Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   En als we gewoon het land verlieten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93017)

Jan van den Berghe 5 augustus 2007 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2832960)
Ach ja... Nederlanders mogen lullig doen. Dat stelt men waarschijnlijk nog op prijs ook onder de noemer "ze zijn zo recht voor de raap meneer". :roll:

Dit gaat over uw kinderachtige reactie. Als iemand volgens u kinderachtig doet, negeer het dan of reageer laconiek of scherp.

Derk de Tweede 5 augustus 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 2831912)
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?

Ik ben bereid U voor noppes naar "La Grande Nation" te brengen.

Dimitri 5 augustus 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2832936)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Elke mening is subjectief hè. Er is alleen een verschil tussen er middenin zitten er als buitenstaander naar kijken, zoals je zelf al aangaf.

Het is niet omdat je buitenstaander bent, dat je een objectieve (of juiste) kijk op de zaken hebt.

Jij maakt er wel een sport van om niet te lezen wat ik schrijf. :roll:

Kim 5 augustus 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2832972)
Dit gaat over uw kinderachtige reactie. Als iemand volgens u kinderachtig doet, negeer het dan of reageer laconiek of scherp.

Na een tijdje ga je dat beu worden Jan, maar dan echt beu.

Jan van den Berghe 5 augustus 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2832994)
Na een tijdje ga je dat beu worden Jan, maar dan echt beu.

Ach, zet dat toch eens van je af! Je begint zo stilaan te lijken op een mokkend kind dat zelf in de hoek is gaan staan...

Kim 5 augustus 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2833001)
Ach, zet dat toch eens van je af!

Ik weet het...
Citaat:

Je begint zo stilaan te lijken op een mokkend kind dat zelf in de hoek is gaan staan...
Zeg, zal 't gaan ja... :-P

Maar goed, bij deze zijn er een aantal richting negeerlijst gevlogen (misschien tijdelijk, misschien definitief).

AyneRand 5 augustus 2007 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2832968)
Mooi uitzicht - nu, ook ik heb hier een schitterend zicht op weiland en bossen - is ongetwijfeld waardevol, maar heus niet het enige. Ik vind de socialiteit heel belangrijk, en acht het waardevol dat een dorp nog echt een dorp is: met dus een slager, bakker, kruidenier of klein warenhuisje, een kroeg, enkele verenigingen, dorpsfanfare, enz. Daarom zou ik nooit voor het Franse platteland willen kiezen, omdat er in heel veel streken een leegloop is en Franse dorpen vaak nog alleen echt tot leven komen in de vakantie wanneer vroegere bewoners vanuit de steden weer naar "la province" komen. In Griekenland stelt men trouwens hetzelfde probleem vast. Daar staan in het noorden van Epiros bijvoorbeeld hele dorpen gewoon leeg tijdens het jaar en komen de mensen er weer wonen in de vakanties. Eigenlijk best wel triestig.

Ik denk dat je blik op Frankrijk zowat twintig jaar gedateerd is, twintig jaar geleden was het dorp hier uitgestorven, nu wordt alles weer snel opgekocht en meer en meer door mensen die hier permanent komen wonen, vaak buitenlanders, die in hun land de levenskwaliteit die hier wordt aangeboden niet meer vinden.

Jan van den Berghe 5 augustus 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2833006)
Ik denk dat je blik op Frankrijk zowat twintig jaar gedateerd is, twintig jaar geleden was het dorp hier uitgestorven, nu wordt alles weer snel opgekocht en meer en meer door mensen die hier permanent komen wonen, vaak buitenlanders, die in hun land de levenskwaliteit die hier wordt aangeboden niet meer vinden.

Ja, er komen buitenlanders. De Fransen zelf wonen grotendeels in de steden.

En met die buitenlanders gaat het om vaak rijkere en oudere mensen die na zoveel jaar hard werken en goed verdienen, in staat zijn een oude hoeve in het zonovergoten Frankrijk te kopen. Vaak gaan ze ook een teruggetrokken leven leiden, waarin socialiteit een veel kleinere rol speelt.

AyneRand 5 augustus 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2833011)
Ja, er komen buitenlanders. De Fransen zelf wonen grotendeels in de steden.

En met die buitenlanders gaat het om vaak rijkere en oudere mensen die na zoveel jaar hard werken en goed verdienen, in staat zijn een oude hoeve in het zonovergoten Frankrijk te kopen. Vaak gaan ze ook een teruggetrokken leven leiden, waarin socialiteit een veel kleinere rol speelt.

Sommigen wel, wat trouwens hun recht is, de meeste niet.

