Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Vanrompuy gooit handdoek in de ring! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95335)

vrijevlaming 24 september 2007 16:05

Vanrompuy gooit handdoek in de ring!
 
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24092007_049

tja, wat valt er nog te doen voor de man. Alles zit muurvast.

Volgende stap: een franstalige verkenner. Waarschijnlijk met zelfde resultaat. Pas dan is de crisis compleet, dan wordt het pas écht interessant.

baseballpolitieker 24 september 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953555)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24092007_049

tja, wat valt er nog te doen voor de man. Alles zit muurvast.

Volgende stap: een franstalige verkenner. Waarschijnlijk met zelfde resultaat. Pas dan is de crisis compleet, dan wordt het pas écht interessant.

Dit duurt nu al maanden, in mijn gedachten zijn de verkiezingen nog gisteren...:oops:

den ambetantsten 24 september 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953555)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24092007_049

tja, wat valt er nog te doen voor de man. Alles zit muurvast.

Volgende stap: een franstalige verkenner. Waarschijnlijk met zelfde resultaat. Pas dan is de crisis compleet, dan wordt het pas écht interessant.

CD&V had zich dit verkennerschap sowieso al niet op de hals mogen halen. Waarschijnlijk hebben persoonlijke ego's de doorslag gegeven bij het (destijds) alsnog aanvaarden. Benieuwd welk konijn men nu uit de communautaire hoed zal halen...

liberalist_NL 24 september 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953555)
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24092007_049

tja, wat valt er nog te doen voor de man. Alles zit muurvast.

Volgende stap: een franstalige verkenner. Waarschijnlijk met zelfde resultaat. Pas dan is de crisis compleet, dan wordt het pas écht interessant.

Als op mijn verjaardag België barst, dat zou leuk zijn. :-D

Trouwens, kunnen er ook nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, als het echt niet lukt? :|

ZERO 24 september 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2953600)
Trouwens, kunnen er ook nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, als het echt niet lukt? :|

Ja(vergeet de ongrondwettelijkheid ivm BHV maar, het nieuw-verkozen parlement kan immers de uitslag achteraf toch geldig verklaren).

De vraag is natuurlijk of men nieuwe verkiezingen wil organiseren, want CD&V/N-VA hebben zich nog altijd niet verbrand, dus bestaat de kans dat ze nog zullen groeien. En dat zou de toestand nog verder blokkeren.

Ovidius 24 september 2007 16:42

Hij zal wel zorgen dat zijn 'verslag' voor woensdag bij den Albert ligt.

Alle ogen zijn nu gericht op bommenwerper Pieter De Crem.

the outlaw torn 24 september 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2953600)
Als op mijn verjaardag België barst, dat zou leuk zijn. :-D

Trouwens, kunnen er ook nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, als het echt niet lukt? :|

in principe wel, eens BHV gesplitst is, want zolang dat niet gebeurd is kunnen er geen geldige verkiezingen uitgeschreven worden, met als gevolg dat een eventuel verkiezing zonder voorafgaande splitsing ongeldig en dus nutteloos is.

dus als men verkiezingen wil omdat

the outlaw torn 24 september 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2953600)
Als op mijn verjaardag België barst, dat zou leuk zijn. :-D

Trouwens, kunnen er ook nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, als het echt niet lukt? :|

in principe wel, eens BHV gesplitst is, want zolang dat niet gebeurd is kunnen er geen geldige verkiezingen uitgeschreven worden, met als gevolg dat een eventuel verkiezing zonder voorafgaande splitsing ongeldig en dus nutteloos is.

dus als men verkiezingen wil omdat men het niet eens geraakt over BHV, is men eraan voor de moeite ...............

Cyrano 24 september 2007 17:05

Kan er iemand de CD&V duidelijk maken dat er voor hen een historische kans voor het grijpen licht.

Eerste president van Vlaanderen, 20 jaar de grootste partij van Vlaanderen en in de regering, links en liberaal versplinterd in verwaterden en hard-liners, NVA opgeslorpt in de partij, groen terug in de natuur , einde nationalistisch discour (oef), ...

Ik zou zeggen : nu doen !! kassa-kassa.

Door verder te modderen worden hen alle kaarten uit de handen gespeeld.

vrijevlaming 24 september 2007 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2953680)
Kan er iemand de CD&V duidelijk maken dat er voor hen een historische kans voor het grijpen licht.

Eerste president van Vlaanderen, 20 jaar de grootste partij van Vlaanderen en in de regering, links en liberaal versplinterd in verwaterden en hard-liners, NVA opgeslorpt in de partij, groen terug in de natuur , einde nationalistisch discour (oef), ...

Ik zou zeggen : nu doen !! kassa-kassa.

Door verder te modderen worden hen alle kaarten uit de handen gespeeld.

de historische kans blijft bestaan zolang ze bij hun standpunt blijven! Wat uitstel van executie voor België verandert niets aan de uitkomst. Ik hoop uiteraard met u, maar moest ik cd&v strateeg zijn zou ik de boel nog iets meer op de spits laten lopen vooraleer er zo'n drastische beslissing genomen moet worden.

Maar voor mijn part doen ze het liever vandaag dan morgen hoor ;)

Eddy B 24 september 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2953680)
Kan er iemand de CD&V duidelijk maken dat er voor hen een historische kans voor het grijpen licht.

Eerste president van Vlaanderen, 20 jaar de grootste partij van Vlaanderen en in de regering, links en liberaal versplinterd in verwaterden en hard-liners, NVA opgeslorpt in de partij, groen terug in de natuur , einde nationalistisch discour (oef), ...

Ik zou zeggen : nu doen !! kassa-kassa.

Door verder te modderen worden hen alle kaarten uit de handen gespeeld.

