Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   De BUB is er voor 10 miljoen Belgen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16651)

Patriot! 18 juni 2004 14:10




:belgievl:

Extreemrechts heeft de regionale en Europese verkiezingen gewonnen van 13 juni 2004. De traditionele partijen leden een nederlaag. De Belgische Unie was een geldig centrum-alternatief, maar mocht door de schuld van de audio-visuele media niet gekend zijn, hoewel de partij op vele plaatsen geldige lijsten had ingediend. Echt democratisch kan men de voorbije verkiezingen dus niet noemen. Buiten extreemrechts kende de kiezer immers geen uitweg.

De Vlaams-nationalisten voelen zich de winnaars en klagen zoals nooit tevoren over verschillen tussen Noord- en Zuid-België. Wanneer klagen ze eigenlijk niet? Daarbij vergeten ze dat ze die verschillen zelf gewild hebben door hun splitsingspolitiek. Wie een aparte politiek wil, moet er dan ook de gevolgen van dragen. Nu komen jammeren dat de Noord-Belgen meer verkeersboetes betalen dan de Zuid-Belgen en dat er daardoor een geldstroom is van noord naar zuid, is gewoon pleiten voor het herstel van het unitaire
België met één en dezelfde politiek voor alle 10 miljoen Belgen. Liefst met minder boetes.

Geldstromen zijn er bovendien overal, in alle landen van de wereld, soms proportioneel nog veel groter dan in België, zoals in Duitsland en Italië. Geldstromen zijn een gevolg van solidariteit tussen mensen. Gelukkig stopt die in België niet aan een taalgrens, een etnische grens of een inkomensgrens. Anders komen we terecht in een egoïstische maatschappij waar alleen het eigenbelang telt. België mag deze weg niet opgaan, maar moet resoluut zijn nationale eenheid herstellen en kiezen voor Europa.

De Waals-nationalisten, met Van Cauwenberghe op kop, willen met de Waalse vlag zwaaien tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in België om de Vlaamse vlaggen te overstemmen. Zou het niet veel beter zijn zich normaal te gedragen en gewoon naar de koers te kijken zonder haar te misbruiken voor politieke motieven? En als er met een vlag moet gezwaaid worden, is er nog altijd de Belgische of de Europese. In de kleuterklas leren kinderen samen spelen ongeacht hun verschillen. Daarna neemt blijkbaar de domheid bij sommigen weer de overhand.

Als enig democratisch centrum-alternatief wil de Belgische Unie de Belgen nieuwe hoop geven. Wij zijn er voor alle inwoners van dit mooie en kleine land dat een veel betere toekomst verdient.


Hans VAN DE CAUTER
Nationaal voorzitter B.U.B.




www.b-u-b.be

Tantist 18 juni 2004 14:12

Eigenlijk heeft die Hans v/d Cauter nog iets weg van Koen De Bauw, alleen die broek bij die schoenen, en dan dat T-shirt... :lol:

Antoon 18 juni 2004 14:13

Het is eigenlijk wel een grappige tekst.

:lol: :lol: :lol:

TomB 18 juni 2004 14:15

Tot dusver de inhoudelijke reactie van Tantist. :wink:

Antoon 18 juni 2004 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Tot dusver de inhoudelijke reactie van Tantist. :wink:

Ik betwijfel jouw beoordelingfaculteit niet hoor, maar je moet mij eens uitleggen hoe je inhoudelijk kunt reageren op zo'n lege tekst. Die BUB-reactie is nog dommer en lachwekkender dan de reactie van aboe jahja.

Tantist 18 juni 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Tot dusver de inhoudelijke reactie van Tantist. :wink:

Oh, was er inhoud in het oorspronkelijke bericht. Zeg eens TomB, wat is die inhoud? Jij als BUB supporter moet dat toch weten? :lol:

Spolpoel 18 juni 2004 14:23

De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.

