Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Bart Maddens vergelijkt N-VA achterban met kikkers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201636)

Xenophon 2 mei 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7123109)
Mooie omweg om eigenlijk te zeggen: de NVA gaat gewoon voor de postjes. Toen zij zagen dat het onafhankelijkheidsverklaring geen postjes zou leveren, zijn zij met de nodige dramatiek overgeschakeld tot een ander verhaal, die wel voor postjes kan zorgen. :lol:

Als de traditio's nu met een gerust hart de N-VA er bijpakken - want ze moeten er geen schrik meer van hebben - is uw stelling bewezen.

Ben heel benieuwd.

Bad Attila 2 mei 2014 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 7123146)
Zeg, eerst 4 jaar mekkeren dat de NVA geen verantwoordelijkheid wil nemen en nu zijn het al direct postjespakkers. Men moet weten wat men wil, he.

Waar heb ik daarover gemekkerd?

Citaat:

Ik denk dat ik voor veel NVA-ers spreek (ik ben er geen) als ik zeg dat het communautaire een middel is en geen doel. Als het nodige kan gebeuren om de welvaart te vrijwaren zal het mij worst wezen op welk niveau dat is. De vraag naar een confederatie kwam er na de vaststelling dat het federale nivea daar al decennia niet in slaagt.

Als men dat alsnog zou kunnen met de NVA aan boord, mij niet gelaten. Om het met de woorden van BDW te zeggen toen hem naar de regeringsvorming werd gevraagd: "Hoe meer van mijn programma er in zit, hoe minder het communautaire belangrijk is."
Wat U zegt, is dus dat de NVA een mirakeloplossing heeft gevonden, namelijk onze welvaart garanderen zonder confederalisme, gezien zij absoluut in een regering willen, zelfs zonder communautair gedoe.
Eerlijk gezegd, ik ben niet zeker dat de NVA'ers dit graag zullen horen.

Bad Attila 2 mei 2014 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7123136)
Deze weg houdt inderdaad een risico in.
Men kan niet in de hoofden van betrokkenen kijken.
Zeker niet bij een nog jonge partij als de N-VA is het risico op carrièrejagers groot..
Bij een aantal figuren (o.a. Bracke) kan men echt twijfels hebben over hun bedoelingen.
Anderzijds is het alternatief om nu nog 5 jaar te wachten op de "grote" doorbraak weinig aantrekkelijk.

Ik ga cynisch zijn: uiteraard is het bij de NVA hetzelfde dan bij de andere partijen. Ook bij de NVA leeft het idee van "wij moeten voor de postjes gaan indien wij een deel van ons programma willen realiseren".
Het is vooral naïef te denken dat de NVA "anders" zou zijn.

De "Bracke-bocht" is daar de perfecte illustratie van. Zou een andere partij dat gedaan hebben, zouden alle NVA'ers over "kazakkendraaierij" praten. Omdat het nu de NVA is, sluiten zij liever hun ogen.

Bad Attila 2 mei 2014 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7123154)
Als de traditio's nu met een gerust hart de N-VA er bijpakken - want ze moeten er geen schrik meer van hebben - is uw stelling bewezen.

Ben heel benieuwd.

Voor mij mag de NVA erbij, hoor. En voor bepaalde partijvoorzitters ook, blijkbaar.

ilfalco 2 mei 2014 17:28

Citaat:

Met de traditionelen weet men sowieso dat er met meer Vlaamse zelfstandigheid niets in huis komt.
Wat is er eigenlijk niet traditioneel aan de n-va? Den-va gaat voor de postjes zoals de traditionelen. De n-va past het cordon even strikt of strikter toe dan de traditionelen. De n-va maakt nog meer flip flops dan de traditionelen. De n-va is de verderzetting van een traditionele partij. De n-va sluit overl enkel coalities met traditionelen. De n-va is zo mogelijk nog politiek correcter dan de traditionelen.