Nee hoor, geduld is een schone zaak! Laat de franstaligen maar hun belofte houden (zou eerste keer zijn) en zelf België opblazen als we BHV eenzijdig splitsen!

vrijevlaming 24 september 2007 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2953701)
Nee hoor, geduld is een schone zaak! Laat de franstaligen maar hun belofte houden (zou eerste keer zijn) en zelf België opblazen als we BHV eenzijdig splitsen!

Dat doen de franstaligen helemaal niet als we BHV splitsen. Die mannen schijten achter de schermen op dit moment in hun broek dat het niet meer normaal is. Zo'n standvastigheid hebben ze bijlange nog niet veel gezien.

Feit dat ze serieus bang aan het worden zijn, is de uitspraak van reynders van vandaag. T'is al niet meer van "neen neen neen", het is al eerder "alegow, we willen wel, maar dan moeten wij toch ook een kleinigheidje krijgen hé." Dat kleinigheidje is natuurlijk nog veel te veel, maar het toont wel aan dat ze toch met de billen dichtgeknepen zitten.

kelt 24 september 2007 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2953680)
Kan er iemand de CD&V duidelijk maken dat er voor hen een historische kans voor het grijpen licht.

Eerste president van Vlaanderen, 20 jaar de grootste partij van Vlaanderen en in de regering, links en liberaal versplinterd in verwaterden en hard-liners, NVA opgeslorpt in de partij, groen terug in de natuur , einde nationalistisch discour (oef), ...

Ik zou zeggen : nu doen !! kassa-kassa.

Door verder te modderen worden hen alle kaarten uit de handen gespeeld.

Inderdaad...de taktiek is duidelijk...probeer de Vlaamse partijen uit elkaar te spelen,is het niet met argumenten,dan in tijd.....

Ik onthoud alleen maar dat er Franstalige gebiedsuitbreidingseisen geformuleerd zijn,vergeleken met de "onhandigheden" van yves is dat zo zwaar van kaliber dat het voor mij niet meer hoeft,een federale belgische regering...Niet met die kolonisten ! :x


Bommenwerper "de Crem" kan gemakkelijk neergehaald worden als niet perfect duidelijk gemaakt wordt,aan Vlaamse zijde,dat ook maar enige juridische of wetgevende "spitsvondigheid" om hem te blokkeren zal leiden tot "all out attack" = einde parlement = einde belgie

Eddy B 24 september 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953708)
Dat doen de franstaligen helemaal niet als we BHV splitsen. Die mannen schijten achter de schermen op dit moment in hun broek dat het niet meer normaal is. Zo'n standvastigheid hebben ze bijlange nog niet veel gezien.

Reynders gezien op zijn persconferentie? Die had bijna den bibber! :lol: Zouden bert bibber zijn pillen nog pakken in deze fase? :lol:

Cyrano 24 september 2007 17:37

Welke CD&V-er heeft voldoende guts om de stop uit het bad te trekken ?

Leterme lijkt mij te braaf. Goed als president niet als premier-ijzervreter voor de eerste kwade jaren.

Als Reynders beweert dat het eenzijdig splitsen van BHV een 'atoombom' is, dan heeft De Crem de kans om de pin uit de granaat te trekken. Vijf minuten politieke moed volstaat, Jeroentje.
De beloning is een monument en 3x4 jaar premierschap.

Eddy B 24 september 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2953753)
Welke CD&V-er heeft voldoende guts om de stop uit het bad te trekken ?

Leterme lijkt mij te braaf. Goed als president niet als premier-ijzervreter voor de eerste kwade jaren.

Als Reynders beweert dat het eenzijdig splitsen van BHV een 'atoombom' is, dan heeft De Crem de kans om de pin uit de granaat te trekken. Vijf minuten politieke moed volstaat, Jeroentje.
De beloning is een monument en 3x4 jaar premierschap.

Ze hebben geen mandaat om te splitsen, en hebben dat vandaag nog eens duidelijk gemaakt dat ze geen separatisten zijn. Later zal de geschiedenis dit naar voor brengen als zand in de ogen strooien :lol:

vrijevlaming 24 september 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2953764)
Ze hebben geen mandaat om te splitsen, en hebben dat vandaag nog eens duidelijk gemaakt dat ze geen separatisten zijn. Later zal de geschiedenis dit naar voor brengen als zand in de ogen strooien :lol:

Laat het ons hopen. Alhoewel ik nog altijd niet volledig overtuigd ben van wie de machtstrijd binnen cd&v zal winnen als het er op aan komt: de vlaamse of de belgische kant.

Eddy B 24 september 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953780)
Laat het ons hopen. Alhoewel ik nog altijd niet volledig overtuigd ben van wie de machtstrijd binnen cd&v zal winnen als het er op aan komt: de vlaamse of de belgische kant.

Dat zou duidelijk moeten zijn. Ze hebben hun houding bevestigd gezien in hun congres, EN in de pers, die trouwens BDW als beste onderhandelaar zien!!
Moet er nog zand zijn? :lol:

Cyrano 24 september 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 2953780)
Laat het ons hopen. Alhoewel ik nog altijd niet volledig overtuigd ben van wie de machtstrijd binnen cd&v zal winnen als het er op aan komt: de vlaamse of de belgische kant.

Dat heb ik in een andere post ook reeds gesteld. Het is binnen de CD&V dat de beslissing zal vallen. Vlamingen of Belgen ? Laten we eens de neuzen tellen ?
Is er een CD&V-er in de zaal met informatie ?

evilbu 24 september 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2953588)
Dit duurt nu al maanden, in mijn gedachten zijn de verkiezingen nog gisteren...:oops:

Shit zeg, ik moest volmacht krijgen van een studente in examens, nu is het academiejaar alweer begonnen.:roll: 8O


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be