Knuppel 18 juni 2004 14:23

Citaat:

Zou het niet veel beter zijn zich normaal te gedragen en gewoon naar de koers te kijken zonder haar te misbruiken voor politieke motieven?
Geen misbruik! :evil:

Citaat:

En als er met een vlag moet gezwaaid worden, is er nog altijd de Belgische of de Europese.
Geen politieke motieven, hé! :lol:

Dinosaurus 18 juni 2004 14:26

Citaat:

Extreemrechts heeft de regionale en Europese verkiezingen gewonnen van 13 juni 2004. De traditionele partijen leden een nederlaag. De Belgische Unie was een geldig centrum-alternatief, maar mocht door de schuld van de audio-visuele media niet gekend zijn, hoewel de partij op vele plaatsen geldige lijsten had ingediend. Echt democratisch kan men de voorbije verkiezingen dus niet noemen. Buiten extreemrechts kende de kiezer immers geen uitweg.
Alsof het Blok door de media zo erg gesteund werd... :roll:
Citaat:

De Vlaams-nationalisten voelen zich de winnaars en klagen zoals nooit tevoren over verschillen tussen Noord- en Zuid-België. Wanneer klagen ze eigenlijk niet? Daarbij vergeten ze dat ze die verschillen zelf gewild hebben door hun splitsingspolitiek. Wie een aparte politiek wil, moet er dan ook de gevolgen van dragen. Nu komen jammeren dat de Noord-Belgen meer verkeersboetes betalen dan de Zuid-Belgen en dat er daardoor een geldstroom is van noord naar zuid, is gewoon pleiten voor het herstel van het unitaire
België
met één en dezelfde politiek voor alle 10 miljoen Belgen. Liefst met minder boetes.
1. zijn de winnaars...
:lol:
2. Niet voor een unitair België, want we weten al dat dat niet werkt. Enkel nog één stapje verder zetten in de staatshervorming... :wink:


Citaat:

Als enig democratisch centrum-alternatief wil de Belgische Unie de Belgen nieuwe hoop geven. Wij zijn er voor alle inwoners van dit mooie en kleine land dat een veel betere toekomst verdient.
Ok, nu nog iemand vinden die het met jullie eens is...


Jouw tekst doet me denken dat je wat verbitterd bent... of is het verzuurd..? :mrgreen:

Patriot! 18 juni 2004 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.


Als dit geen racisme is, wat is het dan wel?

Antoon 18 juni 2004 14:30

Even de titel aanvullen:

De BUB is er voor 10 miljoen Belgen! ... maar er zijn slechts 14 duizend Belgen voor de BUB. :D

Dinosaurus 18 juni 2004 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.


Als dit geen racisme is, wat is het dan wel?

FIERHEID?

Patriot! 18 juni 2004 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Even de titel aanvullen:

De BUB is er voor 10 miljoen Belgen! ... maar er zijn slechts 14 duizend Belgen voor de BUB. :D

Dan kan de N-VA er ook niet zijn voor 6 miljoen Vlamingen.

Patriot! 18 juni 2004 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!


Als dit geen racisme is, wat is het dan wel?

FIERHEID?


Ah, fier zijn dat je Vlaming bent betekent, en ik citeer: "niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo."

Dinosaurus 18 juni 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Even de titel aanvullen:

De BUB is er voor 10 miljoen Belgen! ... maar er zijn slechts 14 duizend Belgen voor de BUB. :D

Dan kan de N-VA er ook niet zijn voor 6 miljoen Vlamingen.

Er is wel één partij die er is voor 6 miljoen Vlamingen en er zijn (nu reeds) 1 miljoen Vlamingen voor die partij...
Wie doet beter?

Knuppel 18 juni 2004 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.


Als dit geen racisme is, wat is het dan wel?

Leg eens uit wat hier racisitisch aan is, Patje.
Dat een Vlaming Vlaams wil zijn en geen Waal? Dat een Vlaming Vlaming wil zijn en geen Belg?

Kijk liever eens naar jouw voorzitter. Die zegt duidelijk dat hij enkel Brusselaar, Brabander en Belg is. In geen geval een Vlaming want op dat 'volk' kijkt hij maar misprijzend neer.

Maar dat is geen racisme, zeker?

Jongens, wat zijn jullie toch doorzichtig. :P

Tantist 18 juni 2004 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Tot dusver de inhoudelijke reactie van Tantist. :wink:

Oh, was er inhoud in het oorspronkelijke bericht. Zeg eens TomB, wat is die inhoud? Jij als BUB supporter moet dat toch weten? :lol:

Dan zegt ie niets meer he?

