Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   'Heb lef en neem autosleutel af van iemand die te veel gedronken heeft' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240354)

Universalia 10 september 2017 19:36

'Heb lef en neem autosleutel af van iemand die te veel gedronken heeft'
 
BRON

Dit naar aanleiding van 2 jonge fietsers die aangereden werden door iemand die 'te diep' in het glas gekeken had.

Citaat:

Een 22-jarige fietsster werd in de nacht van zaterdag op zondag doodgereden in Ertvelde, een dag eerder werd een 18-jarige fietser doodgereden in Vosselaar. Beide keren was de bestuurder van de wagen onder invloed van alcohol (en drugs), beide keren werd er vluchtmisdrijf gepleegd. 'De mentaliteit moet nu veranderen', zegt politierechter Kathleen Stinckens.
Ik ben anders een fan van de bewuste rechter, die in de tv reeks, best goede uitspraken doet.

Dit lijkt mij dan weer vrij hoog gegrepen of de rechter (met alle respect) heeft dat nog nooit meegemaakt, iemand die te diep in het glas gekeken heeft zijn/haar sleutels te vragen of 'af te pakken' zodat die persoon zeker geen slachtoffers kan maken.

Menig cafébaas die het ooit al wel eens probeerden een klant op andere gedachten te brengen en om niet de wagen te nemen zullen daar wel over kunnen meepraten.

In véél van de gevallen kan je gaan 'aflappen' als je iemand zijn sleutels afpakt.

Ik ben ook van mening dat diegenen die op huidig ogenblik twee dodelijke slachtoffers gemaakt hebben met alcohol intoxicatie en vluchtmisdrijf zo maar niet naar huis kunnen gaan onder bepaalde strikte voorwaarden.

Dat zal wel weer aan mij liggen zeker??

Met deze wil ik ook aan de familieleden en vrienden van de op dramatische manier om het leven gekomen zijnde mensen mijn deelneming betuigen bij het verlies van een kind, geliefde, vriend/vriendin.

DewareJakob 10 september 2017 19:42

Die nieuwe systemen waarbij je met je sleutel op zak kan rijden maken het niet altijd gemakkelijk.
Een systeem dat ingrijpen moeilijk maakt, en niet de veiligheid dient.

Johan Daelemans 10 september 2017 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8524419)
Die nieuwe systemen waarbij je met je sleutel op zak kan rijden maken het niet altijd gemakkelijk.
Een systeem dat ingrijpen moeilijk maakt, en niet de veiligheid dient.

Je bedoelt dat systeem waarmee je zelfs niet in staat moet zijn om je sleutel in het contact te steken en er een draai aan te geven?
Vooruitgang zeker?

De schoofzak 10 september 2017 21:44

Maar diezelfde rechter (op een ander niveau) gaat je wel veroordelen voor diefstal van autosleutels ...

Ernstig: ik zal toch mijn best doen om te verhinderen dat een ostentatief dronken persoon gaat rijden.
Maar is het grootste gevaar niet van mensen die niet zo poepeloere zat zijn ?

maddox 10 september 2017 22:14

Tof, en dan heb je een ambetante zatlap met wraakzucht en mag je na een paar maand het gaan uitleggen op de rechtbank.

Het enige je mag doen is het vriendelijk vragen. En daar stopt het bij.
Je mag zelfs niet in de weg gaan zitten voor zijn/haar autodeur.

De politie bellen. Goed idee.
1) die komen toch pas veel te laat.
2) die gaan eerder de horecazaak uitpluizen (als het gekend rustige zaak is, met kans op gezeik blijven ze gewon buiten op een afstandje) en daar prijzen uitreiken in de vorm van Proces Verbalen dan achter een zattekloot zoeken die toch al veel kilometers weg is.

fred vanhove 10 september 2017 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8524467)
Tof, en dan heb je een ambetante zatlap met wraakzucht en mag je na een paar maand het gaan uitleggen op de rechtbank.

Het enige je mag doen is het vriendelijk vragen. En daar stopt het bij.
Je mag zelfs niet in de weg gaan zitten voor zijn/haar autodeur.