De overgelopen VB kiezers zie de n-va in hun wensdroom graag als een rebelse niet -traditionele iet willen inzien dat ze eigenlijk voor het politiek correcte establishment stemmen en eigenlijk stemmen voor alles waar ze tegen zijn qua migratie en Europa. Dat is meteen ook een verklaring dat daar waar het succes van de n-va grotendeels te danke aan de linkse media en dat Dewever zowat al 8 jaar lang voorpaginanieuws is de n-va kiezers doen alsof ze gediscrimineerd worden door die media.... simpelweg omdat het Vb gediscrimineerd werd en ze gewoon waren dat aan te klagen.

Ze hebben nog niet door dat hun stem nu voor het establiment is en totaal ongevaarlijk en voor een partij die zelfs niet wacht tot na de verkiezingen om haar programma in te slikken.

Dat die ex-Vb kiezers zichzelf maar eens goed in de ogen wrijevn en dat denstjever eindelijk ook op het federale niveau mag meespelen dan verliezen die ex VB kiezers het laatste schaamlapje waar ze zich achter verstoppen om te ontkennen dat een n-va stem nog veel nuttelozer is dan een VB stem.

Want een n-va stem is een stem voor massamigratie en voor de EUSSR.

Knuppel 2 mei 2014 17:38

De N-VA heeft wel degelijk een mirakeloplossing, maar geen enkele andere partij is daar op dit ogenblik klaar voor. Bij gebrek aan medestanders kan ze bijgevolg niet anders dan roeien met de riemen die ze heeft. We zullen na de verkiezingen wel zien hoeveel ze bereid is van haar doel af te wijken.
Als het zoveel is als er al op voorhand geëist wordt kan ze het "besturen" beter overlaten aan degenen die het beter met de mensen voorhebben. Volgens mij kan de N-VA dat hoe dan ook beter doen dan zich te laten verbranden aan de macht. Er is immers vaak genoeg herhaald dat dit de bedoeling is.

Hoe dan ook, als ze het niet doet zal er kritiek zijn, en als ze het wel doet ook. Haar tegenstanders beweren nu al dat ze aan de kant zal gaan staan zoals vorige keer. Hoe zou er gereageerd worden als de N-VA dat voor de verkiezingen al zou beamen?

Supe®Staaf 2 mei 2014 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7123129)
Waar jij, en ook Maddens overigens, geen rekening mee schijnt te houden is dat 90% van de weerstand bij veel mensen (zoals ik) net ligt in het communautaire, zeg maar dat confederale gezwam.

Reken maar van 'yes'!
Geldt eveneens w.m.b. voor het VB.
Mocht het VB geen dégoutante communautaire agenda hebben, ik zou zelfs overwegen ervoor te stemmen (mits ze nog wat racistischer, en nog wat anti-Europeser zouden zijn, uiteraard, en dan misschien ook een serieuze economische visie uitdragen)

ViveLaBelgique 2 mei 2014 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7123168)
De N-VA heeft wel degelijk een mirakeloplossing, maar geen enkele andere partij is daar op dit ogenblik klaar voor.

Dat andere partijen niet klaar zijn voor mirakeloplossingen siert hen. Je wekt echter wel mijn nieuwsgierigheid. Wat is die mirakeloplossing van N-VA ?

Brakelaar 2 mei 2014 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 7123163)
Wat is er eigenlijk niet traditioneel aan de n-va? Den-va gaat voor de postjes zoals de traditionelen. De n-va past het cordon even strikt of strikter toe dan de traditionelen. De n-va maakt nog meer flip flops dan de traditionelen. De n-va is de verderzetting van een traditionele partij. De n-va sluit overl enkel coalities met traditionelen. De n-va is zo mogelijk nog politiek correcter dan de traditionelen.