Trajanus 18 juni 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Extreemrechts heeft de regionale en Europese verkiezingen gewonnen van 13 juni 2004. De traditionele partijen leden een nederlaag. De Belgische Unie was een geldig centrum-alternatief, maar mocht door de schuld van de audio-visuele media niet gekend zijn, hoewel de partij op vele plaatsen geldige lijsten had ingediend. Echt democratisch kan men de voorbije verkiezingen dus niet noemen. Buiten extreemrechts kende de kiezer immers geen uitweg.

De Vlaams-nationalisten voelen zich de winnaars en klagen zoals nooit tevoren over verschillen tussen Noord- en Zuid-België. Wanneer klagen ze eigenlijk niet? Daarbij vergeten ze dat ze die verschillen zelf gewild hebben door hun splitsingspolitiek. Wie een aparte politiek wil, moet er dan ook de gevolgen van dragen. Nu komen jammeren dat de Noord-Belgen meer verkeersboetes betalen dan de Zuid-Belgen en dat er daardoor een geldstroom is van noord naar zuid, is gewoon pleiten voor het herstel van het unitaire
België met één en dezelfde politiek voor alle 10 miljoen Belgen. Liefst met minder boetes.

Geldstromen zijn er bovendien overal, in alle landen van de wereld, soms proportioneel nog veel groter dan in België, zoals in Duitsland en Italië. Geldstromen zijn een gevolg van solidariteit tussen mensen. Gelukkig stopt die in België niet aan een taalgrens, een etnische grens of een inkomensgrens. Anders komen we terecht in een egoïstische maatschappij waar alleen het eigenbelang telt. België mag deze weg niet opgaan, maar moet resoluut zijn nationale eenheid herstellen en kiezen voor Europa.

De Waals-nationalisten, met Van Cauwenberghe op kop, willen met de Waalse vlag zwaaien tijdens de doortocht van de Ronde van Frankrijk in België om de Vlaamse vlaggen te overstemmen. Zou het niet veel beter zijn zich normaal te gedragen en gewoon naar de koers te kijken zonder haar te misbruiken voor politieke motieven? En als er met een vlag moet gezwaaid worden, is er nog altijd de Belgische of de Europese. In de kleuterklas leren kinderen samen spelen ongeacht hun verschillen. Daarna neemt blijkbaar de domheid bij sommigen weer de overhand.

Als enig democratisch centrum-alternatief wil de Belgische Unie de Belgen nieuwe hoop geven. Wij zijn er voor alle inwoners van dit mooie en kleine land dat een veel betere toekomst verdient.


Hans VAN DE CAUTER
Nationaal voorzitter B.U.B.

Vanaf heden: geen Vlamingen en Walen meer maar Noordbelgen en zuidbelgen, how low can you go? Wat een kinderachtige tekst die zomaar even heel de geschiedenis van dit land ontkent of misbruikt naar eigen goeddunken...
Mr. De Cauter vergeet ook eventjes er bij te zeggen dat de Lega Nord zich met het Noorden van Italië wenst af te splitsen van de rest van het land net omwille van die transfers en de bemoeizucht van Rome met het rijkere en cultureel verschillende Noorden en dat er serieuze stemmen opgaan in Duitsland om de solidariteitsoverdracht eens serieus te evalueren, wegens: niks uitgehaald!
Deze tekst is precies geschreven door iemand die de laatste 20 jaar in coma heeft gelegen. :mrgreen:

Spolpoel 18 juni 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De BUB is er voor 10 miljoen Belgen...

Welke 10 miljoen Belgen?

Ik ben Vlaming en reken mezelf als deel uitmakend van de Vlaamse bevolkingsgroep (6 mio). Mijn land is Vlaanderen.
'Belg' klinkt als een vernedering in m'n oren. Ik wil absoluut niet over dezelfde kam geschoren worden met de bevolkingsgroep uit l'Etat PS van Di Rupo.


Als dit geen racisme is, wat is het dan wel?

Fierheid over m'n VLAAMSE identiteit.

Ga ja nu insinueren dat les Wallons van een ander ras zijn? :mrgreen:

Van andere tijden ja : soms zou je wel denken dat sommigen het neaderthalertijdperk juist ontgroeid zijn of anderen zich nog in het tijdperk van de industriële revolutie bevinden ...

Knuppel 18 juni 2004 14:40

By the way.

Tel van die 10 miljoen Belgen alvast 1 miljoen Vlamingen en hun familie af.

Zij zijn jouw BUBkliek immers liever kwijt dan rijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be