Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Voor wie kiezen: BUB of NU? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=40083)

stab 10 september 2005 10:44

Voor wie kiezen: BUB of NU?
 
Stel dat je alleen zou kunnen kiezen tussen BUB en NU...
Voor wie zou je dan kiezen?
WMB zou ik voor de NU gaan.
BUB lijkt mij eerder een anti - Vlaamse dan wel pro-Belgische partij te zijn.
Hun partijprogramma lijkt mij de kool en de geit te willen sparen. Onduidelijkheid is troef.
Sommige leden houden de Belgen voor een door God uitverkoren volk - anderen krijgen het woord Vlaams niet over hun lippen (of op het scherm getijpt...).
Naast de adepten van Christus-Koning vind je er ook franskiljons 'pur sang'.
(Vaak dan Vlaams, pardon, 'Noord-Belgisch' bloed...).
NU daarentegen die dezelfde - IMO althans - Belgicistische afzeik verkondigt, lijkt mij een rechts conservatief beleid voor te staan.
Men hoeft het daar niet eens mee te zijn, maar men weet waaraan men zich kan verwachten.
Grove beledigingen �* la Yann en cons. aan het adres van Flaminganten heb ik de stichter vd NU, politiek speleman RVN, niet horen spuien (allez, 'gelezen').
Bovendien is programmapunt 1 vh programma "directe democratie".
Een niet onaardig politiek gegeven in het Belgische particratische landschap. ( En zo hoort het ook voor een Belgicistische partij die pleit voor een terugkeer naar nationale Belgische waarden... :slik: :slik: )

Zo stemmen maar! Als je niet anders kunt of wilt, voor wie van de twee zou je stemmen ???[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 10-09-2005 at 11:49
Reason:
--------------------------------

Stel dat je alleen zou kunnen kiezen tussen BUB en NU...
Voor wie zou je dan kiezen?
WMB zou ik voor de NU gaan.
BUB lijkt mij eerder een anti - Vlaamse dan wel pro-Belgische partij te zijn.
Hun partijprogramma lijkt mij de kool en de geit te willen sparen. Onduidelijkheid is troef.
Sommige leden houden de Belgen voor een door God uitverkoren volk - anderen krijgen het woord Vlaams niet over hun lippen (of op het scherm getijpt...).
Naast de adepten van Christus-Koning vind je er ook franskiljons 'pur sang'.
(Vaak dan Vlaams, pardon, 'Noord-Belgisch' bloed...).
NU daarentegen die dezelfde - IMO althans - Belgicistische afzeik verkondigt, lijkt mij een rechts conservatief beleid voor te staan.
Men hoeft het daar niet eens mee te zijn, maar men weet waaraan men zich kan verwachten.
Grove beledigingen �* la Yann en cons. aan het adres van Flaminganten heb ik de stichter vd NU, politiek speleman RVN, niet horen spuien (allez, 'gelezen').
Bovendien is programmapunt 1 vh programma "directe democratie".
Een niet onaardig politiek gegeven in het Belgische particratische landschap. ( En zo hoort het ook voor een Belgicistische partij die pleit voor een terugkeer naar nationale Belgische waarden... :slik: :slik: )

Zo stemmen maar! Als je niet anders kunt of wilt, voor wie van de twee zou je stemmen ???[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 10-09-2005 at 11:48
Reason:
--------------------------------

Stel dat je alleen zou kunnen kiezen tussen BUB en NU...
Voor wie zou je dan kiezen?
WMB zou ik voor de NU gaan.
BUB lijkt mij eerder een anti - Vlaamse dan wel pro-Belgische partij te zijn.
Hun partijprogramma lijkt mij de kool en de geit te willen sparen. Onduidelijkheid is troef.
Sommige leden houden de Belgen voor een door God uitverkoren volk - anderen krijgen het woord Vlaams niet over hun lippen (of op het scherm getijpt...).
Naast de adepten van Christus-Koning vind je er ook franskiljons 'pur sang'.
(Vaak dan Vlaams, pardon, 'Noord-Belgisch' bloed...).
NU daarentegen die dezelfde - IMO althans - Belgicistische afzeik verkondigt, lijkt mij een rechts conservatief beleid voor te staan.
Men hoeft het daar niet eens mee te zijn, maar men weet waaraan men zich kan verwachten.
Grove beledigingen �* la Yann en cons. aan het adres van Flaminganten heb ik de stichter vd NU, politiek speleman RVN, niet horen spuien (allez, 'gelezen').
Bovendien is programmapunt 1 vh programma "directe democratie".
Een niet onaardig politiek gegeven in het Belgische particratische landschap. (En zo hoort het ook voor een Belgicistische partij die pleit voor een terugkeer naar nationale Belgische waarden... :slik: :slik:)