De politie bellen. Goed idee.
1) die komen toch pas veel te laat.
2) die gaan eerder de horecazaak uitpluizen (als het gekend rustige zaak is, met kans op gezeik blijven ze gewon buiten op een afstandje) en daar prijzen uitreiken in de vorm van Proces Verbalen dan achter een zattekloot zoeken die toch al veel kilometers weg is.

Het komt in orde.De war on drugs van BDW begint zijn vruchten af te werpen. De jointjesrokers verdwijnen uit de stad en de plezante zatlappen rijden maar om de twee dagen meer iemand plat .Er is duidelijk beterschap.
Wanneer beginnen de bierfeesten eigenlijk ? Is dat niet binnenkort ?

fred vanhove 10 september 2017 23:09

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8524416)
BRON

Dit naar aanleiding van 2 jonge fietsers die aangereden werden door iemand die 'te diep' in het glas gekeken had.



Ik ben anders een fan van de bewuste rechter, die in de tv reeks, best goede uitspraken doet.

Dit lijkt mij dan weer vrij hoog gegrepen of de rechter (met alle respect) heeft dat nog nooit meegemaakt, iemand die te diep in het glas gekeken heeft zijn/haar sleutels te vragen of 'af te pakken' zodat die persoon zeker geen slachtoffers kan maken.

Menig cafébaas die het ooit al wel eens probeerden een klant op andere gedachten te brengen en om niet de wagen te nemen zullen daar wel over kunnen meepraten.

In véél van de gevallen kan je gaan 'aflappen' als je iemand zijn sleutels afpakt.

Ik ben ook van mening dat diegenen die op huidig ogenblik twee dodelijke slachtoffers gemaakt hebben met alcohol intoxicatie en vluchtmisdrijf zo maar niet naar huis kunnen gaan onder bepaalde strikte voorwaarden.

Dat zal wel weer aan mij liggen zeker??




Met deze wil ik ook aan de familieleden en vrienden van de op dramatische manier om het leven gekomen zijnde mensen mijn deelneming betuigen bij het verlies van een kind, geliefde, vriend/vriendin.

Zolang mensen niet willen horen dat een cafébaas een dealer is van harddrugs zal er nooit iets veranderen. Zolang de massa het niet wil horen dat alcohol zowat de meest schadelijke en gevaarlijkste drug is zal er niks veranderen
Vergewis jezelf wat op café wordt gebruikt.

Bijlage 106930

fred vanhove 10 september 2017 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8524447)
Maar diezelfde rechter (op een ander niveau) gaat je wel veroordelen voor diefstal van autosleutels ...

Ernstig: ik zal toch mijn best doen om te verhinderen dat een ostentatief dronken persoon gaat rijden.
Maar is het grootste gevaar niet van mensen die niet zo poepeloere zat zijn ?

Na uw vierde trappist ?

maddox 11 september 2017 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8524480)
Het komt in orde.De war on drugs van BDW begint zijn vruchten af te werpen. De jointjesrokers verdwijnen uit de stad en de plezante zatlappen rijden maar om de twee dagen meer iemand plat .Er is duidelijk beterschap.
Wanneer beginnen de bierfeesten eigenlijk ? Is dat niet binnenkort ?

Als een junkie een spuit heroïne zet op de speelplaats van een kleuterschool, niemand van de leerkrachten, directie of ouders mag die junkie met een vinger aanraken.

En dat is gewoon de Blegische wetgeving.

Niet Antwerpen, niet Brussel, niet Hasselt, Luik, luxemburg of Bergen. Nergens, zelfs niet met DiRupo aan't roer.

Skobelev 11 september 2017 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8524480)
Het komt in orde.De war on drugs van BDW begint zijn vruchten af te werpen. De jointjesrokers verdwijnen uit de stad en de plezante zatlappen rijden maar om de twee dagen meer iemand plat .Er is duidelijk beterschap.
Wanneer beginnen de bierfeesten eigenlijk ? Is dat niet binnenkort ?

Al opgemerkt dat het bij dergelijke ongevallen nogal eens "onder invloed van drank en drugs" is wat wordt vermeld in de berichtgeving? :?