Jan van den Berghe 5 augustus 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2833016)
Sommigen wel, wat trouwens hun recht is, de meeste niet.

Dat kan best, maar tot op heden zie ik geen enkele meerwaarde in het wonen op het Franse platteland. En dit om, zoals ik al eerder uitlegde, om een heleboel redenen.

AyneRand 5 augustus 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2833022)
Dat kan best, maar tot op heden zie ik geen enkele meerwaarde in het wonen op het Franse platteland. En dit om, zoals ik al eerder uitlegde, om een heleboel redenen.

Daar beslist elk individu zelf over, dat soort beslissingen primeert altijd boven de gemeenschap.

Ferre 5 augustus 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2832867)
In ons dorpje in Frankrijk hebben we maar twee handels meer, twee wijnhandels, dat zit dus al snor, elke dag wordt ons vers brood en croissants aan de deur afgeleverd, de beenhouwer komt drie keer per week langs en stopt eveneens voor de deur en heb ik samen met mijn franse dorpsgenoten een lucratieve ruilhandel opgezet : ik zorg voor de belgische specialiteitsbieren, pralines en mossels in het seizoen, en in ruil krijg ik de plaatselijke zuivel en de meest diverse verse groenten en fruit uit hun tuin. En het seizoen een deel van de opbrengst van de jacht. meer moet dat niet zijn. Ik vergeet nog, ik betaal de alcohol, zij brengen het fruit mee, en samen stoken we de reglementaire hoeveelheid pousse-café waarmee we de winter doorbrengen.

Ruilhandel?
Als zuivere kapitalist houd jij je bezig met zoiets als ruilhandel? :oops:

Wel leuk om te lezen dat jij de lagere klasse frequenteert om in je primaire behoeften te voorzien via ruilhandel.

lombas 5 augustus 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2833059)
Ruilhandel?

Handel is altijd een ruil.

Knuppel 5 augustus 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2833059)
Ruilhandel?
Als zuivere kapitalist houd jij je bezig met zoiets als ruilhandel? :oops:

Wel leuk om te lezen dat jij de lagere klasse frequenteert om in je primaire behoeften te voorzien via ruilhandel.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

AyneRand 5 augustus 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2833059)
Ruilhandel?
Als zuivere kapitalist houd jij je bezig met zoiets als ruilhandel? :oops:

Wel leuk om te lezen dat jij de lagere klasse frequenteert om in je primaire behoeften te voorzien via ruilhandel.

Met hen doe ik handel, dus ze interesseren mij. :lol: :lol: Er zijn heel wat multinationale concerns die onderling aan ruilhandel doen als je het los ziet van het puur financieel en boekhoudkundig aspect.

Knuppel 5 augustus 2007 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2833060)
Handel is altijd een ruil.


Voor geld, ja.
Maar Rand zou bij wijze van spreken nog liever geld vreten dan zich te verlagen tot het omgaan met de lagere klasse. ;-)

Ferre 5 augustus 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2833060)
Handel is altijd een ruil.

Ruilhandel is zeer onhandig.
Uit pure efficientie redenen is mensheid reeds lang overgeschakeld op goud/geldwaarden.

lombas 5 augustus 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ferre (Bericht 2833074)
Ruilhandel is zeer onhandig.
Uit pure efficientie redenen is mensheid reeds lang overgeschakeld op goud/geldwaarden.

Handel met goud is nog altijd ruilhandel. Gestandariseerde ruilhandel, maar nog altijd ruilhandel (ik heb minder over voor mijn kip dan voor jouw drie muntstukken waar ik tien broden voor kan kopen).

Handel met staatsgeld is dat niet meer. Dat is fictiehandel.

Knuppel 5 augustus 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 2833068)
Met hen doe ik handel, dus ze interesseren mij. :lol: :lol: Er zijn heel wat multinationale concerns die onderling aan ruilhandel doen als je het los ziet van het puur financieel en boekhoudkundig aspect.

Volgens mij hoor jij anders meer thuis tussen je 'eigen soort' in Monaco of Nice dan op de spotgoedkope Franse boerenbuiten, waar je bovendien afhankelijk bent van de klagere klasse die langskomt om jou iets te laten verdienen. 8-)

AyneRand 5 augustus 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2833069)
Voor geld, ja.
Maar Rand zou bij wijze van spreken nog liever geld vreten dan zich te verlagen tot het omgaan met de lagere klasse. ;-)

Ik bepaal voor mezelf wie tot die categorie behoort en ik ben een flexibele kerel. :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be