Zo stemmen maar! Als je niet anders kunt of wilt, voor wie van de twee zou je stemmen ???[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Stel dat je alleen zou kunnen kiezen tussen BUB en NU...
Voor wie zou je dan kiezen?
WMB zou ik voor de NU gaan.
BUB lijkt mij eerder een anti - Vlaamse dan wel pro-Belgische partij te zijn.
Hun partijprogramma lijkt mij de kool en de geit te willen sparen. Onduidelijkheid is troef.
Sommige leden houden de Belgen voor een door God uitverkoren volk - anderen krijgen het woord Vlaams niet over hun lippen (of op het scherm getijpt...).
Naast de adepten van Christus-Koning vind je er ook franskiljons 'pur sang'.
(Vaak dan Vlaams, pardon, 'Noord-Belgisch' bloed...).
NU daarentegen die dezelfde - IMO althans - Belgicistische afzeik verkondigt, lijkt mij een rechts conservatief beleid voor te staan.
Men hoeft het daar niet eens mee te zijn, maar men weet waaraan men zich kan verwachten.
Grove beledigingen �* la Yann en cons. aan het adres van Flaminganten heb ik de stichter vd NU partei, politiek speleman RVN, niet horen spuien (allez, 'gelezen').
Bovendien is programmapunt 1 vh programma "directe democratie".
Een niet onaardig politiek gegeven in het Belgische particratische landschap. En zo hoort het ook voor een Belgicistische partij die pleit voor een terugkeer naar nationale Belgische waarden... :slik: :slik:

Zo stemmen maar! Als je niet anders kunt of wilt, voor wie van de twee zou je stemmen ???[/size]
[/edit]

Piet Hein 10 september 2005 10:49

Ik zou blanco stemmen of helemaal niet gaan stemmen.

stab 10 september 2005 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ik zou blanco stemmen of helemaal niet gaan stemmen.

Doe het toch maar. Blanco of niet gaan stemmen is ook stemmen, zelle.

Jozef Ostyn 10 september 2005 10:58

Ik emigreer.

Musketo 10 september 2005 11:02

Als ik nu eens zou weten wat NU is se...

Jan van den Berghe 10 september 2005 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab
Stel dat je alleen zou kunnen kiezen tussen BUB en NU...
Voor wie zou je dan kiezen?

Voor NU, omdat Rudy van Nespen vooreerst intellectueel veel hoger staat dan de hele bubbelsmurfenclub samen en dat hij daarnaast ook bereid is een echte discussie te voeren. Hans I le Grand is daar niet toe in staat; Hij (met hoofdletter natuurlijk in navolging van het sectarisch gebruik van de bubbelsmurfen: "Voorzitter", "Partij"...) heeft weinig of geen argumentatie en weet zijn stellingen op geen enkele manier te verdedigen. Het enige wat hij kan is krijsen "België unitair!", "het flamingantisme is op sterven na dood" en "jullie zijn nazi's". Aan dergelijke onzinnigheden bezondigt RvN zich niet. Me komt voor dat hij een veel evenwichtiger profiel heeft.

Betweter 10 september 2005 11:15

Voor geen enkele natuurlijk, ik sterf liever.

Maar kiezen tussen NU en BUB is heel simpel. NU natuurlijk. BUB zijn een bende domme idioten die samen een iq hebben dat overeen komt met dat van mijn kleine neefje.

stab 10 september 2005 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Als ik nu eens zou weten wat NU is se...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=39405

Jozef Ostyn 10 september 2005 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
BUB zijn een bende domme idioten die samen een iq hebben dat overeen komt met dat van mijn kleine neefje.

Waarom beledigt u uw neefje? Wat heeft die jongen misdaan?

Supe®Staaf 10 september 2005 11:23

Ik besef maar al te goed dat alles wat ik zeg tegen mij kan en zal misbruikt worden.
Waarschijnlijk zal ik door de BuB-leden als een trouweloze afvalligaard worden afgeschilderd.
Maar dat ik voor NU opteert heeft heel veel te maken met het twijfelachtige allooi van BuB's engagement voor directe democratie.
Eerst veel beloven, maar er niks van in hun programma schrijven.
Dan na veel zwoegen referenda als secundair ideetje diep verscholen in het programma met veel jamaars en onnodige beperkingen........
Echt vertrouwenwekkend is dat allemaal niet.

