...rilBekeken.pdf


Citaat:

Jules Hannes, emeritus professor aan de Universiteit Gent en de Vrije Universiteit Brussel, maakt in het blad Doorbraak (oktober 2004) opnieuw brandhout van de stelling dat de transfers als een wederdienst van Vlaanderen aan Wallonië dienen te worden beschouwd. Vooral Waalse politieke coryfeeën leuren van deur tot deur met de fabel dat het industriële Wallonië de Vlamingen van de hongerdood heeft gered.

Hannes gaat terug in de beschikbare cijfers tot het jaar 1831 en concludeert: ,,Van omgekeerde transfers in de 19de eeuw was geen sprake.'' En, niet onbelangrijk: ,,Wallonië was rijk. De Waalse bevolking was dat niet. Het is overduidelijk dat de winsten van de Waalse industrie in Brussel werden geteld en verdeeld.''

Arme Vlaamse en Waalse sloebers en dompelaars die de sterk met het establishment en monarchie verweven haute finance rijk en machtig hebben gemaakt. Of: het verdriet van België.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/gok9kqc7

Citaat:

Vlaams-Waalse transfers exploderen naar 16 miljard euro
donderdag 11 oktober 2012

De totale Vlaams-Waalse geldstromen lopen op tot 16 miljard euro, leren nieuwe berekeningen van Vives (KU Leuven). En verandering is niet in zicht.
http://trends.knack.be/economie/nieu...0191184166.htm

J.M. Dedecker, ook een liberaal schreef het volgende:

Citaat:

Transfers: 185 jaar eenrichtingsverkeer van Vlaanderen naar Wallonië'

Wie Vlaanderen gebrek aan solidariteit verwijt kent zijn geschiedenis niet, schrijft Jean-Marie Dedecker in zijn wekelijkse bijdrage voor het Schaduwparlement van Knack.be.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/tr...on-524325.html

Citaat:

Trends-directeur Frans Crols reageert in een persoonlijke column:

"Er zijn liberalen én liberalen. De eerste soort is een ratjetoe van opportunisme, partijgeschuifel en beginselloosheid; zij is machtig. De tweede soort is gepakt door de principes, schrijft en spreekt daarover boeiende woorden, houdt de familie recht tijdens avondvergaderingen van culturele en politieke genootschappen, probeert de Prominenz van de partij van haar machtswellust te genezen; zij is zwak. [...] Karel De Gucht, Patrick Dewael, Guy Verhofstadt, Paul de Grauwe en Louis Michel zijn persoonlijk geïnformeerd door Juul Hannes en doen niets met die kennis. Juul Hannes, een liberaal in hart en nieren, emeritus hoogleraar in de economische geschiedenis van de RUG en de VUB, bewijst sinds tien jaar dat om fiscale redenen Vlaanderen in de negentiende eeuw ook transfereerde naar Wallonië. Zelfs tussen 1840 en 1850, toen hongerdoden vielen op het Vlaamse platteland. De kraan staat ruim anderhalve eeuw open en ondanks dat cadeau helpt de Vlaamse 'Marshallhulp' aan het zuiden niet. Sterker, zegt Hannes, en hij heeft gelijk: als Wallonië ooit één cent moet transfereren naar Vlaanderen, dan sneuvelt België.
https://lvb.net/item/442


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be