Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Genoeg is genoeg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126067)

Heel-Nederlander 10 juli 2009 22:00

Genoeg is genoeg
 
Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!

system 10 juli 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4223534)
Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!

Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.

Heel-Nederlander 11 juli 2009 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4223553)
Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.

Nee inderdaad. Ik ben vaak genoeg in Vlaanderen geweest en wij kunnen zeker iets van jullie leren, en andersom. Ik begin alleen genoeg te krijgen van die zinlonze, niet onderbouwde "kletspraat" van sommige van ons op het forum

Zoals:

"Vlamingen zijn dom want het zijn Belgen"

Of:

"Hollanders zijn arrogant omdat ze in NEDERLAND wonen"

JP Coen 11 juli 2009 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4223553)
Laat iedereen in zijn mening. Edoch, soms mag er wel eens 'gesteggeld' worden. Wij in het Zuiden zijn zo. Dat maakt het leven wat bruisender. U moet ook niet alles letterllijk opvatten. Dat zou wel wat naïef zijn.

Als Hollanderhaat een passie is in Belgie ,hoeft dat nog niet door Nederlanders gewaarderd te worden.

Burkide 11 juli 2009 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4223928)
"Vlamingen zijn dom want het zijn Belgen"

Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.

JP Coen 11 juli 2009 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4224093)
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.

Dat is inderdaad zo.
Als ze slim waren dan waren ze nu geen Belgen geweest.

1207 11 juli 2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4224093)
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.

belgen zijn dom, hollanders arrogant en gierig. leve de cliché's :)

elberto 12 juli 2009 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4224093)
Ik ben het er niet helemaal eens met die uitspraak, maar je moet toegeven dat er een zekere logica achter schuilt.

Het is gewoon waar.

Ernst Niessen 12 juli 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 4223534)
Beste mede-forumgebruikers,

Ik lees verschillende topics hier sinds vandaag. En wat me - vreemd genoeg - opvalt is dat Nederlanders en Vlamingen die allebei van Belziek afwillen elkaar nog steeds zwart maken. Vreemd? Jazeker, want het verzwakt ons.
Doel van dit topic: bedenk nou eens dingen die we gemeen hebben, onze gemeenschappelijke geschiedenis, debateer eerlijk en open en zonder haat over de toekomst van België.

Liever geen reactie van:
* arrogante "Ollanders/Hollanders" die vinden dat België een stronthoop is
* Francofielen
* mensen die slechts kunnen denken in termen van "slecht" en "slechter" over Nederland of Vlaanderen

Dank u wel!

Mijn medestanders en ik voeren nu al wekenlang discussies, vooral met onze verklaarde opponenten, over een mogelijke hereniging van Nederland en Vlaanderen. Alle verbitterde clichés heb ik inmiddels gelezen. Ik laat mij daardoor niet van de wijs brengen. Ik heb zelfs de indruk dat sommigen de boodschap beginnen te begrijpen en hun toon beginnen te matigen, omdat het blijven hangen in oude stereotiepe beelden onze strategische belangen op den duur schaadt. Wij hebben in het begin van de eenentwintigste eeuw wel wat anders aan ons hoofd dan belgenmoppen of Hollanderhaat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be