Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brussel-Halle-Vilvoorde (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=100)
-   -   De Koning zegt! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33914)

maarte 11 mei 2005 12:40

De Koning zegt!
 
De koning: de koning zegt dat er geen splitsing mag komen want dat dit niet opportuun is. Gaat de koning hier niet ver heel ver buiten zijn bevoegdhedeh, het was al langer bekend achter de coulissen dat den albert een blauw hart had maar dat hij nu regel recht in de clinch gaat met de rest van de vlaamse partijen gaat toch ver over de schreef. En onderschat de populariteit van de koning niet.

Supe®Staaf 11 mei 2005 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
De koning: de koning zegt dat er geen splitsing mag komen want dat dit niet opportuun is. Gaat de koning hier niet ver heel ver buiten zijn bevoegdhedeh, het was al langer bekend achter de coulissen dat den albert een blauw hart had maar dat hij nu regel recht in de clinch gaat met de rest van de vlaamse partijen gaat toch ver over de schreef. En onderschat de populariteit van de koning niet.

Vanwaar komt die info?

Strop 11 mei 2005 12:42

@Maarte

heb je ergens een referentie naar die uitspraak. Niet dat ik je niet geloof, maar hier op t werk heb ik niet altijd evenveel tijd om zelf uitspraken op te zoeken.

Wat je zegt is in ieder geval wel correct

muys 11 mei 2005 12:43

vrtnieuws.net

Herr Flick 11 mei 2005 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
De koning: de koning zegt dat er geen splitsing mag komen want dat dit niet opportuun is. Gaat de koning hier niet ver heel ver buiten zijn bevoegdhedeh, het was al langer bekend achter de coulissen dat den albert een blauw hart had maar dat hij nu regel recht in de clinch gaat met de rest van de vlaamse partijen gaat toch ver over de schreef. En onderschat de populariteit van de koning niet.


De koning moet inderdaad zijn bakkes houden, hij heeft niks te zeggen, hij mag alleen braaf zwijgen en zijn dotatie opzwelgen.

maarte 11 mei 2005 12:44

Daarjuist in het nieuws, een brief/verklaring ondertekend door de koning en verhofstadt

maarte 11 mei 2005 12:46

Ook in het nieuws noemt de burgemeester van lennik (vld) zijn partijleiders onbetrouwbaar.

Herr Flick 11 mei 2005 12:47

Als ze denken dat het hiermee over gaat zijn, dat ze dan maar rap iets anders denken, ...

Firestone 11 mei 2005 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
De koning: de koning zegt dat er geen splitsing mag komen want dat dit niet opportuun is. Gaat de koning hier niet ver heel ver buiten zijn bevoegdhedeh, het was al langer bekend achter de coulissen dat den albert een blauw hart had maar dat hij nu regel recht in de clinch gaat met de rest van de vlaamse partijen gaat toch ver over de schreef. En onderschat de populariteit van de koning niet.

Liefst correct citeren, hé.

Citaat:

"Politieke crisis is nu niet opportuun"

In de huidige omstandigheden is het niet opportuun om een politieke crisis uit te lokken. Dat hebben premier Guy Verhofstadt en koning Albert gezegd.

Verhofstadt bracht in het paleis verslag uit over de toestand in de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde.

"Een politieke crisis zou ernstige schade kunnen toebrengen aan het economisch en sociaal welzijn van de burgers", klinkt het.

Dinsdagavond zijn de onderhandelingen over B-H-V afgesprongen nadat Spirit de onderhandelingstafel verlaten had. Zij zagen de voorstellen niet zitten.

VRTNIEUWS.NET

Xenon 11 mei 2005 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Ook in het nieuws noemt de burgemeester van Lennik (vld) zijn partijleiders onbetrouwbaar.


daiwa 11 mei 2005 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Ook in het nieuws noemt de burgemeester van Gooik (vld) zijn partijleiders onbetrouwbaar.

Volledig juist, ik heb dat ook gehoord en ze hebben zelfs die door de koning ondertekende verklaring laten zien.

Koning neutraal??? vergeet het!!!!!!!!

Kiest onomwonden de Waalse kant. 8O

Geertje 11 mei 2005 12:50

Hier laat de koning alweer zijn minachting dalen over de Vlamingen : "wat denk die boerkes uit de Vlaandren wel, tis de franstaligen die enkel mogen spreek, de Vlamink moet zwijg en betalen."

maarte 11 mei 2005 12:50

is hij van lennik, ik dacht gooik

Strop 11 mei 2005 12:51

Hoe kan een dergelijke politieke crisis een weerslag hebben op mijn economisch welzijn?
Gaat mijn baas mijn loon verlagen of zo? Of zal de olieprijs weer de hoogte inschieten of andere prijsstijgingen van consumptie goederen ???

maarte 11 mei 2005 12:52

Willy dewaele burgemeester van Lennik, sorry mijn fout

Hans1 11 mei 2005 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
De koning moet inderdaad zijn bakkes houden, hij heeft niks te zeggen, hij mag alleen braaf zwijgen en zijn dotatie opzwelgen.

Vrijheid van meningsuiting, weet u wel.;-)

Hans1 11 mei 2005 12:53

Waar wacht Willy op om de rang van de nazi's te vervoegen?:-D

maarte 11 mei 2005 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Liefst correct citeren, hé.

wat is er dan fout geciteerd

Horus 11 mei 2005 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
het was al langer bekend achter de coulissen dat den albert een blauw hart had

De koning een blauw hart..............?????????????
Nochtans wordt hem dikwijls verweten dat hij zo rood is als een tomaat.

Horus 11 mei 2005 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Hoe kan een dergelijke politieke crisis een weerslag hebben op mijn economisch welzijn?
Gaat mijn baas mijn loon verlagen of zo? Of zal de olieprijs weer de hoogte inschieten of andere prijsstijgingen van consumptie goederen ???

Neen, potentiële buitenlandse investeerder zijn echt niet geneigd om nog één cent in een land te steken als dat land niet eens in staat is om een arrest van het arbitragehof uit te voeren.
België is zich op dit moment aan het belachelijk maken voor het buitenland.
Dat de corruptie vrij hoog is hier, is al algemeen geweten.
Nu ook nog eens de beelden van de vechtende ministers rond gaan, is het niet opportuun om in zo een land investeringen te doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be