Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Philippe Moureaux: 'Is Jambon een nazi?' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=228940)

De schoofzak 18 februari 2016 16:09

Philippe Moureaux: 'Is Jambon een nazi?'
 
Dat gaat echt niet gauw "goed komen" tussen de PS en de NVA ...
Gewone politieke partijen kunnen aartsvijanden lijken, maar als de verkiezingskaarten geschud zijn, dan is er toch altijd weer veel mogelijk.

Maar tussen hen en ons ... dat zal toch moeilijk worden.

En theoretisch kan het dat bij de volgende verkiezingen beiden incontournabel zijn, ieder voor zijn kant.

Iemand een oplossing ? Dezelfde dan degene die ik in mijn hoofd heb ?

titel: Philippe Moureaux: 'Is Jambon een nazi?'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160218_02135741


Citaat:

Oud-burgemeester van Molenbeek Philippe Moureaux (PS) en minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) zullen nooit de beste vrienden worden, dat wisten we al. Ook in de nieuwe VRT-reeks ‘Molenbeek’ heeft Moureaux geen goed woord over voor de minister. “Hij is gek, denkt hij soms dat hij een nazi is?”, klinkt het voor de camera van programmamaker Eric Goens.

In ‘Molenbeek’ wil reportagemaker Eric Goens, bekend van het programma Het Huis, een beeld schetsen van de zogeheten “Jihadhoofdstad” van Europa. Half november is hij ingetrokken in een appartement ingetrokken in de Brusselse gemeente, om er de situatie“van binnenuit” te kunnen beleven. Zo gaat hij praten met de plaatselijke slagers, de imam, maar ook met politici.

In de tweede aflevering gaat Goens op stap met Philippe Moureaux (PS), de oud-burgemeester van Molenbeek. Hij vraagt om zijn mening over het plan van minister Jan Jambon (N-VA) om de gemeente “op te kuisen” en het probleem van de geradicaliseerde jongeren “met wortel en tak uitroeien”, zoals Jambon aankondigde na de aanslagen in Parijs. Moureaux steekt zijn ongenoegen vervolgens niet onder stoelen of banken. “Il est fou, il se prend pour un nazi?”, klinkt het voor de camera, ofwel “Hij is gek, denkt hij soms dat hij een nazi is?”

‘Molenbeek’ wordt komende maandag voor het eerst uitgezonden , om 20u35 op één. De documentaire bestaat uit vier delen.

hamac 18 februari 2016 16:23

Die PS'ers blijven de nazi's maar in een positief daglicht stellen. ;-)

Zipper 18 februari 2016 16:28

Molenbeek is echt wel DE modelgemeente inzake integratie :lol::lol:
En daar kan Ph.Moureaux "fier" op zijn :lol:

Xenophon 18 februari 2016 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8000198)
Dat gaat echt niet gauw "goed komen" tussen de PS en de NVA ...
Gewone politieke partijen kunnen aartsvijanden lijken, maar als de verkiezingskaarten geschud zijn, dan is er toch altijd weer veel mogelijk.

Maar tussen hen en ons ... dat zal toch moeilijk worden.

En theoretisch kan het dat bij de volgende verkiezingen beiden incontournabel zijn, ieder voor zijn kant.

Iemand een oplossing ? Dezelfde dan degene die ik in mijn hoofd heb ?


titel: Philippe Moureaux: 'Is Jambon een nazi?'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160218_02135741

Ja, de Vlaamse minderheidsregering zonder de N-VA.

vrijzinnige 18 februari 2016 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8000208)
Molenbeek is echt wel DE modelgemeente inzake integratie :lol::lol:
En daar kan Ph.Moureaux "fier" op zijn :lol:

Nochtans zegt Filip Dewinter in Humo, dat Bart De Wever de ganse asielcrisis heeft laten verrotten ! ! En dat waren GEEN leugens volgens je "eigen zeggen" :-)
En volgens mijn bescheiden mening is Molenbeek daar één van de slachtoffer gemeenten van.

marie daenen 18 februari 2016 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8000406)
Nochtans zegt Filip Dewinter in Humo, dat Bart De Wever de ganse asielcrisis heeft laten verrotten ! ! En dat waren GEEN leugens volgens je "eigen zeggen" :-)
En volgens mijn bescheiden mening is Molenbeek daar één van de slachtoffer gemeenten van.


Hoe kan Molenbeek dat al jarenlang verrot is een van de slachtoffers zijn van een mogelijke verrottingsstrategie van de asielcrisis van BDW die pas anderhalf jaar mee in de federale regering zit???

hamac 18 februari 2016 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8000406)
Nochtans zegt Filip Dewinter in Humo, dat Bart De Wever de ganse asielcrisis heeft laten verrotten ! ! En dat waren GEEN leugens volgens je "eigen zeggen" :-)
En volgens mijn bescheiden mening is Molenbeek daar één van de slachtoffer gemeenten van.

Dus Molenbeek was voor 2014 een toonbeeld van perfecte integratie? :rofl:

fred vanhove 18 februari 2016 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8000408)
Hoe kan Molenbeek dat al jarenlang verrot is een van de slachtoffers zijn van een mogelijke verrottingsstrategie van de asielcrisis van BDW die pas anderhalf jaar mee in de federale regering zit???