Qua racistisch discours hoeven ze voor mekaar niet onder te doen, maar dan heeft Rudy Van NU(espen) als voordeel, dat hij ook dat programmapunt volledig ondergeschikt laat zijn aan de wil van de bevolking.

Belgicist zijn ze beiden.
Het unitaristisch streven van sommige BuB-leden bekoort me uiteraard. 't Is mooi en romantisch, maar ik denk dat in die materie Rudy Van NU(espen)'s benadering iets realistischer is en dichter aanleunt bij wat de Belgen willen.

De historische verantwoording voor België vind ik persoonlijk overbodig. We moeten niet vasthangen aan gepasseerde staten als ze niet langer een geschikt samenlevingsmodel garanderen. Wat erger is: de historische verantwoording van BuB lijkt jammerlijk aan alle kanten te rammelen, zoals vele geschiedkundigen (Ostyn-zorroaster-Jan van den Berghe) hier al veelvuldig aantoonden. Ikzelf ben er geen expert in, ik ga dus af op wat mij het best gefundeerd lijkt in die materie. :-(
Dan verkies ik Rudies aanpak om over het verleden te zwijgen, liever dan er afzeik over te debiteren.

Dus voorlopig, met spijt in het hart, en duizend excuses aan de sympathieke BuB-jes:
NU-BuB: 2-1
:oops:

Shit wat rottig.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 10-09-2005 at 12:24
Reason:
--------------------------------

Ik besef maar al te goed dat alles wat ik zeg tegen mij kan en zal misbruikt worden.
Waarschijnlijk zal ik door de BuB-leden als een trouweloze afvalligaard worden afgeschilderd.
Maar dat ik voor NU opteert heeft heel veel te maken met het twijfelachtige allooi van BuB's engagement voor directe democratie.
Eerst veel beloven, maar er niks van in hun programma schrijven.
Dan na veel zwoegen referenda als secundair ideetje diep verscholen in het programma met veel jamaars en onnodige beperkingen........
Echt vertrouwenwekkend is dat allemaal niet.

Qua racistisch discours hoeven ze voor mekaar niet onder te doen, maar dan heeft Rudy Van NU(espen) als voordeel, dat hij ook dat programmapunt volledig ondergeschikt laat zijn aan de wil van de bevolking.

Belgicist zijn ze beiden.
Het unitaristisch streven van sommige BuB-leden bekoort me uiteraard. 't Is mooi en romantisch, maar ik denk dat in die materie Rudy Van NU(espen)'s benadering iets realistischer is en dichter aanleunt bij wat de Belgen willen.

De historische verantwoording voor België vind ik persoonlijk overbodig. We moeten niet vasthangen aan gepasseerde staten als ze niet langer een geschikt samenlevingsmodel garanderen. Wat erger is: de historische verantwoording van BuB lijkt jammerlijk aan alle kanten te rammelen, zoals vele geschiedkundigen (Ostyn-zorroaster-Jan van den Berghe) hier al veelvuldig aantoonden. Ikzelf ben er geen expert in, ik ga dus af op wat mij het best gefundeerd lijkt in die materie. :-(
Dan verkies ik Rudies aanpak om over het verleden te zwijgen, liever dan er afzeik over te debiteren.

Dus voorlopig, met spijt in het hart, en duizend excuses aan de sympathieke BuB-jes:
NU-BuB: 2-1
:oops:

Shit wat rottig.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik besef maar al te goed dat alles wat ik zeg tegen mij kan en zal misbruikt worden.
Waarschijnlijk zal ik door de BuB-leden als een trouweloze afvalligaard worden afgeschilderd.
Maar dat ik voor NU opteert heeft heel veel te maken met het twijfelachtige allooi van BuB's engagement voor directe democratie.
Eerst veel beloven, maar er niks van in hun programma schrijven.
Dan na veel zwoegen referenda als secundair ideetje diep verscholen in het programma met veel jamaars en onnodige beperkingen........
Echt vertrouwenwekkend is dat allemaal niet.

Qua racistisch discours hoeven ze voor mekaar niet onder te doen, maar dan heeft Rudy Van NU(espen) als voordeel, dat hij ook dat programmapunt volledig ondergeschikt laat zijn aan de wil van de bevolking.
Belgicist zijn ze beiden.

Het unitaristisch streven van sommige BuB-leden bekoort me uiteraard. 't Is mooi en romantisch, maar ik denk dat in die materie Rudy Van NU(espen)'s benadering iets realistischer is en dichter aanleunt bij wat de Belgen willen.

