Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Warhoofdige Wapenfreaks. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241277)

Dadeemelee 21 november 2017 08:52

Warhoofdige Wapenfreaks.
 
Nieuwe wapenwet zou laders voor zware wapens zoals kalasjnikovs vergunningsplichtig maken. In mijn ogen een perfekt voorstel.

Maar dat is buiten de wapenfreaks gerekend (die zijn blijkbaar even erg als in de USA). Omwille van allerlei warrige redenen (ze zouden kunnen vergeten een aanvraag in te dienen, het is te duur,...) zijn zij ertegen.

Gewoon verbieden die wapens zou beter zijn.

https://www.demorgen.be/plus/-dit-tr...1511224803094/

Skobelev 21 november 2017 10:36

Och ventje... :roll: 't Is niet van diegenen die met alle vergunningen, toelatingen en blanco strafregister in orde zijn dat men moet schrik hebben...

Kalasjnikovs die in een park te vinden zijn zouden u beter zorgen baren.

Tavek 21 november 2017 10:39

Ik snap het probleem niet echt.

Enkel als je een geldige vergunning hebt voor het bijhorende wapen mag je dus een lader kopen.

Dat is toch...de normaalste zaak ter wereld?

Pandareus 21 november 2017 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8578079)
Och ventje... :roll: 't Is niet van diegenen die met alle vergunningen, toelatingen en blanco strafregister in orde zijn dat men moet schrik hebben...

Kalasjnikovs die in een park te vinden zijn zouden u beter zorgen baren.

Dat is juist. Maar wat is er dan fout aan die wet ? Vergunninghouders moeten daar toch geen enkele schrik voor hebben ?

Skobelev 21 november 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8578089)
Dat is juist. Maar wat is er dan fout aan die wet ? Vergunninghouders moeten daar toch geen enkele schrik voor hebben ?

Dat uw wet haar doel voorbij schiet en geen enkele invloed zal hebben op de illegale wapenhandel. Dat is er fout aan.

Dadeemelee 21 november 2017 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8578091)
Dat uw wet haar doel voorbij schiet en geen enkele invloed zal hebben op de illegale wapenhandel. Dat is er fout aan.

Dat is zo een van die domme excuses. Dan kan je evengoed zeggen dat snelheidsbeperkingen geen nut hebben want de hardrijders rijden toch te hard.

Wat is eigenlijk het probleem met aan te geven welke laders je hebt?

Pandareus 21 november 2017 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8578091)
Dat uw wet haar doel voorbij schiet en geen enkele invloed zal hebben op de illegale wapenhandel. Dat is er fout aan.

Ik zeg niet dat die wet veel gaat veranderen, maar in elk geval is het een goede zaak dat iemand zonder vergunning geen laders meer kan kopen.
Voor vergunningshouders zoals jij is er geen enkel nadeel. Er is enkel een extra moeilijkheid voor misdadigers om aan dat materiaal te geraken.
Lijkt me dus niet slecht te zijn.

Het probleem van niet vergunde wapens kun je niet met wetten oplossen, enkel politioneel. Het is nu reeds strafbaar.

Dadeemelee 21 november 2017 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8578117)
Ik zeg niet dat die wet veel gaat veranderen, maar in elk geval is het een goede zaak dat iemand zonder vergunning geen laders meer kan kopen.
Voor vergunningshouders zoals jij is er geen enkel nadeel. Er is enkel een extra moeilijkheid voor misdadigers om aan dat materiaal te geraken.
Lijkt me dus niet slecht te zijn.

Het probleem van niet vergunde wapens kun je niet met wetten oplossen, enkel politioneel. Het is nu reeds strafbaar.

En nu worden niet vergunde laders ook strafbaar en dat is maar goed ook.

Dadeemelee 21 november 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8578117)
Ik zeg niet dat die wet veel gaat veranderen, maar in elk geval is het een goede zaak dat iemand zonder vergunning geen laders meer kan kopen.
Voor vergunningshouders zoals jij is er geen enkel nadeel. Er is enkel een extra moeilijkheid voor misdadigers om aan dat materiaal te geraken.
Lijkt me dus niet slecht te zijn.

Het probleem van niet vergunde wapens kun je niet met wetten oplossen, enkel politioneel. Het is nu reeds strafbaar.

En nu worden niet vergunde laders ook strafbaar en dat is maar goed ook.

Skobelev 21 november 2017 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8578117)
Ik zeg niet dat die wet veel gaat veranderen, maar in elk geval is het een goede zaak dat iemand zonder vergunning geen laders meer kan kopen.
Voor vergunningshouders zoals jij is er geen enkel nadeel. Er is enkel een extra moeilijkheid voor misdadigers om aan dat materiaal te geraken.
Lijkt me dus niet slecht te zijn.