De overgelopen VB kiezers zie de n-va in hun wensdroom graag als een rebelse niet -traditionele iet willen inzien dat ze eigenlijk voor het politiek correcte establishment stemmen en eigenlijk stemmen voor alles waar ze tegen zijn qua migratie en Europa. Dat is meteen ook een verklaring dat daar waar het succes van de n-va grotendeels te danke aan de linkse media en dat Dewever zowat al 8 jaar lang voorpaginanieuws is de n-va kiezers doen alsof ze gediscrimineerd worden door die media.... simpelweg omdat het Vb gediscrimineerd werd en ze gewoon waren dat aan te klagen.

Ze hebben nog niet door dat hun stem nu voor het establiment is en totaal ongevaarlijk en voor een partij die zelfs niet wacht tot na de verkiezingen om haar programma in te slikken.

Dat die ex-Vb kiezers zichzelf maar eens goed in de ogen wrijevn en dat denstjever eindelijk ook op het federale niveau mag meespelen dan verliezen die ex VB kiezers het laatste schaamlapje waar ze zich achter verstoppen om te ontkennen dat een n-va stem nog veel nuttelozer is dan een VB stem.

Want een n-va stem is een stem voor massamigratie en voor de EUSSR.

Bij jou zit de schrik er ook diep in!

Xenophon 2 mei 2014 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7123162)
Voor mij mag de NVA erbij, hoor. En voor bepaalde partijvoorzitters ook, blijkbaar.

Welke?

stuyckp 2 mei 2014 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7123152)
Peterpanda@, ik denk dat je jezelf nog geen beetje overschat door te denken dat 90% van de mensen denken zoals jij.

Het kan best zijn dat niet alle N-VA-kiezers even grote confederalisten zijn, maar er zitten er ook nog bij de VLD en de CD&V.

Ik hoop niet dat 90% van de mensen zo dom is om naar het programma van N-VA ter informeren op een andere plaats dan N-VA. Bij SPA bijvoorbeeld. :rofl:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7122646)
Schoof, bezorg eens een bevestiging die niet uit eigen achterban komt, dan ga je misschien iemand kunnen overtuigen. Wat jij levert is propaganda waar je zelf zou mee lachen moest die vanuit een ander partijhoofdkwartier komen.

Een bevestiging van wat er in het eigen programma staat, dat haal je beter bij je eigen partij hoor Peter. Maar u bent het blijkbaar niet meer gewend om een partij te hebben dat een programma heeft, tenzij het een programma is dat eruit bestaat om simpelweg tegen N-VA te zijn.

Knuppel 2 mei 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7123179)
Reken maar van 'yes'!
Geldt eveneens w.m.b. voor het VB.
Mocht het VB geen dégoutante communautaire agenda hebben, ik zou zelfs overwegen ervoor te stemmen (mits ze nog wat racistischer, en nog wat anti-Europeser zouden zijn, uiteraard, en dan misschien ook een serieuze economische visie uitdragen)

Is er een reden dat jij en peterpanda jullie 90% waard achten?

Supe®Staaf 2 mei 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7123245)
Is er een reden dat jij en peterpanda jullie 90% waard achten?

Ik begrijp je vraag niet, vrees ik...:-(

Knuppel 2 mei 2014 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7123367)
Ik begrijp je vraag niet, vrees ik...:-(

Jij bent de enige die peterpanda hierin bijtreedt:

90% van de weerstand bij veel mensen (zoals ik) ligt in het communautaire, zeg maar dat confederale gezwam.



Dat niemand jullie twee steunt zou kunnen betekenen dat de weerstand waar jullie het over hebben voor de volle 90% van slechts twee belgicisten komt.

pajoske 2 mei 2014 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7123241)
Ik hoop niet dat 90% van de mensen zo dom is om naar het programma van N-VA ter informeren op een andere plaats dan N-VA. Bij SPA bijvoorbeeld. :rofl:

Ik heb een week geleden op dit forum info gevraagd over het NVA-programma. Een NVA-aanhanger hier heeft die vraag doorgespeeld schreef hij. Ik wacht nog op antwoord. ;)

De schoofzak 2 mei 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 7123146)
Zeg, eerst 4 jaar mekkeren dat de NVA geen verantwoordelijkheid wil nemen en nu zijn het al direct postjespakkers. Men moet weten wat men wil, he.

