Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Onze slachthuizen .. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237933)

fred vanhove 23 maart 2017 18:02

Onze slachthuizen ..
 
Het gaat hier deze keer niet over moslims maar over Vlamingen....We mogen weer eens fier zijn

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170323_02795352

The Paulus Experience 23 maart 2017 18:06

Het is uitkijken naar de hopelijk even-zwaar-verontwaardigde-als-bij-het-offerfeest reacties van onze rechtse vrienden, zodat iedereen deze liberale praktijken verenigd kan afkeuren

fred vanhove 23 maart 2017 18:10

Ik vraag me af waarom wij een minister van dierenwelzijn hebben ? De grote verandering ??

Bobke 23 maart 2017 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8411291)
Het is uitkijken naar de hopelijk even-zwaar-verontwaardigde-als-bij-het-offerfeest reacties van onze rechtse vrienden, zodat iedereen deze liberale praktijken verenigd kan afkeuren

Het slachthuis is gesloten, voldoet dat voor u ?

bembem 23 maart 2017 18:13

Begin met wat minder charcuterie enzo te eten zou ik zeggen Fred.....

fred vanhove 23 maart 2017 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8411302)
Het slachthuis is gesloten, voldoet dat voor u ?

Neen alles behalve. Het is een schande dat eerst undercover beelden moesten opduiken.

fred vanhove 23 maart 2017 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8411303)
Begin met wat minder charcuterie enzo te eten zou ik zeggen Fred.....

Ik eet sowieso heel weinig vlees.

Bobke 23 maart 2017 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8411305)
Neen alles behalve. Eerst moesten daarvoor undercover beelden worden gemaakt.

Anders zouden we het niet weten nietwaar.

fred vanhove 23 maart 2017 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8411309)
Anders zouden we het niet weten nietwaar.

Blijkbaar niet neen......Heel nuttige minister hebben we.

Individuele en geïsoleerde gevallen zullen er altijd zijn en blijven maar hier gaat het als ik goed heb begrepen over een der grootste slachthuizen in Vlaanderen

Peche 23 maart 2017 18:54

Dit is geen K&K maar maatschappij en samenleving.
Camera's in slachthuizen, nu!

Barbaars, het is gewoon barbaars! Hoe een dier onnodig lijden kan, door merg en been die film.

Pandareus 23 maart 2017 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8411297)
Ik vraag me af waarom wij een minister van dierenwelzijn hebben ? De grote verandering ??

Eerlijk blijven aub : Bean Weyts reageerde onmiddellijk, stuurde er de inspectie op af en het slachthuis is na de controle per direct gesloten.

Mijn mond scheurt bijna, maar ik moet toegeven dat die man voor de allereerste keer zich gedragen heeft als een beleidsman en niet als een roeptoeter.
Als zijn fanclub een feestje wil organiseren voor zijn eerste echte beslissing sinds 2014 te vieren, ben ik zelfs bereid om daarvoor naar zijn heimat af te zakken.

Universalia 23 maart 2017 19:47

Citaat:

Het gaat hier deze keer niet over moslims maar over Vlamingen....We mogen weer eens fier zijn
Men legde inderdaad niet direct de link naar de moslims toe maar ik dacht dat men sprak over goedkope werkkrachten die het bedrijf in dienst genomen had.

Misschien waren er daar wel enkelen bij die niet graag varkentjes zagen?

Het is gewoon een schande dat wij zo van die schrijnende taferelen moeten aanschouwen.

Het bedrijf dient met ingang van nu gesloten te worden + zware boetes.

Zij die de martelingen uitvoerden, laat die hetzelfde lot ondergaan als de gemartelde varkentjes.

Dat er slachthuizen bestaan dat weet iedereen, dat dieren hunner lijven aan ons schenken zodat wij lekker kunnen eten dat eist toch een beetje meer respect en een betere behandeling bij het slachten?

Animalrights

p.s. Ik vind deze draad meer binnenland 'waardig' maar kom ... deze zaak zal wel weer in de kiem gesmoord worden zeker?