Zit die dan in de federale regering ?

fred vanhove 18 februari 2016 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8000443)
Dus Molenbeek was voor 2014 een toonbeeld van perfecte integratie? :rofl:

Neen maar dat zal het in 2024 ook nog niet zijn ......Trouwens hoe ga je daar integreren ? Als 99 % van de bevolking niet autochtonen zijn ?

In Molenbeek is de situatie ietsje complexer dan in St Martens latem als je het mij vraagt.

Sukkelaar 19 februari 2016 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8000406)
Nochtans zegt Filip Dewinter in Humo, dat Bart De Wever de ganse asielcrisis heeft laten verrotten ! ! En dat waren GEEN leugens volgens je "eigen zeggen" :-)
En volgens mijn bescheiden mening is Molenbeek daar één van de slachtoffer gemeenten van.

Waarop wacht je om eens persoonlijk naar Molenbeek te trekken? Een echte aanrader hoor.

Hypochonder 19 februari 2016 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8000208)
Molenbeek is echt wel DE modelgemeente inzake integratie :lol::lol:
En daar kan Ph.Moureaux "fier" op zijn :lol:

Daar mag Moereaux inderdaad terecht fier op zijn. Wat hij daar heeft laten woekeren is iets wat enkel zijn gelijke kent in het Nazisme. Moureaux is dus de vleesgeworden walensos: haat alles wat Vlaams is, heeft het moslimextremisme laten woekeren waardoor de hele wereld Molenbeek kent als de bakermat van de meest bloedige moslimterreuraanslagen ooit in Europa. En zo iemand noemt een ander met uitgestreken gezicht een Nazi. Doe zo verder PS, jullie graven jullie eigen graf.

vlijmscherp 19 februari 2016 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8000648)
Waarop wacht je om eens persoonlijk naar Molenbeek te trekken? Een echte aanrader hoor.

Geens heeft het gedaan. Zijn beeld is iets genuanceerder dan wat de meesten er van zeggen. Zowel de idealisten die vinden dat daar geen problemen zijn als de extremisten die vinden dat er daar niets goed is, geeft hij ongelijk.

De schoofzak 19 februari 2016 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8000669)
Geens heeft het gedaan. Zijn beeld is iets genuanceerder dan wat de meesten er van zeggen. Zowel de idealisten die vinden dat daar geen problemen zijn als de extremisten die vinden dat er daar niets goed is, geeft hij ongelijk.

Wat heeft hij gedaan ?
Daar eens naar toe getrokken, heel eventjes;
eens rondgekeken en gezegd: ziet ge't zie ? Geen enkele bomaanslag en we staan hier al drie minuten.

D�*t zal indruk maken op de fanpagina van de Bataclan.

.

Pandareus 19 februari 2016 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8000669)
Geens heeft het gedaan. Zijn beeld is iets genuanceerder dan wat de meesten er van zeggen. Zowel de idealisten die vinden dat daar geen problemen zijn als de extremisten die vinden dat er daar niets goed is, geeft hij ongelijk.

Ik vind de uitspraak van Moureaux zwaar misplaatst. Iedereen zal wel beseft hebben dat de reactie van Jambon om van huis tot huis de boel uit te kammen er lichtjes over was, praktisch zelfs niet uitvoerbaar is. Maar dat is géén reden om bruine saus over Jambon te gieten.
Moureaux heeft voor de zoveelste keer de kans gemist om zijn mond te houden.

DewareJakob 19 februari 2016 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8000653)
Daar mag Moereaux inderdaad terecht fier op zijn. Wat hij daar heeft laten woekeren is iets wat enkel zijn gelijke kent in het Nazisme. Moureaux is dus de vleesgeworden walensos: haat alles wat Vlaams is, heeft het moslimextremisme laten woekeren waardoor de hele wereld Molenbeek kent als de bakermat van de meest bloedige moslimterreuraanslagen ooit in Europa. En zo iemand noemt een ander met uitgestreken gezicht een Nazi. Doe zo verder PS, jullie graven jullie eigen graf.

De wijsheid van nederig de mond te houden als uit alles blijkt dat je verantwoordelijk bent voor hetgeen verkeerd gaat in je gemeente is aan een PS-er niet gegeven.

job 19 februari 2016 13:55

Goodwin.



Hij die eerst het nazisme erbij haalt, heeft onvoldoende valabele elementen om zijn standpunt te staven, en geeft zo uitdrukkelijk zijn ongelijk toe.

Johan Bollen 19 februari 2016 14:10

Is Moureaux een terrorist?

TheFourHorsemen 19 februari 2016 14:40

Een duidelijke poging van Moureaux om het nazisme te vergoelijken.

vlijmscherp 19 februari 2016 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8000709)
Wat heeft hij gedaan ?
Daar eens naar toe getrokken, heel eventjes;
eens rondgekeken en gezegd: ziet ge't zie ? Geen enkele bomaanslag en we staan hier al drie minuten.

D�*t zal indruk maken op de fanpagina van de Bataclan.

.

een maand heeft hij er geleefd.

vlijmscherp 19 februari 2016 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8001033)
Ik vind de uitspraak van Moureaux zwaar misplaatst. Iedereen zal wel beseft hebben dat de reactie van Jambon om van huis tot huis de boel uit te kammen er lichtjes over was, praktisch zelfs niet uitvoerbaar is. Maar dat is géén reden om bruine saus over Jambon te gieten.
Moureaux heeft voor de zoveelste keer de kans gemist om zijn mond te houden.

ik vraag me gewoon af waarom er nog iemand is die waarde hecht aan wat die zegt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be