Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waar Vlaanderen geld aan uit geeft... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192103)

Distel 1 oktober 2013 13:09

Waar is den tijd dat mensen nog vies bekeken werden toen ze met vrachtwagens vol nep-geld naar de scheepsliften reden om aan te tonen waar Vlaanderen zoal geld aan uitgeeft.

ViveLaBelgique 2 oktober 2013 11:35

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...per-jaar.dhtml

Leden van het Vlaams Parlement worden niet goed of slecht betaald. Ze genieten wel van onkostenvergoedingen en voordelen die hoger zijn dan in 'vergelijkbaar zware functies' op de Vlaamse arbeidsmarkt. Vooral de pensioenregeling en de uittredingsvergoeding zijn een pak beter. Dat blijkt uit een vergelijkende studie die Ernst & Young voor het Vlaams Parlement maakte.


Hoeveel die Ernst & Young studie gekost heeft vind ik niet direct terug.

Jan van den Berghe 2 oktober 2013 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6823141)
:twisted:Als je erfgoed in eigendom houdt moet je wel een ambtenarenapparaat hiervoor een ambtenarenapparaat in ere houden.:roll:

Je kan dat optimaliseren. Alleen vind ik het bijzonder tekenend dat de BUB er blijkbaar van uitgaat dat een overheid gerust haar architecturaal, picturaal... erfgoed uit handen mag geven. Iedere zichzelf respecterende natie doet echter juist het omgekeerde.

ViveLaBelgique 2 oktober 2013 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824100)
Je kan dat optimaliseren. Alleen vind ik het bijzonder tekenend dat de BUB er blijkbaar van uitgaat dat een overheid gerust haar architecturaal, picturaal... erfgoed uit handen mag geven. Iedere zichzelf respecterende natie doet echter juist het omgekeerde.

Ik spreek hier niet voor de BUB, ik ben niet eens lid van die partij die trouwens nog nooit iets betekent heeft op ons politiek landschap. De afbouw van het ambtenarenapparaat is een liberaal thema. Liberalen gaan uit van het principe dat het goedkoper is om het erfgoed door de privé te laten beheren mits strikte regulatie.

Reken maar eens uit hoeveel het kost om een ambtenaar een TL lamp te laten vervangen.

Vrijheideerst 2 oktober 2013 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6820450)
En? Dat Limburg alweer stiefmoederlijk behandeld wordt door de Vlaamse regering. Net zoals de hele provincie Limburg.

Had dit vanuit het federale niveau gekomen, we hadden u niet gehoord, en ook niet als N-VA niet in de VL regering zat.

Jan van den Berghe 2 oktober 2013 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6824284)
Liberalen gaan uit van het principe dat het goedkoper is om het erfgoed door de privé te laten beheren mits strikte regulatie.

U verandert van stelling. We hadden het over "verkopen"; nu begint u plotseling over "beheren". Dat is wel een wereld van verschil.

Jan van den Berghe 2 oktober 2013 21:22

System?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6820452)
Waaruit moge dit blijken?


lombas 2 oktober 2013 21:30

Ik vind het vernieuwde In Flanders Fields overigens een zeer teleurstellend museum.

ViveLaBelgique 2 oktober 2013 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824635)
U verandert van stelling. We hadden het over "verkopen"; nu begint u plotseling over "beheren". Dat is wel een wereld van verschil.

Ik bedoel verkopen en laten beheren. Mijn excuses dat ik me zo onduidelijk uitdrukte.

Jan van den Berghe 2 oktober 2013 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6824654)
Ik bedoel verkopen en laten beheren. Mijn excuses dat ik me zo onduidelijk uitdrukte.

Dan moet u mij dringend eens verwijzen naar die liberalen die stellen dat we onze musea, onze kerken, onze historische monumenten, onze schilderijen... moeten verkopen.

ViveLaBelgique 2 oktober 2013 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824659)
Dan moet u mij dringend eens verwijzen naar die liberalen die stellen dat we onze musea, onze kerken, onze historische monumenten, onze schilderijen... moeten verkopen.

In België zijn er geen liberale partijen die de kiesdrempel halen, wat Open VLD en MR ook mogen beweren.

ViveLaBelgique 2 oktober 2013 21:40

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...trawinds.dhtml

De Participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV), de investeringsarm van het Vlaams Gewest, wil haar investering in het Oostendse groenestroombedrijf Electrawinds recupereren. Daardoor riskeert topman Luc Desender, de stichter van Electrawinds, een deel van zijn aandelen kwijt te spelen. Dat schrijft De Standaard.

PMV betaalde in 2009, toen het 15 miljoen euro investeerde in aandelen-Electrawinds, een forse prijs. PMV was destijds bereid een hoge prijs te betalen maar wenste zich in te dekken tegen waardeverlies. Daarom eiste het een putoptie, wat neerkomt op een soort verzekeringscontract. Dat gaf PMV het recht om vanaf een bepaalde periode of in bepaalde omstandigheden haar geld terug te eisen van Desender.

Jan van den Berghe 2 oktober 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6824664)
In België zijn er geen liberale partijen die de kiesdrempel halen, wat Open VLD en MR ook mogen beweren.

Ik heb nergens gesteld "Belgische liberalen". Wel "liberalen". Welnu, welke liberalen stellen - zoals u toch beweert - dat het maar beter is ons erfgoed te verkopen en in private handen te leggen.

lombas 2 oktober 2013 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824659)
Dan moet u mij dringend eens verwijzen naar die liberalen die stellen dat we onze musea, onze kerken, onze historische monumenten, onze schilderijen... moeten verkopen.

Het ontbreekt ons inderdaad aan een degelijke liberale partij.

lombas 2 oktober 2013 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824669)
Ik heb nergens gesteld "Belgische liberalen". Wel "liberalen". Welnu, welke liberalen stellen - zoals u toch beweert - dat het maar beter is ons erfgoed te verkopen en in private handen te leggen.

Oei Jan, je hebt daar zelfs geen liberalen voor nodig...

zonbron 3 oktober 2013 07:20

Waar geven ze geld aan?

Aan (lege) BROODDOZEN, maar die worden dan toch weer halal, eens op school. Koshere brooddozen is dan weer wat anders...

Dank U.

zb

Universalia 3 oktober 2013 07:25

Misschien aan de renovatie van kerken?

Link :roll:

Afbreken al die gebedstempels maar dan ook allemaal hé :lol:

Distel 3 oktober 2013 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6824284)
Liberalen gaan uit van het principe dat het goedkoper is om het erfgoed door de privé te laten beheren mits strikte regulatie.

Onzin. Liberalen gaan uit van minder overheid waar mogelijk. Dat erfgoed beter prive kan beheerd worden en dat dat goedkoper zou zijn heeft er niks mee te maken, en strikte regulatie al helemaal niet.

ViveLaBelgique 3 oktober 2013 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6824669)
Ik heb nergens gesteld "Belgische liberalen". Wel "liberalen". Welnu, welke liberalen stellen - zoals u toch beweert - dat het maar beter is ons erfgoed te verkopen en in private handen te leggen.

Ik beweer toch nergens dat buitenlandse liberalen ons erfgoed dienen te verkopen.

ViveLaBelgique 3 oktober 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6824992)
Onzin. Liberalen gaan uit van minder overheid waar mogelijk. Dat erfgoed beter prive kan beheerd worden en dat dat goedkoper zou zijn heeft er niks mee te maken, en strikte regulatie al helemaal niet.

Zonder strikte regulatie waren nu onze kathedralen afgebroken en omgevormd tot moderne kunstwerken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be