De historische verantwoording voor België vind ik persoonlijk overbodig. We moeten niet vasthangen aan gepasseerde staten als ze niet langer een geschikt samenlevingsmodel garanderen. Wat erger is: de historische verantwoording van BuB lijkt jammerlijk aan alle kanten te rammelen, zoals vele geschiedkundigen (Ostyn-zorroaster-Jan van den Berghe) hier al veelvuldig aantoonden. Ikzelf ben er geen expert in, ik ga dus af op wat mij het best gefundeerd lijkt in die materie. :-(
Dan verkies ik Rudies aanpak om over het verleden te zwijgen, liever dan er afzeik over te debiteren.

Dus voorlopig, met spijt in het hart, en duizend excuses aan de sympathieke BuB-jes:
NU-BuB: 2-1
:oops:

Shit wat rottig.[/size]
[/edit]

vercetti 10 september 2005 11:28

NU. Voor Rudy heb ik toch nog respect omdat hij de beschaafste onder de belgiscisten is. Bij de Bub is Kim imho de verstandigste -of degene die het minste onzin verkoopt-

stab 10 september 2005 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Shit wat rottig.

:mrgreen:

Jan van den Berghe 10 september 2005 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dus voorlopig, met spijt in het hart, en duizend excuses aan de sympathieke BuB-jes:

Vindt u de bubbeltjes dan sympathiek? Wordt uw hart verwarmd door Kimmetje? ;-) Ik me immers niet indenken dat u bubbel Yanneman of de doorluchtige opperbubbel sympathiek acht...

Betweter 10 september 2005 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Waarom beledigt u uw neefje? Wat heeft die jongen misdaan?

Ik ben er gerust op dat hij snel dat gezamenlijk iq zal overstijgen. Hij is gisteren drie jaar geworden. Flinke knaap hoor.

Betweter 10 september 2005 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
NU. Voor Rudy heb ik toch nog respect omdat hij de beschaafste onder de belgiscisten is. Bij de Bub is Kim imho de verstandigste -of degene die het minste onzin verkoopt-

Kim blinkt anders ook steeds uit in primair denken en basiskennis van politiek. Plus ze liegt dikwijls dat ze zwart ziet.

Tavek 10 september 2005 11:37

NU omdat Hans altijd de Belgicisten belachelijk maakt.....

Groot-Links 10 september 2005 11:38

Toch BUB gestemd hoor. NU lijkt me teveel op echte politiek en dan nog wreed rechts dus mijn proteststem komt perfect terecht bij BUB.
Waar is toch de tijd gebleven dat je nog kon stemmen op ROSSEM, BANAAN, ... Ah nostalgie .

Jan van den Berghe 10 september 2005 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Kim blinkt anders ook steeds uit in primair denken en basiskennis van politiek. Plus ze liegt dikwijls dat ze zwart ziet.

Inderdaad. Twee willekeurige voorbeelden:

- er zouden foto's staan van de startdag "Jonge Belgen" op een van de sites van de bubbelsmurfen, aldus haar bewering. Er bleek niets te bespeuren. Toen ik naar een rechtstreekse verwijzing vroeg, brieste ze: "Zoek het zelf";

- heel de zaak rond die vlag op de Gordel van vorig jaar. Volgens bubbelin Kim werd de dader ondervraagt door de politie, terwijl we uit een persbericht van de BUB zelf alsook van een verklaring van de betrokkene weten dat de dader al verdwenen was toen de politie toekwam. Toch bleef Kim staalhard liegen, ook toen die elementen voor haar neus werden gelegd.

Jan van den Berghe 10 september 2005 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Toch BUB gestemd hoor. NU lijkt me teveel op echte politiek en dan nog wreed rechts dus mijn proteststem komt perfect terecht bij BUB.

U heeft een afkeur voor rechts en stemt "dus" op de BUB... Dan wordt het dringend dat u eens leest wat bijvoorbeeld Yann Verbeeck van de BUB hier allemaal plaatst...

Betweter 10 september 2005 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U heeft een afkeur voor rechts en stemt "dus" op de BUB... Dan wordt het dringend dat u eens leest wat bijvoorbeeld Yann Verbeeck van de BUB hier allemaal plaatst...

Tegen Groot-Links moet je niet argumenteren, hij begrijpt dat toch niet. Zie maar naar topic 'groen-links' alwaar hij al bij de minste argumentatie moet afhaken...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be