Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zweden neemt doortastende maatregelen na aanslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238220)

Blue Sky 10 april 2017 09:00

Zweden neemt doortastende maatregelen na aanslag
 
... en biedt zo staalharde garanties dat deze in de toekomst niet meer zullen plaatsvinden.

Citaat:

De "manifestatie voor de vrede", een initiatief dat werd gelanceerd op Facebook, vond plaats nabij de winkel waar de dodelijke raid van de vrachtwagen vrijdagmiddag eindigde. "Stockholm is onze stad, een stad waar we fier op zijn. De angst mag hier niet regeren, het terrorisme mag niet winnen", zo sprak burgemeester Karin Wanngard de aanwezigen toe. Ze bepleitte "een open stad, die houdt van democratie en tolerantie". Ook in andere steden in Zweden vonden optochten en wakes plaats.
http://www.hln.be/hln/nl/39526/Aansl...dhtml?show=art

De Zweden dachten blijkbaar dat hun open, tolerante en multiculturele maatschappij immuun was voor terreur. De "reality check" shock is dan ook groot. Doch hun oplossing is blijkbaar nog meer van hetzelfde, maar dan nog wat meer: een "open stad, die houdt van democratie en tolerantie".

Skobelev 10 april 2017 09:10

" die beklemtoonde dat dit essentieel was om "het vertrouwen" in het asielsysteem overeind te houden. "

Het vertrouwen in het asielsysteem....:roll:

maw : Leer er mee leven, met verkrachtingen en aanslagen.

DewareJakob 10 april 2017 09:17

Citaat:

Zweden neemt doortastende maatregelen na aanslag
Bij IKEA verkopen ze kaarsjes voor goedkope prijs.:roll:

Blue Sky 10 april 2017 09:19

Ik vind het vooral beangstigend om te zien hoe totaal wereldvreemd die mensen zijn en erger nog de beleidsmensen. Als dit Zweden het voorbeeld is voor de politiek die min of meer in Europa gevoerd zal worden voorspelt dit niet veel goeds en gaan we naar een situatie die rot wordt tot op het bot. De burgers hier zullen uiteindelijk met de gebakken peren zitten, met een situatie die onomkeerbaar is.

Wat we nodig hebben is net een veel strenger migratie beleid met migratie van mensen met vaardigheden en opleiding. In de realiteit van een Afrikaanse bevolking die verdubbelt naar 2.2 miljard in 2050 om nog eens te verdubbelen naar 4.4 in 2100 is dit een onoverkomelijke noodzakelijkheid.

Vandaar dat links vele malen gevaarlijker is dan rechts. Die eersten zorgen namelijk voor onomkeerbare schade met zware gevolgen voor hele toekomstige generaties.

strijkijzer 10 april 2017 09:30

Ik kan er niet aan doen, walg van mezelf maar ....
Aanslag Stockholm: Vlaams slachtoffer (31) werkte als psychologe voor asielcentra

Skobelev 10 april 2017 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8424515)

Een geluk bij een ongeluk. Laat de voorstanders van het gevoerde asielbeleid en medewerkers aan de asielindustrie maar slachtoffer worden en niet wie tegen de (islamitische) invasie is.

De schoofzak 10 april 2017 09:45

Zoals ik uit die link kan lezen, werkte ze mee aan de repatriêringen van opgesloten illegalen.

.

DewareJakob 10 april 2017 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8424523)
Een geluk bij een ongeluk. Laat de voorstanders van het gevoerde asielbeleid en medewerkers aan de asielindustrie maar slachtoffer worden en niet wie tegen de (islamitische) invasie is.

Sorry, neen. Niet iedereen die er werkt zijn naïeve knuffelaars.

Skobelev 10 april 2017 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8424530)
Sorry, neen. Niet iedereen die er werkt zijn naïeve knuffelaars.

"en medewerkers aan de asielindustrie" stond er bij.

Adrian M 10 april 2017 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8424503)
Ik vind het vooral beangstigend om te zien hoe totaal wereldvreemd die mensen zijn en erger nog de beleidsmensen. Als dit Zweden het voorbeeld is voor de politiek die min of meer in Europa gevoerd zal worden voorspelt dit niet veel goeds en gaan we naar een situatie die rot wordt tot op het bot. De burgers hier zullen uiteindelijk met de gebakken peren zitten, met een situatie die onomkeerbaar is.