Thuleander 23 maart 2017 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8411297)
Ik vraag me af waarom wij een minister van dierenwelzijn hebben ? De grote verandering ??

We hebben ook een minister van natuur.

Die deelt voornamelijk kapvergunningen uit.

quercus 23 maart 2017 20:08

Dat Tieltse slachthuis is ronduit een holocaust voor de dieren. En het personeel gedraagt zich als een soort SS-bewakers. Voor mijn part mag het nog lang gesloten worden.

Universalia 23 maart 2017 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8411369)
We hebben ook een minister van natuur.

Die deelt voornamelijk kapvergunningen uit.

Hoog tijd om wat ministers te gaan schappen bedoelde u?

Of las ik dat verkeerd? :rofl:

Thuleander 23 maart 2017 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8411379)
Dat Tieltse slachthuis is ronduit een holocaust voor de dieren. En het personeel gedraagt zich als een soort SS-bewakers. Voor mijn part mag het nog lang gesloten worden.

Jij denkt dat het in andere commerciële slachthuizen beter is?

quercus 23 maart 2017 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8411285)
Het gaat hier deze keer niet over moslims maar over Vlamingen....We mogen weer eens fier zijn

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170323_02795352

Als je dat per se wilt aangrijpen om een soort politiek-correcte aanval op de Vlamingen uit te lokken, dan wil ik graag uw aandacht er op vestigen dat de beelden die we reeds te zien gekregen hebben over het slachten van schapen aan de vooravond van het "Offerfeest" nu bepaald niet van een hoog percentage tederheid getuigden. Vooral wanneer je zag hoe Achmed, Ibrahim of Youssef met veel ijver de kop van het levende schaap letterlijk aan het afzagen waren. Blijkbaar was hun mes nogal bot... :roll:

quercus 23 maart 2017 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8411384)
Jij denkt dat het in andere commerciële slachthuizen beter is?

Ik denk dat geen enkel slachthuis "paradijselijk" is. Maar dit loopt toch wel de spuigaten uit.

Thuleander 23 maart 2017 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8411388)
Ik denk dat geen enkel slachthuis "paradijselijk" is. Maar dit loopt toch wel de spuigaten uit.

In andere slachthuizen is het juist hetzelfde.

Alleen zijn ze in Tielt gaan filmen en heeft iedereen dat nu gezien.

kelt 23 maart 2017 20:48

De directie van betreffend slachthuis heeft medegedeeld dat de filmbeelden,incidenten gebeurd over een langere periode en nu samengevoegd in een documentaire ,de indruk geven dat zulke dingen dagdagelijkse praktijk zijn.

De leiding van dat slachthuis is van mening dat dit NIET zo is en wil deze feiten verder zeker niet goedpraten.Blijkbaar zijn er in betreffend etablissement al toespraken geweest en ongetwijfeld zal de interne ( camera-) controle nu ook uitgebreid worden naar de "aanvoerkaaien".....


Het is ook wel duidelijk dat de leiding aan de "toevoer" ofwel af en toe mee "heult" met deze praktijken of gewoon zich concentreert op de vlotte en snelle toevoer naar de slachtlijnen.Ook op de slachtlijnen zelf ZOU,luidens berichten,de verdoving niet altijd korrekt toegepast worden....ongetwijfeld ook omdat men GEEN vertragingen en oponthoud wenst in deze hoog-competitieve sector....

....en daar hebben we het,dit is een van de gevolgen van de "race to the bottom" waarbij de sectoren VOOR uw koelvak in het warenhuis weinig ontvangen per kilo ZOGEZEGD omdat "de consument" (een mytisch,Goddelijk,wezen) het goedkoopst mogelijk vlees wil...



BULL SHIT....Het zijn de warenhuizen die elkaar beconcurreren met pakken bijna-gratis varkensvlees of derivaten ervan(wie KAN dat eigenlijk allemaal nog opvreten in dergelijke hoeveelheden?.)


Dan kunnen nog veel wetjes voor dierenwelzijn neergepend worden.....DIT zijn de gevolgen van het feit dat warenhuizen elkaar met de eindprodukten van dode wezens beconcurreren...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be