Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NVA = Anti vlaams (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137993)

omaplop 28 april 2010 11:03

Je hebt maar te spreken: ze komen eraan!!

vlijmscherp 28 april 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4718439)
voila bijltjesdag geweest bij de CVP

Marianne Thysen godverdju .... dat de laatste vlaamsgezinde tjseef daar nu ook maar de deur toetrekt achter zich .... :roll:

ach, we kunnen toch niet zeggen dat Leterme een Vlaamsgezinde was hé?

in ieder geval, in Franstalig België is het groot nieuws dat Leterme niet de kopman gaat worden! http://www.lalibre.be/actu/belgique/...-l-eponge.html

Fieseler 28 april 2010 11:05

Spijtig genoeg heeft het establishment (VRT op kop) nog tijd om alle middelen te gebruiken om de democratie eens te meer te vervalsen.

Maar u al maar klaar voor de zoveelste herhaling van de grijsgedraaide uitzending ivm Dacchau, Buchenwald, Sobibor,enz enz....uitbreiding van de 0110 feestjes richting NVA...wees gerust: er zullen weer miljoenen euro's tegenaan gegooid worden

én de standpunten van Clouseau, Fabre, Emmerechts, Eyskens, Bart Peeters en andere clini-B-clowns niet vergeten hé...

Fieseler 28 april 2010 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4718439)
voila bijltjesdag geweest bij de CVP

Marianne Thysen godverdju .... dat de laatste vlaamsgezinde tjseef daar nu ook maar de deur toetrekt achter zich .... :roll:


Man man man...als de VRT het niet kan verhelpen dan gaat die slaag krijgen in de voorzittersdebatten...

spijtig dat Bruno niet zo begiftigd is van tong is als een FDW, GA enz...:cry:

vlijmscherp 28 april 2010 11:09

de scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië is trouwens goed te merken. de Vlaamse partijen zitten al volop in de verkiezingstrijd, bij de Franstaligen is er nog altijd de hoop dat er geen verkiezingen komen.

fox 28 april 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4718460)
de scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië is trouwens goed te merken. de Vlaamse partijen zitten al volop in de verkiezingstrijd, bij de Franstaligen is er nog altijd de hoop dat er geen verkiezingen komen.

Het is inderdaad wel grappig. In Vlaanderen is de verkiezingsstrijd reeds losgebarsten en ondertussen in Wallonie begint er een koning aan een consultatieronde. Het moet eigenlijk niet veel gekker worden.

Volgens mij is BWarrior gewoon de koning die alsnog zijn gelijk wil halen op dit forum.

Vette Pois(s)on 28 april 2010 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4718464)
Het is inderdaad wel grappig. In Vlaanderen is de verkiezingsstrijd reeds losgebarsten en ondertussen in Wallonie begint er een koning aan een consultatieronde. Het moet eigenlijk niet veel gekker worden.

Hoe komt het dat ik nu aan dat spelletje denk met die mat waar ge met handen en voeten kleurvlekken moet proberen te raken?


Xenophon 28 april 2010 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4718360)
:cheer: +50% :cheer:

Dan hebben ze zelfs het Vb niet meer nodig om het achterste van hun tong te laten zien...

Zolang de Vlaming maar niet op het VB zal stemmen is alles in orde met Belgie.

robert t 28 april 2010 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4718419)
yep...zo eentje zoals de stomme van Portici...:lol:

Je kan het echt niet laten hé. Natuurlijk zal de N-VA geen 50 % halen, ik schat zo een goeie 20 %, dat is ook al behoorlijk. En ik voorspel ook een goeide uitslag voor het VB, rond de 17 �* 18 %.

Hetgeen ik zeer spijtig vind is je aanpappen met één van de fanatiekste belgicisten van dit forum. Maar je doet maar. Trouwens, heb je zijn onderschrift al eens goed bekeken?

Je bent een intelligente man, daar niet van. Maar op politiek vlak volg ik je niet. Betekent een onafhankelijk Vlaanderen dan werkelijk niks voor jou?

lombas 28 april 2010 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4718120)
België behoort tot de kleinste landjes van Europa, en is het land met wellicht de meeste regeringen. Die regeringen kosten ons - de belastingsbetaler - handenvol geld, terwijl ze gewoon kunnen afgeschaft worden en herleid tot één regering voor gans België!

Dat is geen argument. Je zou beter nog dan een wereldregering instelling. Dan kunnen alle landelijke regeringen toch opgedoekt worden? Maar dat is uiteraard een fabeltje, want met pakweg 20 mensen 6 miljard kloeke jongens besturen is geen makkie. Andere landen in Europa met unitaire regeringen zoals Frankrijk of Nederland barsten van de staatssecretarissen, kabinetten &c.

