Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Prinses Maxima naakt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121150)

Kallikles 1 april 2009 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4044941)
Ik vind het gek hoe je je racistische ondertoon nooit kan onderdrukken.

Freedom of speech, my dear.

Ik ben altijd tegen alle soorten muilkorfwetten geweest. De wet over de Holocaust heb ik bijvoorbeeld steeds bestreden, terwijl het VB ze gestemd heeft. (Beetje hypocriet om daarna te zeiken over de muilkorfwetten van het establishment, als je ze eerst zelf steunt, maar soit.)

Waar ik mij vooral aan erger is de constante politiek van de twee maten en twee gewichten: waarom mag de genocide op de Congolezen door België, op de Armeniërs door Turkije, op de Rwandezen, ... wel ontkend worden?

Maar jij bent in hetzelfde bedje ziek: je spreekt over racisme als ik zeg dat de Nederlanders veel vulgariteit ten toon spreiden (wat gewoon waar is, kijk naar de Nederlandse televisie, kijk naar de Nederlandse films, er komt gewoon disproportioneel veel pis-poep-kak-vagina in), maar ik heb je nooit gehoord bij de zoveelste "allahtonen", "geitenneukers" en "bruine apen".

Kijk, ik heb al wat racistische aanvallen meegemaakt, soms omdat ik Vlaming ben, soms omdat ik Algerijn ben, maar ik heb geen lange tenen en ik schreeuw niet om de haverklap "racist!". Ik verwacht dus ook van anderen dat zij tegen een stootje kunnen. Dat is de prijs van de vrije meningsuiting.

Kallikles 1 april 2009 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 4044981)
Da's zowat de enige reden dat de show op mijn lachspieren werkt. Hun vulgariteit kent geen grenzen... :-P ik kijk nooit naar serieuze Nederlandse programma's omdat de vulgariteit me daar wel steekt.

Ik geef toe dat het zeer grappige vulgariteit was. ;-)

beste vriend 1 april 2009 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4044944)
WOW!!!! Ze heeft een héél mooi manteltje aan!!!8O8O

Respect!!!8-)

Ja, en nu gaat ze uit de kleren : vandaag zijn de negers aan de beurt !:-)

Paracelsus 2 april 2009 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4044997)
Freedom of speech, my dear.

Ik ben altijd tegen alle soorten muilkorfwetten geweest. De wet over de Holocaust heb ik bijvoorbeeld steeds bestreden, terwijl het VB ze gestemd heeft. (Beetje hypocriet om daarna te zeiken over de muilkorfwetten van het establishment, als je ze eerst zelf steunt, maar soit.)

Waar ik mij vooral aan erger is de constante politiek van de twee maten en twee gewichten: waarom mag de genocide op de Congolezen door België, op de Armeniërs door Turkije, op de Rwandezen, ... wel ontkend worden?

Maar jij bent in hetzelfde bedje ziek: je spreekt over racisme als ik zeg dat de Nederlanders veel vulgariteit ten toon spreiden (wat gewoon waar is, kijk naar de Nederlandse televisie, kijk naar de Nederlandse films, er komt gewoon disproportioneel veel pis-poep-kak-vagina in), maar ik heb je nooit gehoord bij de zoveelste "allahtonen", "geitenneukers" en "bruine apen".

Kijk, ik heb al wat racistische aanvallen meegemaakt, soms omdat ik Vlaming ben, soms omdat ik Algerijn ben, maar ik heb geen lange tenen en ik schreeuw niet om de haverklap "racist!". Ik verwacht dus ook van anderen dat zij tegen een stootje kunnen. Dat is de prijs van de vrije meningsuiting.

Ik mag jou wel. ;-)

Je hebt gelijk, toen ik jong was had mijn moeder niet graag dat ik naar den Ollandse TV keek (ze had Theo en Thea een paar keer gezien) wegens volgens haar het hoge pies-en-kak gehalte. Urbanusstrips waren voor haar al op 't randje.

Die typische vulgariteit, ook bekend van shows zoals "De Lullo's (Jiskefet)" en films als Paul de Leeuw's "Filmpje!", kan best wel grappig zijn, maar we noemen de zaken zoals ze zijn.

Derk de Tweede 2 april 2009 07:06



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be