Wat we nodig hebben is net een veel strenger migratie beleid met migratie van mensen met vaardigheden en opleiding. In de realiteit van een Afrikaanse bevolking die verdubbelt naar 2.2 miljard in 2050 om nog eens te verdubbelen naar 4.4 in 2100 is dit een onoverkomelijke noodzakelijkheid.

Vandaar dat links vele malen gevaarlijker is dan rechts. Die eersten zorgen namelijk voor onomkeerbare schade met zware gevolgen voor hele toekomstige generaties.

Inderdaad, wereldvreemd. Strenger migratie beleid?
Blijkbaar vergeten dat in de jaren 70 - 80 meer doden vielen door aanslagen dan nu het geval is, ruwweg 500 per jaar
Blijkbaar de eigen Bende van Nijvel vergeten. De ETA maakte ongeveer 800 slachtoffers, IRA, RAF etc etc

strijkijzer 10 april 2017 09:52

In mijn buurt wonen veel mensen met psychische problemen. Van jonge werklozen die hun kamer niet meer uit komen tot vereenzaamde senioren tot gescheiden mensen die naar de fles grijpen. Al die mensen worden in de steek gelaten door al die dogooders die meer zin blijken te halen uit het helpen van mensen van of aan de andere kant van de wereld dan van mensen waartussen ze zijn opgegroeid.

DewareJakob 10 april 2017 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8424536)
"en medewerkers aan de asielindustrie" stond er bij.

Ik had het niet over groen en SPa :lol::lol:

Adrian M 10 april 2017 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8424538)
In mijn buurt wonen veel mensen met psychische problemen. Van jonge werklozen die hun kamer niet meer uit komen tot vereenzaamde senioren tot gescheiden mensen die naar de fles grijpen. Al die mensen worden in de steek gelaten door al die dogooders die meer zin blijken te halen uit het helpen van mensen van of aan de andere kant van de wereld dan van mensen waartussen ze zijn opgegroeid.

Schone taak dan voor u. Niet zeiken en zelf de handen uit de mouwen steken

strijkijzer 10 april 2017 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8424588)
Schone taak dan voor u. Niet zeiken en zelf de handen uit de mouwen steken

Wie zegt dat ik niets doe ? Hoe denkt ge dat ik dat allemaal weet wat ik schreef. Ik zuig dat niet uit m'n duim he.
Maar ben geen psycholoog of ondernemers en kan een werkloze jongere die thuis zit zot te worden niet verder helpen. Onze hoog opgeleiden die zich allemaal verstoppen aan universiteiten en de overheid of in de politiek dat zijn de mensen die in staat zouden moeten zijn om te ondernemen.

Gipsy 10 april 2017 11:32

Meteen kan men begrip opbrengen voor de zwaar bewapende soldaten in de Nieuwstraat, Meir etc. Blijkbaar waren die in de winkelstraat in Stockholm niet te zien.

Blue Sky 10 april 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 8424537)
Inderdaad, wereldvreemd. Strenger migratie beleid?
Blijkbaar vergeten dat in de jaren 70 - 80 meer doden vielen door aanslagen dan nu het geval is, ruwweg 500 per jaar
Blijkbaar de eigen Bende van Nijvel vergeten. De ETA maakte ongeveer 800 slachtoffers, IRA, RAF etc etc

Dat komt er dan nog eens bij; doordat ze volharden in hun kamikaze politiek en daarbij doofstom blijven voor alle kritiek, worden de mensen extremer en scheert extreem rechts ongezien hoge toppen.

Another Jack 10 april 2017 12:42

Geen wet of maatregel kan een gek tegenhouden in een vrachtwagen te kruipen en mensen neer te maaien.

Dat besef gaat er vroeg of laat komen, overal.

Eyjafjallajökull 10 april 2017 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8424746)
Geen wet of maatregel kan een moslim tegenhouden in een vrachtwagen te kruipen en mensen neer te maaien.

Dat besef gaat er vroeg of laat komen, overal.

FIFY ;-)

Eduard Khil 10 april 2017 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8424754)
FIFY ;-)

opgepast voor de rode driehoek :lol:

Eyjafjallajökull 10 april 2017 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8424755)
opgepast voor de rode driehoek :lol:

Zo kinderachtig zal hij toch niet zijn ? ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be