Citaat:

Dat zou het de Belgische burger niet alleen goedkoper maken, maar ook de BHV-problematiek meteen oplossen. Wij Belgen worden momenteel gediscrimineerd op basis van taal, waardoor een Nederlandstalige Belg niet kan stemmen op een Franstalige politieker en omgekeerd.
Jongen, in de meeste landen ter wereld bestaan kiesdistricten. Met reden. Dat die hier samenvallen met taalgroepen is historisch zo gegroeid. Er zijn legio voorbeelden van landen waar het ook zo is. Het is geen kwestie van discriminatie.

Citaat:

De enige oplossing is een NATIONALE KIESKRING, waarbij elke Belg kan stemmen op elke Belgische partij, ongeacht in welke taal. Lokale aangelegenheden kunnen dan door een provinciale kieskring worden opgelost.
Diezelfde provincies die ze willen afschaffen omdat niemand er affiniteit mee heeft?

Citaat:

Op deze manier kunnen we de totaal overbodige "Gewesten" afschaffen, zodat ze ons niet langer handenvol geld kosten, en lokale bevoegdheden terug overdragen naar de provincies, zoals dit logischerwijze het geval zou moeten zijn, met dan één regering voor het ganse land
Volgens mij is B+ dan de foute beweging voor jou.

Henri1 28 april 2010 11:46

Leterme R.I.P....




Voor hoelang ?

djimi 28 april 2010 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4718097)

...

Bezoek regelmatig onze website www.bplus.be B Flash p. 1 / 8
Belgique – België
P.P. - P.B.
Bruxelles X
BC9848

...

Belgique komt nog altijd op de eerste plaats, hé?

En de hoofdstad is blijkbaar ééntalig.

Ik heb jullie wel door ;-)

BlueThunder 28 april 2010 12:06

NVA, CVP, PVV klieke wil geen debat.... ;-)

Geen actualiteitsdebat over crisis in Vlaams parlement

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...arlement.dhtml


laat u niet vangen.... bij uw pietje :lol:

De schoofzak 28 april 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4718548)
NVA, CVP, PVV klieke wil geen debat.... ;-)

Geen actualiteitsdebat over crisis in Vlaams parlement

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...arlement.dhtml


laat u niet vangen.... bij uw pietje :lol:


Wat is het verschil tussen een 'debat' en een 'actualiteitsdebat' ?

(ik ga alleszins kijken, zo meteen om 15.00 u natuurijk)

Pelgrim 28 april 2010 12:33

N-VA is blijkbaar goed bezig :thumbsup:

djimi 28 april 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4718464)
...

Volgens mij is BWarrior gewoon de koning die alsnog zijn gelijk wil halen op dit forum.

De koning kent dan toch wel erg goed Nederlands, voor eens Saksen-Coburger.

;-)

Renesse 28 april 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4718130)
Geen zin ga dan naar sesamstraat kijken ...


Ik dacht dat ik al bezig was...

Anna List 28 april 2010 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4718458)
Man man man...als de VRT het niet kan verhelpen dan gaat die slaag krijgen in de voorzittersdebatten...

spijtig dat Bruno niet zo begiftigd is van tong is als een FDW, GA enz...:cry:

8O gij verwacht dat Bruno gevraagd gaat worden of wat ?! :lol:

Pelgrim 28 april 2010 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4718548)
NVA, CVP, PVV klieke wil geen debat.... ;-)

Geen actualiteitsdebat over crisis in Vlaams parlement

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...arlement.dhtml


laat u niet vangen.... bij uw pietje :lol:

Groot gelijk van die partijen. De federale soep zou in Vlaanderen gewoon genegeerd moeten worden.

Fieseler 28 april 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 4718497)
Je kan het echt niet laten hé. Natuurlijk zal de N-VA geen 50 % halen, ik schat zo een goeie 20 %, dat is ook al behoorlijk. En ik voorspel ook een goeide uitslag voor het VB, rond de 17 �* 18 %.

Hetgeen ik zeer spijtig vind is je aanpappen met één van de fanatiekste belgicisten van dit forum. Maar je doet maar. Trouwens, heb je zijn onderschrift al eens goed bekeken?

Je bent een intelligente man, daar niet van. Maar op politiek vlak volg ik je niet. Betekent een onafhankelijk Vlaanderen dan werkelijk niks voor jou?

Denkt u niet dat u zich hier een beetje van vijand vergist Robert?
Mag ik niet blij zijn met het succes van de NVA?8O



Zet die gekoelde Duvel en uw Pallieterke eens uit de weg en lees deze draad nog eens opnieuw....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be