Anna List 11 september 2017 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8524416)
BRON

Dit naar aanleiding van 2 jonge fietsers die aangereden werden door iemand die 'te diep' in het glas gekeken had.



Ik ben anders een fan van de bewuste rechter, die in de tv reeks, best goede uitspraken doet.

Dit lijkt mij dan weer vrij hoog gegrepen of de rechter (met alle respect) heeft dat nog nooit meegemaakt, iemand die te diep in het glas gekeken heeft zijn/haar sleutels te vragen of 'af te pakken' zodat die persoon zeker geen slachtoffers kan maken.

Menig cafébaas die het ooit al wel eens probeerden een klant op andere gedachten te brengen en om niet de wagen te nemen zullen daar wel over kunnen meepraten.

In véél van de gevallen kan je gaan 'aflappen' als je iemand zijn sleutels afpakt.

Ik ben ook van mening dat diegenen die op huidig ogenblik twee dodelijke slachtoffers gemaakt hebben met alcohol intoxicatie en vluchtmisdrijf zo maar niet naar huis kunnen gaan onder bepaalde strikte voorwaarden.

Dat zal wel weer aan mij liggen zeker??

Met deze wil ik ook aan de familieleden en vrienden van de op dramatische manier om het leven gekomen zijnde mensen mijn deelneming betuigen bij het verlies van een kind, geliefde, vriend/vriendin.

zatte mensen aflappen, ik ben voor.

Eyjafjallajökull 11 september 2017 06:15

Leuk, een rechter die oproept het eigendomsrecht niet langer te respecteren...

Laat me raden, die geit van Leuven zeker ?

De schoofzak 11 september 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8524483)
Zolang mensen niet willen horen dat een cafébaas een dealer is van harddrugs zal er nooit iets veranderen. Zolang de massa het niet wil horen dat alcohol zowat de meest schadelijke en gevaarlijkste drug is zal er niks veranderen
...

Ja jong, we kennen uwen dada.

Anna List 11 september 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8524738)
Ja jong, we kennen uwen dada.

jij vindt dat alcohol géén harddrug is mss ??? 8O

Dadeemelee 11 september 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8524740)
jij vindt dat alcohol géén harddrug is mss ??? 8O

Niet volgens de wet.

En je kan daarover discussieren, maar alcohol verbieden gaat nooit lukken. Men kan zelfs tabak niet verbieden.

fox 11 september 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8524480)
Het komt in orde.De war on drugs van BDW begint zijn vruchten af te werpen. De jointjesrokers verdwijnen uit de stad en de plezante zatlappen rijden maar om de twee dagen meer iemand plat .Er is duidelijk beterschap.
Wanneer beginnen de bierfeesten eigenlijk ? Is dat niet binnenkort ?

Aja, tis weer De Wever zijn schuld.

Anna List 11 september 2017 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8524760)
Niet volgens de wet.

En je kan daarover discussieren, maar alcohol verbieden gaat nooit lukken. Men kan zelfs tabak niet verbieden.

dat zijn dan ook eerder wetenschappelijke benamingen, staan de termen harddrug of softdrug dan wel ergens in de wet mss???

doet niks af aan het feit dat alcohol een harddrug is.

Anna List 11 september 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8524480)
Het komt in orde.De war on drugs van BDW begint zijn vruchten af te werpen. De jointjesrokers verdwijnen uit de stad en de plezante zatlappen rijden maar om de twee dagen meer iemand plat .Er is duidelijk beterschap.
Wanneer beginnen de bierfeesten eigenlijk ? Is dat niet binnenkort ?


aan de 'familieruzies' op t Kiel en de geagiteerdheid in Borgerhout te merken ... wordt die War on Drugs idd al wel voelbaar op straat ...

fox 11 september 2017 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8524763)
dat zijn dan ook eerder wetenschappelijke benamingen, staan de termen harddrug of softdrug dan wel ergens in de wet mss???

doet niks af aan het feit dat alcohol een harddrug is.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een hard en softdrug? Waarom wordt wiet bijvoorbeeld gezien als softdrug en alcohol als harddrug?

Tavek 11 september 2017 11:52

Als ge een overduidelijke zatlap zijn sleutels afpakt is er geen rechter die u veroordeelt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be