Ik denk dat ik voor veel NVA-ers spreek (ik ben er geen) als ik zeg dat het communautaire een middel is en geen doel. Als het nodige kan gebeuren om de welvaart te vrijwaren zal het mij worst wezen op welk niveau dat is. De vraag naar een confederatie kwam er na de vaststelling dat het federale nivea daar al decennia niet in slaagt.

Als men dat alsnog zou kunnen met de NVA aan boord, mij niet gelaten. Om het met de woorden van BDW te zeggen toen hem naar de regeringsvorming werd gevraagd: "Hoe meer van mijn programma er in zit, hoe minder het communautaire belangrijk is."

Wat mij betreft, gaat het niet alleen om welvaart, maar zelfs vooral om behoud van "taal en cultuur". Soms ook benoemd als "onze identiteit".

Vooraleer sommigen dit gaan belachelijk vinden, wil ik verwijzen naar de Schotten, Basken en Catalanen. Ik denk niet dat zij een vorm van onafhankelijkheid nastreven omwille van hun welvaart, dan wel omwille van hun identiteit/cultuur/(taal) ...

.

Anselmo 2 mei 2014 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7123140)
Reken jij jezelf tot de N-VA achterban ?

Neen, ik heb geen enkele binding met deze partij.
Ik volg ze wel met interesse i.v.m. met de Vlaamse Zelfstandigheid en probeer te begrijpen waarom ze zich bij bepaalde thema's op deze of gene wijze opstellen.
Ik geef daarbij mijn mening zonder garantie dat die dan wel de waarheid zou zijn.
Alleen zal men achteraf maar eerst kunnen vaststellen in hoever zijn verwachtingen ingelost worden of dat het weerom op een ontgoocheling uitloopt..

ViveLaBelgique 2 mei 2014 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7123452)
Neen, ik heb geen enkele binding met deze partij.
Ik volg ze wel met interesse i.v.m. met de Vlaamse Zelfstandigheid en probeer te begrijpen waarom ze zich bij bepaalde thema's op deze of gene wijze opstellen.
Ik geef daarbij mijn mening zonder garantie dat die dan wel de waarheid zou zijn.
Alleen zal men achteraf maar eerst kunnen vaststellen in hoever zijn verwachtingen ingelost worden of dat het weerom op een ontgoocheling uitloopt..

In dat geval kan ik jouw analyse bijtreden dat N-VA haar achterban aan het lijntje houdt door te laten uitschijnen dat zij hun confederalisme slechts 1 legislatuur opzij zouden schuiven.

Ik dacht dat jij behoorde tot de N-VA achterban die Bart Maddens vergelijkt met kikkers. Degenen die nog geloven dat N-VA ooit nog volledig zou gaan voor confederalisme blijven maar dikkop. De rest van de achterban bestaat volgens Maddens enkel nog uit afgekookte kikkers.

jogo 2 mei 2014 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7123395)
Dat niemand jullie twee steunt zou kunnen betekenen dat de weerstand waar jullie het over hebben voor de volle 90% van slechts twee belgicisten komt.

Heel die Bracke-bocht ten behoeve van die twee kwibussen op dit forum ?

Pandareus 3 mei 2014 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7123395)
Jij bent de enige die peterpanda hierin bijtreedt:

90% van de weerstand bij veel mensen (zoals ik) ligt in het communautaire, zeg maar dat confederale gezwam.



Dat niemand jullie twee steunt zou kunnen betekenen dat de weerstand waar jullie het over hebben voor de volle 90% van slechts twee belgicisten komt.

:lol: ik vroeg me ook af wat je bedoelde...
Dus jij gaat een algemene opmerking even checken op zijn waarschijnlijkheid door de reacties te tellen op een forum waar in dit draadje wellicht geen twintig mensen actief zijn...

Tegen zulke sterke bewijsvoering kan ik niet op, ik geef me gewonnen ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be