Het probleem van niet vergunde wapens kun je niet met wetten oplossen, enkel politioneel. Het is nu reeds strafbaar.

Zou de misdadiger in de reguliere wapenhandel zijn laders gaan kopen? Het zou me verbazen.

Anna List 21 november 2017 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8578004)
Nieuwe wapenwet zou laders voor zware wapens zoals kalasjnikovs vergunningsplichtig maken. In mijn ogen een perfekt voorstel.

Maar dat is buiten de wapenfreaks gerekend (die zijn blijkbaar even erg als in de USA). Omwille van allerlei warrige redenen (ze zouden kunnen vergeten een aanvraag in te dienen, het is te duur,...) zijn zij ertegen.

Gewoon verbieden die wapens zou beter zijn.

https://www.demorgen.be/plus/-dit-tr...1511224803094/

zulke wetten dwingen de liefhebbers in de illegaliteit, de staat verliest zo de controle op die handel en die handel gaat volledig onder de radar, komt in handen van mafia, met alle bijhorende criminaliteit die dit meebrengt.

ttz dat is toch altijd het riedeltje dat ik hoor wanneer het over canabis gaat.

Skobelev 21 november 2017 11:53

Met alle wetten die de laatste jaren op hysterische wijze zijn doorgedraaid zijn er nog nooit zoveel geoefende wapenbezitters geweest dan vandaag. Bezitters die er ook kunnen mee omgaan en waar het wapen niet boven op een kast lag stof te vergaren.
Van ongeveer 100 leden (waaronder 3 vrouwen, de madam van ex minister Verwilghen en en haar vriendin, en die van ons) in het jaar 2000, naar 1500 leden waaronder 200 vrouwen op vandaag. Wat hebben uw wetten dan uitgehaald? Ok, het is nu geweten wie een wapen heeft en ze weten dat ze er ook mee kunnen omgaan en gebruiken.
Maar wat criminelen hebben weten ze van geen kanten.

Dadeemelee 21 november 2017 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8578132)
zulke wetten dwingen de liefhebbers in de illegaliteit, de staat verliest zo de controle op die handel en die handel gaat volledig onder de radar, komt in handen van mafia, met alle bijhorende criminaliteit die dit meebrengt.

ttz dat is toch altijd het riedeltje dat ik hoor wanneer het over canabis gaat.

'Liefhebbers' van wapens? Ben je serieus. Ik heb ook cowboy en indiaantje gespeeld. Als ge graag met wapens speelt ga dan in het leger.

Bobke 21 november 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8578081)
Ik snap het probleem niet echt.

Enkel als je een geldige vergunning hebt voor het bijhorende wapen mag je dus een lader kopen.

Dat is toch...de normaalste zaak ter wereld?

Dat is het nu juist.
Laders zijn nu nog niet vergunningsplichtig.

Anna List 21 november 2017 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8578139)
'Liefhebbers' van wapens? Ben je serieus. Ik heb ook cowboy en indiaantje gespeeld. Als ge graag met wapens speelt ga dan in het leger.

liefhebbers van drugs? ben je serieus? ik heb ook genoeg geexperimenteerd. Als ge graag met drugs speelt, wordt dan doktoor of apotheker hé ...

Dadeemelee 21 november 2017 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8578149)
liefhebbers van drugs? ben je serieus? ik heb ook genoeg geexperimenteerd. Als ge graag met drugs speelt, wordt dan doktoor of apotheker hé ...

Waar heb ik iets over drugs gezegd? 8O8O8O

Zipper 21 november 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8578139)
Liefhebbers van wapens? Ben je serieus. Ik heb ook cowboy en indiaantje gespeeld. Als ge graag met wapens speelt ga dan in het leger.

En, wat is daar mis mee, buiten het feit dat gij het "foei" vindt ???

Dadeemelee 21 november 2017 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8578156)
En, wat is daar mis mee, buiten het feit dat gij het "foei" vindt ???

Ik heb er niks tegen dat men (onklaar gemaakte) wapens of replica's verzameld. Ermee gaan schieten is haantjesgedrag.

Zipper 21 november 2017 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8578161)
Ik heb er niks tegen dat men (onklaar gemaakte) wapens of replica's verzameld. Ermee gaan schieten is haantjesgedrag.

is zelfs een olympische discipline.

Hantjesgedrag :roll::roll:

Xenophon 21 november 2017 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8578091)
Dat uw wet haar doel voorbij schiet en geen enkele invloed zal hebben op de illegale wapenhandel. Dat is er fout aan.

Tja, de meeste mensen begrijpen niet eens dat het de modale burger is die ontwapend wordt door de staat.

Het is nooit de bedoeling geweest om de boeven te raken, politici zijn niet achterlijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be