Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Breaking: Belg opgepakt in Bolivia voor chocoladedrugs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235676)

djoebidoebidoe 14 november 2016 11:53

Breaking: Belg opgepakt in Bolivia voor chocoladedrugs
 
Wel wel wel, is dat diezelfde kerel die hier op het forum zit? Dan hebben ze hem :-(
Citaat:

De Boliviaanse drugspolitie stuurde zaterdagavond een wereldwijd persbericht uit. Haar speciale eenheid had een bende opgepakt die ‘de meest krachtige synthetische drugs ooit’ maakte en die in chocoladerepen verwerkte. De drugs zouden ‘iets nieuws’ zijn in La Paz, en het was de eerste keer dat ze beslag konden leggen op de producten.

Tot de bende rekenen ze ook de Belg J. (52), een kunstenaar uit Lanaken die al jaren in La Paz woont. Zijn vrouw, die aan ontwikkelingshulp doet, schreeuwt de onschuld van haar man uit. ‘We leven in een nachtmerrie. Mijn man is gewoon een naïeve goedzak die zich liet misleiden door de echte crimineel in deze zaak.’

Het paar besliste onlangs om terug te keren naar België. J. bleef nog even achter in Bolivia om alles af te handelen. ‘In die periode verhuurde hij een kamer van het veel te grote huis aan een jongeman die we leerden kennen op een festival’, zegt zijn vrouw. De kamer werd gebruikt als opslagplaats voor drugs. De politie viel er binnen na een tip.

J. heeft een blanco strafregister en de familie nam inmiddels een advocaat in de arm.

Het gezin uit La Paz kwam jaren geleden al in het nieuws toen de zoon van J. omkwam na een ongeval in de bergachtige hoofdstad La Paz. Een losgekomen rotsblok viel toen op hun huis en de veertienjarige zoon kwam daarbij om

djoebidoebidoe 14 november 2016 12:02

Zijn laatste bericht is van 10 november,....

Anselmo 14 november 2016 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 8289875)
Zijn laatste bericht is van 10 november,....

Jaja ????

djoebidoebidoe 14 november 2016 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 8289889)
Jaja ????

http://www.eldeber.com.bo/bolivia/ex...genos-son.html
Een bericht van 11 november, dus opgepakt 10 of 11 november.

Zipper 14 november 2016 13:17

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20161114_0...chocoladedrugs

parcifal 14 november 2016 13:32

Grimmige zaak, Johan B. heeft blijkbaar niet veel geluk ginder in Bolivia, eerst zijn zoon onder een rots en nu hijzelf in de doos, waar het wel niet bijster plezant zal zijn.

Tja drugs in chocolade.... de verdenkingen zijn natuurlijk evident.

Straks wordt het nog zo erg dat hij terug moet komen naar het zwakke verwijfde Europa,het slaafje van de VS dat hij zo verafschuwt.

morte-vivante 14 november 2016 13:35

Johan Johan Johan toch...

Anselmo 14 november 2016 14:04

Vreemd toch die forumleden in het buitenland.
Nog niet eens zo lang geleden had men op politicsinfo ook zo'n geval maar dan actief vanuit Spanje , dat met drugs verwikkeld was.
Hij postte ook regelmatig tot op zekere dag de Spaanse politie hem bij zijn aanhouding op straat heeft doodgeknepen.

Anna List 14 november 2016 14:09

is dat Johan Bollen ?


met hoeveel bollen is m gepakt mss?

Jay-P. 14 november 2016 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8289976)
is dat Johan Bollen ?
met hoeveel bollen is m gepakt mss?

Bollekes

Anna List 14 november 2016 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8289980)
Bollekes

hij was me hier anders nooit opgevallen als drugsman...

Jay-P. 14 november 2016 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8289984)
hij was me hier anders nooit opgevallen als drugsman...

Laat dat nu misschien net de bedoeling zijn? Kweetni :lol:

Anna List 14 november 2016 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8289985)
Laat dat nu misschien net de bedoeling zijn? Kweetni :lol:

jij denkt dat de Boliviaanse politie hier mee leest?

en zeggen dat ik mezelf af en toe al achterdochtig vind! :p

parcifal 14 november 2016 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8289984)
hij was me hier anders nooit opgevallen als drugsman...

Ik heb het mij in alle eerlijkheid toch al afgevraagd hoe 'm dat precies deed als Kunstenaar : zijn tijd verdelen over 2 continenten en dus 2 eigendommen naar men mag aannemen.
Bollen is geen Borremans of Fabre of Delvoye he, die riant van hun kunst kunnen leven.

Anna List 14 november 2016 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8290001)
Ik heb het mij in alle eerlijkheid toch al afgevraagd hoe 'm dat precies deed als Kunstenaar : zijn tijd verdelen over 2 continenten en dus 2 eigendommen naar men mag aannemen.
Bollen is geen Borremans of Fabre of Delvoye he, die riant van hun kunst kunnen leven.

niet aan mij om iemands rekening te maken, maar veel mensen overschatten de moeilijkheidsfactor om hier weg te blijven nogal naar mijn aanvoelen :

... hier een huis verhuren en ginder goedkoop leven +expat inkomen van zijn echtgenote zeker ? zo onmogelijk is dat toch niet.

djimi 14 november 2016 17:40

Zijn vrouw heeft gelijk: Johan is nogal een naïeve goedzak.

Hopelijk geraakt hij ongedeerd uit de vele problemen waarin hij zich dezer dagen bevindt.

En hopelijk wordt hij daarna toch een beetje achterdochtiger/cynischer/misantropischer/... dan hij nu is.

djimi 14 november 2016 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8289984)
hij was me hier anders nooit opgevallen als drugsman...

Wees gerust: Johan en drugs, dat zal nooit goed samen gaan.
Hij kan zelfs niet tegen een paar pinten.
Ik spreek uit ervaring.

Another Jack 14 november 2016 17:43

Benieuwd of zijn nieuwe celmaten zijn schilderijen zullen weten te appreciëren...

djimi 14 november 2016 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8290149)
Benieuwd of zijn nieuwe celmaten zijn schilderijen zullen weten te appreciëren...

Ik hoop vooral dat hij het overleefd.

Zoals ik al zei: zijn vrouw heeft gelijk.

Johan is een naïeve goedzak, niet bepaald het soort mens dat ge in een gevangenis wilt zien.

Als hij niet héél snel vrij wordt gelaten, vrees ik het ergste.

Another Jack 14 november 2016 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8290157)
Ik hoop vooral dat hij het overleefd.

Zoals ik al zei: zijn vrouw heeft gelijk.

Johan is een naïeve goedzak, niet bepaald het soort mens dat ge in een gevangenis wilt zien.

Als hij niet héél snel vrij wordt gelaten, vrees ik het ergste.

Ken je hem misschien?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be